PDA

View Full Version : Yamaha F 310



BJA
3 mei 2006, 11:29
Gegroet!

Ik ben momenteel op zoek naar een nieuw akoestisch gitaartje als afwisseling van het constant elektrisch spelen. Bedoeling is dat het ding vrij stevig is en bijgevolg zonder problemen mee op vakanties en dergelijke kan. Ook geen problemen leveren wanneer het ding veel in de buitenlucht komt en dergelijke.

Ik wil er niet teveel aan spenderen, gezien het echt maar zal dienen als 'zijprojectje'.

Nu kwam ik uit op de Yamaha F310:
http://shop.muziker.cz/images/tovar/F310-TBS.gif

Meer info:
http://www.musicstorekoeln.de/nl/global/3_0_G_0_GIT0000613-002/0/0/0/detail/musicstore.html

Voor nog geen 150 euro lijkt het me een 'deftig' gitaartje, niets indrukwekkends natuurlijk maar toch goed genoeg om te gebruiken wanneer ik wil spelen en geen elektrische in de buurt heb.

Ik ben benieuwd naar andere meningen, so shoot.

hendrix2
3 mei 2006, 13:52
ik heb de gitaar ook. ben er relatief tevreden over (gezien de goedkope prijs). Maar ze speelt naar mijn mening niet zo soepel, een mooie akoestische solo moet je er niet mee proberen. voor begeleidingen en akkoordenwerk is ze wel ideaal. Het is een vrij stevig gitaartje die bij mij al veel gereist heeft en nog steeds in goede staat is.
Ik denk als je eisen niet te hoog zijn dat je best wel tevreden zal zijn met deze gitaar

BJA
3 mei 2006, 16:09
ik heb de gitaar ook. ben er relatief tevreden over (gezien de goedkope prijs). Maar ze speelt naar mijn mening niet zo soepel, een mooie akoestische solo moet je er niet mee proberen. voor begeleidingen en akkoordenwerk is ze wel ideaal. Het is een vrij stevig gitaartje die bij mij al veel gereist heeft en nog steeds in goede staat is.
Ik denk als je eisen niet te hoog zijn dat je best wel tevreden zal zijn met deze gitaar
Ze zal vooral gebruikt worden voor het akkoordenwerk ja, kampvuuravonden en toestanden. Ze lijkt me -op het eerste zicht- ideaal ervoor...

hendrix2
3 mei 2006, 19:12
naar mijn mening is der ideaal voor. daarvoor gebruik ik ze zelf ook...

Picker
3 mei 2006, 19:15
...kampvuuravonden en toestanden. Ze lijkt me -op het eerste zicht- ideaal ervoor...

Zonde joh! Ik zou gewoon hout gebruiken...

:)

Flipkoos
3 mei 2006, 20:59
Zonde joh! Ik zou gewoon hout gebruiken...

:)

gniffel gniffel :)

gertdm
3 mei 2006, 21:44
tja wat was er eerst t hout of t kampvuur? Enfin, zelfs voor n zijprojectje ging ik toch even doorsparen en dan maar zo'n Blueridge kopen...goedkope kwaliteit. Een goeie gitaar voor weinig en veeeeel beter dan een yamaha van € `129

BJA
5 mei 2006, 14:10
tja wat was er eerst t hout of t kampvuur? Enfin, zelfs voor n zijprojectje ging ik toch even doorsparen en dan maar zo'n Blueridge kopen...goedkope kwaliteit. Een goeie gitaar voor weinig en veeeeel beter dan een yamaha van € `129
Feit is dat mijn financiële prioriteiten spijtig genoeg elders liggen. (nieuwe pickups voor mijn SG, nieuwe amp,...)

Ooit wil ik wel een deftige akoestische, die ik ook elektrisch kan gebruiken maar dat zijn zorgen voor later...

guiman
10 mei 2006, 20:46
Yahama is gewoon altijd goed. Ik heb leren spelen op een DW-8 en ik ruil hem nog niet om voor een goedkope Martin. Alles wat Yahama maakt is goed, of het nou buitenboordmotoren, motorfietsen of piano's zijn. Het enige wat deze gitaren vaak missen is uitstraling en sommige types zijn daar o zo gevoelig voor....Hadden ze maar betere oren!

Agent_Smith
10 mei 2006, 21:13
Yahama is gewoon altijd goed. Ik heb leren spelen op een DW-8 en ik ruil hem nog niet om voor een goedkope Martin. Alles wat Yahama maakt is goed, of het nou buitenboordmotoren, motorfietsen of piano's zijn. Het enige wat deze gitaren vaak missen is uitstraling en sommige types zijn daar o zo gevoelig voor....Hadden ze maar betere oren!

Zoveel waarheid in deze post!

BJA
10 mei 2006, 21:26
Ik sta dus op het punt ze toch te gaan kopen nu... :-)

degrotepeter
12 mei 2008, 14:30
Ze zal vooral gebruikt worden voor het akkoordenwerk ja, kampvuuravonden en toestanden. Ze lijkt me -op het eerste zicht- ideaal ervoor...

precies :P ik zat ook nog te kijken naar een beetje redelijke western gitaar voor op vakantie bij het kampvuur :hippie:
ik heb nog wel een spaanse die destijds 60,- kostte maar daar word ik echt ziek van (kutding)

dus misschien dat ik de F310 maar neem, lijkt me wel een goed gitaartje voor de prijs (129,-)

hanzeman
12 mei 2008, 15:24
Ik heb nog nooit op een slechte Yamaha gespeeld.