PDA

View Full Version : Soldano ?? ervaringen mee ?



Dude
3 mei 2006, 10:29
Zag dat er een nieuwe hotrod50 uitkomt voor een leuke prijs (dacht rond de 11 a 1200 euros)

heeft iemand ervaringen met soldano ? Geen ambitie om meteen naar de winkel te rennen maar het is echt zon merk waarvan ik zeg ooooh ja dat bestaat ook nog.

Is dat spul een beetje bekend, waardevast, te vergelijken met ? ... iemand ?

Orpheo
3 mei 2006, 11:33
beetje met een jcm800 over the top qua gain, en iets scheller/piercender qua tone. topamp voor lead schijnt, voor solos iets minder. maar dit is van horen zeggen!! zelf nog nooit gehoord. wil ik wel echter.

GuitarMaster
3 mei 2006, 13:17
Luister maar eens naar iets van Warren Haynes/Gov 't Mule, dat is een typische Soldano sound.

Kim Wilson
3 mei 2006, 13:33
beetje met een jcm800 over the top qua gain, en iets scheller/piercender qua tone. topamp voor lead schijnt, voor solos iets minder. maar dit is van horen zeggen!! zelf nog nooit gehoord. wil ik wel echter.
Nou kan ik me hard vergissen, maar lead en solo was toch altijd hetzelfde?

Orpheo
3 mei 2006, 14:06
Nou kan ik me hard vergissen, maar lead en solo was toch altijd hetzelfde?

tegen mij is altijd verteld dat lead slag is.... ik snap t ook niet meer.....

FrankS
3 mei 2006, 14:15
haha ik dacht hetzelfde (@Kim)

rhythm > slag. zo noemen ze het.

boeit ook niet.

Soldano : idd leuk voor lead/solo maar mij te dun voor slag.

[edit]'k heb die hotrod nooit getest. Alleen de preamp SL77. En ik bedenkt me net dat dat over zo'n brakke Marshall 50/50 EL34 bak was. Tsja. Dat ding sucks ook imho.

Punkrockerke
3 mei 2006, 14:52
Ik heb een Hotrod 50, gemodificeerd naar de "plus" versie.

Hiervoor had ik een Marshall JCM900 en een JCM2000 TSL en de Soldano is op alle vlakken veel beter.
't Is inderdaad een beetje het idee van een JCM800 on steroids. Ik zou hem zeker niet scheller noemen, maar dat hangt er natuurlijk vanaf hoe je hem instelt.

Je kan er zowel crunchy rocksouds als een zware rythm-tone uit krijgen, maar ook leads klinken er goed op. Voor nog wat extra te boosten gebruik ik daarvoor een MXR-eq.

Ook kwalitatief een zeer goede amp. Stevige constructie en potmeters en dergelijke. Uitgerust met Mercury Magnetics transfo's ( ok, geen De Young, maar oa. Bogner gebruikt ook MM, Marshall Dagnells)

En nieuw in Europa voor 1200 euro, lijkt me toch wat weinig. De Hotrod 50+ kost bij Jukebox 2295 euro.

Bins
3 mei 2006, 15:33
Hoe zit het met de lage "chugga chugga" sounds? Is dat goed te doen? Ik ben eigenlijk opzoek naar een 100 watt bak omdat ik dat lage een beetje miste in mn 50 watter. Ik las ergens dat de hotrod "extended low end" oid heeft. Is het de moeite waard voor mij om em even te gaan checken?

FruscianteFan
3 mei 2006, 15:33
Daniel Johns van Silverchair speelde tot 2005 op Soldano's.

Dude
3 mei 2006, 15:59
kijk maar op de website van max guitars

1195 euries

Punkrockerke
3 mei 2006, 16:09
Hoe zit het met de lage "chugga chugga" sounds? Is dat goed te doen? Ik ben eigenlijk opzoek naar een 100 watt bak omdat ik dat lage een beetje miste in mn 50 watter. Ik las ergens dat de hotrod "extended low end" oid heeft. Is het de moeite waard voor mij om em even te gaan checken?
Voor mij heeft hij genoeg bas (LP met SD Jeff Beck). Niet zoveel als een TSL met de bassboost-functie ingedrukt, maar dat is dan ook overdaad en wordt gemakkelijk modderig.
De "nieuwere" versies hebben allemaal de XL-mod, wat voor extra bas zorgt (Mike Soldano is er zelf niet echt fan van).
De mod is trouwens ook redelijk simpel zelf uit te voeren.

pol
3 mei 2006, 16:15
haha ik dacht hetzelfde (@Kim)

rhythm > slag. zo noemen ze het.

boeit ook niet.

