PDA

View Full Version : POD XT, drumkit from hell superior = metal nummer!



bobby
3 mei 2006, 18:36
Wat vinden jullie ervan?

De mix?

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=283678

Hij staat helemaal bovenaan.. vrij druk aan de oortjes, maar goed.. zit ook gigantisch veel in..

meul
3 mei 2006, 18:58
Waanzinnig Bobby, woest en killer sound!

gr,
jan

Fumi SG
3 mei 2006, 19:10
Dude, supervet!!8-) Zou je mij de setting van je pod (ampmodel + settings) kunnen verklappen?? Dit is namelijk echt een supersound!! In welke stemming is dit trouwens, klinkt zeker heavy!!

Complimenten;)

bobby
3 mei 2006, 19:31
Bedankt Jan en Fumi...

de gitaren staan gewoon in dropped C.. helemaal niet zo laag eigenlijk.. ik speel het liefts in A of net wat erboven.. maar die reason bass wil niet lager, dus moet ik het hiermee doen...

De settings?

Linkafied:

http://www.backmask.com/phpBB2/viewtopic.php?t=218

Wel even beetje prutsen als ik jou was.. de settings zijn okay, maar je moet ze denk ik aanpassen op je eigen geluid.. snaren, gitaar, elementen...

Maiden Michiel
3 mei 2006, 19:33
Klinkt heel vet!
Ik vind de gitaarsound een beetje 13 in dozijn maar vooral met die keys klinkt het gaaf!

Gitaro
3 mei 2006, 19:47
Mooie opname hoor! Coole originele riffs, goede dynamiek, en een sound waar je u tegen zegt...!

Bloodline
3 mei 2006, 20:00
snappen jullie het nou ?

elke keer flikt hij het weer.
een focking brute epic nummer met een heel orkest enzo.

gozer het is echt super.

Reel Big Fish
4 mei 2006, 16:39
Sweet die sound!!! :cooler:

timlawson
6 mei 2006, 10:09
haha dat is BRUUT, kun je zeggen welke softwarepaketten je gebruikt? en waar gooi je alles in samen?

bobby
9 mei 2006, 14:59
Bedankt...

Ik gebruik DFHS voor de drums.. reason 3.0 voor de bas, POD XT voor de gitaren, en de synths zijn imposcar, A1 en embracer (beide zitten al in nuendo) rob papen blue en albino..

Mijn host, waar ik alles in gooi, is nuendo 2.2... geweldig programma..

X-Rated
9 mei 2006, 15:44
Niets anders dan hulde! Echt, ik verheug mij telkens weer op een nieuwe creatie van Toxic :)

Waarom laat je trouwens de lange stilte achter het nummer zitten? Op 6.02 is hij afgelopen en hij loopt nog door tot 6.49. Is hij nog niet helemaal af? :D

armageddon
9 mei 2006, 17:14
Het enige puntje van kritiek dat ik heb is waarschijnlijk dat dit nu weer één van de velen is. Jouw creatie is dan wel weer erg goed met alle instrumenten eromheen, maar als ik ergens op het Computermusic.co.uk forum of Toontrack forum etc luister en ik zie dat het met PodXT+DFHS gemaakt is weet ik automatisch hoe het gaat klinken. Iedereen gebruikt dezelfde patch en instellingen lijkt het wel. Dus kwa sound is het niet veel nieuws, kwa compositie is het wel beter dan de rest die ik hoor met deze combinatie.

BLOK182
9 mei 2006, 18:02
Hoor dit voor het eerst, maarre, hulde! Vanaf 1:30 zoiets echt een brute gitaarsound!! Impressive voor zo'n digitaal ding!!

bobby
9 mei 2006, 19:53
Hehe X-rated.. de stilte is een foutje van mijn kant.. had de export wijzer iets te lang door laten lopen.. oeps!

armageddon:

Tja.. het is nu eenmaal niet anders met de POD en DFHS.. ik gebruik vrij veel samples voor de drums, dus dat kan het niet zijn.. maar de rest klinkt inderdaad weer als een POD XT + DFHS ding.. dat is precies wat ik dacht toen ik die titel invoerde voor deze topic... grappig.. maar ik vindt het zelf wel prima zo...

Bedankt ook Blok182!

Fumi SG
9 mei 2006, 22:42
Damn, dit is precies mijn sound!! Kheb hem nu al een keer of 6 achter elkaar gedraaid en hij wordt steeds vetter. Ik begin ook steeds meer GAS te krijgen voor DKFH.

