PDA

View Full Version : geweldige video



Funkicker
1 mei 2006, 15:17
http://video.google.com/videoplay?docid=-6880819151594951286&q=chris+impellitteri&pl=true
ik daag jullie allemaal uit om zo snel te spelen...
de video heeft mij wel geholpen, ookal was het allemaal oud nieuws
maar ik red het nog net niet zooo snel XD
greetz en succes

Mithrandir
1 mei 2006, 15:22
Ik ruik het hier :

http://www.vscht.cz/tmt/prehlidky/2003/vysledky/dovoz3.jpg

ach, wat een flauwe opmerking, het spijt me nu al.

Gitaro
1 mei 2006, 16:24
Wat een inspirerende video.

ixque
1 mei 2006, 17:52
Wat klinkt dit k*t

jelle
1 mei 2006, 19:47
okee, ik ben nooit op dit forum, maar hier moet ik even iets van zeggen. Godverdomme, wat is dit nou weer voor klootzak die niet kan gitaarspelen. Jezus christus wat een aap. Die heeft het echt verkeerd begrepen. Hoe ver-schrik-ke-lijk slecht hij speelt. Hoe hij na elke lick de snaar bend. Hoe arrogant hij die camera inkijkt. Afschieten die lui.

Ik ben absoluut niet tegen snel spelen, maar wel tegen poepstampers zoals deze lui

Scali
1 mei 2006, 20:38
Weten we meteen waar Michael Angelo z'n kapsel vandaan heeft :)

Hij is wel bloedsnel zeg... ik kende alleen die Somewhere Over The Rainbow van hem... vond ik niet zo heel indrukwekkend.

Das Schaap
1 mei 2006, 20:45
Hmm ik heb Somewhere Over The Rainbow, maar bij mij staat er Malmsteen achter. Wel leuk nummer, zitten leuke stukjes in. Maar das dus deze racer.

Wat hier zo geweldig aan is weet ik niet, maar gezien de topicstarter alleen de snelheid benadrukt in zīn post is ie vermoedelijk een speedfreak en is het daarom goed ofzo. :hippie:

Maxxas
1 mei 2006, 20:47
Het blijven instructievids, vergeet dat niet. Deze gast veegt compleet de vloer met ons allemaal aan.
Hier een nummertje van em, dan weer beoordelen:
http://www.rapture.net/impellitteri/video/screamingsymphony.wmv

Scali
1 mei 2006, 20:56
Hmm ik heb Somewhere Over The Rainbow, maar bij mij staat er Malmsteen achter. Wel leuk nummer, zitten leuke stukjes in. Maar das dus deze racer.

Ja, dat staat zelfs op de site van Malmsteen. Een of andere sukkel die een ID3-tag verkeerd heeft ingevuld, en voor je het weet, staat het halve internet ermee vol.
Top Gun Anthem is ook zo'n verhaal.
Als je op Kazaa etc zoekt, vind je vaak 'Joe Satriani', maar ja, het is natuurlijk Steve Stevens met Harold Faltermeyer.

Das Schaap
1 mei 2006, 21:05
Tja die gozer riekt ook naar Malmsteen. :hippie:

Das op zich wel het lullige eraan, ik denk dat bijna alles met neo-klassieke invloeden op gitaar wordt teruggeleid naar Malmsteen. Doet ie toch iets goed. :sssh:

DarknessAwaits
1 mei 2006, 21:22
Zo, da's een snelle poedel!

hendrix2
1 mei 2006, 22:52
afschuwelijk gewoon...
noem het beter: 'hoe verkracht ik mijn gitaar'
of 'hoe speel je rete snel en blijf je toch als een sukkel klinken'

Maxxas
1 mei 2006, 22:56
afschuwelijk gewoon...
noem het beter: 'hoe verkracht ik mijn gitaar'
of 'hoe speel je rete snel en blijf je toch als een sukkel klinken'

hahaha leuk gezegd maar hoe zal jij dan wel niet klinken?
Nogmaals het gaat hier om een instructievid.
Deze gast laat geen spaan van ons heel.

Trocar
1 mei 2006, 23:30
okee, ik ben nooit op dit forum, maar hier moet ik even iets van zeggen. Godverdomme, wat is dit nou weer voor klootzak die niet kan gitaarspelen. Jezus christus wat een aap. Die heeft het echt verkeerd begrepen. Hoe ver-schrik-ke-lijk slecht hij speelt. Hoe hij na elke lick de snaar bend. Hoe arrogant hij die camera inkijkt. Afschieten die lui.

