PDA

View Full Version : help, storm in 18w tmb!



RF
1 mei 2006, 18:36
hi, sinds gisteren is mijn 18w TMB project af! Althans dat dacht ik, alles doet het prima op 1 ding na; het TMB kanaal ruist en rommelt als een gek en ik kom er niet achter wat het is. jullie hulp is zeer gewenst.. de ruis reageert op de MV en middels het dichtdraaien van de MV kan ik hem weer muisstil maken.

wat ik al geprobeerd heb;
MV op TMB kanaal op 0 = geen ruis, kanaal 1 speelt dan prima.
inpluggen in TMB kanaal = gewoon gitaar signaal + een hoop ruis en gerommel.
Dus kanaal 1 en de eindtrap lijken ok.
Buisjes vervangen, geen positief resultaat.
wanneer ik het TMB volumepot dichtdraai blijft de ruis.
Ruis veranderd van klank door aan de t, m of b te draaien. Ruis wordt harder door MV open te draaien. ik denk dus dat het in de EQ of in de master zit, maar ik kom niet verder..
Ik heb de meeste soldeersels gechecked.

het vreemde is eigenlijk dat hij het eerste half uur het prima deed, daarna begon de ellende pas.. misschien heeft een onderdeel het begeven?

grrobert

Tristan
1 mei 2006, 18:50
Ik ben bang dat ik je niet verder kan helpen met de technische kwesties, maar ik wilde je eigenlijk wat vragen over de versterker...
Als ik het goed begrijp heb jij dus zo'n Ceriatone 18 watt Marshall clone met master volume gebouwd...
Mijn vraagjes (omdat ik er op internet weinig over kan vinden)...
Welke verschillende controls zitten hier eigenlijk op?
Heeft hij vier inputs (kan je hem doorlinken)?
Heeft hij dezelfde twee kanalen als de 1974x of 2061x handwired van Marshall?
Heeft hij wel of geen tremolo?
Werkt de Master Volume op beide kanalen?
Sorry, het zijn misschien wel veel vragen, maar ik kan er zo weinig over vinden, vandaar...

Ik heb zelf trouwens de 1974x combo en de 2061x top uit de Marshall handwired series getest en die vond ik allebei waanzinnig klinken...
Volgens mij had jij ook een vraag gepost wat betreft speakers (G12M of G12H) en als je dat i.c.m. deze amp wil proberen dan zou ik voor Greenbacks gaan, want ik heb de 2061CX cab die bij de top hoort met G12H speakers en een andere Marshall kast met Greenbacks getest en die kast met Greenbacks vond ik veel lekkerder klinken bij de amp... Misschien heb je daar nog wat aan...

RF
1 mei 2006, 19:03
Ik ben bang dat ik je niet verder kan helpen met de technische kwesties, maar ik wilde je eigenlijk wat vragen over de versterker...
Als ik het goed begrijp heb jij dus zo'n Ceriatone 18 watt Marshall clone met master volume gebouwd...
Mijn vraagjes (omdat ik er op internet weinig over kan vinden)...
Welke verschillende controls zitten hier eigenlijk op?
Heeft hij vier inputs (kan je hem doorlinken)?
Heeft hij dezelfde twee kanalen als de 1974x of 2061x handwired van Marshall?
Heeft hij wel of geen tremolo?
Werkt de Master Volume op beide kanalen?
Sorry, het zijn misschien wel veel vragen, maar ik kan er zo weinig over vinden, vandaar...

Ik heb zelf trouwens de 1974x combo en de 2061x top uit de Marshall handwired series getest en die vond ik allebei waanzinnig klinken...
Volgens mij had jij ook een vraag gepost wat betreft speakers (G12M of G12H) en als je dat i.c.m. deze amp wil proberen dan zou ik voor Greenbacks gaan, want ik heb de 2061CX cab die bij de top hoort met G12H speakers en een andere Marshall kast met Greenbacks getest en die kast met Greenbacks vond ik veel lekkerder klinken bij de amp... Misschien heb je daar nog wat aan...

hee bedankt voor de tip over speakers..

over de TMB: hier is de link naar de layout van het chassis, in de potmeters zie je de functies. (treble, bass, enz) http://www.ceriatone.com/images/layoutPic/marshallLayout/TMBceriatone.jpg

verder hebben ze de 2e input van het TMB kanaal gebruikt voor de mastervolume, hierdoor het je dus in totaal 3 ingangen, wat het doorlussen volgens mij alleen mogelijk maakt met een Y-stekker.. maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar weinig van af weet. Persoonlijk had ik graag een extra gat voor de MV gehad, maar je zit dan ook met de tekst op de frontplaat, daar staat MV onder de bewuste input..
dus; geen tremolo, wel Treble/Mid/Bass en een Master Volume, kanaal 1 is als de standaard 18W.

geweldige kit trouwens, was een erg leuke klus.

op de ceriatone site staan trouwens veel foto's die ook al veel duidelijk maken over het paneel en de knoppen..

