PDA

View Full Version : gitaaradvies gevraagd



annemarie!
2 mei 2006, 12:50
hee!

Ik ben op zoek naar een semi-akoestische gitaar.. Nu heb ik er 1 gevonden, namelijk deze: stagg A2006-BK,
http://www.gold-music.it/catalogo_scheda.asp?id=60&marca=.

dit is wat informatie:

Stagg A2006bk Gitaar

* western gitaar
* shallow bowl model met cutaway
* spruce top
* body graphite roundback
* chrome diecast tuners
* piezo element
* kleur: zwart

Ik wil het liefst geen plastic stemmechanisme, maar ik heb geen idee of het stemmechanisme van deze gitaar plastic is of niet, zouden jullie me kunnen helpen hiermee? En zouden jullie me even kunnen adviseren of deze gitaar over het algemeen goed is of niet..
Dank je!

AART
2 mei 2006, 12:52
alles van het merk stagg = brandhout.

Zoek een richwood of yamaha pacifica.

Wouter!
2 mei 2006, 12:55
Geen Stagg Kopen!!!!!!

Bram+
2 mei 2006, 12:55
alles van het merk stagg = brandhout.

Zoek een richwood of yamaha pacifica.

Hebben die ook electro-akoestische instapgitaren?
Waarom dit type gitaar en waarom deze?
Stagg wordt over het algemeen wel als rotzooi beschouwd.

wietse
2 mei 2006, 12:55
aart ze wil een western, geen electrische, en in tegenstelling tot het electrische werk van stagg vallen de akoestische nog mee.
maar dit topic kan beter in akoestische gitaren staan, kunnen ze je vast beter helpen.

Orpheo
2 mei 2006, 12:57
hee!

Ik ben op zoek naar een semi-akoestische gitaar.. Nu heb ik er 1 gevonden, namelijk deze: stagg A2006-BK,
http://www.gold-music.it/catalogo_scheda.asp?id=60&marca=.

dit is wat informatie:

Stagg A2006bk Gitaar

* western gitaar
* shallow bowl model met cutaway
* spruce top
* body graphite roundback
* chrome diecast tuners
* piezo element
* kleur: zwart

Ik wil het liefst geen plastic stemmechanisme, maar ik heb geen idee of het stemmechanisme van deze gitaar plastic is of niet, zouden jullie me kunnen helpen hiermee? En zouden jullie me even kunnen adviseren of deze gitaar over het algemeen goed is of niet..
Dank je!

ik zou deze dan nog niet doen. ook al zijn de akoestische staggs ok, ik zou voor een akoestische/western dean gaan. stukken beter. stap feedback binnen, en speel maar.

MichaelSS
2 mei 2006, 13:44
Omg stagg.

Komt vers van de buitenste rand van een boom

daarom zo goedkoop. Gaat gelijk de productie in zonder dat ze het hout laten drogen. Mooi goedkoop, want hoeven ze geen ruimte te huren waar de bomen ongeveer 5 a 10 jaar kunnen liggen.

Tip:

Koop geen stagg.

Michien dat je een 2ehands fender kan kopen ? zijn lang niet zo duur als de elctrische gitaren.

anders even door sparen. Kan beter gelijk een goede gitaar kopen die zijn waarde houdt. Als je een fender koopt van 2004 die gaat in prijs zakken. naar 5 jaar weer stijgen. Koop je een fender van 1990 / 1980 stijgt de prijs alleen maar.

Naja zelf weten. Als je dan een leuke gitaar persé nu wil hebben koop dan Martinez. Goedkoop, en toch aardige kwaliteit. Ontstemt ook niet.

Orpheo
2 mei 2006, 13:46
Omg stagg.

Komt vers van de buitenste rand van een boom

daarom zo goedkoop. Gaat gelijk de productie in zonder dat ze het hout laten drogen. Mooi goedkoop, want hoeven ze geen ruimte te huren waar de bomen ongeveer 5 a 10 jaar kunnen liggen.

Tip:

Koop geen stagg.

