PDA

View Full Version : low-wattage buizen eindtrap?



Dwaas
2 mei 2006, 16:06
Mijn kennis is erg beperkt wat betreft poweramps en ik ben op zoek naar iets wat niet al te hard blaast. Tot dusver weet ik alleen van de 20/20 eindtrappen van Marshall en Mesa, zijn er nog meer keuzes, zo niet welke van de twee is aan te raden?

skabouter
2 mei 2006, 16:34
Brunetti heeft ook een low-wattage 1HE unit geloof ik!

moet het perse buizen zijn? anders kan je nog kijken naar Rocktron Velicity. is wel veel wattage, maar geen buizen, dus klinkt al zachter....

Dwaas
2 mei 2006, 16:39
Brunetti heeft ook een low-wattage 1HE unit geloof ik!

moet het perse buizen zijn? anders kan je nog kijken naar Rocktron Velicity. is wel veel wattage, maar geen buizen, dus klinkt al zachter....


Neuh, t hoeft niet per se buizen te zijn, als t maar goed klinkt, alleen associeer ik goeie sound met buizen, maar om eerlijk te zijn ken ik geen transistor eindtrappen, dus mag ik ook nog niet oordelen... Bedankt voor de suggestie in ieder geval.

skabouter
9 mei 2006, 17:30
is alleen een kwestie van geld hebben of nie:) ik denk dat een buizenamp als de 20/20 vna marshall/mesa altijd betere sound geeft dan een transPA maar kost natuurlijk ook beduident meer! gewoon een afweging dus..........

waarom moet het trouwens low-wattage zijn? is dat omdat je gewoon nie hard hoeft, of omdat je buizen op volle kracht wil gebruiken zonder dat het te hard is? want als het reden 1 is zou je net zo goed een 2x150 watt transistor eindtrap kunnen nemen (nu heb ik het even niet over hoe dat klinkt naast een buizenpoweramp)

Dwaas
14 mei 2006, 12:31
is alleen een kwestie van geld hebben of nie:) ik denk dat een buizenamp als de 20/20 vna marshall/mesa altijd betere sound geeft dan een transPA maar kost natuurlijk ook beduident meer! gewoon een afweging dus..........

waarom moet het trouwens low-wattage zijn? is dat omdat je gewoon nie hard hoeft, of omdat je buizen op volle kracht wil gebruiken zonder dat het te hard is? want als het reden 1 is zou je net zo goed een 2x150 watt transistor eindtrap kunnen nemen (nu heb ik het even niet over hoe dat klinkt naast een buizenpoweramp)

Nee, t hoeft gewoon niet zo hard te gaan, zeg maar, t is voor thuis en studio gebruik, t hoeft geen podia op, daar heb ik een andere setup voor.

jw009
14 mei 2006, 19:49
Misschien dat een power soak wat voor je is. Kan je met je setup lekker blazen er weinig volume, kost je sowieso minder dan een marshall of mesa 20/20

skabouter
14 mei 2006, 20:05
een powersoak is geen versterker, en dat is toch wat hij zoekt. dus je zal hem ERBIJ kunnen nemen eventueel ja. maar met een transistor eindtrap is dat niet nodig lijkt me. bovendien is een powersoak wel duurder dan een Marshall 8008 (vrij goedkope poweramp)

ow, misschien een tip voor de topicstarter! ik zag net nog op marktplaats een advertentie voor een Marshall 8004, das het 2x40 watt broertje van de 8008. 120 euro.............meot je maar even de advertentie opzoeken:)

1 vraagje..............waar zitten eigenlijk de volume knoppen bij 8004/8008 ?

qwertyuiop
14 mei 2006, 22:14
een 20/20 van Mesa is nog steeds te hard voor thuis. Althans, er vanuit gaande dat een buizeneindtrap lekker klinkt als je 'm een beetje flink openzet....
mijn 20/20 staat op het podium vaak niet harder dan halverwege. en dan heb ik het over feesttenten van 1000 man of meer, waar ik 3 tot 5 meter bij mijn stack vandaan sta, dusseehhhh....

voor thuis en studiogebruik zou ik zowiezo geen buizen kopen denk ik.

qwertyuiop
14 mei 2006, 22:15
een powersoak is geen versterker, en dat is toch wat hij zoekt. dus je zal hem ERBIJ kunnen nemen eventueel ja. maar met een transistor eindtrap is dat niet nodig lijkt me. bovendien is een powersoak wel duurder dan een Marshall 8008 (vrij goedkope poweramp)

ow, misschien een tip voor de topicstarter! ik zag net nog op marktplaats een advertentie voor een Marshall 8004, das het 2x40 watt broertje van de 8008. 120 euro.............meot je maar even de advertentie opzoeken:)

1 vraagje..............waar zitten eigenlijk de volume knoppen bij 8004/8008 ?

de 8004 heeft geen volumeknoppen (volume regelen met preamp of efx) en de 8008 heb je geloof ik in een versie met en een versie zonder volumeregelaars.