PDA

View Full Version : de eerste



koelieVai
5 november 2001, 01:28
jaja de zooveelste alweer he??hey sorry jongens ben nieuw op dit forum en wat versterkers aangaat kan ik t allemaal niet zo goed meer volgen. Jullie raden trouwens zelf aan niet meteen een zaakje binnen te lopen,omdat men meestal toch veel te dure app door je strot douwt!mee eens ....
dus kom ik bij jullie te rade. dit word mijn allereerste gitaar Ibanez RG470.kijk probleem is ik kan nog geen noot gitaar spelen dus door terplaatse uitproberen maak ik mezelf alleen belachelijk :razz:. behalve als jullie me wat TIPS voor me hebben?? wil zo'n
800 piek voor uitgeven en wil veel metallica
riffs en Steve Vai solo's nadoen! ach je moet
érgens beginnen he ......

bij voorbaat thnxxx!

ekkerman
5 november 2001, 10:06
ken je echt niemand met een beetje kennis op het gebied van gitaren ? zet anders een oproep op deze site opdat iemand uit jouw woonplaats even met je meegaat en zijn of haar ( eigenlijk nog gezelliger !!) licht laat schijnen over de aan te schaffen plank.

koelieVai
5 november 2001, 12:41
nou ik voel me nu een echte ROOKIE zeg!maar toen jullie je gitaar aanschaften konden jullie dan ook meteen op spelen?zonder ooit een gitaar aangeraakt te hebben?? of heb ik een stap overgeslagen.....

bij deze dan....wie o wie Amsterdam e.o zou me kunnen helpen bij de aanschaf van gitaar en bijbehoren????ik heb wel genoeg gelezen over keuren v.e goeie gitaar maar bespelen...no way.Ik woon zelf bij t AMC.als je maar een beetje kun spelen dan graag,voor testen van versterkers is dit wel nodig.
als je me wil/kunt helpen,pass me je email dan neem ik contakt met je op

thanxxxx voor de tip!

anoniem
6 november 2001, 23:44
uhm. nee, wij konden ook niet zo goed spelen, voordat we een gitaar aanraakten :grin:
dat lijkt me logisch.

daarom is het helemaal niet raar om gewoon naar een (goede) gitaarzaak te gaan en te zeggen dat je graag gitaar wilt gaan spelen, en dat je nu toch echt een gitaar nodig hebt..

een beetje verkoper zal je dan wel verder helpen, en wat voor je spelen, zodat je kunt horen hoe het klinkt..

maar als je iemand kent die al gitaar kan spelen, is het natuurlijk nog mooier om die persoon even mee te nemen.

maak je in ieder geval geen zorgen, de verkoper zal je echt niet uitlachen. iedereen die gitaar speelt is immers als 'rookie' begonnen, en heeft ooit eens in de winkel gestaan voor zijn 1e gitaar :smile:

koelieVai
7 november 2001, 00:32
goh thanxx man!!voel me nu stukken zekerder:D
ja eh nooit aan gedacht dat de verkopers voor je kunnen spelen,dit is de eerste keer dat ik uberhaupt een muziekwinkel binnenstapte!ben fervent muziek liefhebber maar die fase ben ik al zat!!niw thanx :wink:

Anavrin
7 november 2001, 11:56
Je kunt naar mijn mening toch beter een vriend(in) meenemen die er iets van weet, je weet namelijk nooit of zo'n verkoper wel completely eerlijk is. Als je een goedkoop gitaartje aanwijst, zal hij waarschijnlijk minder goed z'n best doen om het goed te laten klinken, dan wanneer je een duurder model uitzoekt. Ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent, maar als je dan ook nog je ouders meeneemt durven ze je vaak niet te belazeren, omdat ze anders later heel de familie op hun dak krijgen:)
Misschien klinkt dit allemaal wat paranoide, maar het zou natuurlijk kunnen.

anoniem
7 november 2001, 15:55
het is mijn ervaring dat de meeste lui uit muziekzaken je een veel te dure gitaar proberen aan te smeren(logisch, zij willen verkopen).
probeer beter te kijke voor een mooie tweedehands gitaar op marktplaats.nl of zo.
(daar heb ik me amerikaanse BC Rich warlock gevonden)
als je een gitaar hebt gevonden die leuk lijkt kan je reacties peilen op harmony central of zo http://www.harmonycentral.com(geloof ik) daar staan een hele hoop bruikbare recencies van gitaren, versterkers en allerlei andere muziekshit.
als je iemand kent die verstand heeft is het beste natuurlijk altijd.......

poeyerke
7 november 2001, 16:06
Op 2001-11-07 14:55, schreef anoniem:
het is mijn ervaring dat de meeste lui uit muziekzaken je een veel te dure gitaar proberen aan te smeren(logisch, zij willen verkopen).