Michien dat je een 2ehands fender kan kopen ? zijn lang niet zo duur als de elctrische gitaren.

anders even door sparen. Kan beter gelijk een goede gitaar kopen die zijn waarde houdt. Als je een fender koopt van 2004 die gaat in prijs zakken. naar 5 jaar weer stijgen. Koop je een fender van 1990 / 1980 stijgt de prijs alleen maar.

Naja zelf weten. Als je dan een leuke gitaar persé nu wil hebben koop dan Martinez. Goedkoop, en toch aardige kwaliteit. Ontstemt ook niet.

en toch zijn die deans beter. stukken beter.

annemarie!
2 mei 2006, 13:47
weten jullie wel wat ovation style is? ik ben nog een groentje..

Bram+
2 mei 2006, 13:48
Daarmee bedoelen ze dat ze het model gejat hebben van het merk Ovation. Ovation staat bekend om dat model, hoewel Stagg (en andere merken) dat model namaken.

MichaelSS
2 mei 2006, 13:49
en toch zijn die deans beter. stukken beter.

Maar is de prijs ook aantrekkelijk ?

/EDIT

Semi.. Oops zag het niet staan.

Volgens mij heb je martinez niet eens semi. lol. :soul:

Wizz
3 mei 2006, 00:55
Stagg is geen merk, Richwood ook niet, en Dean is ook niet veel meer dan het "huismerk" van Feedback. Ik wist trouwens niet dat ze ook al in Den Haag zaten, anders zou ik als winkel eerder Rockpalace aanraden. De nieuwe Washburns uit China zijn onwaarschijnlijk goed voor het geld, al is het ook maar een huismerk van Rockpalace.
Ik begrijp werkelijk niet waarom er op dit forum over Richwood gepraat wordt alsof het een merk naast Gibson en Taylor is, terwijl het ook weer een huismerk is van, in dit geval, een Nederlandse groothandel.

Mijn tip is om een "echte" Ovation uit China of Korea te kopen, de nieuwe CC 024 (maar dan dus wel bouwjaar 2006, geen winkeldochter uit eerdere jaargangen) is voor pakweg vierhonderd Euro helemaal goed. Als het ietsje meer mag zijn is er de Koreaanse Ovation (ong.zevenhonderd Euro)

Als je de Stagg wil afraden moet je de Dean en Richwood zeker niet als beter alternatief zien.

Wizz

DarknessAwaits
3 mei 2006, 10:27
Als je de Stagg wil afraden moet je de Dean en Richwood zeker niet als beter alternatief zien.

Allemaal leuk en aardig, maar dat ga ik toch even tegenspreken. Het maakt me niet uit of het nou een huismerk van iemand is, of een zelfstandige onderneming. Voor mijn part is het een berenfokkerij die hout over had.

Stagg zorgt onherroepelijk voor slechte ervaringen, Richwood kan ik niet beoordelen, maar Dean heeft hele fijne akoestische gitaren.

Martin_1983
3 mei 2006, 10:33
Toch vind ik de Ovationcopy van Stagg niet eens zo heel slecht hoor. Uiteraard is the real thing much better..maar bij gebrek aan geld kun je hier toch best lekker op spelen. Het geluid is best aardig..of misschien heb ik net geluk ofzo..

(he he)
http://interval1.rendered.startpda.net/15350001-15400000/15351742_700_700_8Aem.jpeg

remcol
3 mei 2006, 17:12
Mag ik misschien weten wat je budget is? Er zijn namelijk best wel wat merken die goede betaalbare gitaren maken! Het beste is altijd nog gewoon naar een goede winkel te gaan waar ze je deskundig kunnen helpen en adviseren!

Flipkoos
3 mei 2006, 19:00
Om de zaak nog ff wat ingewikkelder te maken: Stagg is beduidend beroerder dan Richwood...die gewoon best goede gitaren maken voor de prijs! Tenminste degene waar ik op gespeeld heb!

kornelius
3 mei 2006, 19:48
koop een tweedehands. yamaha, ibanez, cort oid zou ik zeggen. daar heb je echt meer lol van.

