PDA

View Full Version : Simpel meersporen recorder windoze XP?



Minda
3 mei 2006, 13:57
Hoi,

ik heb een computer. Fijn, hè? Er draait Windows XP op. Ook leuk. Nou zitten er 2 mini-jack aansluitingen op. De ene is een line-in, de ander een line-out. Ik knoop dus alles aan elkaar, stereo, line-6 amp en computer. Ik kan mezelf opnemen en afspelen! Humor! (Nou nog gitaar leren spelen...) Nou vroeg ik me af, is er een eenvoudig programmaatje waarmee ik meerdere opnames na elkaar kan maken, en dan tegelijk afspelen? Een eenvoudige meersporenrecorder (ja, zo oud ben ik al), liefst met een simpel beat of metronoom - spoor erbij.

Dank voor suggesties,

Hugo

bert k
3 mei 2006, 14:15
Ja hoor. Adobe Audition of Cool Edit Pro. Dat is allebei hetzelfde programma, alleen is de naam veranderd. Kijk maar met de zoekfunctie in dit forum , er is al heel veel over geschreven.

OJJVZ
9 november 2006, 16:51
ik vind Audacity erg chill, went binnen 5 minuten, ook makkelijk knippen en plakken, en dus meerdere sporen. Gratis. (Y)
http://audacity.sourceforge.net/

harrie-beton
9 november 2006, 17:19
de versies van audicity die ik ken zijn geen meersporen.
Cool edit en audition wel: Cool Edit pro 2.0 of het latere audition 1.0 en hogere zijn goede keuzes. Zeker Cool Edit is goedkoop aan te komen.

grayfink
10 november 2006, 13:47
Psst... Topic is een half jaar oud..... :sssh:

JoostBaksteen
10 november 2006, 15:45
De audacity die ik gebruikte had wel meerdere sporen...

Echter sloeg audacity een keer vast terwijl ik bezig was met een nummer waar al meer dan een week werk in zat. Het resultaat: 90% van de files weg, 10% kon nog gerestored worden, maar daar had ik niks aan.... ik was een week werk kwijt... resultaat: ik heb het programma nooit meer aangeraakt.