PDA

View Full Version : Eigen Logo



Chroxy
3 mei 2006, 15:03
Ik ben druk bezig om de laatste hand te leggen aan mijn eerste *zelf-in-elkaar-zet* gitaar :)

Nu wil ik op de kop een logo maken, waarschijnlijk in fender lettertype mijn achternaam : Franssen..

Maar hoe maak ik dit? Op projectguitar staat een manier hoe het kan, maar ik ken niemand met een laser printer.

Hoe lossen jullie dit dus op?

Minda
3 mei 2006, 15:17
Op een laserprinter laten printen bij de copy-shop. Of bij een vriendelijk kantoor in de buurt. Je kan ook wrijfletters kopen bij de betere kantoorboekhandel, maar dan heb je niet helemaal je eigen logo.

Succes,

Hugo

no 1 hops
3 mei 2006, 19:07
je logo zo goed mogelijk, dus fijn mogelijk, laten printen en die copieren bij de copyshop als het erom gaat dat het een afdruk van een laserprinter moet zijn.
op school, kantoor is vaak ook wel een laser printer aanwezig, misschien even je logo op een flop en die meenemen

jan jansen
3 mei 2006, 19:44
Ik ben druk bezig om de laatste hand te leggen aan mijn eerste *zelf-in-elkaar-zet* gitaar :)

Nu wil ik op de kop een logo maken, waarschijnlijk in fender lettertype mijn achternaam : Franssen..

Maar hoe maak ik dit? Op projectguitar staat een manier hoe het kan, maar ik ken niemand met een laser printer.

Hoe lossen jullie dit dus op?


Mischien begrijp ik het niet helemaal hoor....maar als je een afdruk op een laserprinter maakt heb je hem nog niet op je gitaar....?????????

jan

Minda
3 mei 2006, 20:43
Deze heb ik al een tijd geleden op het www gevonden en bewaard, voor als ik aan het logo toe ben:

"Techniek:
rub-ons (afwrijfletters) zijn gewoon heel duur.
maar er is een techniek dat je ze zelf kan maken.
ook nog in de kleur die je zelf leuk vindt.

wat heb je nodig:
-printer
-sheet ( doorzichtige overhead sheet of mica)
-ijslolliestokje

werkwijze:
-in een tekstprogramma maak je de tekst die je wilt hebben in de goeie kleur, vorm enz
-stop de sheet in je printer
-let wel op dat je op de GLADDE kant gaat printen!!!!!!
-stel de printerinstellingen in op: 1. spiegelbeeld en 2. op transparanten
-print het uit op de gladde kant van de sheet.
-leg het voorzichtig weg
-laat het dan zo ongeveer een minuut of 10 drogen
-leg de tekst met de beprinte kant op je werkstuk.
-wrijf nu met het ijslolliestokje de tekst op je werkstuk
-haal de sheet weg
-nog eventjes na laten drogen

klaar!

je eigen gemaakte rub-ons letters.
succes!"

gw_guitars
3 mei 2006, 22:46
Van wat ik begrijp wil je een soort van 'decal' maken.
Of iets zoals een watertransparant (zoals je op plakvliegtuigjes erbij krijgt)
Wat je niet moet vergeten is dat hier (volgens mij ) ALTIJD minstens een laag transparante lak overheen komt.
Een decal (watertransparant) is erg kwetsbaar.
Je zou de gitaar bijvoorbeeld dan niet kunnen poetsen.

Uit je verhaal kan ik niet opmaken of je gitaar al gelakt is.
Is dit niet het geval kun je altijd nog gewoon met een watervaste stift je naam erop zetten (volgens mij na de eerste laag) en dan aflakken. Wel eerst op een proefstukje proberen of de lak niet reageert met de stift.
Melvyn Hiscock doet het in ieder geval zo.
Ik persoonlijk vind het altijd het mooiste zoals Charlotte Mijnders het doet.
Echt inleggen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Gerard

gw_guitars
3 mei 2006, 23:52
OK, Ik heb het voor de zekerheid nog even opgezocht.