MonkeyFace
3 mei 2006, 23:20
zoals al eerder gevraagd is: wat is je budget? We kunnen namelijk vanalles gaan roepen hier, maar het is wel handig als we weten wat je uit wil geven.

Let wel dat de electronica van een electro-akoestische gitaar vaak al de helft van de prijs is. Je kan bij een 150euro Stagg dus stellen dat je 75 euro voor de electronica betaalt, en 75 voor de gitaar. En eerlijk is eerlijk, voor 75 euro koop je niet meer dan brandhout. Verder geldt voor de 'ovation-style' ook nog dat het anders klinkt dat een conventionele electro-akoestische gitaar. Of je van de klank houdt is een kwestie van smaak.

Zelf ben ik danig onder de indruk van Crafter. Een D6N-EQ is een electro-akoestische Dreadnought (westernmodel). Een hele degelijke gitaar met massief bovenblad (gaat dus beter klinken naarmate hij ouder wordt) en de electronica is ook lang niet slecht. Zijn voor rond de 200 euro te vinden en het geld dubbel en dwars waard.

Ik heb zelf o.a. de D6/N (zijn broertje zonder electronica) en ondanks dat ik een aantal betere/duurdere heb staan blijft de D6/N een fijne gitaar :)

Droffie
4 mei 2006, 10:57
Ik begrijp werkelijk niet waarom er op dit forum over Richwood gepraat wordt alsof het een merk naast Gibson en Taylor is, terwijl het ook weer een huismerk is van, in dit geval, een Nederlandse groothandel.

Wizz

Moet je de diverse Richwood appreciation topics in elec.gitaren eens doorlezen. Er zitten echt noobs bij die RW naast Gibson ed. zetten zonder zelf ooit op een Gibson gespeeld te hebben.
Uit pure nieuwsgierigheid ben ik naar mijn lokale gitaarboer gegaan om zo'n RW eens te proberen. Ik heb plastic speelgoedgitaartjes bij Blokker in mijn handen gehad die beter speelde en klonken...Wat een crap...:seriousf:

Flipkoos
4 mei 2006, 15:46
Ik heb plastic speelgoedgitaartjes bij Blokker in mijn handen gehad die beter speelde en klonken...Wat een crap...:seriousf:

Ok..het zijn geen Gibsons...maar ik vind het wel apart dat je het met speelgoedgitaartjes van de Blokker gaat vergelijken...waarvan ik me werkelijk afvraag of jij ze in handen hebt gehad!
In zijn prijsklasse...en da's heel belangrijk...zijn het prima gitaren! Tenminste, die ik in handen heb gehad.
En geloof me, ik heb heel wat meer in handen gehad dan richwood...
En voor een Gibson betaal je ook gewoon 20 keer zo veel. Dus laten we vooral geen appels met peren gaan vergelijken hier.
En geen Richwood met Blokkergitaartjes...
Voor de duidelijkheid...ik heb zelf geen Richwood gitaar maar ook iets van tien keer zo duur :) .

Postov
4 mei 2006, 15:51
Pff dat gezeur dat alle Staggs brandhout zijn is ook afgezaagd. Test iets eerst voordat je tot kopen over gaat. De reden dat Stagg's goedkoop zijn is niet alleen om de kwaliteit, maar ook omdat ze nog een naam te vestigen hebben en daarom onmogelijk veel voor een gitaar kunnen vragen. Ik heb zelf een 2de hands Stagg Western SW507-N-ALL voor 190 euro gekocht en iedereen die er op speelt vindt het heerlijk en klaagt al zeker niet over het geluid. Dat is inclusief mijn vriendin die op het conservatorium zit en zang en gitaar als hoofdvakken heeft, plus mijn gitaarleraar die al flink wat jaartjes professioneel bezig is. Hijzelf zegt dat zijn favoriete gitaar een 200 gulden goedkope Yamaha is.

