PDA

View Full Version : Gibson ES 335 kopie



heavy-metal-thunder
2 mei 2006, 10:53
Hoi,
Onlangs een Ibanez Artstar (ES 335-kopie uit de jaren 90, denk ik) gehoord. Klonk zeer goed en vooral multifunctioneel, op nekelement dik, vol jazzy, op de brug van funky tot volle overdrive. Ik overweeg me ook zo iets aan te schaffen, maar de Artstar kom je maar zelden tegen. Alle tips van goed klinkende schamteloze kopieën zijn welkom. Prijscategorie : max 650 euro, maar bij voorkeur een 350.

Wat denken jullie van Vantage, Koreaanse Tokai, de Epi Sheraton...

jozum
2 mei 2006, 11:56
mijn bescheiden mening is dat je vooral naar het hout, de bespeelbaarheid en de afwerking moet kijken bij kopiën. Als je een keer op een echte 335 hebt gespeeld zal je altijd teleurgesteld worden in de klank van mindere pickups, ik zou die dus buiten beschouwing laten (maar wel in de totaalprijs meerekenen dus!) Als je niet weet wat je mist scheelt je dat geld, de klank bevalt dan waarschijnlijk beter. succes!

marc_o
2 mei 2006, 12:19
Dat is natuurlijk wel zo, maar dat vraagt ie niet.

Ik denk dat je met de Epi Sheraton een heel eind op de goede weg bent, zijn best lekkere gitaren als dat je ding is en tevens goed verkoopbaar wanneer je later zou hebben bijgespaard voor een wat deftiger model van bijvoorbeeld Gibson.

Lacrymosa
2 mei 2006, 12:40
Ik heb een Artstar 120
Geweldige gitaar, ben er echt onwijs blij mee.
Ik speel er eigenlijk alleen maar thuis mee, want hij is niet echt bruikbaar voor metal (hoewel het voor sommige dingen echt heel cool klinkt)

heavy-metal-thunder
2 mei 2006, 13:01
Ik heb een Artstar 120
Geweldige gitaar, ben er echt onwijs blij mee.
Ik speel er eigenlijk alleen maar thuis mee, want hij is niet echt bruikbaar voor metal (hoewel het voor sommige dingen echt heel cool klinkt)

spam**
je wil daar toevallig niet vanaf ? Heb nog een Gibson Les Paul Standard die misschien de deur uit kan.

heavy-metal-thunder
2 mei 2006, 13:05
En wat denken jullie van dit?

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=59076

ziet er wel netjes uit, maar ik vind de nekinlay wel wat over the top. Bovendien is een handmade niet noodzakelijk goed.

Een echte Gibson ES335 is niet aan mij besteed, ik wil er zo veel geld niet aan besteden.

Martin_1983
2 mei 2006, 13:08
Hij ziet er idd supersweet uit..en idd btje over the top ;) Ben benieuwd hoe die klinkt.
Ik struikel altijd over dit soort uitspraken: "Hele goeie gitaar, echtwaar"
Ik vind dat wel zo dom staan.. :S

Lacrymosa
2 mei 2006, 13:11
spam**
je wil daar toevallig niet vanaf ? Heb nog een Gibson Les Paul Standard die misschien de deur uit kan.

Waar slaat dit op...........???

H.Manback
2 mei 2006, 13:39
Hij wil misschien met je ruilen zo te horen.

Of bedoel je met waar slaat dit op van hoe kom je op het idee om te ruilen?

heavy-metal-thunder
2 mei 2006, 14:33
Hij ziet er idd supersweet uit..en idd btje over the top ;) Ben benieuwd hoe die klinkt.
Ik struikel altijd over dit soort uitspraken: "Hele goeie gitaar, echtwaar"
Ik vind dat wel zo dom staan.. :S

komt een beetje raar over, maar ja, wat wil je van een Nederlander die in België woont. Neen, ff serieus, die man verkoopt gewoon gitaren van dat merk (als bijberoep veronderstel ik?).

Lacrymosa
2 mei 2006, 15:54
sorry, had het een beetje verkeerd gelezen.......

Maar ik heb geen intresse om te ruilen, ben zeer blij met mn gitaartje

guitartub
2 mei 2006, 19:40
Ook goeie 335 kopieen zijn de DeArmonds, in feite kopieen van de
Guild Starfire, worden niet meer gemaakt maar als je ze tweedehands te pakken kunt krijgen moet je er zeker naar kijken.

tmcm
2 mei 2006, 22:08
wel, ik heb na een paar epi's en een Gibson 333 uiteindelijk een Ibanez artist AS-50 uit '81 uit op de kop getikt, imho de beste uit het rijtje. Met een beetje geduld isie nog wel te scoren voor 600 -raar ondergewardeerd-. Ook de es'sen van Tokai zou ik niet uitsluiten

heavy-metal-thunder
3 mei 2006, 09:23
inderdaad, mijn leraar heeft een AS 50 en dat is super.

Ik weet een AS 200 van eind seventies te koop, maar ik weet niet juist wat ik hier moet voor bieden.

thefox
3 mei 2006, 10:46
Ik las in de gitarist dat Ibanez, dacht ik jaren 70, hele goede kopieën heeft gemaakt, soms zelfs beter dan het origineel! (die worden momenteel ook voor veel geld verhandeld) Dus best interessant als je een ibanez uit de goede serie hebt of kan kopen...

frekie
3 mei 2006, 15:31
Alternatieven van Gibson, wel een andere body vorm: ES135/137. Tokai Jap ES copie, zeldzaam maar goed. Yamaha SA2200, wordt in Duitsland nieuw aangeprezen voor 1300 euri, soms 2dehands voor 800/900. Ibanez AM50, AS 80, 100, 120, 200. Epi Sheraton, wel PU's vervangen. Richwood RE430 koreaantje. De Armond Starfire, leuke Guild kopie. Hofner Verythin, errug 60s. Gretsch Korea misschien?

ccc
3 mei 2006, 16:40
Een boeiende vergelijking :
http://www.guitarplayer.com/story.asp?sectioncode=4&storycode=7367

savecracker85
3 mei 2006, 18:28
ik heb zelf kort geleden een El Maya ES model (made in japan) uit de jaren 70 gekocht, volgens mij kwam dit toendertijd uit dezelfde fabriek als Tokai..
Tis een prima ding, leuk detail is dat ook de kop "identiek" is aan die van gibson (alleen dan El maya ipv gibson) met het zelfde logo.. En dat voor 275 euro via marktplaats :)

Slowhand41
3 mei 2006, 20:27
Vorig jaar een Ibanez Artstar 120 AS gekocht, een plaatje maar vooral ook heerlijk bespeelbaar en een lekkere sound:


http://img282.imageshack.us/img282/1964/ibanezas120artstar8ij.th.jpg (http://img282.imageshack.us/my.php?image=ibanezas120artstar8ij.jpg)

Lintpete
10 mei 2006, 13:33
ik heb zelf kort geleden een El Maya ES model (made in japan) uit de jaren 70 gekocht, volgens mij kwam dit toendertijd uit dezelfde fabriek als Tokai..
Tis een prima ding, leuk detail is dat ook de kop "identiek" is aan die van gibson (alleen dan El maya ipv gibson) met het zelfde logo.. En dat voor 275 euro via marktplaats :)
Is geen gekke deal een El Maya ES335 voor 275 euro. Purple Guitars heeft er een te koop voor 525 euro. Zelf heb ik een Maya (zonder 'El') wat de goedkopere uitvoering is uit dezelfde fabriek. Bolt-on i.p.v set neck. Wel mooie bindings, mop inlays en open book head.

Ganjaman
10 mei 2006, 13:59
Check Indie eens, die es'en kosen iets van 400 eurie, erg goeie gitaartjes

Hendriks
10 mei 2006, 15:04
Ik heb een Epi Dot , hier heb ik een stel Duesenberg elementen opgezet , het is nog geen Gibson maar klinkt en speelt niet verkeerd en kost een 25% van het origineel.

terrasbeest
10 mei 2006, 17:46
Ik heb een Epi Dot , hier heb ik een stel Duesenberg elementen opgezet , het is nog geen Gibson maar klinkt en speelt niet verkeerd en kost een 25% van het origineel.

Heb vorige vrijdag een Duesenberg Imperial mogen testen : Ik weet wat mijn volgende aankoop is.

savecracker85
10 mei 2006, 17:54
Is geen gekke deal een El Maya ES335 voor 275 euro. Purple Guitars heeft er een te koop voor 525 euro.
Dat had ik idd ook gezien, sterker nog, de persoon van wie ik de gitaar kocht wees me er zelfs op (ik begon er bijna achterdochtig van te worden :D )... Die 275 euro was namelijk ook nog inclusief koffer :cool:

heavy-metal-thunder
11 mei 2006, 13:54
Alternatieven van Gibson, wel een andere body vorm: ES135/137. Tokai Jap ES copie, zeldzaam maar goed. Yamaha SA2200, wordt in Duitsland nieuw aangeprezen voor 1300 euri, soms 2dehands voor 800/900. Ibanez AM50, AS 80, 100, 120, 200. Epi Sheraton, wel PU's vervangen. Richwood RE430 koreaantje. De Armond Starfire, leuke Guild kopie. Hofner Verythin, errug 60s. Gretsch Korea misschien?

heb ondertussen een Ibanez AM205 gescoord. Niet goedkoop, stond voor mij niet goed afgesteld, maar ondertussen alles bijgeregeld en een nieuw setje 011-snaren op en het kli(n)kt wel goed. Toch blijft de klank meer rockgetint en minder Jazzy dan de Artstar met grotere body.

P-Five
11 mei 2006, 14:14
Ik zat eigenlijk nog te gasen op een Gibson ES335, maar voor € 2300???
Ik heb nu een Ibanez AS100 uit 1980 gekocht. Fantastisch. Zeer goede kwaliteit en speelt als een trien... voor een fractie van de prijs van een Gibson. De Ibanez AM serie heeft een kleinere kast. Net ietsje groter dan een Artist. Die klinkt dus ook iets "feller". De AS100 heeft een grote klankkast en klinkt lekker mellow... en vol.

Ik zou dus voor een Ibanez gaan...

LPplayer
11 mei 2006, 16:52
Wel raar dat de epiphone serie van es 335 niet wordt genoemd.
Is die volgens veel mensen minder dan???


Ik zat eigenlijk nog te gasen op een Gibson ES335, maar voor € 2300???
Ik heb nu een Ibanez AS100 uit 1980 gekocht. Fantastisch. Zeer goede kwaliteit en speelt als een trien... voor een fractie van de prijs van een Gibson. De Ibanez AM serie heeft een kleinere kast. Net ietsje groter dan een Artist. Die klinkt dus ook iets "feller". De AS100 heeft een grote klankkast en klinkt lekker mellow... en vol.

Ik zou dus voor een Ibanez gaan...

Hendriks
11 mei 2006, 20:33
Ik had het over mijn Epi DOT dat is toch een 335?