PDA

View Full Version : Zang rippen van audio



Fumi SG
1 mei 2006, 10:59
Hoi,

Je ziet wel eens dat bepaalde nummers gemixed worden met zang van een ander nummer. Dit kán heel cool zijn, ik heb zelf een paar vette ideeën. Maar hoe kan ik de zang van een bepaald nummer krijgen, dus zonder de rest van het nummer?? Zijn daar speciale programma's voor om dat te rippen ofzo??

Ruben.

nielsduursma
1 mei 2006, 11:21
Hoi,

Je ziet wel eens dat bepaalde nummers gemixed worden met zang van een ander nummer. Dit kán heel cool zijn, ik heb zelf een paar vette ideeën. Maar hoe kan ik de zang van een bepaald nummer krijgen, dus zonder de rest van het nummer?? Zijn daar speciale programma's voor om dat te rippen ofzo??

Ruben.

daar zijn inderdaad programma's voor, en een paar windows mediaplayer/winamp plugins voor. ik kan ze alleen niet meer vinden :satisfie:

en er was ook eens in de feedbackfolder een kastje wat ook de zang kon rippen. koste 70 euro ofzo. maar of die goed werkte weet ik niet meer.

maargoed als iemand die programma's of plugins weet te vinden, ik hoor het ook graag!

AART
1 mei 2006, 11:36
adobe audition kan zang verwijderen uit muziek, dus misscien kan ie de rest ook wel verwijderen dan?

nielsduursma
1 mei 2006, 12:06
adobe audition kan zang verwijderen uit muziek, dus misscien kan ie de rest ook wel verwijderen dan?

hoe werkt dat dan in adobe?? ik heb het wel, maar nooit gezien:???:

Han S
1 mei 2006, 12:31
hoe werkt dat dan in adobe?? ik heb het wel, maar nooit gezien:???:

Vocal cut Shift+Alt+V

Maar meestal werkt het voor geen meter, je haalt namelijk het midden uit het stereobeeld door tegenfase en daarmee verwijder je ook vaak de bas, de kick en de snare. En wat je overhoudt is vaak de galm die op de zang zit plus wat stereo informatie.

Wij maken van een productie ook meestal een mix zonder de vocalen, voor als er moet worden opgetreden in een TV show.

Voor de rest zijn er van de meeste populare nummers wel karaoke versies te krijgen die soms ook verdomd goed klinken.

nielsduursma
1 mei 2006, 13:03
heb het net even geprobeerd, stelt niet veel voor inderdaad. een rocknummer met een bas intro werd helemaal vern**kt, en het klonk als zo'n HELE slechte streaming versie met zo'n overdreven chorus erdoorheen.

toen geprobeerd met nummer feeling good van micheal duble. daar viel het nog wel mee. de bas en de blazers en de drum kwamen mooi uit.

Fumi SG
1 mei 2006, 13:05
Volgens mij wordt ik nu verkeerd begrepen. Ik wil geen muziek zonder zang, ik wil juist zang zonder muziek. Ik zou dus alleen de zang willen gebruiken om te mixen met andere nummers.

Han S
1 mei 2006, 13:41
Volgens mij wordt ik nu verkeerd begrepen. Ik wil geen muziek zonder zang, ik wil juist zang zonder muziek. Ik zou dus alleen de zang willen gebruiken om te mixen met andere nummers.

Als je het midden van een stereobeeld kunt verwijderen, moet je ook de zijkanten kunnen verwijderen zou je toch denken. Er is alleen nooit behoefte aan geweest, maar ik zal het eens uitzoeken met de mengtafel.

Als je namelijk het stereosignaal op twee ingangen in het midden panned, diet uit fase zet en toevoegt aan het originele stereosignaal, zal het midden zo goed als verdwijnen. Maar of je alleen het midden kunt overhouden zonder de begeleiding lijkt me onmogelijk omdat je gewoon een mono versie overhoudt van het oorspronkelijke stereosignaal.

STW
1 mei 2006, 21:44
die remixes die je hoort zijn gemaakt met acapella's die bijvoorbeeld op b-kantjes van vinylsingles staan
er zijn er een hoop te vinden via de bekende downloadprogramma's maar t zijn vooral rapnummers en wat bekende, vrij recente pop/rnb nummers

de boel wegfilteren werkt niet