Het draait er uiteindelijk om wat je er zelf van vindt annemarie. Als jij tevreden bent met het geluid, waarom zou je dan een duurdere gitaar kopen die andere persee aanraden? Dit geldt niet voor Stagg, maar natuurlijk voor alles.

Kortom, speel er eens op en beslis dan!

Wouter!
4 mei 2006, 15:52
het is per gitaar verschillend, een vriend heeft ook een stagg en die klinkt mooi. Maar in de winkel klonken ze niet mooi! je moet dus geluk hebben!

Droffie
4 mei 2006, 16:44
Pff dat gezeur dat alle Staggs brandhout zijn is ook afgezaagd. Test iets eerst voordat je tot kopen over gaat. De reden dat Stagg's goedkoop zijn is niet alleen om de kwaliteit, maar ook omdat ze nog een naam te vestigen hebben en daarom onmogelijk veel voor een gitaar kunnen vragen. Ik heb zelf een 2de hands Stagg Western SW507-N-ALL voor 190 euro gekocht en iedereen die er op speelt vindt het heerlijk en klaagt al zeker niet over het geluid. Dat is inclusief mijn vriendin die op het conservatorium zit en zang en gitaar als hoofdvakken heeft, plus mijn gitaarleraar die al flink wat jaartjes professioneel bezig is. Hijzelf zegt dat zijn favoriete gitaar een 200 gulden goedkope Yamaha is.

Het draait er uiteindelijk om wat je er zelf van vindt annemarie. Als jij tevreden bent met het geluid, waarom zou je dan een duurdere gitaar kopen die andere persee aanraden? Dit geldt niet voor Stagg, maar natuurlijk voor alles.

Kortom, speel er eens op en beslis dan!


Pfff...de topicstarter vraagt of Stagg over het algemeen goede gitaren zijn. We kunnen elkaar allemaal recht in de ogen kijken en het eens zijn dat dat niet het geval is. Uiteraard is het begrip goed voor iedereen anders maar dat doet niets af van het feit dat het moeilijk is een knappe gitaar te vinden in die prijsklasse.

Als er standaard geantwoord gaat worden op 't forum "speel er op en ervaar het zelf" kan je het forum wel opdoeken. Mensen willen gebruikerservaringen horen en meningen van zg. kenners.

Droffie
4 mei 2006, 16:49
Ok..het zijn geen Gibsons...maar ik vind het wel apart dat je het met speelgoedgitaartjes van de Blokker gaat vergelijken...waarvan ik me werkelijk afvraag of jij ze in handen hebt gehad!
In zijn prijsklasse...en da's heel belangrijk...zijn het prima gitaren! Tenminste, die ik in handen heb gehad.
En geloof me, ik heb heel wat meer in handen gehad dan richwood...
En voor een Gibson betaal je ook gewoon 20 keer zo veel. Dus laten we vooral geen appels met peren gaan vergelijken hier.
En geen Richwood met Blokkergitaartjes...
Voor de duidelijkheid...ik heb zelf geen Richwood gitaar maar ook iets van tien keer zo duur :) .

Mijn vergelijk met blokkergitaartjes was komisch bedoelt. Overigens heb ik wel degelijk een speelgoedgitaar van blokker in mijn handen gehad.

Toen ik de bewuste RW uit z'n standaard pakte, duwde ik bijna de kop door het plafond, zo licht was ie. Leek wel plastic...Je verwacht toch een bepaald gewicht van een Strat.
Ik heb er 30 seconden opgespeeld en wist meer dan genoeg...Het mag het predikaat gitaar niet dragen in mijn eerlijke mening. Het heeft er bar weinig mee te maken...

Flipkoos
4 mei 2006, 19:46
Toen ik de bewuste RW uit z'n standaard pakte, duwde ik bijna de kop door het plafond, zo licht was ie. Leek wel plastic...Je verwacht toch een bepaald gewicht van een Strat....

Hmm, de electrische gitaren van RW ken ik niet...dus daar kan ik niet over oordelen. Ken alleen de RJ-18 met massief bovenblad, jumbo-modelletje. Heeft een kennis van mij. Prima uitgevallen ding...