Ik hoop dat ik het probleem snel heb opgelost, want wat ik er al van gehoord heb vanochtend is niet mis. :)

grrobert

nicoverduin
1 mei 2006, 19:23
klinkt als een koude las. Effe met een haakje oid. aan de aansluitingen klein rukje geven. Weet je of echt alles goed vast zit. Ik ooit een dergelijk probleem gehad. Bleek uiteindelijk een koppelkap toch niet goed gesoldeert te zijn,

Tristan
1 mei 2006, 19:24
Wat gek dat ik dat niet heb gezien op de Ceriatone site...
Ik zou als je de problemen hebt opgelost toch zeker wel een keertje kijken of je hem kan doorlussen, want wat mij betreft geeft dat pas de echte Marshall sound... Ik ben wel benieuwd wat de master volume dan doet, of hij dan ook nog steeds goed werkt...
Wat betreft de speakers, heb ik natuurlijk nieuwe speakers getest, dus ik kan niet zeggen hoe het met oude speakers zal zijn, maar die G12H's hadden meer laag en meer hoog (lekker laag, maar veel hoog) en die G12M zijn wat middiger, warmer, maar hebben minder laag... Ik vond de G12M ook minder gruizig klinken op hoge volumes, bij de G12H werd de overdrive dan te ongedefinieerd terwijl je bij de G12M de amp gewoon helemaal open kon draaien. Ook reageerde de G12M beduidend beter op mijn ES335 met humbuckers, daar moest de combinatie met de G12H niets van hebben, die werd alleen nog eerder ongedefinieerd...
De speakers die in de kasten zaten waren wel van de gewone Classic serie van Celestion, dus het waren niet de duurdere Heritage uitvoeringen en dat scheelt denk ik vooral ook met de G12H, omdat de Heritage uitvoering een Low Resonance versie is en die dus warmer zou moeten klinken dan degene die ik heb gehoord... (misschien heeft die dat definitie probleem ook niet)
Dus al met al zou ik of voor twee G12M's gaan, of voor twee G12H's Low Resonance. of een combinatie van beide: G12M met G12H Low Resonance, of G12M met G12H High Resonance... Het hangt ervan af of dat je dat laag denkt nodig te hebben, ik miste het niet met de gewone Greenbacks, maar ik vond het wel lekker in de G12H...
Dan heb ik het natuurlijk over nieuwe speakers, wat die oude doen weet ik niet...

chocorookie
1 mei 2006, 19:34
Hop, daar gaan we weer.........:)

18 watters zijn heel gevoelig qua "noise" en rommel van buiten af.

1e aantal vragen:

- heb je afgeschermde kabel gebruikt voor de inputs en de volumes?
- zo ja, afscherming geaard aan 1 zijde, de pot zijde?

-V2 eens van een andere buis voorzien?
-Als je met je hand in de buurt( niet aanraken nat.) van de electronica komt, ontstaan er ruisverschillen.

-Check alle aansluitingen van V2 nog eens, ook de input bij de master.

-Chopsticken, hout of plastic staafje(nat geen metaal) eens gaan rondtikken op de bedrading(amp moet aan) componenten en soldeerverbindingen.

-Let vooral eens op pin 2 van V2, deze komt van de master en zit naast een fillament.
Zorg dat je je buisvoeten netjes zijn!!

-Pot kan ook rot zijn, maar das voor later. Eerst het boven staande, ben je al een avondje mee zoet.

Oja, Pics!!!

Ik denk dat er wel meer goeroes wakker worden!!
En het moet gek lopen of het komt wel in orde.