Melvyn Hiscock: hij schrijft met een stift (watervast) op de eerste kleur laag of de eerste transparante laag en lakt daar overheen.

Martin Koch: hij zaagt een 'M' uit messing en legt dit in.
hij geeft verder als suggesties: inleggen met fineer, een koperen (messing) naamplaatje (zoals op je voordeur zit) erop schroeven, of zelfs inbranden.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Gerard

Chroxy
3 mei 2006, 23:52
bedankt allemaal voor de ideeen.

Ik weet inderdaad dat je het logo dan nog op je gitaar maken. Momenteel heb ik een zwarte headstock waar nu het logo op komt en daarna ga ik hem met blanke lak inderdaad afwerken.


Ik wil dus graag een fender logo veranderen in Franssen, erop schrijven vind ik dus niks en erin leggen is me ook teveel gedoes.

De methode vna Minda ga ik eens proberen! en anders inderdaad even naar school rijden (examenjaar, dus heb geen school meer eigenlijk).

Bedankt!

no 1 hops
4 mei 2006, 05:30
bedankt allemaal voor de ideeen.

Ik weet inderdaad dat je het logo dan nog op je gitaar maken. Momenteel heb ik een zwarte headstock waar nu het logo op komt en daarna ga ik hem met blanke lak inderdaad afwerken.


Ik wil dus graag een fender logo veranderen in Franssen, erop schrijven vind ik dus niks en erin leggen is me ook teveel gedoes.

De methode vna Minda ga ik eens proberen! en anders inderdaad even naar school rijden (examenjaar, dus heb geen school meer eigenlijk).

Bedankt!als je ergens anders gaat printen en je je logo meeneemt op een floppy of usb stick zet dan ook je lettertype erop.
zal je net beleven dat ze daar je lettertype niet hebben.
mcoht je open office hebben, die kan het omzetten in pdf, ik geloof dat je dan ook lettertype behoud, alleen kan je het dan niet meer bewerken

Chroxy
10 mei 2006, 22:40
printer probleem is al opgelost.

Nu heb ik doorzichtig papier, dit is net wat dikker dan een a4tje.. is dit uiteindelijk nog te zien ..? of krijg je dit weg nadat je een blanke lak erover hebt geverfd?

Ik ben namelijk bang dat je het TE erg blijft zien.

fred dons
11 mei 2006, 07:53
ik gebruik zelf waterslide decal papier wat ik in mijn inkjet printer van een logo kan voorzien, nadeel is wel dat je geen wit of goud kan printen
om te voorkomen dat het logo later beschadigt spuit ik 1 laag lak over het het hele velletje (met +/- 15 logo's) die ik daarna pas op maat snij)

ik gebruik ook regelmatig dit bedrijf als het logo in hoogglans goud moet
http://www.best-decals.com/

en daarnaast bij one-offs spuit ik ook wel eens een logootje met behulp van de airbrush en frisk film, ik heb wel eens een fred logo gedaan in fender style
waarbij ik eerst het originele logo had gekopieerd naar Paint en daar met knippen en plakken een Fred logo had gemaakt (is iets makkelijker met fred dan met fransen maar je begrijpt waar ik naar toe wil :))
als het logo naar mijn smaak af is print ik het op de juiste grootte uit
en bedekt het met frisk film (low tac transaparant zelfklevende film) ik trek het logo over, leg de film daarna op de plek waar het logo moet komen, snij vervolgens het logo uit de film met een exacto mesje en spuit het logo in
bij deze methode moet je afhankelijke van de gebruikte lak wel aflaken (als je de film nog even laat zitten hoef je alleen het logo maar te spuiten en niet de hele kop maar als je een proffesioneel uitziende headstock wilt zou ik de hele kop spuiten)

succes