Postov
4 mei 2006, 21:41
Pfff...de topicstarter vraagt of Stagg over het algemeen goede gitaren zijn. We kunnen elkaar allemaal recht in de ogen kijken en het eens zijn dat dat niet het geval is. Uiteraard is het begrip goed voor iedereen anders maar dat doet niets af van het feit dat het moeilijk is een knappe gitaar te vinden in die prijsklasse.

Als er standaard geantwoord gaat worden op 't forum "speel er op en ervaar het zelf" kan je het forum wel opdoeken. Mensen willen gebruikerservaringen horen en meningen van zg. kenners.

Daar ben ik het ook grotendeels mee eens. De helft van de posts in dit topic bestaat echter uit: "Stagg is brandhout". Terwijl ik duidelijk probeer te maken dat dit zeker niet altijd het geval is. De mensen die er op mijn Stagg hebben gespeeld zijn zeker geen beginners en zullen ook oprecht hun mening geven.

Natuurlijk valt een Stagg moeilijk te vergelijken met een gitaar van 2x, 4x of zelfs vaker de prijsklasse. Maar voor iemand die niet het ruime budget ter beschikking heeft en toch een gitaar wil hebben die lekker speelt en goed kan klinken, zou ik mijn gitaar zeker niet afraden.

Ik ben het zelf gewoon oneens met de mening van sommige mensen dat Alle Staggs waardeloos zijn :)

Flipkoos
5 mei 2006, 08:22
Misschien is het probleem van Stagg (en RW) wel dat ze geen constante kwaliteit kunnen waarborgen...dus dat de ene best oké is en de andere - misschien wel hetzelfde type - dikke niks?

remcol
5 mei 2006, 09:12
Volgens mij gaat dit topic helemaal de verkeerde kant op..... Als je wilt gaan liggen zeiken over hoe bagger een bepaald merk is, dan doe dat maar via msn ofzo, hier schiet Annemarie geen klap mee op......Iemand nog tips om de topicstarter te helpen?

Droffie
5 mei 2006, 09:18
Daar ben ik het ook grotendeels mee eens. De helft van de posts in dit topic bestaat echter uit: "Stagg is brandhout". Terwijl ik duidelijk probeer te maken dat dit zeker niet altijd het geval is. De mensen die er op mijn Stagg hebben gespeeld zijn zeker geen beginners en zullen ook oprecht hun mening geven.

Natuurlijk valt een Stagg moeilijk te vergelijken met een gitaar van 2x, 4x of zelfs vaker de prijsklasse. Maar voor iemand die niet het ruime budget ter beschikking heeft en toch een gitaar wil hebben die lekker speelt en goed kan klinken, zou ik mijn gitaar zeker niet afraden.

Ik ben het zelf gewoon oneens met de mening van sommige mensen dat Alle Staggs waardeloos zijn :)

Helemaal waar. Persoonlijk heb ik geen ervaring met Stagg dus eigenlijk moet ik ook mijn mond houden. het is soms zo verleidelijk mee te gaan zitten papagaaien. Ik heb inmiddels zoveel over Stagg gelezen dat ik mening gevormd heb zonder ooit op een Stagg gespeeld te hebben.
Hoe Stagg aan zo'n ongelovelijke slechte naam komt weet ik niet. Zijn ze werkelijk zo slecht dat het in de categorie brandhout valt?

Kan iemand onderbouwen waarom Stagg zo slecht is als men beweert? Wellicht een interessante vraag....

Droffie
5 mei 2006, 09:21
Volgens mij gaat dit topic helemaal de verkeerde kant op..... Als je wilt gaan liggen zeiken over hoe bagger een bepaald merk is, dan doe dat maar via msn ofzo, hier schiet Annemarie geen klap mee op......Iemand nog tips om de topicstarter te helpen?

Er wordt nog steeds over Stagg gepraat...:roll:
Hoe ontopic wil je 't hebben? de TS vraag specifiek om meningen/ervaringen over een bepaald merk. Moet je ook niet gaan zitten zeiken als je die krijgt. En jij al helemaal niet omdat het jou topic niet is...