Ik vind dat niet zo logisch hoor, ik heb het ook vaak mee gemaakt. Dan kom je in zo'n zaak en dan zeg je, ik heb 1000 piek en wil daarvoor een leuke gitaar en versterker om te leren gitaar spelen, als je een goede zaak hebt dan komen met een setje aan van 1000 piek of minder.
Vaak is het echter zo dat ze aankomen met een setje van 1200 to 1500 piek, tja daar vroeg ik niet om. Die verkopers hoeven mij dan ook nooit meer te helpen, als ik duidelijk om iets vraag wil ik dat ook hebben, al mogen ze je altijd adviseren natuurlijk!!

Maar om even je vraag te beantwoorden:
Kijk eens voor een 2e hands fender of epiphone, die zijn niet duur, en mocht je het niets vinden dat gitaar spelen, dan kun je ze goed verkopen. Vind je het spelen wel leuk, dan heb je meteen een leuke gitaar waar je tevreden mee kunt zijn.
Veel mensen (die ik ken) en die bijv. een Squire kopen, en dan wat beter worden en het spelen erg leuk vinden willen dan toch een 'echte' fender, tja, en voor zo'n squire krijg je echt niks meer terug. (niet dat een squire een slechte gitaar is hoor!)
de versterker maakt in het begin niet zoveel uit, of je er nou een koopt van 250,- of van 750,- gulden, de meeste mensen zijn ze toch vrij snel beu als ze beter worden, en kopen dan toch een veel betere.

Zoek in ieder geval een goede muziekzaak in de buurt, waar je altijd met je vragen terecht kunt en waar ze je als KLANT behandelen.

Succes

gangsta
7 november 2001, 17:42
hey ga naar dirk witte in amsterdam (vijzelstraat, dicht bij de munt).
echt aardige mensen en ze weten er genoeg van.

koelieVai
7 november 2001, 19:25
zó thanx voor de reacties!! maar iets té laat
denk ik want vandaag heb ik toch maar de knoop doorgehakt en een setje gekocht...eerlijk gezegd voel ik me niet echt happy bij:( heb best veel moeten dokken!
maar ja ik ben best een ongeduldig persoon.
hierbij me aankoop....
Ibanez RG270 element H E H voor f849
Hughes & Kettner Edition Silver(volledig transistor) f 699. totaal f1548 piek !!!
alle aankopen bij Dijkman in A'dam.Ben ook bij Dirk Witte langs geweest,hadden ze een 'beginner setje' voor me Ibanez GRX70+video+stemapp+riem+tas voor f695. wel een verschil van 270 piek ja !!!

nu jullie (al dan niet negatieve)reacties graag!???:D jajaja ik weet t voor een beginnende gitarist is dit veel te veeel geld!kijk die H&G vond ik t best klinken wat ik tot nu toe gehoord heb(aan versterkers)en die Ibanez tja die betere elementen en t uiterlijk(ik wilde hoedanook een Ibanez).Tweedehands was zeker een goed idee maar hoe weet ik dat ik waar voor me geld krijg???nu graag jullie reacties,maak me of kraak me :grin:

gangsta
7 november 2001, 20:19
lijkt me geen slechte keus. veel plezier en zuc6! :grin:

poeyerke
8 november 2001, 01:20
Volgens mij is het een prima keus hoor. En wat is te duur voor een beginneling??

Als jij het er voor over hebt, en het geld hebt, is er niets mis mee een goede gitaar en versterker te kopen, ook al moet je nog beginnen.
Een goede sound en een goed spelende gitaar zijn niet onbelangrijk om het gitaar spelen vol te houden.

ekkerman
8 november 2001, 10:05
inruilen kan altijd nog....

Ic3gl0vE
10 november 2001, 16:16
Op 2001-11-05 11:41, schreef koelieVai:
nou ik voel me nu een echte ROOKIE zeg!maar toen jullie je gitaar aanschaften konden jullie dan ook meteen op spelen?zonder ooit een gitaar aangeraakt te hebben?? of heb ik een stap overgeslagen.....



Ik heb eerst een maand of 2 akoustisch gespeeld op een geleende gitaar en toen kon ik al wel wat spelen (nothing else matters enzo). wel heel veel geoefend toen hoor :smile:
Ik wist al welke snaar welke noot was enzo en omdat ik keyboard speel kon ik dus ook al noten lezen.
maar wil je voor 800 piek een RG470 kopen??
die is hiero bij Huigens 1200 ofzo! Maar hij klinkt wel mooi :smile:

Ic3gl0vE
10 november 2001, 16:22
ow ik had de rest van dit topic nog niet gelezen je hebt wel vette spullen gekocht :smile:
ik heb zelf ook op die Edition Silver gespeeld en die klinkt zeker niet verkeerd.
Vooral clean heb ik nog geen beter geluid kunnen vinden dan dat van H&K. En als je zeker weet dat je gitaarspelen leuk gaat vinden kan je net zo goed gelijk goeie spullen kopen dan beginnen met iets van een paar honderd gulden en een jaar later toch maar die set van 1500 te kopen.