Soldano : idd leuk voor lead/solo maar mij te dun voor slag.

[edit]'k heb die hotrod nooit getest. Alleen de preamp SL77. En ik bedenkt me net dat dat over zo'n brakke Marshall 50/50 EL34 bak was. Tsja. Dat ding sucks ook imho.

die preamp klinkt dan ook voor geen hol vond ik, ik heb die ook even gehad.
Ik veronderstel wel dat de amps stukken beter zijn.

Punkrockerke
3 mei 2006, 16:19
kijk maar op de website van max guitars

1195 euries
Wow, dat moet een typfout zijn! 1195 euro voor een Hotrod 50+ (tweekanaalsversie) is ongelooflijk weinig, ongeveer 1000 euro te kort!

Moest ik een Soldano willen, ik zou heel snel mailen...
(Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België moet een winkel het product verkopen tegen de prijs die erbij staat afgebeeld / op het etiket staat.)

marc_o
3 mei 2006, 16:53
tegen mij is altijd verteld dat lead slag is.... ik snap t ook niet meer.....


Hahahaha, die is geweldig......ik heb voor het eerst in jaren weer een sig

Orpheo
3 mei 2006, 18:07
Hahahaha, die is geweldig......ik heb voor het eerst in jaren weer een sig

ja lach maar!! maar tis wel wat er mij is verteld haha

shamehair
3 mei 2006, 18:15
Ik heb vroeger een SP77 preamp gehad en vond die super! Spijtig dat ik hem weggedaan heb. Soldano heeft een gigantisch vette rocksound. Je moet maar is luisteren naar Lou Reed "Magic and Lost"

Soldano is volgens mij één van de betere karakterscheurbakken.

Doei

Solidkick
3 mei 2006, 19:17
EMG81 -> Lynch Tripler -> Atomic 16 -> JCM800 1960A

Zaagt lekker bij riffwerk in drop D etc.
Bovendien kan het bakje lekker open vanwege het lage wattage (20W).
Ben nog geen Marshall tegengekomen die het laag zo strak houdt....

http://www.bostonguitar.com/Merchant2/graphics/00000001/soldano-atomic-16-c-mini.jpg

BLOK182
3 mei 2006, 20:48
Heb een SLO100 kort geprobeerd! Met een LP kon ik der vrij snel een lekkere leadsound uithalen, maar tis alweer 2 jaar geleden, zou em graag nog eens proberen!! Trouwens, hoezo zou die Soldano van Max Guitars nieuw zijn? Hij komt in April binnen, waarschijnlijk gekocht/geshipt via een handelaar ofzo, zo gebeurt dat daar wel vaker!

Solidkick
3 mei 2006, 23:51
http://www.lowbottomizer.com/band/littlebigman.mp3

slagpartij via de Soldano gedubbeld.

Punkrockerke
4 mei 2006, 10:54
Trouwens, hoezo zou die Soldano van Max Guitars nieuw zijn? Hij komt in April binnen, waarschijnlijk gekocht/geshipt via een handelaar ofzo, zo gebeurt dat daar wel vaker!
Ik heb er gisteren voor gemaild en de amp is inderdaad 2ehands. Dan nog is 1195 een superprijs. Duitse 2ehandsprijzen voor deze amp zijn gemiddeld +1400 euro (van particulieren dan nog).

heavy-metal-thunder
4 mei 2006, 12:35
beetje met een jcm800 over the top qua gain, en iets scheller/piercender qua tone. topamp voor lead schijnt, voor solos iets minder. maar dit is van horen zeggen!! zelf nog nooit gehoord. wil ik wel echter.

daar kan je het wat mee vergelijken.

De live cd "Live Dogs" van Belgies rockband the Scabs is ingespeeld over een Soldana met een Les Paul Standard.

Orpheo
4 mei 2006, 14:34
en de soldano van max guitars is al verkocht. niet aan mij. maar of ik rouwig erom ben? kheb m wel nog HEEL even gehoord.... moah, ik houd t bij mij jcm800 met TS9 ervoor.

ps.: ik vond de laney VH100 overigens STUKKEn beter dan de soldano, maar he, das smaakgebonden.....

