PDA

View Full Version : Vervanging Marshall DSL401



Chroxy
1 mei 2006, 22:59
Ik ben nu al iets langer dan een jaar in het bezig van een Marshall DSL401. Heerlijk versterkertje!

Hij heeft een hoop opties die me bevallen: niet teveel watt, lekker licht, FXloop en 3 kanalen die ik alle 3 VEEL gebruik (clean, crunch, lead).

Maar toch, het begint langzaam aan een beetje te kriebelen. Ik ben het geluid een beetje moe, net te veel gain voor mij en het lead kanaal klinkt erg compressed.

Ik zit dus toch een beetje aan een nieuwe amp te denken.. en misschien kunnen jullie me helpen.

Wat ik dus zoek:
een 1x12 buizencombo, niet teveel watt, met de 40 watt trek k het nu prima.
Graag 2 of meer kanalen, die heb ik toch echt nodig en een FXLoop zou oko handig zijn.

Ik zoek dus een versterker met een Marshallachtige Cruch (GUns N Roses, Pearl Jam) die erg open klinkt maar waar ik ook net iets meer gainigs meer haal zoals Incubus.

Mijn budget gaat 2e hands tot zo'n 700 euro.

Waar ik aan denk:
Rivera Chubster 40
Koch Twintone..
??

Kunnen jullie me dus tips/ervaringen geven, bedankt!

Gearjunkie
1 mei 2006, 23:03
Hoi, ik heb toevallig zo'n zelfde Marshall, maar daar gaat het niet over...
Ik vind de Vox-en wel mooi. Bijvoorbeeld de AC15cc lijkt mij geweldig. De AC30cc ook natuurlijk...

biels
1 mei 2006, 23:10
koch twintone zou ik zeker overwegen! Zit een geweldige overdrive in, vind ik. De andere versterker die je noemt ken ik niet. Een mesa boogie .22 misschien? Word wel vaak genoemt. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar er zijn vast wel andere mensen die dat wel hebben.

Succes!

Dude
1 mei 2006, 23:18
marshall tsl 601 ??

net zo groot als je dsl 40 igg, gebruiken dezelfde stofhoes dus ik neem aan dat het exact dezelfde behuizing is.

Chroxy
1 mei 2006, 23:18
Een vox lijkt me ook lekker, maar trekken die een Guns n Roses geluid zonder pedaaltje?

En de Mesa Boogie is een goede tip, alhoewel ik hier net als bij de Koch bang ben voor een te modern hi-gain geluid wat ik niet zoek.

Een Marshall tsl lijkt me zelf niks, aangezien de DSL me al nie bevalt en ik lees dat de TSL nog ene higainer / moderner geluid heeft..

kunk
1 mei 2006, 23:21
Als je die marshall toch weg moet ben ik erg nieuwsgierig wat die gaat kosten, en of die hard genoeg gaat om in de repetitie ruimte te gebruiken.
Onze drummer mept namelijk nogal hard vandaar.

Orpheo
1 mei 2006, 23:50
ik zou gaan voor de twintone. dat high gain valt mee. je kan m gewoon instellen voor lekker old school rock stuff, geen probleem. maar high gain kan ie ook redelijk. no problem.

en anders...


engl sovereign!!! mijn nieuwe favo-amp na de jcm800.

Chroxy
2 mei 2006, 10:33
kunk:
Ik repeteer in een gigantisch grote oefenruimte met een drummer die ook wel van wanten weet.. en nog nooit heb ik hem volledig open hoeven te zetten, 40 watt gaat HARD!, als je interesse hebt, pm me even!

Ik ga in ieder geval de twintone even testen, het enige wa tk minder vind zijn de maar 2 kanalen bij de 1e versie, en de 2e versie zie je 2ehands nergens en is duur te nieuw.

Toch neig ik net wa tmeer richting rivera, ik hou dus van een heerlijke crunch en als ik lees dat die een fender clean en een marshall cruch heeft heb ik zowiiets van jammi! :)

MjS
3 mei 2006, 17:45
Misschien een Tube 50? Hoef je in ieder geval niet bij te leggen.

Chroxy
3 mei 2006, 18:28
das toch een Hughes & Kettner he?

Ik zal eens kijken, bedankt!

Toch neig ik nog het meest naar de Rivera, heeft iemand ervaringen met deze?

LPplayer
3 mei 2006, 20:30
Bij deze bied ik me aan voor de DSL 401
Voor hoeveel wil je die wegdoen?


Een vox lijkt me ook lekker, maar trekken die een Guns n Roses geluid zonder pedaaltje?

En de Mesa Boogie is een goede tip, alhoewel ik hier net als bij de Koch bang ben voor een te modern hi-gain geluid wat ik niet zoek.

Een Marshall tsl lijkt me zelf niks, aangezien de DSL me al nie bevalt en ik lees dat de TSL nog ene higainer / moderner geluid heeft..

BLOK182
3 mei 2006, 20:42
Ik heb een Rivera Chubster 55 gehad, 1x12 55 watt, superbak! Lekker vintage sound, clean dat staat als een dijk, volume genoeg en mogelijkheden genoeg! Aanrader!!!

Chroxy
3 mei 2006, 23:44
lpplayer, pm me even! :)

Blok, kun je misschien wat meer erover vertellen..? Ik ben met name geinteresseerd in het distortionkanaal, haal ik hier een Guns n Roses achtige overdrive uit? of haalt hij dat niet zonder pedaaltjes? En heeft de Chubster 55 ook 2 boosts? Zijn die schakelbaar via een footswitch?

Chroxy
8 mei 2006, 14:38
niemand meer met tips en gebruikerservaringen?

Orpheo
8 mei 2006, 14:57
jep. een jcm800. redelijk goed clean op de low input (heel goed als je m goed afstelt) en heel lekkere overdrive.

ENGL sovereign. 2 kanalen met ieder 2 voicings. klinkt ook TOP. wellicht mijn favo amp na de jcm800... (edit; jammer, buiten je budget, maar toch..)

kock studiotone. heerlijke sound en met de juiste cab eronder een lust voor het oor.

de marshall jtm30/jcm600/jtm60

laney VH100/Gh100. ben ff de naam kwijt. die 2 kanaals amp met alles erop en eraan. heerlijk clean. per kanaal een FXloop btw. 2emaster volume (ook al HEET het niet zo, tis t toch wel!) clean gaat tot een heerlijke bluescrunch, en lead gaat gewoon daarop verder tot high gain. maar op relatief low gain klinkt ie ook top.

DarknessAwaits
8 mei 2006, 15:30
VH100 is de 4 kanaals van Laney, dus je bedoelt denk ik de GH100. Staat er eentje [2e-hands] bij Feedback Rotterdam trwns mocht je 'm willen uitproberen, kan ook de 50 watt versie zijn.

Droffie
8 mei 2006, 15:58
niemand meer met tips en gebruikerservaringen?

Ga voor een Twintone. Ik heb een 1x12 en het is gewoon een fantastische versterker. Een heerlijk overdrivekanaal en een JC achtig clean kanaal.
Zit heel veel gain in als je 't nodig hebt. Goede responsive toneregeling en moeiteloos vintage rockgeluiden uit te halen.

Ga naar een muziekzaak en probeer 'm...Echt doen.

Orpheo
8 mei 2006, 23:09
VH100 is de 4 kanaals van Laney, dus je bedoelt denk ik de GH100. Staat er eentje [2e-hands] bij Feedback Rotterdam trwns mocht je 'm willen uitproberen, kan ook de 50 watt versie zijn.

http://www.laney.co.uk/show_prod.php?title=VH100R

deze bedoel ik. das toch echt 2 kanaals...

DarknessAwaits
8 mei 2006, 23:16
Ah, nou dat is stom van me. Die heb ik zelf staan hier. Maar het zijn inderdaad eigenlijk 2 kanalen, maar dan ook weer ieder met een 2 eigen drive-settings. Vandaar mijn verwarring. Carry on...

Orpheo
8 mei 2006, 23:19
Ah, nou dat is stom van me. Die heb ik zelf staan hier. Maar het zijn inderdaad eigenlijk 2 kanalen, maar dan ook weer ieder met een 2 eigen drive-settings. Vandaar mijn verwarring. Carry on...

zover ik t zag heb je een instelbare drivesetting die schakelbaar is met je footswitch, en dat ding is dus eigenlijk te gebruiken voor solovolume... althans.. zo zag ik t in de handleiding....

Chroxy
9 mei 2006, 15:05
bedankt voor de tips!

Ik zal in ieder geval zodra ik mijn rijbewijs heb (18 mei hoop ik) eens een muziekzaak opzoeken di een twintone heeft staan, ik ben nu ook erg benieuwd.

Een jcm 800 zou ik inderdaad graag willen kopen, maar het probleem is dat je maar 1 kanaal hebt, en ik heb er echt 2 of meer nodig.

De Engl heb ik ook even bekeken en die is inderdaad buiten mijn budget.

De laney lijkt me ook wel interessant, maar is er een combo versie van?

BartL
9 mei 2006, 15:28
Marktplaats > Engl Screamer > 500 - 600 euro!

Chroxy
10 mei 2006, 22:14
Ik kan misschien aan een The Rover preamp komen, dit lijkt me een heerlijk pre-ampje.

Hoeveel moet deze 2e hands kosten? en heeft hij wel genoeg gain voor Guns n Roses achtige muziek?

Orpheo
10 mei 2006, 22:37
bedankt voor de tips!

Ik zal in ieder geval zodra ik mijn rijbewijs heb (18 mei hoop ik) eens een muziekzaak opzoeken di een twintone heeft staan, ik ben nu ook erg benieuwd.

Een jcm 800 zou ik inderdaad graag willen kopen, maar het probleem is dat je maar 1 kanaal hebt, en ik heb er echt 2 of meer nodig.

De Engl heb ik ook even bekeken en die is inderdaad buiten mijn budget.

De laney lijkt me ook wel interessant, maar is er een combo versie van?

ja daar is zeker een combo van, van de laney.

een jcm800 niet genoeg? uhm.. ik zou haast zeggen, kom eens langs om de mijne te horen, dan merk je dat je aan 1 kanaal ruim genoeg hebt.

Chroxy
10 mei 2006, 22:46
ow er is toch ene combo van, dan ga ik die zeker even uitproberen!

En nee, ik weet voor 99% zeker dat de JCM800 niks voor me is. Ik ben denk ik ook helemaal gek op het geluid, maar ik heb gewoon meerdere kanalen nodig.

Momenteel gebruik ik een clean kanaal, crunch kanaal (zacht aanslaan = clean, hard is dikke overdrive), en dan mn distortionkanaal. Om de solo's wat eruit te laten springen heb ik dan een boost op het distortionkanaal.

Ik weet dat je met de volumeknop veel kan doen, en dit heb ik ook geprobeerd toen mijn versterker eens kapot was en ik met een pedaaltje speelde. Maar toen stond ik wanneer ik clean stond te zacht, en ik kon niet snel genoeg schakelen tussen mijn sounds, vandaar dat ik toch echt een 2+ kanaals amp zoek.

Amps die ik nu wil gaan testen *zodra ik mijn rijbewijs heb! :)*
Koch Twintone (nieuwe versie heeft 3 kanalen! :))
Rivera Chubster 45
Laney GH100 combo

En The Rover preamp ben ik toch wel geinteresseerd in. Geen combo, maar misschien nog makkelijker als een combo.

Outrage
11 mei 2006, 14:31
er bestaat een combo versie van de Vh 100 versterker. Maar die zal je wel tweedehands moeten zoeken. Ik dacht dat die LH50 ofzo heette.