PDA

View Full Version : Bluesy nummertjes



Stevie Ray Vaughan
8 november 2002, 18:26
Dag allemaal,

voor de geïnteresseerden heb ik een paar bluesy stukjes op mijn site gezet.

De rechtstreekse link is:
http://guitardevil.coolfreepages.com/nfo/mp3/mp3.htm

Je vind er tevens nog enkele nummertjes van mijn oude band.

Greetz

sash
8 november 2002, 19:04
Klinkt erg lekker en SRV is zeker aanwezig. Misschien wat minder gain bij die quick blues en die SRV impro, maar het klinkt zeker lekker. Waar heb je de backing track van die quick blues vandaan?

Stevie Ray Vaughan
9 november 2002, 19:41
Die backing track van die quick blues heb ik volgens mij ergens via een link op dit forum. Heb net al even gekeken maar kan het niet meer vinden. Als je die track wilt hebben moet je het maar ff zeggen.

sash
9 november 2002, 21:31
Hierbij zeg ik het :smile: Als je wil kan je het mailen naar lcdeknoop@chello.nl Hoe heb je het trouwens opgenomen?

Stevie Ray Vaughan
9 november 2002, 21:51
Als het goed is, is ie onder weg. Is ongeveer 4 Mb. Hoop dat je provider het aan kan!


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Stevie Ray Vaughan op 2002-11-09 22:02 ]</font>

sash
9 november 2002, 22:59
Hij kan het niet aan jammergenoeg...

Bas
10 november 2002, 19:54
Zou je die backing track ook ff naar mij kunnen mailen? bas.scholtemeijer@dionisys.com daar past wel 4 meg in :smile: of post em op je site.. ook een idee. Kan Sash er ook bij =)

Stevie Ray Vaughan
10 november 2002, 21:46
Ik heb die track tijdelijk maar eventjes op mijn webruimte gezet.

Dit is de link:
http://home.quicknet.nl/qn/prive/roland.vader/quickblues.mp3


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Stevie Ray Vaughan op 2002-11-10 22:00 ]</font>

Stevie Ray Vaughan
30 november 2002, 17:01
Heb nog maar ff een SlowBlues op mijn site gezet.
Ik vond het stukje eerst niet de moeite waard, maar nu ik het een paar weken niet had geluisterd vond ik het eigenlijk toch wel leuk klinken.

http://home.quicknet.nl/qn/prive/roland.vader/mp3/SlowBlues.mp3

En nog even een klein vraagje voor de weinige blues fanaten hier op het forum:
Wie zijn jullie favoriete blues artiesten?

geertenno
30 november 2002, 17:17
Barrelhouse (hé Sas :grin:)

sash
2 december 2002, 23:10
Tis dat je het zelf zegt :grin:

Als een van de weinige bluesfanaten hier:
Internationaal:
-Stevie Ray Vaughan
-The Fabulous Thunderbirds
-Ronnie Earl
-Freddie King
-BB King
(en zo kan ik nog wel ff doorgaan dacht ik)

Nationaal:
-Doctor Rhythm
-Mike &amp; the Mellotones
-The Doubleshots


Nu meteen ff je slowbluesje downloaden.

sash
2 december 2002, 23:18
Erg vet! Ik heb hier verder niets op aan te merken, behalve dat ik het goed vind :smile:

pimmetje
3 december 2002, 09:39
Klinkt lekker... ik heb alleen 4 van de mp3'tjes onder 't kopje eigen werk geluisterd. Idd een flinke dosis SRV. Ik vond 't ook wel leuk om weer ff Blue Jean Blues te horen... meteen weer wat ouwe ZZ-top uit 't cd-rek getrokken.

Dat is overigens ook wel meteen een klein puntje van kritiek. Ondanks dat 't lekker klinkt, gaat 't al snel een beetje richting rock-dingetjes. Ik weet niet wat je verder luistert, maar SRV en ZZ-Top zijn natuurlijk al met ZEKER 1 been vanuit de blues in de rock in gestapt.

Ik ben zelf een groot liefhebber van de wat meer traditionele blues: Muddy Waters, John Lee Hooker, Lightin' Hopkins, Little Walter, Jimmy Reed, Lazy Lester, Slim Harpo, Sonny Boy Williamson, Billy Boy Arnold, Elmore James...

't Zijn niet allemaal gitaristen hierboven, maar er zit er vaak wel eentje bij. En bij veel van die lui hoor je juist dat goede blues niet per se een boel gitaarsolo-geweld is. Bij veel John Lee Hooker dingen (veel nrs samen met Canned Heat) komt gewoon vrijwel geen echte solo voor... gewoon 1 akkoord en die "trance" neerzetten.

Bouke
3 december 2002, 13:07
Hey SRV-man,

U kenne leuk pingelen. Sound is ook lekker strattig, zeg maar.

Favoriete bluezers??? Wauw, heb je even? Ik heb laatst al eens een behoorlijk lijstje gepost en dat was veel werk :smile:

NL:

Cuban Heels, T-99, Sunset Travellers, DRippin'Honey, eerste Cuby's,...

Int'l:

Amor, The Davey Brothers, The Hoax, Popa Chubby, Lester Quitsaw, Aynsley Lister, SRV alle Kings, Collinsen, Watersen, Trouts, Hookers en iedereen die ik verder nog vergeten ben.

Momenteel ook aan het verdiepen in de oudere blues, om 'mijn rockgevoel' niet de overhand te laten nemen. Verder geinteresseerd in iedere muzikant/band die iets 'nieuws' probeert met de blues (Amor), maar ik waardeer dus ook de 'cliché-blues'.

Bouke

sash
3 december 2002, 23:56
Op 2002-11-30 17:01, schreef Stevie Ray Vaughan:

En nog even een klein vraagje voor de weinige blues fanaten hier op het forum:
Wie zijn jullie favoriete blues artiesten?


En de jouwe dan?

Stevie Ray Vaughan
4 december 2002, 17:19
En de jouwe dan?


Uiteraard is SRV mijn alltime favorite 'number one', maar dat was wel duidelijk denk :smile:
- Albert King
- Jimi Hendrix
- BB King
- Jeff Healey
- Robert Cray is erg oke
- Walter Trout en Gary Moore vind ik op zijn tijd ook wel grappig

Ik moet me hard gaan schamen, want van onze eigen nationale bodem ken ik eigenlijk niet zoveel. Zal snel is wat nummertjes gaan downen van namen die jullie hebben genoemd.

Ik heb zo'n vier jaar in een punkrock band gespeeld. Voorheen een berg punkrock concerten platgelopen. Ook heb ik veel naar metal geluisterd. Maar de blues bleef bij mij toch altijd de boventoon voeren!

Desondanks luister ik nog graag naar punk en metal, maar lang niet meer zoveel als een paar jaar geleden.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Stevie Ray Vaughan op 2002-12-04 17:22 ]</font>