Succes, en tot later,


gr. Choc

chocorookie
1 mei 2006, 19:41
En dat blijkt ook al terwijl ik dit aan het typen ben:)

RF
1 mei 2006, 20:05
Nico; ik heb alles nog eens gechecked, zit allemaal muurvast.. alle caps zitten op een torretboard.

Choc;

ik heb voor de inputs en het volume gewoon teflon draad gebruikt.. ook bij kanaal 1 en daar heb ik totaal geen last..?

buisjes vervangen, geen verandering..

mijn hand bij de electronica houden heeft geen effect, de ruis en geknetter blijft..

kan bij het tikken op de bedrading ook nix ontdekken..

buisvoetjes zijn keurig naar mijn mening..

De storing is ook niet constant, het rommelt, ruist en knetterd..

ik wil wel een foto plaatsen, maar weet niet hoe? Hoe plaatsen jullie die foto's hier eigenlijk? Ik kan je wel wat mailen.


grrobert

nicoverduin
1 mei 2006, 20:11
mogelijk oscillatie. Er al een scope op gehad?

RF
1 mei 2006, 20:22
mogelijk oscillatie. Er al een scope op gehad?

mmm ik heb geen oscilloscope en ik zou zelfs niet kunnen zeggen hoe ik hem moet gebruiken.. vertel eens wat oscillatie is, signaal verlies ofzo? (mooi moment om weer wat te leren denk ik..)

chocorookie
1 mei 2006, 20:26
MMMMMM,

Niek, dan zou Robert dat ook hebben op kanaal 1..............denk ik, deze is clean.

nicoverduin
1 mei 2006, 20:28
Hoeft niet. Kan best zijn doordat ie op kanaal 2 aan ground vast zit dat er geen probleem is. Oscillatie is een mee koppeling van het signaal. Dus ergens wordt een signaal weer aan de ingang terug gegeven in zelfde fase waardoor deze extra versterkt wordt. Op een bepaald nivo stort alles weer in en begint het feest opnieuw.

RF
1 mei 2006, 20:33
Hoeft niet. Kan best zijn doordat ie op kanaal 2 aan ground vast zit dat er geen probleem is. Oscillatie is een mee koppeling van het signaal. Dus ergens wordt een signaal weer aan de ingang terug gegeven in zelfde fase waardoor deze extra versterkt wordt. Op een bepaald nivo stort alles weer in en begint het feest opnieuw.

is daar ook achter te komen zonder scope?

nicoverduin
1 mei 2006, 20:37
draadjes met een sate stokje verplaatsen terwijl die aanstaat

RF
1 mei 2006, 20:40
:???: leg eens uit?

nicoverduin
1 mei 2006, 20:44
nou gewoon een draad even proberen te verplaatsen. door met een stokje deze effe opzij te duwen. Vermoedelijk pikt een van de draden signaal van een andere draad. Bekend probleem bij high gain versterkers.

nicoverduin
1 mei 2006, 20:44
En anders de vraag eens stellen aan je leverancier......

chocorookie
1 mei 2006, 20:47
OK, een loopje. Klopt.

Alleen met tikken en/ of in de buurt komen zou ie in vorm moeten veranderen.

Nog iets, ik las iets van geknetter/rikketik?
Oscillatie zou hier kunnen, maar........, ik weet het niet, tis niet waar ik aan zit te denken.
Koppelcap of zo........0,022uF en V2..........mmmmmmmmmmmmm?
Iets tussen de Volume en de MV is niet goed.
V2 is hier als ik goed het schema bekijk de PI.

Als je aan de TMB morreld, ok, je soort van ruis zal veranderen.
Ik zou eerst het stukje van de 2 aansluitpunten van de MV een kortsluiten (dus waarin je het signaal afknijpt) en eens zien wat er dan gebeurt.
Dan laat je alleen de volume z'n werk doen.
Daarna eens terugwerken door je TMB heen naar V3 en terug naar Volume.

Robert, je hebt PM voor e-mail adres van mij, Nico stuur ik wel ff CC i.v.m. pics.

Vooral V2 en 3 + TMB + MV

Choc.

Tis balen trouwens dat ik mijn TMB niet hier heb, ivm ref spanningen.

chocorookie
1 mei 2006, 20:49
Met lekker Dire Straits op de achtergrond + van ziekte verlost:)

RF
1 mei 2006, 21:06
nou gewoon een draad even proberen te verplaatsen. door met een stokje deze effe opzij te duwen. Vermoedelijk pikt een van de draden signaal van een andere draad. Bekend probleem bij high gain versterkers.

bedankt! ik had al zoiets gedaan, maar ga nog maar eens aan de slag..

grrobert

RF
1 mei 2006, 21:07
OK, een loopje. Klopt.