M.a.w...opzouten!

gertdm
5 mei 2006, 10:00
Het is een hele discussie zeg :)

Stagg is een goedkope gitaar.Er zijn nog meer merken die goedkope gitaren maken. De prijsklasse speelt een rol want een gitaar bestaat uit hout, hardware (tuners, kam,brug), moet gelakt geworden en mensen bouwen dat ding al of niet machinaal.
Soms zit er ook nog een piezo in.

Ik denk dat iedereen wel kan nagaan waar een goeduitziende nieuwe gitaar van € 199,- op moet inleveren.
Als je weinig geld hebt is de verleiding groot om zo'n blitze gitaar te kopen die ook nog 'goed klinkt'.
Allemaal relatieve begrippen.

Ik snap ook wel dat het niet voor iedereen is weggelegd om op dure gitaren te spelen. Persoonlijk ben ik ook begonnen met Egmond (vergelijkbaar met Stagg) en later Harmonies (USA, seriebouw voor postorderbedrijven, maar John Hiatt speelt er nog steeds op :)) Later werden de gitaren steeds beter en duurder. Inmiddels speel ik op topkwaliteit.

Als je weinig geld te besteden hebt, dat blijf ik vinden, ga dan tweedehands kijken. Dan koop je voor dat 'weinige'geld in ieder geval iets meer kwaliteit.

Stagg is een instapmerk die ook wel wat betere dingen maakt overigens, waaronder versterkers.
Blueridge en Vantage zijn vergelijkbare merken.
Blueridge echter komt uit China en maakt relatief erg goede gitaren, vaak met massief bovenblad. Zie topic hierover elders. Die zijn ook iets duurder dan Stagg.
Voor het geld van een nieuwe Stagg koop je een betere tweedehands Blueridge, dat wel. Daarom is het belangrijk je goed te verdiepen in de constructie van een goedkopere gitaar.

De topicstarter vroeg naar ervaringen met Stagg. Daar heb ikj een eind terug iets over geschreven. Dit bericht is meer bedoeld als reaktie op de discussie.

Postov
5 mei 2006, 12:06
Ik heb niet de mogelijkheid gehad om in mijn korte gitaartijd veel verschillende gitaren te mogen horen, maar volgensmij somt het bericht van Gertdm het idee aardig op. Zelf denk ik dat de goedkoopste versies van de Stagg SW modellen (205/207 e.d.) niet veel waard zijn qua kwaliteit en geluid. Wat wil je, je betaalt 79 euro voor iets dergelijks.

Maar houd er ook rekening mee dat, zoals ik al eerder zei, de Stagg gitaren misschien wel met een klein verlies worden verkocht, om de prijs zo laag te houden dat veel mensen het proberen. Wanneer een onbekend merk voor veel geld gitaren gaat aanbieden, zullen mensen sneller huiveren om voor het geld van Taylor of Santa Cruz een onbekend merk te kopen. Nou ga ik een Stagg natuurlijk niet vergelijken met een Taylor, maar het gaat om het idee.

Ik betwijfel het dat er veel mensen zijn die een Stagg SW405 of 507 hebben gehoord, waarvan die laatste voor 350 euro over de toonbank gaat. Wat natuurlijk alsnog niet veel geld is. Deze gitaren kunnen best meer waard zijn dan waar ze eigenlijk voor worden verkocht. Puur om een beetje naam te maken, wat toch erg belangrijk is op de gitaarmarkt. Waarom ze dan ook van die 79 euro plankjes maken, geen idee.

Dit is trouwens geen promotiepost voor Staggs, maar als je vriendin beledigd wordt laat je dat natuurlijk ook niet zomaar gebeuren ;)

remcol
5 mei 2006, 18:28
Ik zit op veel verschillende fora, maar dit is toch wel de meest **** van allemaal.... Bleg, Ik dacht dat een forum er is, voor als iemand een vraag heeft dat we elkaar verder kunnen helpen! Nu was dit geen persoonlijke aanval, en het betreurd mij ook dat jij je aangesproken voelt....