Ik ben absoluut niet tegen snel spelen, maar wel tegen poepstampers zoals deze lui

Kun je misschien zonder krachttermen je mening uiten? "Klootzak, aap, afschieten, poepstampers"? Beetje triest hoor.

Roy K.
1 mei 2006, 23:42
Inderdaad, je noemt 'm nog net geen Jelle!!

Funkicker
2 mei 2006, 13:15
mense, ik WEET het, het klinkt absoluut nergens naar...
maar tog... ik heb er een hand voor over om zo snel te kunnen spele...
nou misschien gene hand, dan kan ik nie meer spele... ach laat ook maar

arjanb01
2 mei 2006, 13:22
mense, ik WEET het, het klinkt absoluut nergens naar...
maar tog... ik heb er een hand voor over om zo snel te kunnen spele...
nou misschien gene hand, dan kan ik nie meer spele... ach laat ook maar

Tsja, ik kan er 1 minuut naar luisteren en dan word ik het zat. Die vent speelt ons allemaal naar huis kwa snelheid ja, maar ook kwa muzikaliteit en gevoel ? Denk het niet !
Dan luister ik veel liever naar Lukather, die kan ook shredden als een gek maar die beheerst zich en speelt mooi en shred alleen als het echt in het nr. past !

Andijvie
2 mei 2006, 13:29
Ik vind het echt heel erg lelijk klinken maar ik doe het m niet na...

meul
2 mei 2006, 13:37
Haaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaahahaaa! helemaal top! ik ken hem nog van vroeger maar had hem nog nooit gezien. je moet dit ff in de tijd zien. toen was dit super hot. nu heb je met deze perfomance hooguit nog kans op een rolletje in Coneheads of Mars attacks.

J

Maxxas
2 mei 2006, 16:00
Tsja, ik kan er 1 minuut naar luisteren en dan word ik het zat. Die vent speelt ons allemaal naar huis kwa snelheid ja, maar ook kwa muzikaliteit en gevoel ? Denk het niet !
Dan luister ik veel liever naar Lukather, die kan ook shredden als een gek maar die beheerst zich en speelt mooi en shred alleen als het echt in het nr. past !

Tsjonge wat lekker snel beoordeeld. Heb je überhaupt buiten deze instructievideo meer van hem gezien, gehoord? Denk het niet!
http://www.rapture.net/impellitteri/video/screamingsymphony.wmv

Maxxas
2 mei 2006, 16:03
Haaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaahahaaa! helemaal top! ik ken hem nog van vroeger maar had hem nog nooit gezien. je moet dit ff in de tijd zien. toen was dit super hot. nu heb je met deze perfomance hooguit nog kans op een rolletje in Coneheads of Mars attacks.

J

Hahaha, maar Meul, ouwerwets wordt vanzelf weer nieuwerwets!
Net zoals die spendex broekjes en lang haar!

arjanb01
2 mei 2006, 16:49
Tsjonge wat lekker snel beoordeeld. Heb je überhaupt buiten deze instructievideo meer van hem gezien, gehoord? Denk het niet!
http://www.rapture.net/impellitteri/video/screamingsymphony.wmv

nee, gelukkig niet anders zat ik nu bij een psychiater denk ik, vanwege het minderwaardigheidscomplex wat ik van die gasten krijg (kwa snel kunnen spelen dan)... 8-)
Nee zonder gekheid, ik vind shredden niks zeggen over de kwaliteit en de compleetheid van een gitarist !
En dat jij daar een andere mening over hebt, so be it...
Ik luister liever naar goeie muzikanten met een goeie gitaar tone, een lekkere timing en goeie nummers.

Scali
2 mei 2006, 16:52
Ik luister liever naar goeie muzikanten met een goeie gitaar tone, een lekkere timing en goeie nummers.

Inderdaad, en als ze dan alleen maar langzame stukjes spelen, verveel ik me na 1 nummer al dood.
Dynamiek is heel belangrijk in muziek, en naast verschil in volume hoort daar ook verschil in tempo/ritme bij.

meul
2 mei 2006, 17:00
Hahaha, maar Meul, ouwerwets wordt vanzelf weer nieuwerwets!
Net zoals die spendex broekjes en lang haar!

