PDA

View Full Version : Waar ga ik EMGs in stoppen?



Scali
1 mei 2006, 15:40
Niet in m'n RG of Les Paul in ieder geval, want die bevallen me prima.
Ik wil een EMG-gitaartje voor erbij, als er duchtig gescheurd en gebeukt moet worden.

Eerst dacht ik aan een goedkoop Stratje... Squier, of misschien Richwood... London City.
Toen dacht ik aan Yamaha, want die Pacifica's vind ik eigenlijk iets mooier van vorm, en de halsjes van Yamaha zijn supersnel.
En daarna dacht ik... waarom een Strat? Als er maar een H-S-S setje in past is het al goed... en als we toch naar Japans spul kijken... eens kijken wat Ibanez te bieden heeft...
Toen kwam ik uit bij de GRG60 en GSA60.
Maarja, een RG heb ik al, en deze is H-S-H... ik wil toch liever H-S-S denk ik.
De S-vorm vind ik eigenlijk ook mooier.
Ik denk dat het deze wordt: http://www.ibanez.co.jp/eg_page.php?PAGE_ID=486&COLOR=CL03&AREA_ID=3

Weet iemand anders nog leuke suggesties voor gitaren in ongeveer die prijsklasse (tot 200e)?

almarvk
1 mei 2006, 15:43
Ik zou geen GSA60 nemen. Die heeft een hele andere hals dan een RG en ik was 'm na een tijdje behoorlijk zat.

Dan kan je nog beter zo'n Dean Vendetta oid halen.

AART
1 mei 2006, 15:44
Ik heb een EMG 85 in de brugpositie van mijn RGT3020 liggen, en dat scheurt als de neten.

Bevalt zo goed dat mijn backup RG nu ook een EMG 85 in de brug krijgt.

Als je geen RG meer wil zou ik eens kijken naar een Explorer of een Ibanez S/SA

Wimvdb
1 mei 2006, 15:53
Dean evo XM

E-J
1 mei 2006, 16:12
Ik zou geen GSA60 nemen. Die heeft een hele andere hals dan een RG en ik was 'm na een tijdje behoorlijk zat.

Dan kan je nog beter zo'n Dean Vendetta oid halen.

Ik ga hierin mee. Ik heb ook een GSA60, leuk beginnersgitaartje, maar niet meer dan dat! Kijk naar een RG321, bestaat uit mahonie (en geen agathis **** zoals bij die GSA60) en die heeft wel de RG hals (dus lekker snel)!

AART
1 mei 2006, 16:16
idd, geen gio series dngen, die zijn leuk voor beginners, maar niet fijn voor als je eenmaal beter hebt geproefd, heb zelf zon gsa gehad en die ontstemd heel snel als je de brug niet vast zet.

almarvk
1 mei 2006, 16:18
Klopt, neem dan idd die RG321. Daar kan je alle kanten mee op.

AART
1 mei 2006, 16:22
+1

laatst een in mijn fikken gehad, ideaal ding voor het geld.

Scali
1 mei 2006, 16:33
Ik hoef niet per se een RG-hals hoor. Eerlijk gezegd vind ik m'n Les Paul een fijnere hals hebben. Maar het maakt me niet zo veel uit.
Die Dean Evo is wel erg goedkoop... jammer dat het weer een heel ander type gitaar is. Ik wil geen H-H configuratie.
In deze prijsklasse verwacht ik sowieso weinig tot niks van een tremolo, dus waarschijnlijk wordt ie wel vastgezet als dat nodig is.
Van Agathis weet ik niets, nooit op gespeeld, ik moet het eens proberen. Maar er wordt altijd gezegd dat het karakter van het hout bij EMGs toch niet echt hoorbaar is, dus volgens mij moet ik me er ook niet te druk om maken.

Even voor de duidelijkheid... ik wil ongeveer de richting in van David Gilmour en Steve Lukather, dus niet zozeer het zware metalgeweld van Metallica en soortgenoten, maar vooral ook de smoothe solo's en mooie 'bel-achtige' single-coil geluiden die je uit EMGs kunt toveren.

SimonS
1 mei 2006, 16:36
Wat dacht je van een Dean Vendetta, Ibanez AXS42, Squier Tele Custom, OLP
Petrucci.

AART
1 mei 2006, 16:37
karakter van hout maakt wel uit heb ik gemerkt, maar neem geen GSA, echt een rputding, neem dan die RG321, veel beter voor ietsie meer geld.

Scali
1 mei 2006, 16:46
Wat dacht je van een Dean Vendetta, Ibanez AXS42, Squier Tele Custom, OLP
Petrucci.