Ik moet zeggen dat het nu de goed kant opgaat, maargoed... gelukkig ben ik geen moderator hier, en zou het al helemaal niet willen zijn. Het enigste wat ik ermee wil zeggen is dat we samen annemarie kunnen helpen met een zoektocht naar een voor haar budget geschikte gitaar!

Flipkoos
5 mei 2006, 20:35
Het enigste wat ik ermee wil zeggen is dat we samen annemarie kunnen helpen met een zoektocht naar een voor haar budget geschikte gitaar!

Ik zou bij Gert aan willen sluiten en gewoon willen zeggen...koop een goede tweedehands van een wat duurder merk. Dan heb je meer gitaar voor hetzelfde geld. En een paar speelsporen maken dan niets meer uit.

Blen-D*?
5 mei 2006, 21:21
stagg gewoon niet kopen!

hele slechte kwaliteit ik had er zelf 1

heb ik slechte ervaring mee dus gewn niet doen

Droffie
5 mei 2006, 21:46
Ik zit op veel verschillende fora, maar dit is toch wel de meest **** van allemaal.... Bleg, Ik dacht dat een forum er is, voor als iemand een vraag heeft dat we elkaar verder kunnen helpen! Nu was dit geen persoonlijke aanval, en het betreurd mij ook dat jij je aangesproken voelt....

Ik moet zeggen dat het nu de goed kant opgaat, maargoed... gelukkig ben ik geen moderator hier, en zou het al helemaal niet willen zijn. Het enigste wat ik ermee wil zeggen is dat we samen annemarie kunnen helpen met een zoektocht naar een voor haar budget geschikte gitaar!

Lezen is een gave...TS vraag of deze specifieke Stagg een goede gitaar is en niet of we haar willen helpen in met een zoektocht naar goedkopen gitaren.
Een forum is geen verkoopsite waar je recht op info op commando, we discusseren en geven advies. Als je dat niet aanstaan kan je maar beter naar één van je andere fantastische fora gaan. Wat doe je hier als het ergens anders zo goed is?

Basseytje
5 mei 2006, 23:27
waarom voeren jullie deze discussie geef de topic starter nou maar ff info over wat wel en neit redelijk is kwa prijs en kwaliteit. en ruzie dan verder over dat staag brandhout is

nou ik heb een semi vna stagg en die speeld supergoed is superstemvast en nooit problemen mee gehad klink redelijk goed voor op vakantie mee te stutelenen en op m'n versterker aan te sluiten. punt

RAW
6 mei 2006, 11:09
Mij lijkt het op dit moment interessant om te weten of we Annemarie enigzins geholpen hebben met haar keuze.......

Annemarie?

Wizz
7 mei 2006, 19:45
Om een oeverloos lang verhaal kort te maken, de kwaliteit van een gitaar zit voor het overgrote deel tussen de oren van de gitarist, en dus niet in de gitaar zelf.
Als je wil geloven dat Richwood een merk is naast Gibson, Taylor, enzovoort :
Veel plezier met je Richwood.
Als je alleen blij kunt zijn met "aanbiedingen" en tweedehandsjes :
Veel plezier met je nieuwe oude gitaar.
Als het voor jou belangrijk is dat ´ie blauw is :
Koop een blauwe.

Het enige wat telt is dat jij, om welke reden dan ook, blij wordt van je gitaar.

Ik vind het altijd ontzettend jammer om te zien hoe mensen elkaars plezier in gitaren verknallen. Er is altijd wel weer zo'n "profi" die iets te zeuren heeft over het merk, de afstelling, de prijs, enzovoort.
Kut !

Wizz

kornelius
7 mei 2006, 19:54
Daar zit op zich wel wat in, maar toch vragen mensen hier vaak om raad of een mening over een bepaalde gitaar of over een goede gitaar in een bepaalde prijsklasse, en dan is een mening geven toch gewenst blijkbaar. Een beetje door gaan ruziën over de kwaliteit van een merk is weer wat anders natuurlijk.