Ja, Goed he, hahahaaa, ik heb die beavis en butthead dress code nooit zo getrokken. er zaten een paar goeie spelers bij, ook in nederland, je had toen hier in haarlem de band Jewel, met henky bakker, goede gitarist en voor hollandse begrippen in dat genre ook zwaar in orde. zelf kan ik nooit zo tegen de stereotypen in muziek, chris was toen al een karikatuur van zichzelf, hij kwam net iets te laat op de bandwagon. die introductie video word ik niet warm of koud van maar heb ook wel wat mooie dingen van hem gehoord. hij is indertijd natuurlijk niet helemaal voor jan lul tussen de 100.000 malmsteens uitgepikt

j

meul
2 mei 2006, 17:02
Inderdaad, en als ze dan alleen maar langzame stukjes spelen, verveel ik me na 1 nummer al dood.
Dynamiek is heel belangrijk in muziek, en naast verschil in volume hoort daar ook verschil in tempo/ritme bij.

er zijn geen regels Scali! en het is al zeker niet te benoemen.

gr,
j

Scali
2 mei 2006, 17:08
er zijn geen regels Scali! en het is al zeker niet te benoemen.

gr,
j

Voor mij wel. Ik kan heel goed benoemen waarom ik iets wel of niet goed vind.
Dat zou iedere gitarist toch moeten kunnen? Als je nog niet eens voor jezelf weet wat je goed of slecht vindt, hoe moet je dan ooit een goed nummer gaan schrijven? Je moet toch gestructureerd te werk gaan, en weten welke elementen je wel of niet wil gaan gebruiken, en hoe?
Of ga je gewoon lukraak dingen proberen?

gorgasm
2 mei 2006, 17:26
hij lijkt idd niet traag maar ik denk dat er veel gefoefel tssn zit.
de manier waarop hij zn hand(en) houdt en beweegt, hmz...
na 50sec was ik t ook wel beu

Maxxas
2 mei 2006, 17:40
Ja, Goed he, hahahaaa, ik heb die beavis en butthead dress code nooit zo getrokken. er zaten een paar goeie spelers bij, ook in nederland, je had toen hier in haarlem de band Jewel, met henky bakker, goede gitarist en voor hollandse begrippen in dat genre ook zwaar in orde. zelf kan ik nooit zo tegen de stereotypen in muziek, chris was toen al een karikatuur van zichzelf, hij kwam net iets te laat op de bandwagon. die introductie video word ik niet warm of koud van maar heb ook wel wat mooie dingen van hem gehoord. hij is indertijd natuurlijk niet helemaal voor jan lul tussen de 100.000 malmsteens uitgepikt

j

hahaha, ja! Jewel vaak live gezien. Die zanger van hun (Rick) heeft indertijd nog eens een nummertje bij ons meergebruld toen we op een festival speelden. Altijd feest (lees veel bier). Looks (stereotyp) zeggen mij ook niet zoveel maar ik vind het altijd wel lachen als ik weer foto's van bands uit de 80ties zie. Strakke broeken, hoge sportschoenen en lang haar. Geeft bij mij toch altijd weer die deja-vu naar de goeie ouwe tijd toen we nog cassettes afspeelden in onze eerste auto's. Krat bier achter in de kofferbak en met zijn allen naar een concert. Zucht.......

arjanb01
2 mei 2006, 18:49
Voor mij wel. Ik kan heel goed benoemen waarom ik iets wel of niet goed vind.
Dat zou iedere gitarist toch moeten kunnen? Als je nog niet eens voor jezelf weet wat je goed of slecht vindt, hoe moet je dan ooit een goed nummer gaan schrijven? Je moet toch gestructureerd te werk gaan, en weten welke elementen je wel of niet wil gaan gebruiken, en hoe?
Of ga je gewoon lukraak dingen proberen?

+1 zwaar mee eens.... iedereen met een goeie rechterhand techniek kan shredden, vooral rechtshandige gitaristen die ook rechts schrijven hebben vaak een goeie rechterhand techniek.
Voor mij is een goeie gitarist: een goeie notenkeuze (voorbeeld robben ford en scott henderson), een goeie tone (steve lukather onder andere) en een goed liedje met een goeie opbouw qua dynamiek en avontuur (weer die notenkeuze).
Shredden is goed als het in dienst van het nummer is, anders haken toehoorders af en valt diegene te snel in herhalingen en verveelt het dus voor mij....

Trocar
2 mei 2006, 19:33
iedereen met een goeie rechterhand techniek kan shredden,

Uhm... dat vind ik wel heel erg simpel gesteld. En onjuist.

