PDA

View Full Version : GODIN Radiator



Flipkoos
3 mei 2006, 08:54
Hoi,

Iemand die ervaring heeft met de Godin Radiator? Was gewoon even benieuwd, want ik ga hem misschien aanschaffen. Ik vind dattie er prachtig uitziet en heb er een aantal positieve geluiden over gehoord. Bovendien issie niet al te duur. En ik heb goede ervaringen met een gitaren uit de Godin fabriek. Een vriend en ik hebben een Simon and Patrick (acoustisch) en vind de prijs/kwaliteitsverhouding echt heel goed.
Dus, iemand ervaring met de Radiator?

Groetjes, Peter

thefox
3 mei 2006, 09:40
Mijn eerste gitaar was een radiator. Clean heeft ie een erg mooi geluid, maar voor het scheurwerk (ook het subtiele) vind ik hem niet echt mooi klinken. Het is onhandig dat je geen echte volume knop hebt, en het regelen van je tone is ook ff wennen. Verder had ik erg last dat ie heel snel ontstemde. Later hem ik hem nog naar mn gitaarbouwer gebracht om hem beter af te stellen en hem laten proberen iets te doen aan het ontstemmen, maar das hopeloos. Je hoort het denk ik al, uiteindelijk ben ik niet zo positief over deze gitaar. Maarja, ligt er natuurlijk ook aan wat je ermee wilt gaan doen, voor het serieuze werk zou ik hem zeker niet nemen. Heb zelf nu een gitaar laten bouwen door Harry Fuhler en ik wil niet anders meer :) Vooral die met de spiegel ziet er zeker wel stoer uit! Dat wel.

Flipkoos
3 mei 2006, 19:03
Elk element heeft toch een aparte volumeregeling?
Ik ben niet zo van het scheurwerk...meer van de rustige singer-songwriter, alternatieve country-achtige dingen. De gitaar zal dan ook niet heel vaak ingezet worden, behalve voor wat tokkels en solo's. Speel vnl. akoestisch.
Is de afstelling altijd zo beroerd?
Nog meer mensen ervaring?

Groet, Peter

thefox
3 mei 2006, 22:03
Tjah, ik zou zeggen, probeer hem gewoon eens uit. Let dan vooral op of je de regelknoppen plezierig vindt en hoe je hem vindt presteren voor soleerwerk. Zoals ik al zei, voor cleane dingen klinkt ie wel best wel goed.