Gisteravond op een BBQ een uur lang allemaal liedjes op een stagg gespeeld, en we hebben erg veel lol gehad. Ik vond de gitaar redelijk zuiver en bespeelbaar, en lekker luid. Voor de 99 euro die de eigenaar ervoor had betaald meer dan prima. By the way: hij was blauw :)

Droffie
8 mei 2006, 14:41
Om een oeverloos lang verhaal kort te maken, de kwaliteit van een gitaar zit voor het overgrote deel tussen de oren van de gitarist, en dus niet in de gitaar zelf.
Als je wil geloven dat Richwood een merk is naast Gibson, Taylor, enzovoort :
Veel plezier met je Richwood.
Als je alleen blij kunt zijn met "aanbiedingen" en tweedehandsjes :
Veel plezier met je nieuwe oude gitaar.
Als het voor jou belangrijk is dat ´ie blauw is :
Koop een blauwe.

Het enige wat telt is dat jij, om welke reden dan ook, blij wordt van je gitaar.

Ik vind het altijd ontzettend jammer om te zien hoe mensen elkaars plezier in gitaren verknallen. Er is altijd wel weer zo'n "profi" die iets te zeuren heeft over het merk, de afstelling, de prijs, enzovoort.
Kut !

Wizz

Sorry Wizz dit klopt niet.
Als een bepaalde gitaar veel klachten en ontevreden gebruikers heeft waarom iemand niet proberen te behoeden voor een groot risico op een miskoop?
Jij als verkoper weet ook dat in de lowbudget klasse veel kwaliteitsverschil zit.
Heeft niets te maken met snobisme of iets dergelijks er is gewoon meer onder de zon.

Wizz
8 mei 2006, 15:56
Als een bepaalde gitaar veel klachten en ontevreden gebruikers heeft waarom iemand niet proberen te behoeden voor een groot risico op een miskoop?

Tuurlijk, daar ben ik het helemaal mee eens, maar het gaat hier niet om een bepaalde gitaar, doch om een bepaald handelsmerk. En ook daar kan ik een heel eind in meegaan, maar dan zou je, als je konsekwent bent, moeten adviseren : Koop geen gitaar onder de € 700,=
Budgetklasse is budgetklasse, en Feedback laat zijn Deans door precies dezelfde Chinese handjes fabriceren als Bas vd Broek zijn Richwoods en EMD zijn Staggs.
Bij al die "merkjes" is het dus eerder een kwestie van geluk (of pech...) met een specifiek exemplaar dan dat je hele filosofiën over het merk zelf kunt bouwen. Bij mijn weten worden Staggs in vier verschillende fabrieken gebouwd, dus als je er al iets zinnigs over wilt zeggen moet je het over een bepaalde fabriek hebben.
In "mijn tijd" was het cool om merken als Hondo en Aria af te zeiken. De issue was in feite niet de kwaliteit van die merken, maar het statement "Ik ben de Aria ontgroeid". Niemand durfde in de kroeg toe te geven dat 'ie het zelf op een Aria geleerd had.
De waarheid is dat de meeste gitaristen die ik nu op podia zie staan, zonder Aria en Hondo nu waarschijnlijk nog steeds op de fokfluit zouden blazen...

Wizz

MonkeyFace
8 mei 2006, 22:52
ik heb mijn eerste stuntelstappen gemaakt op een gitaar die er ongeveer uitzag alsof ie uit het kampvuur gevist was, waarvan de action zo beroerd was dat barré akkoorden niet eens mogelijk waren en waarvan het geluid te triest voor woorden was. Maar ik heb er wel mn eerste stappen op gezet. En mensen wat was ik blij met dat ding. Hij was bagger, maar ik had tenminste een gitaar. Inmiddels speel ik een jaar of 7 en stel ik iets meer eisen aan mijn 'melodieus brandhout' maar ik zal het bestaan van mijn eerste stuk kampvuur-rest nooit ontkennen ;)

Dat neemt niet weg dat ik het niemand aan zal raden als gitaar ;)