Verder kan ik me wel vinden in wat je zegt trouwens.

Scali
2 mei 2006, 19:39
Uhm... dat vind ik wel heel erg simpel gesteld. En onjuist.

Ja, die linkerhand moet het ook allemaal bijbenen he, anders klinkt het nog niet :)
Bij sommige technieken, zoals bv sweeps, is het juist de linkerhand die bijna al het werk doet, en is de rechterhand redelijk simpel.
En vaak worden snelle legato-stukjes (bv Satriani of Van Halen) ook gezien als shred... daar doet de rechterhand dus helemaal niks.

Negative K3 fan
2 mei 2006, 21:06
"why dont we start by tuning up?"

en dan de meest afgrijselijke gitaartonen die je ooit hebt gehoord :D

Negative K3 fan
2 mei 2006, 21:14
ahahahahahahaha die lick rond 23:15 echt te hilarisch voor woorden met die spastische beweging :D

speed=emotion

Roy K.
2 mei 2006, 21:22
Die google-filmpjes trekt mijn pc niet, maar ik neem aan dat je die arpeggios die hij terug alternate picked bedoeld? :D Ziet er inderdaad hilarisch uit. Dat speed= emtion herinner ik me niet.

Trouwens, op veel van die instructievid's is het geluid afgrijselijk. Van bv. Paul Gilbert en Greg Howe heb ik ook video's die je om het geluid niet hoeft te kijken...

Scali
2 mei 2006, 21:36
Het zijn vaak ook captures van oude VHS-banden, en dan nog eens afgespeeld in afgetrapte videorecorders die nodig gereviseerd zouden moeten worden. Dan is het beeld en geluid sowieso niet strak. Maar toch is het wel geinig. Zo kun je video's zien die je normaal waarschijnlijk nooit tegen was gekomen.

Negative K3 fan
2 mei 2006, 22:05
Die google-filmpjes trekt mijn pc niet, maar ik neem aan dat je die arpeggios die hij terug alternate picked bedoeld? :D Ziet er inderdaad hilarisch uit. Dat speed= emtion herinner ik me niet.

ze zien er niet alleen hilarisch uit, ze klinken ook nog eens hilarisch KUT

speed = emotion komt van 'born to shred 2' playing fast over slow songs.

Rude Perception
2 mei 2006, 22:06
Inderdaad, en als ze dan alleen maar langzame stukjes spelen, verveel ik me na 1 nummer al dood.
Dynamiek is heel belangrijk in muziek, en naast verschil in volume hoort daar ook verschil in tempo/ritme bij.

idd, je zegt t zelf. En alles snel spelen is geen verschil in ritme/tempo. Dat is wel wat ik hoor bij hem.

Scali
2 mei 2006, 22:25
idd, je zegt t zelf. En alles snel spelen is geen verschil in ritme/tempo. Dat is wel wat ik hoor bij hem.

Ja, de bedoeling van deze video is ook om snel te leren soleren. Niet zo nuttig als ie dan langzaam gaat spelen.
In gewone nummers speelt ie ook best langzame stukken, zoals dus dat Somewhere Over The Rainbow.

Maxxas
2 mei 2006, 22:58
idd, je zegt t zelf. En alles snel spelen is geen verschil in ritme/tempo. Dat is wel wat ik hoor bij hem.

Begrijp nou dat het hier om een instructievideo gaat! Er wordt je daar niet geleerd de blues te spelen....
Nogmaals check die link ff die ik heb gepost, daar zie je dan de ware gitarist.

meul
3 mei 2006, 10:49
hahaha, ja! Jewel vaak live gezien. Die zanger van hun (Rick) heeft indertijd nog eens een nummertje bij ons meergebruld toen we op een festival speelden. Altijd feest (lees veel bier). Looks (stereotyp) zeggen mij ook niet zoveel maar ik vind het altijd wel lachen als ik weer foto's van bands uit de 80ties zie. Strakke broeken, hoge sportschoenen en lang haar. Geeft bij mij toch altijd weer die deja-vu naar de goeie ouwe tijd toen we nog cassettes afspeelden in onze eerste auto's. Krat bier achter in de kofferbak en met zijn allen naar een concert. Zucht.......

