PDA

View Full Version : Jtm 30



Lenweë Míriel
2 mei 2006, 20:14
heey mensen,

ik ga morgen een jtm 30 uit proberen en wellicht kopen alleen wordt dit dan mijn eerste buizenbak.
dus vroeg me af of er nog dingen zijn waar ik goed op moet letten en hoe ik er achter kan komen of de buizen en de rest van de versterker in goede staat is?

Wellicht heeft er iemand morgen toch niks te doen van 11 tot 2 en heeft zin om mee te gaan dan zou ik dat helemaal geweldig vinden.
Het is in de buurt van alkmaar ( zuid scharwoude).

Wellicht tegen vergoeding van een lekker koud biertje??

the sure thing
2 mei 2006, 20:40
Speel er minimaal 15 minuten op en als het kan (tijdelijk) ook tegen een redelijk hoog volume. ALs je gekraak hoort, of het volume zakt plotseling in, is er iets mis. Kijk ook of ALLE buizen gloeien. Draai aan alle potmeters en hoor ook of ze werken. Op zich kan er weinig fout gaan. Vraag ook of betrokkene de aankoopbon nog heeft.

Ik heb 'm nooit gehad, maar in winkels veel op gespeeld en was altijd weer blij verrast door het heerlijke clean geluid. Een erg "funky" versterkertje! Succes!

marc_o
2 mei 2006, 21:25
Tillens heeft er eentje en zou je er vanalles over kunnen vertellen, alleen post hij niet meer....

the sure thing
2 mei 2006, 21:55
... nog ter aanvulling: de JTM30 zijn betrouwbare versterkers. de JTM60 is een ander verhaal.

Lexvandoef
2 mei 2006, 21:59
Ik heb er trouwens ook een. Kan er ook wel wat over vertellen als je vragen hebt:)

Lex

Lenweë Míriel
2 mei 2006, 22:06
wat voor mij de belangerijkste vraag is, is of de buizen nog goed zijn en ze niet binnenkorte tijd vervangen moeten worden.
Alleen zou ik dus niet weten hoe je dat kan testen/zien.
Ook is belangerijk of de rest van de versterker dus nog werkt, nou is dat wel te testen door aan alle knopjes te kloten en dus wat al gezegd werdt op hoger volume spelen.
Alleen zit ik dus nog met de buizen. Hoe kan je dat testen of zien?

AART
2 mei 2006, 22:13
wat voor mij de belangerijkste vraag is, is of de buizen nog goed zijn en ze niet binnenkorte tijd vervangen moeten worden.
Alleen zou ik dus niet weten hoe je dat kan testen/zien.
Ook is belangerijk of de rest van de versterker dus nog werkt, nou is dat wel te testen door aan alle knopjes te kloten en dus wat al gezegd werdt op hoger volume spelen.
Alleen zit ik dus nog met de buizen. Hoe kan je dat testen of zien?


je kan alleen weten of ze het op dat moment doen.

je kan niet zine/horen hoe lang ze nog meegaan, alleen gokken, buizen gaan gemiddeld een jaar of 3/4 mee.

the sure thing
3 mei 2006, 07:05
AART heeft gelijk. En buizen laten vervangen kost niet zoveel geld. Andere onderdelen in die versterker vervangen kost soms meer.... De enige manier om de buizen zelf te "testen", is dus minimaal 15 minuten op de versterker te spelen en te horen of er geen schommelingen zijn in het volume en/of gekraak. Hoe harder de versterker staat, hoe beter je eventuele mankementen hoort. Je kan ook de eigenaar vragen hoeveel hij ermee gespeeld heeft en/of hij de buizen al een keer heeft (laten) vervangen. Heeft hij daar ook evt. nota's van?

Eindbuizen gaaan 3 a 4 jaar mee, maar dan moet de versterker regelmatig (minimaal 2x per week een paar uur) hebben aangestaan. Nogmaals: maak je niet zo zorgen om de buizen. Dat zijn de meest makkelijk te vervangen componenten. DUS: geef dat ding op z'n donder als je erop speelt!

Lenweë Míriel
3 mei 2006, 16:30
Het is gelukt, ik ben nu dus de gelukkige eigenaar van een Jtm 30
jaja, foto's komen later wel ik ga nu eerste even lekker in het zonnetje spelen met mijn nieuwe speeltje.

Philippe
3 mei 2006, 16:40
Gefeliciteerd! :rockon:

BLOK182
3 mei 2006, 20:45
Congrats! Onze andere gitarist heeft er eentje, voor thuis en kleine gigs, leuk bakkie! Heeft em ook nog nooit in de steek gelaten:-)

Agent_Smith
3 mei 2006, 21:14
Gefeliciteerd! Lijkt mij ook een hele lekkere amp!

Lexvandoef
3 mei 2006, 21:16
Hey gefeliciteerd, veel speel plezier.

rocker_71
5 mei 2006, 19:40
Happy rocking!

nielsnielsniels
6 mei 2006, 10:22
AART heeft gelijk. En buizen laten vervangen kost niet zoveel geld.

Hoeveel kost het eigenlijk ? :satisfie:

AART
6 mei 2006, 11:00
ongeveer 100 euro voor zo'n bak als je een redelijke amptech hebt.