PDA

View Full Version : [Bluescontest] Swamp blues



rocker_71
1 mei 2006, 23:58
He gasten!

Een echte bluescontest, die kans kan ik mij niet laten ontgaan.
Hoewel ik nog druk lerende ben om goed gitaar te kunnen spelen, heb ik toch een poging gewaagd. Ben zelf redelijk tevreden, en ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Je kunt via mijn signature naar mijn 'soundclick-pagina, maar hier is ook een rechtstreekse link naar het nummer SWAMP BLUES:
http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=234842&songID=3872334

Gegroet,
Otto

Sim-Simon
2 mei 2006, 01:28
Je speelt opzich best strak, maar je licks zuigen, echt. Probeer eens wat Albert King na te spelen ofzo.

Jeroenvanhulsteijn
3 mei 2006, 20:24
Je hebt iig een thema. De backing klinkt veel te zacht tov de solo. De timing is niet helemaal lekker. Ik heb een beetje het gevoel dat je moeite hebt de dynamiek en opbouw van de backing te volgen. Mss omdat je die te zacht hebt gezet en het niet goed hoort.

Ik ga met Sim-Simon mee in de mening dat je licks niet echt inspireren.

Ik zou zeggen, zet die backing een paar tandjes harder en zet jezelf veel zachter en probeer dan eens mee te spelen. Je kan best spelen. Maar je licks staan niet goed getimed hier.

rocker_71
7 mei 2006, 22:24
Bedankt iig voor de reacties.

Vooral de tweede van Jeroen is nuttig. Ik ben idd nog niet zo lang bezig om met backing trax te werken. Mijn timing is dan ook niet mijn sterkste punt. :noob:
Dat van die dynamiek ben ik ook met Jeroen eens; ik moet meer luisteren naar de backing (en dus ook iets harder zetten). In Bouke's powerblues kon ik die dynamiek goed horen. Maar tussen horen en begrijpen en DOEN zit nog wel een verschil.

Ben wel blij dat Jeroen opmerkte dat ik wel een thema had, want bij de andere deelnemers - hoe goed ze ook spelen- mis ik dat soms wel.

Ga nu lekker verder oefenen en zal me eens wat vaker met backing trax gaan bezig houden en meer naar Albert King luisteren... :soul: :blast:

.