Rick ambrose (was het toch)? ja dat waren mooie tijden. er werd ook altijd veel ontdekt. hier in haarlem hadden we Ernst. als je een update nodig had over wie op dat moment de snelste drummer was of snelste wat dan ook ging je naar Ernst, Ernst was een soort metal orakel en nooit te beroerd om een bandje voor je te maken. ik was niet meer zo welkom toen zijn vriendinnetje een keer bij me bleef slapen, dom dom, verstoken van al dat moois moest ik alleen verder door het leven :-)

meul
3 mei 2006, 11:31
Voor mij wel. Ik kan heel goed benoemen waarom ik iets wel of niet goed vind.
Dat zou iedere gitarist toch moeten kunnen? Als je nog niet eens voor jezelf weet wat je goed of slecht vindt, hoe moet je dan ooit een goed nummer gaan schrijven? Je moet toch gestructureerd te werk gaan, en weten welke elementen je wel of niet wil gaan gebruiken, en hoe?
Of ga je gewoon lukraak dingen proberen?

de regels die jij eerder aanrijkt zijn nog een garantie voor succes, nog falen. er is in de kunst een groot gat tussen iets kunnen benoemen en gewapend met die kennis iets creeren of reproduceren. het is een beetje te vergelijken het opnieuw inspelen van een solo. je krijgt de solo nooit meer zoals hij was. toch speel je alle noten precies hetzelfde. House muziek!?!, Weinig dynamiek, Weinig tempo verschillen, ander systeem, andere logica, andere uitkomst maar los van smaak net zo effectief. en nee, ik denk niet na over wat voor elementen en bla, ik kies iets dat past in de sfeer op het moment supreme.

Scali
3 mei 2006, 11:40
de regels die jij eerder aanrijkt zijn nog een garantie voor succes, nog falen.

Dat beweer ik helemaal niet. Ik zeg alleen dat ik toch het zoekgebied afbaken met bepaalde 'rules of thumb'.


en nee, ik denk niet na over wat voor elementen en bla, ik kies iets dat past in de sfeer op het moment supreme.

Je bedoelt dat het nadenken niet heel bewust gaat, maar je geeft wel aan dat je iets kiest, en dat jouw criterium blijkbaar is dat het in de sfeer moet passen, dus eigenlijk zeg je hetzelfde als ik.

meul
3 mei 2006, 12:09
Dat beweer ik helemaal niet. Ik zeg alleen dat ik toch het zoekgebied afbaken met bepaalde 'rules of thumb'.

ik citeer je even "Dynamiek is heel belangrijk in muziek, en naast verschil in volume hoort daar ook verschil in tempo/ritme bij".

Je zegt dit naar aanleiding van het beluisteren van muziek van Chriss I, je beoordeeld negatief en komt dan met tips over hoe het wel moet.
misschien lees ik je niet goed maar in mijn ogen plaats je het als een stelling en niet als een mogelijkheid.


Je bedoelt dat het nadenken niet heel bewust gaat, maar je geeft wel aan dat je iets kiest, en dat jouw criterium blijkbaar is dat het in de sfeer moet passen, dus eigenlijk zeg je hetzelfde als ik.

ik weet niet of we het zelfde zeggen, als ik je zo lees heb ik een andere filosofie over muziek dan jij. maar dat staat helemaal los van kwaliteit of mijn respect voor jouw weg.

gr Jan

Scali
3 mei 2006, 13:08
ik citeer je even "Dynamiek is heel belangrijk in muziek, en naast verschil in volume hoort daar ook verschil in tempo/ritme bij".

Je zegt dit naar aanleiding van het beluisteren van muziek van Chriss I, je beoordeeld negatief en komt dan met tips over hoe het wel moet.
misschien lees ik je niet goed maar in mijn ogen plaats je het als een stelling en niet als een mogelijkheid.

Nee, ik reageer op arjanb01, het gaat niet over Chris Impellitteri op dat moment, het gaat over wat arjanb01 zegt.
Ik beoordeel de muziek van Impellitteri dus niet, en zeker niet negatief. Als ik dat al doe, dan beoordeel ik die muziek positief.
Verder ruk je die zin uit z'n verband, want het is een aanvulling op de mening die ik in de zin daarboven zet. Het is wel een stelling, maar alleen van toepassing op mijn mening.

arjanb01
3 mei 2006, 13:19
Nee, ik reageer op arjanb01, het gaat niet over Chris Impellitteri op dat moment, het gaat over wat arjanb01 zegt.
Ik beoordeel de muziek van Impellitteri dus niet, en zeker niet negatief. Als ik dat al doe, dan beoordeel ik die muziek positief.
Verder ruk je die zin uit z'n verband, want het is een aanvulling op de mening die ik in de zin daarboven zet. Het is wel een stelling, maar alleen van toepassing op mijn mening.

