PDA

View Full Version : Verzekering



DavidGilmour
1 mei 2006, 18:54
Heey mensen,

Ik heb net mijn eerste gitaar gekregen (Ibanez GSA60BS). Stel deze zou van me gestolen worden, bijvoorbeeld op weg naar mijn gitaarleraar, ben ik dan verzekerd? Laat aub snel wat weten!

Bedankt!

guitardude
1 mei 2006, 18:58
Volgens mij niet. Thuis zou hij miss onder je inboedelverzekering kunnen vallen. (of dat moet je weer apart vermelden)
Maar onderweg niet, daar moet je een aparte verzekering voor afsluiten, net zoals met een fiets, mobiel etc. :)

SBloke
1 mei 2006, 19:00
In princiepe valt een gitaar onder de inboedelverzekering. Althans, als hij in je auto of huis staat/ligt/hang/rondslingers of anderzins verblijft.

Onderweg op je fiets naar je gitaardocent is hij voor zover ik weet niet verzekerd.
Is het een extreem dure gitaar (of eentje met heel erg veel emotionele waarde) kun je overwegen een "kostbaarheden" verzekering af te sluiten... Hier betaal je je wel scheel aan....

Even ter illustratie, m'n vriendin wilde haar DSLR camera verzekeren.. Na het 2 jaar betalen van de verzekering heb je al genoeg geld uitgegeven om diezelfde camera nog een keer te kopen. Met alles erop en eraan.

Trocar
1 mei 2006, 19:12
In princiepe valt een gitaar onder de inboedelverzekering. Althans, als hij in je auto of huis staat/ligt/hang/rondslingers of anderzins verblijft.

In je huis onder de inboedelverzekering klopt, maar in je auto?

Maar, als antwoord op de topicstarter: net zoals de rest denk ik dat je niet verzekerd bent, tenzij je er een aparte verzekering voor afsluit.

En, gefeliciteerd met je gitaar!

casper innosence
1 mei 2006, 21:34
in de auto is ie in zoverre ook meeverzekerd.. alleen moet de waarde niet te hoog zijn, feitelijk net als bij de inboedelverzekering van een huis..

Op de fiets tja.. denk et niet, je kunt in geval van een ongeval hooguit aanspraak maken op de WA van de veroorzaker (zolang je t niet zelf bent)