OLP... ja, ik zie dat ze ook een Steve Lukather-model hebben, zelfs met aktieve elektronica...
Maar er staat niet bij of het van EMG is of niet (gezien de prijs zou ik gokken van niet). Als het EMG is, zou ik gewoon die gitaar kunnen kopen, en ben ik ineens klaar.

SimonS
1 mei 2006, 17:02
zijn helaas geen EMG's.

Philippe
1 mei 2006, 20:43
Misschien is een sz320 iets? Leuke specs, leuke prijs. En een iets dikkere nek dan we van Ibanez gewend zijn.

vosarnout
1 mei 2006, 21:17
In die OLP's zitten idd geen EMG's, maar als je er een setje 85/SA/SA in stopt hebt je toch wel een heel erg leuk alternatief voor de musicman. Gitaar opzich is namelijk een prima gitaartje..

koennie
2 mei 2006, 00:39
ik zou ook voor een OLP gaan, ik vond ze laatst erg fijn spelen en ze zien er zeker niet verkeerd uit. Die dean evo voor 100 euri is ook zo slecht nog niet, maarja als je geen H-H config wil moet je die niet nemen.
GSA-60: een vriend van me heeft ook zo'n stuk brandhout: pickups klinken gewoon lelijk, tuners zijn maar matig, brug helpt je met ontstemmen, hals is helemaal niet lekker en verder is ie gewoon lelijk. Ik heb m laatst afgesteld en toen ging t wel weer een beetje, maar t kan gewoon niet tippen aan zo'n olp. echt een beginnersgitaartje zoals al is gezegd.
succes!

Scali
2 mei 2006, 01:33
Ik zie het wel, die OLP vind ik te duur, en dan betaal ik een hoop geld voor aktieve pickups die ik helemaal niet wil hebben. Ik wil wel echte EMGs, geen goedkope imitatie.
Ik ga wel een keer ergens een GSA60 proberen, kijken of ie me een beetje bevalt.

koennie
2 mei 2006, 01:39
Ik zie het wel, die OLP vind ik te duur, en dan betaal ik een hoop geld voor aktieve pickups die ik helemaal niet wil hebben. Ik wil wel echte EMGs, geen goedkope imitatie.
Ik ga wel een keer ergens een GSA60 proberen, kijken of ie me een beetje bevalt.

ik heb er toevallig wel eentje voor je tekoop, tenminste ik denk dat die kerel m wel kwijt wil. Hij zal je neit al te veel kosten, aangezien ie niet moeders mooiste is. ik hoor t wel, stuur maar een mail of pb als je interesse hebt

Scali
2 mei 2006, 15:53
Ik ben vandaag maar eens wat gaan proberen bij Rock Palace... Ik was toch in de buurt, heb m'n Les Paul weggebracht voor wat fretwerk en een grafieten topkam.

Helaas hadden ze geen GSA60, dus wat de supergoedkope Ibanezjes voorstellen, weet ik nog niet. Wel weer een SAS in m'n handen gehad, wat blijven het toch bloedmooie en goede gitaren.

Ik heb daar wel wat Squiers geprobeerd, die hadden wat probleempjes met aanlopende frets. Niet heel rampzalig, maar moet je toch weer gaan lopen schuren en polijsten etc.

Ook wat Mexicaanse Strats geprobeerd... speelden heel goed, klonken ook wat beter dan de Squiers. Had er wel eentje met beschadigde frets te pakken, zaten wat groeven in, volgens mij afdrukken van de snaar. Verder af en toe een verdwaald kloddertje lijm, maar dat was het dan wel.

Washburn had ook hele goedkope gitaren, volgens mij was de goedkoopste iets van 130 of 140e (het model was X2 ofzo... soort Strat, zonder slagplaat, H-S-S). Die heb ik geprobeerd, en die was helemaal niet slecht. Ik vond hem eigenlijk beter dan de Squiers die 240e kosten. Er was er ook eentje van iets van 170e, die had een esdoorn toets, vond ik nog beter... beetje die felle Strat-attack erin.

Ik heb ook een OLP Luke geprobeerd... Made in China... Op het eerste gezicht erg goed afgewerkt. Lak zag er prima uit, hals paste goed in de pocket, en verder leek alles op de juiste plek te zitten.
De hals was apart, een V-profiel... Deed me denken aan m'n Ovation. Speelde heel lekker en snel. De hals was alleen niet afgewerkt. Hout dus een beetje dof enzo. Vind ik niet heel erg. Gewoon even goed inwrijven met olie of was ofzo, en dan komt het vanzelf goed.
Ik ben dus benieuwd voor hoeveel ik die tweedehands kan krijgen.