PDA

View Full Version : effectenbak met whammy stoort



j.augustus
3 mei 2006, 14:28
Ik heb een effectenbak met; een boss F300Hvolumepedaal
een henrix wahwah
boss power supply masterswitch
boss TU-2
boss octaver
boos Phaser PH-2r
boss SD-1 overdrive
boss NS-2 noise suppressor
boss harmonist hm-2
Fostex powersupply extra stabiel 1,5 ampere

Nu heb ik een digitech whammy en als ik die ervoorof ertussen of erna zet stoort mijn geluid vreselijk,,...vanje brrrrrbrrrrrrrr ...enzovoort.De whammy heeft een aparte voeding.Een ac voeding.Maar dat hoortIk hou niet van storing .De rest klinkt absoluut top

Weet iemand hoe dit op te lossen is.Aarde komt er pas bij bij mijn versterkers.Een versterker geaard natuurlijk
:gitarist: :gitarist: :soul: :gitarist:

Bl44t44p
3 mei 2006, 14:34
Gebruik je de originele/meegeleverde voeding voor je Whammy?

En zonder Whammy had je dus geen problemen?

j.augustus
3 mei 2006, 16:31
Ja,ik gebruik de voeding die ik erbij kreeg .Een ac voeding.HXPRO staat erop
12 volt ac.Dat heeft die whammy ook nodig.Ik weet niet of ie origineel is.het was een occasionnetje,dus

ALs ik m er alleen tussen zet stoort het ook al een beetje.De rest van mijn pedalenbak is helemaal stil.

Ik heb verder een stereo setup ,een rockman chorus en een rockman stereo analoog echo.En 2 5150 versterkers.Waarvan er maar een geaard is.Maar dat zit goed.
:gitarist: :soul: :gitarist: :gitarist:

nielsduursma
3 mei 2006, 16:36
je zegt zelf dat het pas bij de versterker geaard is. dan zou ik toch eerst maar is al je pedalen aarden. kijken of het helpt.

j.augustus
3 mei 2006, 16:43
Ik zal het eens proberen.Zal wel lastig worden,denk ik want ik heb alles kustom gebouwd en ik heb geen 3 aderig snoer voor mijn effectenvoeding.

nielsduursma
3 mei 2006, 17:01
Ik zal het eens proberen.Zal wel lastig worden,denk ik want ik heb alles kustom gebouwd en ik heb geen 3 aderig snoer voor mijn effectenvoeding.

dat is niet zo heel erg slim, want die ene draad kan je je leven kosten als je met grote voltages werkt :satisfie:

j.augustus
3 mei 2006, 18:03
Nee ,je hebt een ..is 1 aarde punt nodig.Als je meerdere aardepunten gebuikt krijg je een lus en daardoor een keiharde brom.

Inderdaad met een buizen amp zonder aarde spelen is niet wijs.Ik heb op strand feesten gespeeld en daar was geen aarde en dan speel ik alleen met zender.

paulusdeBKB
3 mei 2006, 18:14
Eindelijk een goede reden om met zender te gaan spelen :)

j.augustus
3 mei 2006, 19:00
Het geluid vind ik slechter dan een snoer,maar het isveiliger dan een gelijkstroomlel van 515 volt.Kheb t weleens door me heen gehan,

Het lichtnet geeft veel een hardere lel,maar bezweet en je hand om de hals en je komt niet los
:gitarist: :soul: :gitarist: :gitarist: