PDA

View Full Version : Ibanes Les Paul



jw009
3 mei 2006, 18:37
Hallo,

Ik zie vaak oude ibanez les paul copieen op 2e hands website. Nu is mijn oog gevallen op een custom uit '76 gemaakt in Japan met Gibson USA elementen. Hoeveel is zo'n ding waard, en zijn dit beetje goeie gitaren?

ps. Mag ik aannemen dat dit prima elementen zijn?

wietse
3 mei 2006, 18:47
duur, die dingen is een hele hype omheen wat ik echt niet begrijp, heb wel bolt on lp's weg zien gaan voor rond de 500 euro.
zijn leuke gitaren maar moet met een paar 100 echt ophouden vind ik.

Iceman
3 mei 2006, 20:37
Ibanez Les Paul alleen kopen als het een setneck is, de boltons mag je echt laten liggen.

Ganjaman
3 mei 2006, 20:41
Ibanez Les Paul alleen kopen als het een setneck is, de boltons mag je echt laten liggen.
die set necks ook als je ziet wat ze ervoor vragen, zelfs voor minder geld vind je betere kopieën, ook uit japan

Agent_Smith
3 mei 2006, 21:10
die set necks ook als je ziet wat ze ervoor vragen, zelfs voor minder geld vind je betere kopieën, ook uit japan

Precies! Burny, Greco.

Ganjaman
3 mei 2006, 22:02
yup
die oude ibanezjes zijn op het moment echt enorm gehyped, tuurlijk zitten er wel goede tussen, maar het geld wat ze ervoor vragen is gewoon belachelijk.
wat agent smith al zei, en voeg daarbij nog maar toe: tokai (ok, wel duurder, maar ook veel beter), fernandes, bacchus (of hoe je het schrijft), orville etc

Noid
3 mei 2006, 23:28
Precies! Burny, Greco.
Of Edwards (by ESP)

jw009
4 mei 2006, 02:56
OK bedankt voor alle reacties, bij deze laat ik de ibanez LP voor wat het is.
@noid: een Edwards zou fantastisch zijn, maar in NL zo goed als niet te krijgen, alleen via ebay uit het buitenland misschien maar ik ga geen gitaar kopen die ik nog nooit in me handen heb gehad.

savecracker85
4 mei 2006, 13:00
in de jaren 70 werden voor ibanez verschillende merknamen gebruikt.. In de zin van, dat je gitaren uit dezelfde fabriek hebt alleen dat er een andere naam op staat (dit om in te spelen op de verschillende markten)... Dus je zou eens kunnen kijken naar die andere merken, zodat je toch dezelfde "kwaliteit" hebt als een jaren 70 ibanez
http://www.ibanez-vintage-page.de/

zo heb ik ooit mijn LP kopie voor 200 euro gekocht, die (volgens die site) uit dezelfde fabriek komt...Hij klinkt iniedergeval top! :)

2350
4 mei 2006, 17:38
Ik vind de bolt ons cool. Jeugdsentiment of vervroegde midlifecrisis waarschijnlijk. Kwaliteit nogal variabel van muk tot best wel goed. Allemaal duur maar de prijs is een kwestie van vraag en aanbod hè.....
De setneck modellen zijn er bouwkundig in twee uitvoeringen. Arched top en carved top. De arched tops zijn matig maar de carved tops zijn echt top. Die zie je zelden tot nooit te koop en daar zijn naar mijn mening twee redenen voor: ten eerste waren ze toen ze uitkwamen te duur waardoor iedereen die meer dan een bolt on kon betalen het relatief kleine verschil met een "echte" ook maar ophoestte en ten tweede zijn ze zo goed dat niemand er vanaf wil.
Ik vind de carved tops nog steeds een héél goede prijs/kwaliteitsverhouding hebben. Veel beter nog dan de andere genoemde Japanse kopieën.


Paul