Dude
4 mei 2006, 15:56
nou hij is niet verkocht

hij wordt vastgehouden... pour moi

ik kan mijn koch studiotone er op inruilen en moet dan 545 bijbetalen. Betekend dat ik op die studiotone een afschrijving heb van 125 euro in 5 maandjes, netjes ??

twijfel twijfel




kheb m wel nog HEEL even gehoord.... moah, ik houd t bij mij jcm800 met TS9 ervoor.



vertel ??

marc_o
4 mei 2006, 15:59
Doen Dude!

Je raakt 'm echt wel weer kwijt als het moet en studiotones vind je overal.

robzilla
4 mei 2006, 16:25
Wat heb je voor die studiotone betaald?

Dude
4 mei 2006, 16:32
800 geloof ik..

AART
4 mei 2006, 16:37
Kerel, das een superdeal.

En Orpheo houd het bij JCM 800 omdat ie Orpheo is.

Doen! Zijn echt hele vette amps.

robzilla
4 mei 2006, 16:37
Mja je wou toch van je Marshall af? Kan je die niet inruilen? De Soldano is wel echt vet, en die raak je eventueel ook weer makkelijk kwijt..

Orpheo
4 mei 2006, 17:13
nou hij is niet verkocht

hij wordt vastgehouden... pour moi

ik kan mijn koch studiotone er op inruilen en moet dan 545 bijbetalen. Betekend dat ik op die studiotone een afschrijving heb van 125 euro in 5 maandjes, netjes ??

twijfel twijfel






vertel ??

tegen mij zei robbert dat ie verkocht was, maar ok.

ik vond de laney lekkerder. minder schel zou ik bijna zeggen, maar in vergelijking tot mijn jcm800 is ie imo echt de mindere. mijn 800 heeft veel meer ballen.

@ AART: kerel, dat slaat nergens op. de 800 is lekker, maar als ik de mijne NIET had gehad (die nogal heftig gemod is!!!) dan had ik op koch, laney of soldano gespeeld. (waarschijnlijk laney).

Bins
4 mei 2006, 18:07
Heeft ie die laney daar staan ook (maxguitar)? Of heb je die ergens anders gehoord ?(waar?)

Orpheo
4 mei 2006, 18:45
Heeft ie die laney daar staan ook (maxguitar)? Of heb je die ergens anders gehoord ?(waar?)

bij max guitars. klonk ECHT lekker. tis dat ik dus mijn eigen amp heb.

ze heeft reverb, 2 kanalen met een extra drive in te schakelen. van alles en nogwat zit erop. HEEL compleet. heel top.

SimonS
4 mei 2006, 18:59
(het viel me ook al op , de features van die Laney VH100 zien er idd meer dan prima uit.)

Punkrockerke
4 mei 2006, 19:07
Als je de VH100 goed vindt, maar geen behoefte hebt aan vele features, moet je ook eens de GH50L checken. Is een amp met een goede sound en goede kwaliteit aan een lage prijs.

@ Dude: 't Is echt wel een mooie prijs voor die Soldano. Hoeveel een Studiotone 2ehands moet opbrengen weet ik niet.
En moest hij je niet bevallen kan je hem zowieso voor minstens evenveel weer kwijt.

Orpheo
4 mei 2006, 19:34
Als je de VH100 goed vindt, maar geen behoefte hebt aan vele features, moet je ook eens de GH50L checken. Is een amp met een goede sound en goede kwaliteit aan een lage prijs.

@ Dude: 't Is echt wel een mooie prijs voor die Soldano. Hoeveel een Studiotone 2ehands moet opbrengen weet ik niet.
En moest hij je niet bevallen kan je hem zowieso voor minstens evenveel weer kwijt.

moah, ik vind de vh100 precies goed. precies wat ik zoek. qua features dan. dat eerste kanaal is HEEL lekker, dat tweede kanaal gaat ook wel lekker ver, beetje als een 800 die heel ver open staat met een tubescreamer ervoor.

het grootste nadeel vind ik die ziekelijke output en t feit dat de tonecontrols niet supergevoelig zijn. je hebt meer aan spelen met je toneknop en presence op amp en de brightswitch dan aan de bas/mid/trebleknopjes.

