PDA

View Full Version : Welke Mesa Boogie?



EDDY skynyrd
1 mei 2006, 00:46
Hallo,
ik ben hier nieuw op dit forum,"nice too meet you"!

Ik heb een vraagje over Mesa boogie's.
Ik wil binnenkort een keuze gaan maken.....Tussen 2 Mesa Boogie's.

-Het gaat tussen de Mesa Boogie dual Rectifier (3 kanalen).....en de Mesa Boogie Stiletto trident stage 2 (50/150 watts)

*Ik speel in 2 bands :band 1 ....jaren 60/70ér rock.
band 2 .... classic rock tot heavy metal.

Optredens in cafe's ,bars, op festivals!

-ijn vraag is:wat is het verschil tussen deze 2 mesa's,welke klinkt er beter of harder(vetter).
-wie kan my meer vertellen over de stiletto?
-en waar hebben ze allebei de modellen?
-is met de duel rectifier goed clean te spellen?
-staat het ook een beetje in verhouding die 100 watt's van de rectifier...............of 150 watt's van de stiletto?(maximale belasting).???

Dank je wel voor reply!!
Vr gr,
Eddy.

DarknessAwaits
1 mei 2006, 01:02
Hey Eddy,

Welkom op het forum.


-ijn vraag is:wat is het verschil tussen deze 2 mesa's,welke klinkt er beter of harder(vetter).
Ehm, ze gaan allebei zo'n beetje loeihard waarschijnlijk. De verwachting is dat de Stilleto op 150 watt harder gaat dan de 100 watt Dual Recto.

Wat vetter is mag je helemaal zelf beoordelen.


-wie kan my meer vertellen over de stiletto?
http://www.mesaboogie.com/Product_Info/stiletto/stilettoDeuce-Trident.htm
En wat ik er van weet; 't is een versterker van Mesa met EL34's erin om toch een beetje het Britse karakter erin te krijgen. Verder kan Google en de search-functie van het topic je goed verder helpen.


-en waar hebben ze allebei de modellen?
Ik zou zeggen Feedback, maar je kan het beste ff van te voren bellen.


-is met de duel rectifier goed clean te spellen?
Het is geen Fender clean maar ik geloof toch dat hij clean ook alleraardigst overeind blijft.


-staat het ook een beetje in verhouding die 100 watt's van de rectifier...............of 150 watt's van de stiletto?(maximale belasting).???
De mate waarin een versterker op het cleane kanaal daadwerkelijk clean blijft klinken is afhankelijk van de headroom en dus ja: ook van het wattage.

succes!

Nocki
1 mei 2006, 09:12
Hoi,

Hier op het forum zijn er maar weinig mensen die de stilleto kennen. je zou eens op het grailtone.com boogie forum kunnen kijken. daar kunnen ze deze vraag goed beantwoorden.

en even proberen!!!

ben ook wel benieuwd. ik heb de Roadster top besteld.!

Nocki

Orpheo
1 mei 2006, 10:45
ik heb de stiletto eens uitvoerig aan de tand gevoeld, en daarnaast een triple recto. de triple was veel gruiziger, was losser, en scheurde meer, de stiletto bulderde meer, was iets strakker. de stiletto deed me heel erg denken aan een jcm800, en de recto totaal niet. als ik zou moeten kiezen, zou ik gaan voor de stiletto ipv de recto, maar dat is smaak.

t clean van de stiletto is acceptabel, zolang je er maar niet setzer-achtige dingetjes mee wilt doen; i.e: constant clean spelen, dan gaat t snel vervelen. dat ding is gemaakt voor distortion en overdrive, en dat hoor je.

de overdrive, tis ff pielen met die settings, maar je kan er een heel lekker geluid uithalen, zeker geen probleem.

maar voor t bedrag van de stiletto zou ik persoonlijk, als ik veel live zou spelen, 2 jcm800's nemen, en die ab-en voor clean en OD. tenzij je helemaal mesa-fan bent natuurlijk :)

BLOK182
1 mei 2006, 11:07
De Stiletto's heb ik nog niet gehoord, maar de nieuwe Dual Recto heeft een vriend van me. Clean kan erg lekker klinken, met een beetje tweaken en een goede gitaar. Je kan clean ook op "pushed" zetten en de gain terug draaien, komt het veel meer tot leven en kan je er ook een klein randje derin draaien.

AART
1 mei 2006, 11:30
Het idee achter de amps:

Dual Recto: Hele zware overdrive met een acceptabel clean en bruikbaar crunch kanaal.

Stiletto: Brits gerichte rockscheur met goed cleaan kanaal.

als ik naar jouw stijlen kijk zou ik zeggen: Stiletto.
Maar test ze gewoon allebei, misschien heeft jukebox in boekel ze, feedback of nederland muziek.

AART
1 mei 2006, 11:55
Nederland muziek heeft een Triple Recto en een Stiletto Duece staan, allebei net niet helemaal, maar misschien genoeg vergelijkingsmateriaal?

jorrit
1 mei 2006, 12:03
als ik veel live zou spelen, 2 jcm800's nemen, en die ab-en voor clean en OD. tenzij je helemaal mesa-fan bent natuurlijk :)

serieus een 800 voor de clean? ik bedoel je mag marshall gek zijn maar voor de clean zijn dr echt betere amps te vinden...