Inderdaad, volgens mij deed je dat ook !
Anyway, de muziek van Implitteri kan je goed vinden of niet ! Ik vind het geen muziek die voldoet aan MIJN criteria over wat ik wil terughoren in goeie (gitaar)muziek.
En ieder ander die het geweldig vindt moet dat maar geweldig vinden.
Mijn mening over een goed liedje blijft echter wel overend staan (zie mn eerdere posts).

meul
3 mei 2006, 13:28
Nee, ik reageer op arjanb01, het gaat niet over Chris Impellitteri op dat moment, het gaat over wat arjanb01 zegt.
Ik beoordeel de muziek van Impellitteri dus niet, en zeker niet negatief. Als ik dat al doe, dan beoordeel ik die muziek positief.
Verder ruk je die zin uit z'n verband, want het is een aanvulling op de mening die ik in de zin daarboven zet. Het is wel een stelling, maar alleen van toepassing op mijn mening.

Ja, nee..... 8) :) , Oke, Ik heb niet goed gelezen!, dan kunnen we los van de aanleiding nog een uur debateren over hoe je muziek moet maken maar in het kader van het respecteren van de mening van een ander zal ik dat op dit moment beter ff niet doen :) misschien later! 8-)

gr,
J

meul
3 mei 2006, 13:29
Inderdaad, volgens mij deed je dat ook !
Anyway, de muziek van Implitteri kan je goed vinden of niet ! Ik vind het geen muziek die voldoet aan MIJN criteria over wat ik wil terughoren in goeie (gitaar)muziek.
En ieder ander die het geweldig vindt moet dat maar geweldig vinden.
Mijn mening over een goed liedje blijft echter wel overend staan (zie mn eerdere posts).

Ik heb zijn platen ook nog nooit gekocht hoor, zelfs niet gratis gedownload :)

gr,
j

Das Schaap
3 mei 2006, 21:31
Ja, de bedoeling van deze video is ook om snel te leren soleren. Niet zo nuttig als ie dan langzaam gaat spelen.
In gewone nummers speelt ie ook best langzame stukken, zoals dus dat Somewhere Over The Rainbow.
Somewhere Over The Rainbow duurt naar mijn mening ook nog te lang en daar wisselt ie ook niet altijd echt goed tussen snel en langzaam. Toch hou ik soms nog dat gevoel van beetje maar de tijd vullen bij sommige shredders. :)

Maar dat heb ik zelfs bij een van mīn grote Vinnie Moore op zīn echt vroege werk.

En ik snap nog steeds niet wat er zo boeiend is aan dat filmpje wat Maxxas postte. Maar das wellicht gewoon een smaak kwestie.

Maxxas
3 mei 2006, 21:50
Somewhere Over The Rainbow duurt naar mijn mening ook nog te lang en daar wisselt ie ook niet altijd echt goed tussen snel en langzaam. Toch hou ik soms nog dat gevoel van beetje maar de tijd vullen bij sommige shredders. :)

Maar dat heb ik zelfs bij een van mīn grote Vinnie Moore op zīn echt vroege werk.

En ik snap nog steeds niet wat er zo boeiend is aan dat filmpje wat Maxxas postte. Maar das wellicht gewoon een smaak kwestie.

Kijk jongens we kunnen weer lang en breed lullen wat we willen. Het is en blijft allemaal subjectief. Ik kan weer heel flauw gaan doen en me afvragen wat jullie nou aan al die 13 in dozijn bluesgitaristen vinden. Doe ik niet.
Wat me wel opvalt is dat veel mensen afgeven op shred terwijl de shredlovers veel minder afgeven op anderen. Wellicht dat ze toch meer hersencellen hebben dan de meesten van jullie denken.
Ik ben ook bang dat de meeste reacties gebaseerd zijn op jaloezie, ai wat zeg ik nou weer.......laat maar....

Trocar
3 mei 2006, 21:53
En ik snap nog steeds niet wat er zo boeiend is aan dat filmpje wat Maxxas postte. Maar das wellicht gewoon een smaak kwestie.

Kom op, begrijpen dat niet iedereen hetzelfde boeiend vindt als jij (en omgekeerd) moet toch lukken?