Bins
4 mei 2006, 20:37
bij max guitars. klonk ECHT lekker. tis dat ik dus mijn eigen amp heb.

ze heeft reverb, 2 kanalen met een extra drive in te schakelen. van alles en nogwat zit erop. HEEL compleet. heel top.

Klinkt goed..
Ik ga waarschijnlijk dinsdag een nieuwe amp halen bij v. Meerdervoort. Ik zal em zeker ff checken!

Orpheo
4 mei 2006, 21:01
Klinkt goed..
Ik ga waarschijnlijk dinsdag een nieuwe amp halen bij v. Meerdervoort. Ik zal em zeker ff checken!

welke ga je halen?

Bins
4 mei 2006, 21:44
Dat weet ik dus nog niet :)

Tristan
4 mei 2006, 22:56
Ik vind de meeste Soldano's erg schel klinken en veel ballen hebben ze ook niet echt... Een soort schelle Marshall zonder ballen en met heel veel gain...
De Hotrod serie is overigens niet de echte Soldano, de echte is de SLO100...
Die zal wel een stuk beter zijn vermoed ik (die heb ik niet getest), maar die kost ook een schep meer geld (toen 5000 euro, maar nu denk ik 3000 euro via Van De Haar) Clean is ook hij heel erg plat, een van de meest platte amps clean die ik ooit heb gehoord, dus je kan er geen bruikbare cleane sound uithalen, alleen een crunch... (dat vind ik van de Hotrod serie en de Decatone, Avenger enzo...)
Een Soldano en laag? Vergeet het maar! Absoluut geen ballen hoor!!!
De SLO100 werd veel gebruikt voor Lead sounds (jaren '80) door mensen als Eric Clapton, Mark Knopfler, volgens mij ook Gary Moore enzo...
Die vind ik er wel een lekkere lead sound mee hebben, maar voor rhythm lijkt hij me niet genoeg ballen te hebben...
Die preamps zijn hun meest waardeloze dingen, vooral die SP77, echt mega mega ruk... Daarvan is het clean nog platter dan van de Hotrod serie (hun op een na meest rukke produkt) en het Lead geluid is alleen een soort hele dunne buzz, dat ding slaat echt helemaal nergens op...

Solidkick
5 mei 2006, 00:43
prietpraat

Tristan
5 mei 2006, 00:52
Nee hoor, het is mijn mening en wat ik gezegd heb over degenen die erop spelen en dat de SLO100 de echte Soldano is, dat zijn gewoon feiten...
Het is leuk dat mensen willen geloven dat het hele goede amps zijn, maar naar mijn mening is die Hotrod serie gewoon ruk, om over die preamps maar te zwijgen...

Punkrockerke
5 mei 2006, 12:00
Ik vind de meeste Soldano's erg schel klinken en veel ballen hebben ze ook niet echt... Een soort schelle Marshall zonder ballen en met heel veel gain......
Dat heet dan afstellen...
Ik heb m'n Hotrod geruime tijd naast een Marshall TSL100 en een JCM900 gehad, en dus vergeleken met dezelfde gitaar en speakers. De Hotrod is de minst schelle van de 3. Enkel de TSL had wat meer "ballen" indien je de bassboost-functie gebruikte, maar dan werd het geluid veel te modderig. De soldano heeft beduidend meer "ballen" dan de JCM900.
Tevens heeft hij minder gain dan de TSL. En je kiest toch zelf hoeveel gain je erin draait? Bovendien heeft het geluid met hoge gainsettings nog steeds definitie, iets wat je van veel amps niet kan zeggen.


De Hotrod serie is overigens niet de echte Soldano, de echte is de SLO100...
Die zal wel een stuk beter zijn vermoed ik (die heb ik niet getest), maar die kost ook een schep meer geld (toen 5000 euro, maar nu denk ik 3000 euro via Van De Haar)...
En een Twin is geen echte Fender, de echte is een bassman...
Of een Stilleto is geen echte Mesa, de echte is een Roadking...
Komaan kerel...


Clean is ook hij heel erg plat, een van de meest platte amps clean die ik ooit heb gehoord, dus je kan er geen bruikbare cleane sound uithalen, alleen een crunch... (dat vind ik van de Hotrod serie en de Decatone, Avenger enzo...)...
Er zijn betere amps voor clean, zeker en vast, maar het is meer dan behoorlijk hoor.


