PDA

View Full Version : Stadium Arcadium - Red Hot Chili Peppers

Bruce
3 mei 2006, 15:50
Ik ben 'm nu voor de eerste keer helemaal aan het beluisteren,
en ik ben van mening dat dit echt een goed album is!

Na de wat teleurstellende By the way uit 2002
klinkt deze dubbelaar heerlijk fris en geinspireerd.

Geweldig gitaarspel van Frusciante!
en Flea doet lekker mee :-) (of andersom)

De ene peppersfan houd meer Mother's Milk & Blood Sugar Sex Magik,
de andere kan Californication meer waaderen,
deze plaat gaat misschien beide kanten wel wat op, maar
ik denk dat de peppers hedendaags klinken zoals ze
het zelf graag willen. Oordeel zelf!
Hij is het waard!

Trocar
3 mei 2006, 19:04
Ik hoop dat je hem niet hebt gedownload, want dan heb je Flea toch heel verdrietig en boos gemaakt:

"When I woke up this morning I was confronted with the news that our record has been leaked to the Internet. It does not come out til may 9 but now it has leaked. And not that I know a lot about this kind of thing but I guess now it is possible to down load it for free if you want. Well, that's not very nice.

If you down load it now off one of these file sharing sites you will be getting a pale imitation of the record. It will be of the poor sound quality of the technique they used to get it on there and that will break my heart. It will break John Frusciante's heart, it will break Anthony Kiedis's heart and it will break the heart of Chad Smith.

Yes, we worked for a year and a half to make the epic record of our lives and it is sad to me for the business reasons of course. I think we are selling something really cool and we put all we had into it, 28 songs, 2 hours of the best that we can offer. And I think it is a fair deal for everyone. And for people to just steal a poor sound quality version of it for free because some asshole stole it and put it on the internet is sad to me.

But, equitable business reasons aside, the thing that really bums me out is we worked so hard, and so thoughtfully, all of us, for so long to make this record sound as warm and full from top to bottom as was possible. We spent day and night for a year making sure every little sound was just right. That they were all put together in the most beautiful way we could, we did not leave a stone unturned in doing that work.

I cannot put in words how much this record, Stadium Arcadium, means to us. How sacred the sound of it is to us and how many sleepless nights and hardworking days we all had thinking about how to make it be the best sounding thing we could.

And now, for someone to take it and put it out there with this poor sound quality, it is a painful pill for us to swallow.

Let me tell you, this bums all of us out and I know that, as sensitive as John Frusciante is about sound, the idea of anyone getting and hearing this thing that way will devastate him. For people to not hear the work the way we meant it to be will really hurt him deep inside and all of us will hurt.

Yes, it is stealing from us, and that is lame. Everyone has to live with their own conscience on that one. Let it be your guide. But to take a version that has been defiled sound wise a version in which some idiot has taken our year and a half of soul baring work and pissed all over it, that will break our hearts.

Sincerely,
Flea"

drap
3 mei 2006, 19:55
Ik hoop dat je hem niet hebt gedownload, want dan heb je Flea toch heel verdrietig en boos gemaakt:

"When I woke up this morning I was confronted with the news that our record has been leaked to the Internet. It does not come out til may 9 but now it has leaked. And not that I know a lot about this kind of thing but I guess now it is possible to down load it for free if you want. Well, that's not very nice.

If you down load it now off one of these file sharing sites you will be getting a pale imitation of the record. It will be of the poor sound quality of the technique they used to get it on there and that will break my heart. It will break John Frusciante's heart, it will break Anthony Kiedis's heart and it will break the heart of Chad Smith.

Yes, we worked for a year and a half to make the epic record of our lives and it is sad to me for the business reasons of course. I think we are selling something really cool and we put all we had into it, 28 songs, 2 hours of the best that we can offer. And I think it is a fair deal for everyone. And for people to just steal a poor sound quality version of it for free because some asshole stole it and put it on the internet is sad to me.