veel succes!

anoniem
10 november 2001, 19:17
Ibanez RG270 element H E H voor f849
Hughes & Kettner Edition Silver(volledig transistor) f 699. totaal f1548 piek !!!


mh. dat is geen slechte keuze geweest zeg.. die Gitaar is erg goed (zeker voor zijn prijs) en die versterker klinkt ook lekker :smile:

veel plezier.. en veel succes

koelieVai
11 november 2001, 16:05
thanxxx guys voor de reacties!.die teleurstelling was meer omdat ik veel méér heb uitgegeven dan ik aanvankelijk van plan was,ik dacht met 1000 piek ofzo heb ik wel wat leuks (is ook zo). maarja zoals je zegt ik wilde beginnen met degelijke apparatuur en dan kom je wel wat duurder uit,en al helemaal als het splinternieuw is!.ohja me vingerzetting was natuurlijk niet goed de eerste dag,dus begon ik al helemaal te twijfelen haha:D maar ik heb er nu wel veel lol mee,vooral door hulp van Marc Seal :wink:.
Steve Vai imiteren zal wel een jaar of 2 duren :sad:

gangsta
11 november 2001, 16:31
2? hm dat zou wel knap zijn

koelieVai
11 november 2001, 17:30
geen idee ik zeg maar wat. lijkt me ook sterk in 2 jaar.

heel andere vraag ....toen jullie pas begonnen met (elektr) gitaar wat oefenden jullie als eerst?? akkoorden of meteen metallica riffs bijv. die akkoorden zijn vet saai man! . t gaat toch meer om vingervlugheid of niet?

gangsta
11 november 2001, 18:33
allebei, bluestoonladder is makkelijk en klinkt meteen leuk als je m speelt maar akkoorden (vooral barre zijn in t begin lastig) zijn ook handig om te kunnen hoor, als je (de meeste) beheerst, dan zou ik pas echt loopjes enzo gaan spelen.

Pee
1 december 2001, 21:32
Ik zou beginnen met de basis akkoorden. Zoals A B C D E F en G. Dan pas de solos enzo

poeyerke
2 december 2001, 01:58
Alleen accoorden leren vinden veel mensen saai in het begin, daarom houden heel veel beginners het ook niet vol, die horen iets en willen het meteen spelen.

Solo's spelen is natuurlijk leuk, maar vergeet niet dat een gitarist die alleen maar solo's kan spelen, maar een halve gitarist is. Ritmepartijen zijn ook heel belangrijk om te kunnen.

Het eerste waar ik mee begonnen ben waren ook de standaard accoorden, daarna Barre accoorden.

anoniem
2 december 2001, 10:15
effe reageren: ik speel nu al een 25jaar muziek en mijn advies is dat ik als beginneling nooit of nooit zal binnen stappen in een muziekshop (alleen bedoel ik)want belazeren zullen ze je . neem de tweedhands spullen door en neem iemand er bij die kan spelen.er zijn ongelooflijke zaakjes te doen als je wat uitkijkt hoor. en direct steve vai willen spelen . nou moe.die mens speelt al 20 jaar 8h per dag . dus nog effe oefenen.

Eko
2 december 2001, 11:11
Sodemieters wat zijn jullie negatief over verkopers.
Ik verkoop ook ( alleen geen instrumenten) en heb alleen iets aan tevreden klanten.Als iemand ontevreden is kost het mij omzet.Immers hij komt nooit meer terug.
Goede regel:
Een ontevreden klant klaagt niet: Hij zapt!
Iedere ( goede ) verkoper heeft maar 1 doel voor ogen, zorgen dat z`n klanten tevreden de deur uit gaan. Hij wil wel omzet maken maar dat lukt alleen maar als jullie terug willen komen. Al die snaren en andere zaken die je blijft kopen door de jaren ( en je volgende instrumenten)wil hij/zij toch ook leveren.
Ik verstook ongeveer 5 sets snaren per maand en dat lijkt me toch ook leuk om te blijven leveren.
Moeilijker wordt het als jullie zelf niet weten wat je gaat kopen c.q. er geen verstand van hebben of zoiets als een custom versie van een Fender of Gibson willen voor de prijs van Chinees triplex.
Ergens wordt er dan iemand teleurgesteld.
Groeten Martin

sickpunk
2 december 2001, 12:02
nou mijn gitaar winkel in de buurt, wil volgens mij nie dat z'n klanten terug komen(k kom in ieder geval nie meer) zeggen ze eerst dat k er een hoes bij krijg . koop k em krijg k er geen hoes bij (koste me nog 70!! piek) dus k kom nie meer k ga naar alkmaar (peter johanzen) die hebben me ook aan m'n distortion box geholpen en dat beviel goed