Een Soldano en laag? Vergeet het maar! Absoluut geen ballen hoor!!!
De SLO100 werd veel gebruikt voor Lead sounds (jaren '80) door mensen als Eric Clapton, Mark Knopfler, volgens mij ook Gary Moore enzo...
Die vind ik er wel een lekkere lead sound mee hebben, maar voor rhythm lijkt hij me niet genoeg ballen te hebben... ...
"lijkt"...Je bent dus maar wat aan het lullen. Ga eerst eens uitvoerig testen.

LordRiffenstein
5 mei 2006, 12:30
Ik vind de meeste Soldano's erg schel klinken en veel ballen hebben ze ook niet echt... Een soort schelle Marshall zonder ballen en met heel veel gain...
De Hotrod serie is overigens niet de echte Soldano, de echte is de SLO100...
Die zal wel een stuk beter zijn vermoed ik (die heb ik niet getest), maar die kost ook een schep meer geld (toen 5000 euro, maar nu denk ik 3000 euro via Van De Haar) Clean is ook hij heel erg plat, een van de meest platte amps clean die ik ooit heb gehoord, dus je kan er geen bruikbare cleane sound uithalen, alleen een crunch... (dat vind ik van de Hotrod serie en de Decatone, Avenger enzo...)
Een Soldano en laag? Vergeet het maar! Absoluut geen ballen hoor!!!
De SLO100 werd veel gebruikt voor Lead sounds (jaren '80) door mensen als Eric Clapton, Mark Knopfler, volgens mij ook Gary Moore enzo...
Die vind ik er wel een lekkere lead sound mee hebben, maar voor rhythm lijkt hij me niet genoeg ballen te hebben...
Die preamps zijn hun meest waardeloze dingen, vooral die SP77, echt mega mega ruk... Daarvan is het clean nog platter dan van de Hotrod serie (hun op een na meest rukke produkt) en het Lead geluid is alleen een soort hele dunne buzz, dat ding slaat echt helemaal nergens op...

Altijd leuk, mensen die een mening baseren op iets van horen zeggen en gelijk ook een ganse reeks, in dit geval de preamps, afmaken op basis van 1 product.

Je trekt allerhande conclusies ivm de SLO terwijl je er nooit op gespeeld hebt. Hij doet dus wel prima heavy rhythm, moet je eens luisteren nr Wicked Sensation van Lynch Mob of bv Warren Demartini in Ratt. Het clean is ook niet verkeerd, 't is geen twin maar er valt zeker iets goed uit te halen, maar ja, ik heb de SLO al wel (meerdere keren) getest.

De preamps maak je af op basis van de SP77 terwijl de X88 en zeker de X99 ongelooflijk lekkere preamps zijn, maar die heb je ongetwijfeld ook nog nooit gehoord.

Ten slotte je belachelijke opmerking over de 'echte' Soldano, moet je eens de Avenger of Decatone testen, geen echte versterkers hoor!! Die HotRods zijn niet hun beste maar om ze op die manier af te kraken is ook sterk overdreven.

Tristan
5 mei 2006, 12:48
Dat heet dan afstellen...
Ik heb m'n Hotrod geruime tijd naast een Marshall TSL100 en een JCM900 gehad, en dus vergeleken met dezelfde gitaar en speakers. De Hotrod is de minst schelle van de 3. Enkel de TSL had wat meer "ballen" indien je de bassboost-functie gebruikte, maar dan werd het geluid veel te modderig. De soldano heeft beduidend meer "ballen" dan de JCM900.
Tevens heeft hij minder gain dan de TSL. En je kiest toch zelf hoeveel gain je erin draait? Bovendien heeft het geluid met hoge gainsettings nog steeds definitie, iets wat je van veel amps niet kan zeggen.

Ja afstellen, inderdaad, de presence control bij een Soldano moet op 0...
Je noemt ook wel twee versterkers op zeg, die twee amps die je noemt hebben ook geen ballen...

En een Twin is geen echte Fender, de echte is een bassman...
Of een Stilleto is geen echte Mesa, de echte is een Roadking...
Komaan kerel...

