PDA

View Full Version : gratis gitaar



wietse
3 mei 2006, 21:30
jawel gisteren opgehaald bij nederland muziek, gekregen van wizz, samen met een egmond bas waar nog erg veel werk aan zit.
maar voor gratis gitaren wil ik wel effe reizen, kreeg er ook nog 2 mooie gigbags bij, dus nog hartelijk bedankt wizz.
thuisgekomen gelijk gestript en met thinner aangevallen, ding was helemaal blauw geverfd, en een erg taaie lak ook nog eens, laten weken in thinner en doeken met remvloeistof, zodat de verflaag zacht werd en het er met een hobbymesje af kon schrapen.
maar godzijdank kwam de lak zonder enige problemen van de 7delige hals af.
enorm veel werk van gehad maar doordat de originele lak er nog bijna onbeschadigd onder zat( oke ernstig gescheurd door de ouderdom) was dit de enige manier, schuren (handmatig) en polijsten tot al het blauw en de zwarte grondlaag weg was.
die gescheurde lak geeft dit oudje tonnen aan karakter, wou ik dus beslist behouden inplaats te refinishen.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/klira2.jpg

is nu weer een mooie originele rode 60er jaren plank die licht speelt, zit nog wel wat werk aan, paar fretten vlakken (niet echt erg noodzakelijk), 0 fret vervangen en toonpot doet niks, dit is godzijdank ook de enige normale potmeter op dit ding dus geen ramp.
en een tremelo arm fabriceren, want die mist zoals gewoonlijk.
het is een klira van een mij onbekend model en kon ook niet zoeen op internet vinden dus weer iets aparts.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/klira2body2.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/klira2close2.jpg

mocht je ooit weer zoiets kwijt willen wizz dan hou ik me warm aanbevolen.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/klira2back.jpg

bram123
3 mei 2006, 21:41
model is licht geinspireerd op crestwoods.

Noid
3 mei 2006, 22:55
Mooie hout in die neck zeg. Die witte potmeters onder de elementen zijn de volumeknoppen van het element of zo?

Anders Destium
3 mei 2006, 23:06
Cool hoor, weer een apart geval!


maar voor gratis gitaren wil ik wel effe reizen

Als je 30 euro aan benzine moet tanken voor een "gratis" gitaar dan is het geen gratis gitaar meer. Ik weet dat je een auto-hobbyist bent, maar dat is wel iets om rekening mee te houden altijd :)

MichaelSS
3 mei 2006, 23:09
Ik zelf hou niet zo van dit soort gitaren.. maar gratis is nooit duur toch :)

Wizz
3 mei 2006, 23:45
Wat is 'ie mooi geworden Wietze !
Ik wist wel dat 'ie bij jou in goede handen zou zijn...
Heb het model eens in één van mijn gitaarboeken zien staan,als ik dat terugvind laat ik het meteen weten. Ik meen iets van "rockmaster" of zo.
Groetjes,

Wizz

Luke-wannabe
4 mei 2006, 01:01
Cool hoor, weer een apart geval!



Als je 30 euro aan benzine moet tanken voor een "gratis" gitaar dan is het geen gratis gitaar meer. Ik weet dat je een auto-hobbyist bent, maar dat is wel iets om rekening mee te houden altijd :)
Aah joh zeur toch niet! Die gitaar is gratis, het ritje erheen alleen niet! :hippie:

wietse
4 mei 2006, 07:46
Cool hoor, weer een apart geval!



Als je 30 euro aan benzine moet tanken voor een "gratis" gitaar dan is het geen gratis gitaar meer. Ik weet dat je een auto-hobbyist bent, maar dat is wel iets om rekening mee te houden altijd :)

ben je weer ongesteld anders, dat je hier over moet vallen?
dacht je dat ik dat niet weet, gratis gitaren uit limburg zouden mij veel te ver weg zijn, of het moet al een 58'er gibson zijn oid :D.


Mooie hout in die neck zeg. Die witte potmeters onder de elementen zijn de volumeknoppen van het element of zo?

helemaal juist, per element een volume knop, slechts 1 tonepot en er zit nog een schakelaartje op waar r-l bij staat, die doet ook iets met het tonecircuit of fase.

ik ben er ook heel blij mee wizz, zelfs of vooral in zo'n geleefde staat veel beter dan die lelijke blauwe lak die er op was gepleisterd.
een gitaar die echt door ouderdom en spelen is beschadigd stel ik wel op prijs maar een gerelicte niet.

zoon van Piet
4 mei 2006, 09:35
Dit model staat in het Ultieme Gitaarboek, met de modelnaam erbij. helaas heb ik mijn exemplaar uitgeleend en kan ik het niet even opzoeken...

Die elementjes zie je op veel Duitse gitaren, ze zijn van Schaller en klinken echt super!

Dude
4 mei 2006, 10:23
dus hij was compleet blauw geverft... en je hebt al die lak er af gekregen en de onderliggende orginele lak niet beschadigt ??

damn man... dat vind ik echt een prestatie !! tof gedaan

wietse
4 mei 2006, 11:01
dus hij was compleet blauw geverft... en je hebt al die lak er af gekregen en de onderliggende orginele lak niet beschadigt ??

damn man... dat vind ik echt een prestatie !! tof gedaan

niet zo moeilijk als het klinkt hoor, de lak die ze destijds gebruikten was nagelhard, en scheurde dus na verloop van tijd overal en nergens door de werking van het hout, met afbijt, thinner etc kan je die lak niet eens beschadigen.
daarom hebben ook veel europese gitaren uit die tijd overal lakscheuren, EKO heeft er altijd erg veel last van.
natuurlijk is de lak bij het verwijderen van de blauwe verf wel beschadigd door het schuren met korrel 400, maar de laklaag is bijna 1mm dik dus dat is niet erg gewoon polijsten met commandant en klaar.
heb hetzelfde toen ook gedaan bij m'n vantage maar daar kon ik de verf zo afvegen met een doek met thinner, ze hadden namelijk niet geschuurd voor het verven, toen hoefde ik ook alleen maar de boel te polijsten om alles weer origineel te krijgen.
als je voorzichtig bent dan kan je zo heel veel er afhalen zonder de onderliggende laag te beschadigen, hoe ouder de laklaag des te minder snel lost het op in thinner.
alleen polijsten blijft noodzakelijk en dat is veel werk.

frekie
4 mei 2006, 12:17
Helemaal OT maar op K'dag heb ik o.a. een Pioneer receiver gescoord ca. 1975 voor 10 euro. Goed poetsen, hout behandelen met meubelwas, nieuwe buislampjes voor de schaalverlichting(7 euro) en hij is practisch weer als nieuw. Dat is de lol, die ouwe 'troep' weer helemaal restaureren en aan het nageslacht doorgeven. Mooi stukje werk Wietse. http://members.home.nl/fmunniksma/Pioneer434-1b.jpg

Wimvdb
4 mei 2006, 12:27
Pagina 103 in the ultimate guitar book

Tis een KLIRA TORNADO

wietse
4 mei 2006, 22:29
Pagina 103 in the ultimate guitar book

Tis een KLIRA TORNADO

hartelijk bedankt!!
kan ik hem tenminste juist benoemen op m'n site.