Alleen met tikken en/ of in de buurt komen zou ie in vorm moeten veranderen.

Nog iets, ik las iets van geknetter/rikketik?
Oscillatie zou hier kunnen, maar........, ik weet het niet, tis niet waar ik aan zit te denken.
Koppelcap of zo........0,022uF en V2..........mmmmmmmmmmmmm?
Iets tussen de Volume en de MV is niet goed.
V2 is hier als ik goed het schema bekijk de PI.

Als je aan de TMB morreld, ok, je soort van ruis zal veranderen.
Ik zou eerst het stukje van de 2 aansluitpunten van de MV een kortsluiten (dus waarin je het signaal afknijpt) en eens zien wat er dan gebeurt.
Dan laat je alleen de volume z'n werk doen.
Daarna eens terugwerken door je TMB heen naar V3 en terug naar Volume.

Robert, je hebt PM voor e-mail adres van mij, Nico stuur ik wel ff CC i.v.m. pics.

Vooral V2 en 3 + TMB + MV

Choc.

Tis balen trouwens dat ik mijn TMB niet hier heb, ivm ref spanningen.

ga er straks even mee aan de slag, bedankt alvast. ik heb je wat foto's gestuurd. nu even eten..

grrobert

chocorookie
1 mei 2006, 21:26
Kan er niks van maken, onduidelijke shots...........

chocorookie
1 mei 2006, 21:28
Je "loper" v/d volumepot zit volgens mij al verkeerd om..........

RF
1 mei 2006, 21:48
Kan er niks van maken, onduidelijke shots...........

oeps, had je de verkeerde gestuurd.. excuus
betere zijn onderweg

grrobert

chocorookie
1 mei 2006, 22:28
De 1M weerstand op de TMB input lijkt mij tegen het chassis te komen.

Vol. is wel ok, sorry.

Check input TMB op V1 pin 2 oftie niet tegen pin 1 aan komt............til 'm op van de fill af

chocorookie
1 mei 2006, 22:33
Jouw aarde van de MV zit achter een andere aarde t.o.v. de 500pF capje.
Plaats deze ervoor, dus op de juiste plek, anders heb je een verkeerde lus.

chocorookie
1 mei 2006, 22:38
Yottum, je aardes.
Check ze allemaal eens, opvolgend en schematisch op de juiste plek.

Eeen busbar kan leuk zijn maar moet wel goed worden toegepast. anders heb je leuke "lusjes"

Franc
1 mei 2006, 22:43
choc, ik heb misschien andere foto's dan jij, maar ik zie het probleem van de aarde van die MV niet?

Franc
1 mei 2006, 22:45
O, trouwens, als het inderdaad iets met een aarding is: ik heb zoiets eens opgelost met mijn firefly door domweg een aardedraad los te halen (zodra ik doorhad dat daar het probleem zat) en andere punten te vinden.
Ergens bloedjelink, maar soms is het niet te voorspellen waarom een aarding op punt x wel werkt en punt y niet...

RF
1 mei 2006, 22:58
Ik heb de layout van ceriatone precies gevolgd, ook de aarding. In de layout van trinity zie ik wel verschillen. wellicht de moeite waard om morgen even wat te proberen.

Wat ik nog steeds vreemd vind is dat hij het de eerste 30 minuten prima deed, daarna begon de elende pas. Dat zou bij een verkeerde aarding toch niet het geval zijn?

Misschien toch die koppelcap voor de PI?

nogmaals bedankt voor het meedenken, oja, Franc jullie hebben dezelfde foto's..

grrobert

Franc
1 mei 2006, 23:01
Tsja bij 'de eerste 30 minuten deed ie het goed' denk ik toch al gauw aan iets kapot......misschien toch wat weerstanden rond die buis en de TMB die rommel op zijn gaan pikken?
Heb je niet nog wat in huis om wat te swappen?

RF
1 mei 2006, 23:12
Tsja bij 'de eerste 30 minuten deed ie het goed' denk ik toch al gauw aan iets kapot......misschien toch wat weerstanden rond die buis en de TMB die rommel op zijn gaan pikken?
Heb je niet nog wat in huis om wat te swappen?

Ik ga morgen of woensdag systematisch de weerstanden testen, voor de condensatoren heb ik nog wel wat liggen, desnoods vervang ik ze in het probleemgebied 1 voor 1 om zeker te zijn dat ze ok zijn...

grrobert

Negative K3 fan
2 mei 2006, 00:45
hey mijn 18watter van afgelopen week had natuurlijk ook wat last van geruis en gerommel> beetje chopstikken met een stukje plastic, een paar verbindingen overnieuw solderen en alles was weg. Als je de layout precies hebt gevolgd zijn het waarschijnlijk geen oscillaties.

chocorookie
2 mei 2006, 06:08
of hhet vertekend, ik ben rf's busbar eens gaan volgen en heb een twijfel.

Dat eerste 1/2 uurtje goed............., dat doet mij een beetje de das om.

RF
2 mei 2006, 14:43
YES!! alle weerstanden en caps gechecked in het TMB - MV gebied... het sm 500pf capje was blijkbaar kapot, heb hem gewisseld en alles is weer zo stil als een muisje! (muisje die wat zwaar ademt wel te verstaan.. :) )

onwijs bedankt voor al jullie hulp, heb weer heel veel geleerd. Tijd om de boel weer aan te sluiten :rockon:

Gr Robert

Franc
2 mei 2006, 15:25
Heeeee, goed nieuws!! :D

Wilco
2 mei 2006, 16:16
Hoe heb je dat nou gevonden? Een voor een de caps vervangen?

RF
2 mei 2006, 16:35
Hoe heb je dat nou gevonden? Een voor een de caps vervangen?

eeh.. ja. Het waren er 5, alles 1 voor 1 voorzichtig ontkoppeld en met nieuw capje testen. Viel qua werk eigenlijk best mee..

grrobert

RF
2 mei 2006, 22:26
eerst wat pre-amp buisjes uitgeprobeerd, leuke mix gevonden.. even getest op een weber blue dog in een open cabinet (tweed deluxe cabinetje)...

Wat een te gekke amp is dit! Vooral het TMB kanaal, fantastische feel en tone.. dit wordt een blijvertje (of zijn nieuwe broertje straks :) )

grrobert

Wilco
3 mei 2006, 02:09
Gefeliciteerd met het succes!
Als 'ie ongeveer zo klinkt als mijn "gewone" 18Watt, dan begrijp ik je enthousiasme helemaal. Geweldig he? De 18 Watt heeft mij als verstokt fender liefhebber toch helemaal overtuigd (wat niet betekent dat ik m'n fenders eraan geef).
Wat ga je hierna bouwen dan, 36 Watt? JTM45?

Franc
3 mei 2006, 08:42
Gaaf dat ie zo goed bevalt! MOrgen ga ik mijn 18Watter even in de band proberen. Benieuwd of ie meekan.

Wat wordt je volgende project? Eerst een kastje voor de 18Watter?

RF
3 mei 2006, 09:12
Gefeliciteerd met het succes!
Als 'ie ongeveer zo klinkt als mijn "gewone" 18Watt, dan begrijp ik je enthousiasme helemaal. Geweldig he? De 18 Watt heeft mij als verstokt fender liefhebber toch helemaal overtuigd (wat niet betekent dat ik m'n fenders eraan geef).
Wat ga je hierna bouwen dan, 36 Watt? JTM45?

klinkt bekend... ben ook altijd van de fender geweest. vreemd genoeg geeft dat TMB kanaal een beetje dezelfde feel als een fender. Ik had hem veel strakker verwacht. Misschien komt dat doordat ik nu speel over een tweed deluxe cabinet en door de buiskeuze.. Anyway, ik vind hem te gek, krijg echt een authentieke sound eruit, (TMB leunt wat naar blackcrowes sound soms). Mooie balans, warme toon, speelt mee met je spel/dynamisch, transparant en sprankelend... en rockt wanneer dat moet, je kan er veel uit halen.

Volgende projecten:
kassie voor deze amp bouwen, wordt vrij standaard, zwarte tolex met goude piping.
Daarna.. waarschijnlijk nog een TMB :) ..
Zit ook nog aan een JTM 45 of een 5F4 te denken, of misschien wel een 5E7.. want die 5E3 die ik ook net gebouwd heb klinkt ook waanzinnig..

grrobert

RF
3 mei 2006, 09:13
Gaaf dat ie zo goed bevalt! MOrgen ga ik mijn 18Watter even in de band proberen. Benieuwd of ie meekan.

Wat wordt je volgende project? Eerst een kastje voor de 18Watter?

yep kassie voor de 18w... Ik ben ook benieuwd naar je bevindingen in de band.. hou me op de hoogte.

grrobert

Tristan
3 mei 2006, 16:40
Vet zeg! Ik ben zelf ook wel benieuwd naar die Ceriatone dingen (vooral de 18 watt en de 18 watt TMB)... Heb je hem al geprobeerd door te lussen en werkt de master volume dan ook nog goed?
Klinkt hij een beetje hetzelfde als de Marshall handwired?

Franc
3 mei 2006, 16:55
Volgens mij is er niets door te lussen, want de 2 kanalen zijn uit fase...

strontraper jos
3 mei 2006, 18:45
wat is eigenlijk het verschil tussen de gewone 18 watt en de 18 watt TMB?

Franc
3 mei 2006, 18:47
De gewone 18Watt heeft een normaal kanaal (volume+tone regeling) en een tremolo kanaal (volume+tone+speed+intensity).

Bij de TMB is van dit tweede kanaal een kanaal met volledige treble middle bass (TMB) gemaakt ten koste van de tremolo.

Tristan
3 mei 2006, 19:26
Een aanvulling: Het kanaal wat normaal het tremolo kanaal is heeft er ook een master volume bijgekregen... Daarom dacht ik ook dat hij wel door te lussen zou zijn, want de 2061x is dat ook, de 1974x niet, maar ik heb me laten vertellen dat dat komt door de opbouw van de amp met de tremolo, dus als je de tremolo uit het circuit haalt dan zou je hem wel door moeten kunnen lussen... Bovendien heb ik me laten vertellen dat je de 1974x zowieso wel door zou moeten kunnen lussen, als je de plus en de min aan een kant van je patchkabeltje omdraait... Zeker weten doe ik het allemaal niet, hoor...
Vandaar ook de vraag...
Ik vraag me dus ook af of die master volume goed werkt als je de amp doorlust... Anders lijkt de Marshall 2061x me gewoon een bruikbaardere versterker... Die klinkt ook echt waanzinnig, is wel een stukje duurder, maar toch...

bert k
3 mei 2006, 21:29
Ja, hij is door te lussen, maar dat voegt bij mij weinig toe. In ieder geval geen beter geluid, of meer gain. Mijn eerstvolgende mod wordt dan ook een gewone channelswitch. Hou ik over: 1 input, 1 gat voor de footswitch, en de overige twee inputs verander ik in kanaallampjes.

De toonregeling van de TMB is niet heel diep, maar wel zeer bruikbaar. Mooie kleuring mee mogelijk.

strontraper jos
4 mei 2006, 17:59
aha, dan lijkt die tmb versie me wel interessant, wat voor geluid komt er precies uit het scheurkanaal?

Franc
5 mei 2006, 07:33
Welk scheurkanaal :)

nicoverduin
5 mei 2006, 07:51
Mijn idee. HEt is alleen maar een scheurbak. Dan komt ie het beste tot zijn recht (vind ik). Da's ook gelijk het dilemma. Keuzes maken.....lekker geluid en ruzie met de buren....of sociaal wenselijk gedrag vertonen en wat rustiger...

strontraper jos
5 mei 2006, 08:23
:)

en hoe hard gaat dat ding dan? kan je d'r mee optreden of is ie daarvoor iets te 'licht'?

nicoverduin
5 mei 2006, 08:47
Voor hoeveel mensen ga je optreden? 50? 100? 1000? Ahoy? Dan moet je wat specifieker zijn.

Franc
5 mei 2006, 08:48
Hij gaat hard :)

Gisteravond met de band gebruikt. Mijn JTM45 tegen mijn 18Watter.
IJzerbroot (wachtend op zijn plexi en normaal gesproken spelend op een Fender torrenbak) op mijn 18Watter voor slag en ik op mijn JTM45 voor 'de rest'. JTM45 op halve kracht met de MV. Dat is de normale setting voor bandpractice al klaagde zowel drummer als bassist dat we harder waren dan normaal :D

De 18Watter kon makkelijk meekomen. Sterker nog, hij kon niet eens voluit. Wat het wel weer lastig maakte om een vervormd geluid te krijgen. Naar mijn smaak gaat ie pas echt lekker grommen als het volume ruim over de helft staat. Ik heb er ook zelf nog even over gespeeld en door te schakelen tussen pickups waarbij ik de brugpup harder had staan dan de halspup kon ik hem toch ook voor solo's redelijk gebruiken.