But, equitable business reasons aside, the thing that really bums me out is we worked so hard, and so thoughtfully, all of us, for so long to make this record sound as warm and full from top to bottom as was possible. We spent day and night for a year making sure every little sound was just right. That they were all put together in the most beautiful way we could, we did not leave a stone unturned in doing that work.

I cannot put in words how much this record, Stadium Arcadium, means to us. How sacred the sound of it is to us and how many sleepless nights and hardworking days we all had thinking about how to make it be the best sounding thing we could.

And now, for someone to take it and put it out there with this poor sound quality, it is a painful pill for us to swallow.

Let me tell you, this bums all of us out and I know that, as sensitive as John Frusciante is about sound, the idea of anyone getting and hearing this thing that way will devastate him. For people to not hear the work the way we meant it to be will really hurt him deep inside and all of us will hurt.

Yes, it is stealing from us, and that is lame. Everyone has to live with their own conscience on that one. Let it be your guide. But to take a version that has been defiled sound wise a version in which some idiot has taken our year and a half of soul baring work and pissed all over it, that will break our hearts.

Sincerely,
Flea"

Whahaha, is dit humor of is dit serieus? Elke artiest die zoiets zegt is echt vreselijk naief. Komt bij, de echte Peppers fans, waaronder ik, gaan echt wel het echte album kopen. Temeer omdat het geluid van mijn kopie inderdaad ronduit kut is. Maar ja, als je nie langer kan wachten moet je toch wat

Richwoodje
3 mei 2006, 20:00
mijn geluidskwaliteit is prima, dus ik trap frusciante zeker niet op zijn tere hartje wat betreft geluid :)

en ook ik ga natuurlijk het album kopen... trouwens, die Flea is toch al meer dan rijk zat? Ik dacht dat men muzikant werd omdat hij graag zijn kunsten wilde vertonen, niet om zijn zakken te vullen. Als ze nou een beginnend bandje waren dan zou ik begrijpen dat ze zouden zeiken, maar dit vind ik wel enigszins triest aandoen.

Hij is trouwens niet echt geleaked, hij is al uit in Spanje en Gibraltar, en daar zijn mensen zo aardig geweest om te zorgen dat ik een week eerder van dit prachtige album kan genieten :cooler:

Harry
9 mei 2006, 16:35
dus jij gaat straks ook naar je baas om te vragen of hij je maar 3 dagen van je 5-daagse werkweek uit wilt betalen?

mijn geluidskwaliteit is prima, dus ik trap frusciante zeker niet op zijn tere hartje wat betreft geluid :)

en ook ik ga natuurlijk het album kopen... trouwens, die Flea is toch al meer dan rijk zat? Ik dacht dat men muzikant werd omdat hij graag zijn kunsten wilde vertonen, niet om zijn zakken te vullen. Als ze nou een beginnend bandje waren dan zou ik begrijpen dat ze zouden zeiken, maar dit vind ik wel enigszins triest aandoen.

Hij is trouwens niet echt geleaked, hij is al uit in Spanje en Gibraltar, en daar zijn mensen zo aardig geweest om te zorgen dat ik een week eerder van dit prachtige album kan genieten :cooler:

Luke-wannabe
12 mei 2006, 00:53
Ja idd. Ik vind het logisch van hun hoor!
Het is gewoon kut dat zoiets gebeurd. En ja het gebeurd gewoon ik weet het. Maar alsnog is het gewoon kut :chicken:

Harry
12 mei 2006, 14:22
bij de Media Markt is ie maar 15 euro. Geen geld voor een dubbelcd.

Heb nog niet geluisterd, vanavond in de auto, en dan lekker hard!

DREAMMACHINE
12 mei 2006, 15:03
daar heb ik hem idd ook gehaald, en tis imo zeer zeker zijn geld dik waard!...heerlijke songs, heerlijke sound....gewoon weer een lekker peppers album!..