Orpheo
1 mei 2006, 12:17
serieus een 800 voor de clean? ik bedoel je mag marshall gek zijn maar voor de clean zijn dr echt betere amps te vinden...

op de low input is clean zeer goed te doen, maar ik geef toe; ik zat niet op te letten (ik zat ff met mn hoofd bij iemand anders ghehe). voor clean kan je inderdaad soms een betere amp nemen, bijvoorbeeld de jtm45, maar ik blijf erbij; low input op jcm800 met bass op 8 mid op 10 treble op 10 en presence op 8 geeft een heerlijke clean.

AART
1 mei 2006, 12:41
eerlijk gezegd lijkt me dat nou nergens naar klinken.

Maarja, ieder zijn eigen smaak.
Jij speelt wel vaker met een geluid dat ik toch een beetje te schel vind ;)

Orpheo
1 mei 2006, 13:28
eerlijk gezegd lijkt me dat nou nergens naar klinken.

Maarja, ieder zijn eigen smaak.
Jij speelt wel vaker met een geluid dat ik toch een beetje te schel vind ;)

geloof ik graag. ik vind t wel lekker ;) maar mijn sound uit de mark was toch wel anders dan op de jcm. op de mark wilde t nie echt lukken, en op de jcm weer wel.

t lijkt op die settings op de low input heel schel, maar de low input heeft van zichzelf al redelijk veel warmte, dus t kan wel.

EDDY skynyrd
1 mei 2006, 17:12
Hartstikke bedankt iedereen,met deze informatie kan ik een heleboel!!!
Het zijn dus 2 totaal andere versterkers die niet helemaal met elkaar te vergelijken zijn.
Ik ga ze binnenkort ergens proberen!!!!

Thanks all,

EDDY

AART
1 mei 2006, 17:26
jij snapt em.

graag gedaan en veel plezier met je toekomstige aanschaf :)

rectojon
3 mei 2006, 19:39
zoals je merkt Eddy, trots viert z'n hoogtij wanneer de gitarist over z'n eigen spulletjes begint. Zelf kan ik van m'n dual rectifier niet afblijven, het gevoel dat je de hemel en daarboven kan aanraken is onbeschijfelijk, zelfs wanneer je je rug en je auto verfuckt heb met die zware troep en je er thuis nix aan heb, behalve dat je ogen er altijd naar toe trekken en je een bevredigend gevoel geven. De recto is geen versterker, maar een ervaring. De stiletto zou ik graag een x willen voelen, maar ik hou van een vette sound voor m'n stratje's. De stiletto staat volgens "toevallige bezoekers bij feedback r.dam", toch bekent om z'n iets prikkeriger soundje. Tja, wat wil je?
grt. RectoJon :gitarist:

Tristan
3 mei 2006, 19:52
De dual rectifier is mijns inziens echt een Moderne Rock/Metal bak...
Jaren '70 sounds en vette leads ga je daar niet uit halen, veel te wollig en zwaar, prikt niet genoeg...
Clean klinkt hij best okee... Ik snap trouwens niet waarom je een Stiletto Trident zou willen, ik zou gewoon voor de Deuce gaan, want die gaat al loei en loeihard en kost een schep minder geld...
Zoals je al leest zou ik, als je tussen deze twee amps wil kiezen voor een Stiletto gaan (de Deuce dus), maar eerlijk gezegd vind ik het teveel geld voor zo'n amp... Een eenkanaals JCM800 is gewoon beter voor die typische sound en kost veel minder... Anders zou ik even doorsparen en die 3 ruggen neertellen voor een Hook, want die is echt een klasse beter, als channel switching amp, de enige die mij echt kan overtuigen...
Of die Marshall 2061x handwired, die is ook waanzinnig, een van de mooiste crunch/leadgeluiden ooit, naar mijn mening en die kost maar 1500 euro...
Die is dan wel eenkanaals, net als de goede JCM800's...
Hij is ook maar 20 watt, maar tering de tering wat gaat dat ding hard zeg!

rectojon
3 mei 2006, 21:10
jaa, de jcm 800 heb ik ook gehad, smaak? Die jaren 60/70 sound heb je echt wel wanneer je weet hoe je de recto moet afstellen. En wat prijs betreft jongens, het zit 'm in de details en wanneer je echt iets wilt, moet je er gewoon voor werken en jezelf erin verdiepen, een aantal optredens mee doen. Niet naar de prijs kijken. Het leven is duur, maar duurt gelukkig niet zo lang.

EDDY skynyrd
4 mei 2006, 19:24
LOOOOL,Bedankt voor de response allemaal,RECTOJON.......ik heb maandag bij de band`MINDBLAST`de rectifier mogen "voelen en horen` en ben echt wel behoorlijk overtuigend m´n ooto`tje in gestapt!!
Geweldige sound!
Hiermee zijn eigenlijk m´n vragen wel mee beantwoord!

See ya laterz,

EDDY `maiden`.

paulusdeBKB
4 mei 2006, 19:56
Ik was een tijdje terug bij Dijkman in Amsterdam, die heeft ze ook allebei staan (en nog een hele rits andere boogie modellen).

xmichielx
5 mei 2006, 16:38
ik verkoop een mesa dual rectifier triple channel met flightcase en de buizen vervangen (standaard staan de buisjes van de meeste amps te koud afgesteld.)
Ik heb daarnaast ipv 4 X 6l6 er 2 X kt 88 en 2 X 6l6 van het merk JJ er in laten zetten en de bias omhoog laten schroeven..klinkt het nog vetter en warmer.
Als je geinteresseerd bent moet je me maar PM-en..
Misschien is dat wel een goeie deal voor je?