Oude merken zoals Fender en Marshall hebben wel meer klassieke versterkers geproduceerd, niet zoals van die boetiekmerkjes die in de Jaren '80 begonnen Marshalls (Soldano) of Fenders (Boogie) te verbouwen...
Die hebben beide een klassieke amp geproduceerd: Soldano de SLO100 en Mesa/Boogie de Mark serie, Mark 1 en heel misschien nog de Mark 2...
De echte Mesa is een Mark 1 en misschien nog een Mark 2, maar de rest is gewoon ruk hoor, en/of heeft niets met Mesa/Boogie te maken, zoals de Stiletto... En tegenwoordig vragen ze veel te veel geld voor hun amps, dat zijn ze echt niet waard... Er zijn betere amps te koop voor die prijzen...

Er zijn betere amps voor clean, zeker en vast, maar het is meer dan behoorlijk hoor.

Behoorlijk? Het is niet om aan te horen, een van slechtste cleane sounds die ik ooit gehoord heb... De meeste mensen gebruiken dat kanaal dan ook voor een lagere gain scheur sound...

"lijkt"...Je bent dus maar wat aan het lullen. Ga eerst eens uitvoerig testen.
Ik heb zo'n Hotrod uitvoerig getest en vind het helemaal compleet ruk, dat is mijn mening. Dat mensen verwachten met de Hotrod voor een prikkie een SLO te kopen, waar Soldano's reputatie op gebaseerd is, is niet mijn probleem...

Dude
6 mei 2006, 15:43
Nou na enig gemail kan ik hem dus met gesloten beurs ruilen voor de studiotone en mn TSL601 combo,

helaas heb ik beide nieuw gekocht (afgelopen 4 maanden) en eeuh.. sja 1045 voor de tsl en 850 voor de studiotone...

wordt dan een dure soldano,

@ Orpheo, bedankt voor je pm

Ik heb eergisteren EINDELIJK voor elkaar gekregen hoe ik mn sound wil hebben op mijn jcm800 waardoor ik toch een volume boost kan pakken met een boss EQ pedaal en als basissound dus die 800 + tubescreamer en hotplate...

helaas gaat die tubescreamer nu moeilijk doen door af en toe te haperen hahaha


ach... die soldano, ik vind hem prachtig en de soundclips die ik hoorde waren ook te gek alleen om dr 2 amps (nieuwe) op in te ruilen vind ik nogal wat.

blijft een eeuwige zoektoch naar geluiden he ?

Zat net te denken dat ik het misschien maar eens in de modeling (line6) hoek moet gaan zoeken, of gewoon een degelijk multieffect ofzo... allemaal zo lastig he die keuzes haha.

Orpheo
6 mei 2006, 17:58
Nou na enig gemail kan ik hem dus met gesloten beurs ruilen voor de studiotone en mn TSL601 combo,

helaas heb ik beide nieuw gekocht (afgelopen 4 maanden) en eeuh.. sja 1045 voor de tsl en 850 voor de studiotone...

wordt dan een dure soldano,

@ Orpheo, bedankt voor je pm

Ik heb eergisteren EINDELIJK voor elkaar gekregen hoe ik mn sound wil hebben op mijn jcm800 waardoor ik toch een volume boost kan pakken met een boss EQ pedaal en als basissound dus die 800 + tubescreamer en hotplate...

helaas gaat die tubescreamer nu moeilijk doen door af en toe te haperen hahaha


ach... die soldano, ik vind hem prachtig en de soundclips die ik hoorde waren ook te gek alleen om dr 2 amps (nieuwe) op in te ruilen vind ik nogal wat.

blijft een eeuwige zoektoch naar geluiden he ?

Zat net te denken dat ik het misschien maar eens in de modeling (line6) hoek moet gaan zoeken, of gewoon een degelijk multieffect ofzo... allemaal zo lastig he die keuzes haha.

heppie 'm nu of niet? dat kan ik nie opmaken uit je verhaal :)

bluegate
6 mei 2006, 18:19
Ik was vandaag bij Max guitars en daar zeiden ze dat de Soldano verkocht was.

Zag er goed uit, mooie kleur! :cooler:

Dude
6 mei 2006, 18:24
Sja ik heb hem dus nog niet en hij houdt hem nog steeds vast voor me, best cool van hem dus.. maar ik zit ernstig te twijfelen wat ik nou moet doen

robzilla
6 mei 2006, 18:30
Sja ik heb hem dus nog niet en hij houdt hem nog steeds vast voor me, best cool van hem dus.. maar ik zit ernstig te twijfelen wat ik nou moet doen

Ga m testen

BLOK182
6 mei 2006, 18:33
Das echt het beste. Die dingen zijn zooo karakteristiek dat je em echt ff goed moet horen, wie weet vind je em geweldig, of juist gigantisch kut, echt:-)

Axelll
6 mei 2006, 22:29
Waar verkopen ze (veel) Laneys?