Ik kwam laatst nog iemand tegen die helemaal gek wordt als er niet na 30 sec iemand begint te zingen. Die persoon kan gewoonweg niet luisteren naar instrumentale nummers; of het nu Impellitteri is of Emmanuel.

Mooi toch, verschillende mensen?

Scali
3 mei 2006, 22:08
Somewhere Over The Rainbow duurt naar mijn mening ook nog te lang en daar wisselt ie ook niet altijd echt goed tussen snel en langzaam.

Ik vond dat juist wel geinig. Tenminste, ik hoorde het nummer zonder te weten dat het Chris Impellitteri was, en dus zonder te weten dat ik absurd snelle shred zou kunnen verwachten... Het klonk dus als een beschaafde instrumentale versie... en dan ineens die supersnelle neo-klassieke licks erdoorheen. Ik wist niet wat er gebeurde, ik vond het erg verrassend :)

Das Schaap
4 mei 2006, 00:28
Kijk jongens we kunnen weer lang en breed lullen wat we willen. Het is en blijft allemaal subjectief. Ik kan weer heel flauw gaan doen en me afvragen wat jullie nou aan al die 13 in dozijn bluesgitaristen vinden. Doe ik niet.
Wat me wel opvalt is dat veel mensen afgeven op shred terwijl de shredlovers veel minder afgeven op anderen. Wellicht dat ze toch meer hersencellen hebben dan de meesten van jullie denken.
Ik ben ook bang dat de meeste reacties gebaseerd zijn op jaloezie, ai wat zeg ik nou weer.......laat maar....
Wie zegt nou weet dat iedereen die zeurt bluesfan is. Ik geef gewoon mijn mening, ik zeik em niet af als gitarist, ik vroeg me gewoon af wat er zo goed aan was. Misschien door de toon in dit topic dat het overkwam alsof ik het gewoon kut vond, maar dat is het niet. Kijk ik kan veel waarderen, elk genre heeft wel iets, maar ook weer dingen die niet voor mij zijn weggelegd. Ik zei ook al, het is vast een smaak kwestie.

En ik kan ook heel flauw doen en me afvragen wat jullie nou aan al die 13 in een dozijn shredgitaristen vinden. :satisfie:

@Scali, tja ik dacht eerst dat ie van Malmsteen was, dus tja verassing was er bij mij niet. :rockon:

Jopie
4 mei 2006, 14:30
Ik ben het hier met veel mensen eens deze gast klinkt nergens naar , ken de naam wel maar zelfs voor een shredder vind ik er geen reet aan dan liever nog Paul gilbert , greg howe , tony mcAlpine , marty friedman enz. er zit totaal geen gevoel in wat ie speelt , en de hele tijd maar van die toonladder licks op en neer nou knap hoor , maar het klinkt nergens naar , vind ik althans. er zullen hier en daar mensen zijn die dit of malmsteen en Angelo waarderen maar na 2 minuten ben ik weg. Een gitarist is net als een viool of een piano en elk ander instrument je moet er melodische lijnen uit persen om het interessant te houden , Joe Satriani is wat dat betreft de man andere mensen die weten hoe je een gitaar moet behandelen zijn Gary Moore , Dave Meniketti (Y & T) , George Lynch (dokken) , Vivian Campbell , Eddie VH , Keith scott (Bryan Adams) , Slash en vele anderen uit het bekende rijtje.

Dit is gewoon niet om aan te horen , simpel

Massol

Maxxas
4 mei 2006, 15:51
Ik ben het hier met veel mensen eens deze gast klinkt nergens naar , ken de naam wel maar zelfs voor een shredder vind ik er geen reet aan dan liever nog Paul gilbert , greg howe , tony mcAlpine , marty friedman enz. er zit totaal geen gevoel in wat ie speelt , en de hele tijd maar van die toonladder licks op en neer nou knap hoor , maar het klinkt nergens naar , vind ik althans. er zullen hier en daar mensen zijn die dit of malmsteen en Angelo waarderen maar na 2 minuten ben ik weg. Een gitarist is net als een viool of een piano en elk ander instrument je moet er melodische lijnen uit persen om het interessant te houden , Joe Satriani is wat dat betreft de man andere mensen die weten hoe je een gitaar moet behandelen zijn Gary Moore , Dave Meniketti (Y & T) , George Lynch (dokken) , Vivian Campbell , Eddie VH , Keith scott (Bryan Adams) , Slash en vele anderen uit het bekende rijtje.