Ronaldd
1 juni 2006, 17:49
Ik weet niet wanneer ik voor het laast een originele cd gekocht heb, maar dat is minimaal al 5 jaar terug, en heb bijna alles van de peppers en nog vele andere band o.a. vanuit de top veertig.. Als ze de prijs laten zakken van een cd, ben ik wellicht bereid voor een cd te betalen..

Harry
1 juni 2006, 19:40
ik weet niet waarom jij 15 euro voor een dubbelcd te veel vindt, maar hoe doe je dat met woonruimte dan? Dat is toch ook duur?

Ronaldd
1 juni 2006, 20:01
ik weet niet waarom jij 15 euro voor een dubbelcd te veel vindt, maar hoe doe je dat met woonruimte dan? Dat is toch ook duur?
Haha, ik woon nog bij m'n ouders, ben een arme student.
Maar wat kost het nu als ik het brand, 80 cent, tenminste als ik het brand. Veelal laat ik het alleen op m'n pc staan voor tijdens het leren etc.

huskey
1 juni 2006, 22:08
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=73903&

Harry
2 juni 2006, 11:07
Haha, ik woon nog bij m'n ouders, ben een arme student.
Maar wat kost het nu als ik het brand, 80 cent, tenminste als ik het brand. Veelal laat ik het alleen op m'n pc staan voor tijdens het leren etc.

een vetgesubsidieerde kutscholier dus, dan snap ik het al helemaal niet.

Ronaldd
2 juni 2006, 12:25
Zo een beetje jaloers ofzo??! DOM sukkeltje!!
Je begrijp ook wel dat ik verder niet meer op jouw in ga.

Vriendelijke groet,

Vonk
2 juni 2006, 21:41

Dapper dat je je zo wilt uitdrukken, aangezien je hiermee vele STUDENTEN (anders dan scholieren) keihard onderuit haalt.

Of je hebt geen echte opleiding genoten, of je bent de meest idiote peppersfan.

Harry
2 juni 2006, 22:59
het gaat mij om het gemak waarmee gezegd wordt dat er geen geld aan cd's wordt uitgegeven, terwijl dat de broodwinning is van die artiesten. En zeker als je studeert lijkt 15 euro voor een cd me echt niet teveel. Dat is een half uur niet drinken bij het uitgaan, of een dagje niet sms'en met je veel te dure telefoon.

Vonk
3 juni 2006, 11:28
Haha dat sms'en ben ik volledig met je eens. ikzelf heb een prepaid, die altijd geldig blijft, perfect voor mij! Bellen is duur en komt mij vaak slecht uit.
Ligt eraan waar je prioriteiten liggen. En voor een student is 15 euro wel 2 tot 3 uur werken, vind ik wel erg veel, zeker als je spaart voor je nieuwe gitaar of op de universiteit zit.

Ik vind heel veel cd's niet het geld waard. Daarbij luister ik veel naar metal, en daar zit heel veel stront tussen. Ik moet dus echt selecteren, en download ik gewoon alles. Tevens ben ik (veel) eerder geneigd een cd te kopen van een underground artiest dan van een wereldband, om de prijs en om de support. Op dit moment is Iron Maiden voor mij de enige wereldband waar ik de cd als eerste van wil vasthouden. Wat dat betreft, tegenwoordig ben ik wat voorzichtiger met Metallica en Slayer...

hoofd
3 juni 2006, 11:51
Ik ben het helemaal eens met Harry, 15 euro is echt niet veel voor een dubbelalbum dat pas net is uitgekomen. En lopen pochen dat je al 5 jaar geen cd meer hebt gekocht maar alles download wat los en vast zit is gewoon....triest.

Ik gooi deze thread op slot, er is een andere gezellige thread over Stadium Arcadium: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=73903&
Ik stel voor daarin verder te gaan.