De gas begint lichtelijk te branden :)

Mick
13 mei 2006, 19:51
Hallo daar,

ik heb nog een Soldano Hotrod in ... [Mod edit]

grt. mick

Mick, als je iets wil aanbieden, doe je dat via PM maar niet hier!! [LordRiffenstein]

Engltje
21 juni 2006, 14:32
Nou, Ik weet niet of jullie het weten , maar soldano heeft van de hotrod ook een XL versie
Extra Laag!!!!!!!!!!!!!!!!!
Volgens de bouwers heb je het absoluut niet nodig in een band, maar gitaristen willen het nou eenmaal graag horen als ze aan het testen zijn.
In een band ga je vooral je mid en hoog terug horen.
Dit is ook waar de soldano zijn kracht heeft zitten.
( dus als je zegt dat een soldano niet genoeg laag heeft, heb je het niet in een band gehoord!! )
Er gaan nu nieuwe solado's komen met een apparte schakeling voor xl.
dus elke hotrod gaat dat krijgen.
De "echte" soldano is mss wel de slo 100 ja,
maar deze is ook wel een stuk duurder dan de hotrod serie.
De hotrods zijn echt super versterkers met echt een eigen karakter.
HET soldano karakter!
De avenger is trouwens ook ERG goed!!
1 kanaals maar super veel laag en erg strakke sound.
echt een van de mooiste versterkers voor bv hardcore.!

Maar aan een hotrod heb je dus een HELE goede versterker!!
zowel de sound als de kwaliteit.
en veel karaktervoller dan een jcm 900.
Verder is het natuurlijk een kwestie van smaak.

caught in the balance
3 juli 2006, 17:57
hallo mensen
ik heb al jullie mails gelezen de een zegt dit de ander zegt dat
ik heb 30 jaar ervaring met alle gear van duur tot goedkoop
en ik ben tot de conclusie gekoemn dat je uit elke amp een goed geluid kan halen mits je maar weet waar je naar moet zoeken elke amp werkt anders
en dat is een feit
en je geluid haal je niet uit de preamp de ballen haal je uit je eindtrap
verder kleur je alleen maar geluid met de preamp en mate van gain dit hangt ook van je spel af hoe je speelt
en luister gewoon goed naar elke versterker die je uit probeert
dat luistert heel nauw hoe snel de eintrap je geluid naar buiten brengt op de speaker kast
en kjik niet wat een ander heeft maar kijk eerder wat wel voor je werkt
is veel belangrijker dat te kijken hoeveel het kost want prijs is niet belangrijk
de meeste eindtrappen werken te langzaam waardoor je geluid log is of lui hoe je het ook maar wilt noemen
dus mijn tip zou zijn luister heel goed hoe je speelt en stem je spullen daar op af
dat is voor heel veel mensen al moeilijk laat staan dat je over prijzen en spullen discuseert die wel of niet kan betalen
het moet bruikbaar zijn in alle opzichten
daar ben ik wle achter gekomen door de jaren heen
geef mij welk versterker ook en ik haal daar een goed geluid uit
mits je maar weet hoe een versterker werkt

BLOK182
3 juli 2006, 18:00
Zit inderdaad wat in! Hoeveel goede verhalen je ook hoort over amps, een amp moet gewoon bij je speelstijl passen en goed spelen. Dan kan je er ook alle mogelijke sound uithalen en hoef je bijvoorbeeld niet meteen een ubermetal-amp te kopen om log te klinken!

gradje pbc
3 juli 2006, 19:03
De avenger is trouwens ook ERG goed!!
1 kanaals maar super veel laag en erg strakke sound.
echt een van de mooiste versterkers voor bv hardcore.!


precies wat ik er mee doe, niet meer en niet minder

gérard

TimoSomers
24 december 2007, 23:15
http://www.lowbottomizer.com/band/littlebigman.mp3

slagpartij via de Soldano gedubbeld.


Sorry datk zon oud topic revive, maar vond de slagpartij wel erg lekker klinken :).