PDA

View Full Version : Plexitone



BartL
2 mei 2006, 22:27
Als alles goed is, ontvange ik morgen zowel een EHX Electric Mistress :cooler: en een CM Plexitone. Ik hoop dat die plexitone alles in één wordt voor mij (idd, de rest staat al te koop; zie signature).

Nu was ik eens rond aan het koekeloeren op 't forum, maar kwam bar weinig meningen tegen van mensen die hem gehoord hadden. Zijn er mensen die hier hun verhaaltje over het pedaal kwijtwillen? Mijn mini review komt hopelijk morgen! :D

Robbert
3 mei 2006, 00:07
Hopelijk houd je het pedaal langer dan dat het topic morgen op de eerste pagina staat.

:seriousf:

BartL
3 mei 2006, 00:33
Jaja... :mad:






















Ik zal het proberen!!! :D:D:D

Rutger
3 mei 2006, 02:48
Laat me weten hoe die plexitone is! Ben ook ernstig op zoek naar iets nieuws. k Heb wat opties maar sta open voor alles. :)

idno
3 mei 2006, 09:34
ben ook benieuwd naar die plexitone. zou je wat samples kunnen posten? die zijn namelijk nergens te vinden :(
[request mode]graag wat power akkoorden met een metal riff :P[/request mode]

BartL
3 mei 2006, 09:46
Ik & Metal? :nervous:

:D

Anyway, ze zijn binnen. Toen ik de doos van de EHX zag, was mijn eerste gedachte; COULD IT BE ANY BIGGER? :dontgeti:

Hehehe...anyway. Misschien post ik straks wat samples. Normaal doe ik dat via mijn laptop, maar die wordt nu gerepareerd. Moet nu via de gewone PC, hetgeen problematisch kan worden. (Kabel van kelder naar keuken = 3 trappen op)

Fuhgawz
3 mei 2006, 11:31
WTF!? Iemand interesse om weddenschappen af te sluiten over hoe lang Bart die Plexitone houdt? ;)
Veel plezier met je nieuwe pedalen dude... :hippie:

Mitch
3 mei 2006, 11:39
Die AC Tone klinkt interessanter :D

BartL
3 mei 2006, 12:06
WTF!? Iemand interesse om weddenschappen af te sluiten over hoe lang Bart die Plexitone houdt?
Je weet het nooit; wie weet houd ik hem wel 2 hele maanden :D Hehehe...

Nou. Daar komt 'ie dan;

Als eerste de volumeboost. Kan ik erg kort over zijn, want die is precies zoals de boost van de HDB pedalen. Goed! :)

Eerste overdrive: Halleluja...
Ik had ergens iets gelezen van milde/rustige overdrive oid. Wil je dat bereiken, dan moet je de gain knop toch wel op 1/4 of minder zetten. Hoe hoger de gain overigens komt, des te beter en voller hij gaat klinken. Ik heb nu beide od kanalen op 1/2 staan en 'k heb meer dan genoeg gain.

Het pedaal klinkt een beetje naar de Marshall DSL401 die ik heb gehad...maar dan degelijker/voller/steviger. Het geluid is erg moeilijk te beschrijven (net als bij de DSL); niet korrelig of ruw, maar ook geen gladgestreken geluid. Doet het in de band denk ik beter dan wanneer je alleen speelt. Hetgeen ook het geval was bij de Marshall.

Tweede Overdrive:
Eigenlijk exact hetzelfde verhaal als hierboven, maar dan met meer gain :dontgeti: Geen volume verschil, geen tone verschil, dus: Geen moeite met op elkaar afstemmen, zoals bij de tubefactor (al is dat ook wel te doen, zoals ik hem gebruik).




Of het een blijvertje wordt? LoL :D

BartL
3 mei 2006, 12:37
Oowjah, de EHX is ook lekker, maar net niet extreem genoeg voor mij (als flanger zijnde), dus houd ik het bij mijn RC-99 chorus:cooler:

Negative K3 fan
4 mei 2006, 09:46
als je iets extreems wil, is de poly chorus dan niet een stuk interessanter?

BartL
4 mei 2006, 10:17
De RC-99 vind ik een prima chorus.

Als ik echter een flanger ga kopen, wil ik een iets extremere...mxr achtig :)

'T is zo een geval van; Ik heb het niet nodig, maar 't is wel leuk. Dus het heeft geen prioriteit.





....tering wat een lekker weer :cooler: Ik zit tot 15:30 op de uni :mad:

Helter Skelter
4 mei 2006, 14:18
Ik heb ook een Plexitone, een goed en veelzijdig 'dual-channel drive' trapdoos. Ze hadden de PT trouwens beter de 'JCM800TONE' kunnen noemen, want de sound, feel en gainstructuur van de PT hebben veel meer weg van een 800-splitchannel of Jubilee dan van een Plexi.

DREAMMACHINE
10 mei 2006, 17:43
....tja...

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/effecten/34047720.html%3Freturn%3DeJwVyu8KgyAUh%252BF7Cepjp tkcRox2I%252BGakfiXPFFr7N6nX855XvgJjvlX8aaPHDPKi9f mjyj7FSBwhLQP0tVWbBqCEQJi7Qyy%252B6WknqSblIuw7VY6k A7JZZFzxsworVew5nGaAVfvOOijbMeyfYJPHyeYdEZG7pkkk9J MSLxUyDzzErO26XJ9UlFy65o881GlJFUYcNH%252F%252FkBiO 0w%253D%26df%3D1%26p%3D1

Chroxy
10 mei 2006, 17:54
go bart! :cooler:

robert-gitarist
10 mei 2006, 18:06
120 euro is echt een koopje...damn ik wil er nog een hebben z'n PT maar heb nu ff geen geld :stop: :angry: schijtzooi

BartL
10 mei 2006, 18:20
Nja, is maar 60% van de nieuwprijs hè :)

Alles bij elkaar...das pas een koopje ;)

BartL
23 mei 2006, 00:31
Plexitone er dus uit :)

Als het goed is heb ik deze week een 5 tal nieuwe pedalen in da house. Komen er misschien weer wat korte reviews van deze gitaarnoob.

...ben benieuwd hoeveel het er overleven en welke ik kan toevoegen aan mijn AD-9, CS-2 en RC-99 :)