PDA

View Full Version : Jack Johnson Scales



Dridon
4 mei 2006, 02:17
Hey,
Heeft iemand misschien enig idee wat voor een scales jack johnson veel gebruikt, gezien ik nogal vaak met vrienden speel lijkt me het wel cool om er een beetje over heen te pingelen...

Thanks zou geweldig zijn van iemand die het weet, weet waar het staat, of misschien zelf goed genoeg is om dit snel uit te kunnen vinden...

Thanks!

sambora
4 mei 2006, 21:23
Heb z'n liedjes nooit nagespeeld, maar als ik zo naar z'n muziek luister zou ik zeggen pentatonisch (wanneer niet). Volgens mij moet je het daar wel een eind mee redden.
Daarnaast kan je (afhankelijk van het nummer uiteraard) nog wel noten uit de majeur en (natuurlijke) mineurladder spelen.

Dridon
4 mei 2006, 21:51
Ok, zal eens kijken of ik er wat over kan vinden. Heb net wrong turn geleerd, en vind het solo werk erover wel heel relax namelijk, zou cool zijn als je dat met 2 mensen kan spelen.

Dridon
5 mei 2006, 01:49
Pentagonic minor past wel op veel dingen, en sowieso op het nummer waarvoor ik het wil gebruiken, ben nu de solo lijm beetje aan het uitvogelen, lukt al aardig...

Dridon
9 mei 2006, 00:38
Kom er toch niet echt uit. Heb het op gehoor gedaan zoals ik dacht dat een pentagonische ladder was, maar klinkt vaak fout.

Kan iemand mij misschien links geven van overzichten van toon ladders, en scales?

Dridon
9 mei 2006, 22:15
Kan iemand mij helpen? :hippie:

Jesse v.d
10 mei 2006, 00:22
Misschien heb je hier wat aan?

http://muziek.koesen.nl/index.php

Dridon
10 mei 2006, 09:34
Hey ja! Bedankt!