Kun je mij misschien iets meer vertellen over DKFH. Kun je dat letterlijk indrummen door bepaalde toetsen (evt. midi??) in te drukken of is het echt allemaal samples achter elkaar plakken?? Werkt het alleen met Cubase of kan het ook als apart programma?? Verder zie ik dat jij Nuendo 2.2 hebt, ik heb zelf Nuendo 3 maar ik zou niet weten hoe ik DKFH er in zou krijgen...

Bloodline
9 mei 2006, 22:46
Damn, dit is precies mijn sound!! Kheb hem nu al een keer of 6 achter elkaar gedraaid en hij wordt steeds vetter. Ik begin ook steeds meer GAS te krijgen voor DFKH.

Kun je mij misschien iets meer vertellen over DFKH. Kun je dat letterlijk indrummen door bepaalde toetsen (evt. midi??) in te drukken of is het echt allemaal samples achter elkaar plakken?? Werkt het alleen met Cubase of kan het ook als apart programma?? Verder zie ik dat jij Nuendo 2.2 hebt, ik heb zelf Nuendo 3 maar ik zou niet weten hoe ik DFKH er in zou krijgen...


je zei net 3x : Drum From Kit Hell :D

Bloodline
9 mei 2006, 22:47
Anyway. met DFHS kan je gewoon programmeren. je stelt een drumstel samen. en drummen maar ! kijk anders op www.toontrack.com voor een flash video.

benwave
9 mei 2006, 22:59
wreed stukje muziek.

groeten Ben

Fumi SG
9 mei 2006, 23:05
Ik heb net die flashdemo even bekeken en als ik het goed begrepen heb kun je met DKFH gewoon alles indrummen. Daarna kun je het renderen en dan krijg je aparte audiofiles (per mic of zoiets). Die audiofiles kun je dan weer gebruiken in andere software, Cubase, Nuendo, Ableton, whatever. Toch??

Anders Destium
9 mei 2006, 23:25
Klinkt erg vet bobby!

Coole compositie ook :rockon:

Bloodline
10 mei 2006, 08:16
Ik heb net die flashdemo even bekeken en als ik het goed begrepen heb kun je met DKFH gewoon alles indrummen. Daarna kun je het renderen en dan krijg je aparte audiofiles (per mic of zoiets). Die audiofiles kun je dan weer gebruiken in andere software, Cubase, Nuendo, Ableton, whatever. Toch??

DFHS kan als vst plugin gebruikt woden in pro tools, nuendo.

bijv. je laadt DFH n Nuendo. je lad je drumkit. dan programeer je drums in nuendo, en die laat dfh spelen wat er gedaan moet worden.

JoostBaksteen
10 mei 2006, 09:43
Maar wat Fumi zegt kan ook, dat is misschien nog wel beter, want realtime alles berekenen met overspraak e.d. is erg zwaar. In dat geval kan je ze beter eerst 'renderen'.

Wormaap
10 mei 2006, 14:51
Je vroeg nog naar de mix, als je het mij vraagt had de gitaar in verhouding íets minder hard mogen zijn, de keys hoor je nu echt nauwelijks over het algemeen.
En ik heb het idee dat er wat kleine timingfoutjes in zitten (kan aan geluidskaart-latency liggen ofzo)
Klinkt best wel erg vet voor de rest :)

Edit: Op het eind (ongeveer 5:00) zijn de keys ineens wel vrij duidelijk te horen, die balans mis ik in de rest van't nummer een beetje.

bobby
10 mei 2006, 15:47
DFHS is vrij zwaar wel, maar zeker de moeite waard... je leert echt superveel over hoe je drums moet bewerken, alleen 10 keer makkelijker dan in het echt.. groot pluspunt van DFHS..

Je opent gewoon cubase, opent DFHS, en je vult het in een MIDI sequencer in.. je kunt dan ook gewoon de "monitor" button inklikken, je MIDI keyboard aansluiten, en alles op een clicktrack intikken op je MIDI keyboard... vervolgens kun je het meeste gewoon rechttrekken in cubase.. geen probleem.

toffe reacties trouwens.. bedankt.

wormaap.. goede oren.. klopt allemaal, en ik zal er ook opletten als ik het allemaal afmix op het eind..
Er moeten nog echte gitaren op.. nou ja, met een echte amp dan.. (Anders geef mij je 5150 terug! ;) )
En er komen nog vocals op.. dus het eind is in zicht, maar er moeten nog wat kleine dingetjes hier en daar veranderen...

harrie-beton
11 mei 2006, 21:00
tja podxt kan nooit vet klinken


NOT


Nog vetter dan een braadslee

bobby
12 mei 2006, 17:24
Haha... vetter dan een braadslee... :)

DarknessAwaits
14 mei 2006, 12:45
Gewoon té briljant weer bobby, hulde!

glacius
14 mei 2006, 18:53
zeker wel ok , lekkere sound!!!