PDA

View Full Version : Minidisc



Lion
8 november 2002, 20:28
Ik denk er over een minidisc te kopen, maar niet alleen voor het luisteren, ook voor de opname-mogelijkheid.
Mijn oog viel op een Sony MZ N-1 met een Sony stereo Microfoon ECM-MS907. Zou dat een beetje kunnen klinken?
Ik heb geen andere mogelijkheid mijn gitaar + stem te recorden. Het is vooral bedoeld als hulp bij het studeren, maar een beetje mooi geluid is natuurlijk nooit weg...

FunkyR
10 november 2002, 13:11
Hey Lion. Ik heb toevallig net 1 week geleden de Mz-N1 gekocht bij Minidiscworld.nl (aanrader!)
Ik heb ook al opgenomen met een microfoon aangezien ik de minidisc ongeveer voor hetzelfde doel gekocht heb als jou. De opnamekwaliteit is best goed, natuurlijk hangt het ook af van de microfoon die je gebruikt. Maar het zeker ideaal, en met behulp van netmd kun je ook nog eens snel mp3-tjes overzetten op minidisc. kopen dat ding!!

Lion
11 november 2002, 07:50
Dank je, FunkyR. Ik proef uit jouw woorden dat de minidisk prima is, maar dat de mic erg belangrijk is, klopt dat? Welke mic raad je aan?
Is er misschien iemand anders die een goede stereo mic kan aanraden voor bij die MD?

FunkyR
11 november 2002, 22:45
Het is maar net waar je de minidisc voor wilt gebruiken natuurlijk. Als je zoals je zelf zegt vooral wilt opnemen kun je dat prima doen met een mic. Ik heb verder niet zoveel ervaring met microfoons (heb er zelf nog niet een, alleen opgenomen met andermans microfoon)
Maar als je gaat kijken op de forums van minidisc.org vind je vast een antwoord op je vragen. succes ermee!