Dit is gewoon niet om aan te horen , simpel

Massol

Hahaha, weer een mening hé. Lekkere toegevoegde waarde.
Pianisten en violisten spelen idd nooit snel, nee.

arjanb01
4 mei 2006, 15:56
Hahaha, weer een mening hé. Lekkere toegevoegde waarde.
Pianisten en violisten spelen idd nooit snel, nee.

nou.... nigel kennedy heeft ooit de solo van one van metallica op zn viool gespeeld en dat rockte echt de pan uit ! Die vent shredden alsof zn lever ervan af hing !
Hij is de rockster van de violisten ! :rockon:

guitarmonk
4 mei 2006, 16:52
Knap dat iemand zo snel kan spelen maar het gevaar zit er altijd in dat als iemand snel kan spelen dat 'ie dat dan ook gelijk alleen maar doet. Ik bedoel, doe er dan iets leuks mee, er zit totaal geen verhaal in, totaal geen opbouw hij begint gelijk te racen.

Maxxas
4 mei 2006, 17:44
Knap dat iemand zo snel kan spelen maar het gevaar zit er altijd in dat als iemand snel kan spelen dat 'ie dat dan ook gelijk alleen maar doet. Ik bedoel, doe er dan iets leuks mee, er zit totaal geen verhaal in, totaal geen opbouw hij begint gelijk te racen.

instructie.........

Trocar
4 mei 2006, 17:53
instructie.........

+1

De video heet potverdorie "Instructional Speed Soloing Video".
Dat is wat je krijgt.
En jazeker: of je het mooi vindt (en of je het bruikbaar vindt voor jezelf) is een ander punt (mijns inziens ook geen 'discussie' waard, die smaak-kwesties).

Negative K3 fan
4 mei 2006, 18:04
het is ook niet echt bedoeld om mooi te zijn... het zou leuk zijn als het mooi zou zijn, je favoriete film met een extended sex scene met nog lekkerdere wijven, trio's, orgies, cumshots en anale sex zou natuurlijk beter zijn, maar dat heeft er weinig mee te maken.........

Maxxas
4 mei 2006, 18:15
het is ook niet echt bedoeld om mooi te zijn... het zou leuk zijn als het mooi zou zijn, je favoriete film met een extended sex scene met nog lekkerdere wijven, trio's, orgies, cumshots en anale sex zou natuurlijk beter zijn, maar dat heeft er weinig mee te maken.........

Heb jij vandaag in de zon gezeten ofzo?

Negative K3 fan
4 mei 2006, 20:05
ja natuurlijk, pilsje en bokje erbij :hippie:

metallic
5 januari 2007, 12:52
Topic starter: vraag het steve vai maar us om het zo snel te spelen:D
Das ook wel een racer die dat kan hoor

WICKED
5 januari 2007, 15:25
pffff het klinkt idd kut maar volgens mij hebben sommigen juist verkeerd begrepen dat dit alleen maar een "instructie video" is om wat snelle licks af te raggen. Deze gast heeft super gave gitaarnummers geschreven en als je m alleen maar op zijn speed afzeikt ben je een beetje kort door de bocht.

Waarom zijn er zoveel mensen hier altijd overtuigd van hun eigen gelijk? Als je 1 ding hoort van iemand hoef dat niet te betekenen dat dat het enige is wat hij kan toch? Mensen die snel kunnen spelen kunnen ook langzaam spelen, en indd er zijn mensen die snel spelen verkeerd begrijpen maar daar zit chris impnogwat zeker neit bij! En smaken verschillen en elke gitarist heeft een eigen manier van zijn muzikaliteit uiten... of hij dat nou met zijn vingers of plectrum, arpeggios of jimihendrix akkoordjes, super snel of langzaam of supersnel en langzaam doet. Gitaristen vallen dus ook gewoon niet te vergelijken en der is geen beste, die keuze maak jezelf. Iemand zei hier dat marty friedman niet met gevoelde speelde? Elke keer als ik hem zie spelen trekt ie zon kop? Waarom doet ie dat denk je? Hij legt welk degelijk "gevoel" in zijn spel, dat is aan zn gezicht af te lezen. En als je m niet "voelt" ga dan niet zeggen dat ie geen gevoel heeft... want iedereen heeft volgens mij gevoel:p

Azrael
5 januari 2007, 15:32
LOL , voor mij doet alleen die kop van die gozer het al...............wat een mongool :D

Wat ook opvalt is die ONWIJZE bak met delay die hij gebruikt. Lekker handig om je slordigheid weg te werken.