PDA

View Full Version : Versterkergedeelte van een combo in nieuwe behuizing?



the sure thing
2 mei 2006, 21:53
Goedendag heren en dames van het goede leven,

Enig tijd geleden ben ik op een site gestuit met "lege" merkloze versterkertops. De bedoeling ervan was dat je bijvoorbeeld van je Marshall combo het versterkergedeelte in een nieuwe behuizing kon stoppen, zodat je eigenlijk een versterkertop had. IK KAN DIE SITE NERGENS MEER VINDEN. Ergo: ik heb een VOXAC30TB uit 2003 en ik wil het versterkergedeelte overhevelen naar een apart lege draagbare unit: een top zogezegd. Zijn hier standaard oplossingen voor of hoe kan ik dat het beste doen?

Orpheo
2 mei 2006, 21:57
gewoon zelf een top voor maken denk ik. maar een vox... die hoort gewoon als combo te zijn vind ik.

Negative K3 fan
2 mei 2006, 22:03
Goedendag heren en dames van het goede leven,

Enig tijd geleden ben ik op een site gestuit met "lege" merkloze versterkertops. De bedoeling ervan was dat je bijvoorbeeld van je Marshall combo het versterkergedeelte in een nieuwe behuizing kon stoppen, zodat je eigenlijk een versterkertop had. IK KAN DIE SITE NERGENS MEER VINDEN. Ergo: ik heb een VOXAC30TB uit 2003 en ik wil het versterkergedeelte overhevelen naar een apart lege draagbare unit: een top zogezegd. Zijn hier standaard oplossingen voor of hoe kan ik dat het beste doen?

ewr zijn meerdere bedrijven die dat soort behuizingen (op maat) maken, maar das meestal wel een vrij prijzige aangelegenheid

Rude Perception
2 mei 2006, 22:06
gwoon zelf bouwen...

Heb je wat nuttigers te doen dan hier rondhangen :satisfie:

the sure thing
3 mei 2006, 07:00
.. de reden dat ik dat wil, is omdat alle buizen(voetjes) direct op de printplaat zitten gemonteerd. En aangezien een combo nogal trilt, heb ik vernomen dat zo de buizen(voetjes) en/of de aanhechtingspunten daarvan snel kapot gaan. Is dat zo, of is dit een broodje aap verhaal ?

G.G.
3 mei 2006, 08:36
Ik zat vorige week met dezelfde vraag. Ik wilde ook een topje van mijn combo bouwenmet een V-amp geďntegreerd. Ik heb van balkjes, multiplex, houtlijm en schroeven nu het volgende:

http://img70.imageshack.us/img70/9897/image001252sq.jpg

haal voorzichtig je versterkergedeelte los en meet de boel op. Maak de top groot genoeg voor ventilatie en maak er iets moois van.

almarvk
3 mei 2006, 08:42
Goedendag heren en dames van het goede leven,

Enig tijd geleden ben ik op een site gestuit met "lege" merkloze versterkertops. De bedoeling ervan was dat je bijvoorbeeld van je Marshall combo het versterkergedeelte in een nieuwe behuizing kon stoppen, zodat je eigenlijk een versterkertop had. IK KAN DIE SITE NERGENS MEER VINDEN. Ergo: ik heb een VOXAC30TB uit 2003 en ik wil het versterkergedeelte overhevelen naar een apart lege draagbare unit: een top zogezegd. Zijn hier standaard oplossingen voor of hoe kan ik dat het beste doen?

Franc (van Vernet Custom Amplication ;) ) maakt headboxes op maat tegen een nette prijs.

Scali
3 mei 2006, 09:12
.. de reden dat ik dat wil, is omdat alle buizen(voetjes) direct op de printplaat zitten gemonteerd. En aangezien een combo nogal trilt, heb ik vernomen dat zo de buizen(voetjes) en/of de aanhechtingspunten daarvan snel kapot gaan. Is dat zo, of is dit een broodje aap verhaal ?

Zal wel meevallen hoor. Wat mij belangrijker lijkt, is goede koeling.
Als de versterker niet goed gekoeld wordt, dan kan het ding zo heet worden dat het soldeertin zacht wordt, en dan kan het fout gaan. Volgens mij gaat het dan nog steeds fout als je een top op een cab hebt, zo gek veel zal het niet schelen qua trilling (de printplaat zit meestal toch wel opgehangen met een soort plastic schokbrekertjes).
Ik heb ook wel televisies gehad die op warme zomerdagen kapot wilden gaan, dan was doorsolderen genoeg om het weer aan de praat te krijgen.

Dude
3 mei 2006, 09:54
Ik ben de afgelopen weken ook druk bezig geweest met een topje te bouwen voor mijn TSL combo versterker gedeelte,

die staat nu netjes afgelakt en klaar in een hoekje aangezien ik het toch makkelijker vind om een combootje mee te nemen naar de oefenruimte en dan een extra speakerkast er aan te plempen bij de gigs

Negative K3 fan
4 mei 2006, 09:09
.. de reden dat ik dat wil, is omdat alle buizen(voetjes) direct op de printplaat zitten gemonteerd. En aangezien een combo nogal trilt, heb ik vernomen dat zo de buizen(voetjes) en/of de aanhechtingspunten daarvan snel kapot gaan. Is dat zo, of is dit een broodje aap verhaal ?

dat hangt van de kwaliteit van de printplaat en constructie af, het hoeft niet per sé slecht te zijn, maar er wordt vaak wel voor gekozen omdat het een goedkopere oplossing is.

nicoverduin
4 mei 2006, 09:48
Door de warmte oxideert de soldeeraansluiting sneller op de print. Dit in combinatie met meetrillen kan een slecht kontakt veroorzaken. Overzetten in een top die vervolgens op de Box staat zal daar weinig verandering inbrengen. Een scheur in het printspoor verwacht ik niet.