Moet ik wel even zeggen dat ik de standaard 18Watter heb met tremolo kanaal. De TMB heeft een MV waardoor hij lekker kan oversturen en toch op een iets lager volume.

bert k
5 mei 2006, 16:36
Ik wou net zeggen, heb jij een ander dan... Maar die mastervolume wil ik niet missen, het wordt een stuk bruikbaarder.

En hij wil best clean, op het normale kanaal, hoor. Maar dat kan veel te maken heben met de kleine mods binnenin, welke buisjes en zo, ik heb hem met andere (ouwe) buizen wel eens heel anders horen klinken.
Ik heb nu een mooi surfy twang-geluid uit het cleane kanaal. Maar nog niet voluit mee gedraaid moet ik zeggen.

strontraper jos
6 mei 2006, 10:34
ja laten we zeggen: de gemiddelde kroeg zonder PA

maar als ik het zo hoor, mag dat geen enkel probleem zijn :)

Franc
6 mei 2006, 21:35
Vandaag tijdens de vintageampmeeting bij 1959SLP thuis de 18Watter over eenn 4x12 laten brullen.

Man man man, wat een geweld :D

Daar blaas je de barman van de gemiddelde kroeg mee uit zijn schoenen.

bert k
6 mei 2006, 21:42
Zei ik toch....:)


http://www.sleepwalkers.nl/foto/berthalf.jpg

nicoverduin
6 mei 2006, 21:42
Ik vind ze met 1 speaker al veeeeeeeeeeel te hard....

Franc
6 mei 2006, 21:45
.........wat zeggie........??

:seriousf:

strontraper jos
8 mei 2006, 13:34
mm, dat wordt wel aantrekkelijk om zelf zo'n 18 watter te bouwen.

krijg je d'r een Rage against the machine / audioslave achtig geluid uit?
lijkt me wel aangezien Tom Morello op JCM800's speelt. Of is het geluid echt volledig anders?

waar kan je trouwens zo'n kitje kopen?

RF
29 mei 2006, 15:24
hi hier is ie dan..
http://img128.imageshack.us/img128/8263/18w0077es.jpg (http://imageshack.us)

RF
29 mei 2006, 15:26
http://img503.imageshack.us/img503/4644/18w0034yy.jpg (http://imageshack.us)

RF
29 mei 2006, 15:28
http://img503.imageshack.us/img503/5617/18w0050sl.jpg (http://imageshack.us)

alles klaar behalve het handvat en het gaas aan de achterzijde... bruut bakkie hoor... :rockon:

Jorikjet
29 mei 2006, 15:47
damn netjes hoor!

misschien nog een klein logotje!

maar erg vet! kon ik maar (zo)iets 8-)

Franc
29 mei 2006, 19:18
Ziet er goed uit man!

Probeer je me te overtreffen met dat kassie ? ;) :D

RF
29 mei 2006, 19:39
Franc: overtreffen was de bedoeling idd.. :) haha, niet gelukt, Ik denk dat die van jou wat strakker is.
hij kan nog beter, het was de eerste marshall lookalike, volgende gaat altijd nog strakker.. met 12mm plaatdikte vind ik ook lastiger werken dan met 18mm, zeker de hoekjes. Pietlut die het ziet, ik dus..

logo is in ontwerpfase, voorlopig is het de KZN (kassie, enz..)

bestaat er ook een naam voor deze verslaving?

grrobert

JoostBaksteen
29 mei 2006, 19:44
Blijft toch mooi spul :D

Vet hoor ! :)

Frits van Mourik
30 mei 2006, 00:17
damn netjes hoor!

misschien nog een klein logotje!

maar erg vet! kon ik maar (zo)iets 8-)

Geloof het of niet; iedere afgerichte aap kan zo'n simpel bouwpakket met goed resultaat in elkaar flanzen,
maar een mooi kassie bouwen; da's andere koek!

-REZZPEK !-

Negative K3 fan
30 mei 2006, 01:33
precies!!1