PDA

View Full Version : Ebay:Gibson LP..



tmcm
1 mei 2006, 00:34
Ben geen LP kenner maar op de een of andere manier heb ik het idee dat het plaatje niet helemaal klopt..

http://cgi.ebay.nl/Gibson-Les-Paul-Model_W0QQitemZ7411373480QQcategoryZ10171QQrdZ1QQc mdZViewItem

BartL
1 mei 2006, 00:48
HMmm...als dat een echte is, ga ik hem eens in de gaten houden. Is lekker dicht in de buurt namelijk :)

Edit: Die headstock lijkt me inderdaad een beetje vreemd.

Agent_Smith
1 mei 2006, 07:42
Het kan vanalles zijn, maar 1 ding is zeker: het is geen Gibson.

BartL
1 mei 2006, 08:47
...lijkt me dan eerder een epi met "gibson" op de headstock. Ofwat? :)

Wizz
1 mei 2006, 09:56
Is al een uitgebreide discussie over : "Opgepast met Gibson".

Wizz

BartL
1 mei 2006, 10:35
...lijkt me dan eerder een epi met "gibson" op de headstock. Ofwat? :)

Dirk W
1 mei 2006, 11:14
die headstock lijkt een beetje vreemd. Misschien is het een echte hoor. Maar dan heb je een betere foto van de headstock nodig.

...rock...
1 mei 2006, 11:21
Het lijkt zowat een studio sunburst! Ik denk fake ziet er te 'cheap' uit...

Ganjaman
1 mei 2006, 12:07
je ziet aan de weerkaatsing van het licht al op de lak dat het geen nitrocellulose lak is en dus sowieso al geen gibson :) tevens lijkt die enorme rij op de achterkant van de headstock me te lang om een gibson serial te zijn

Johannes
1 mei 2006, 13:23
Zojuist een foto wat opgeblazen en bijgesteld. Wat ik kan zien aan de trussrod cover....... een Epi.

Keesz
1 mei 2006, 13:41
hmm altijd leuk als donor gitaar...ik ga maar eens bieden

Keesz
1 mei 2006, 13:48
doorgestoken kaart....ik ben ebay n00b, maar tis toch erg frapant dat telkens als ik bied, meteen een bericht krijg dat ik ben overboden door steeds dezelfde persoon...rukkers

guitardude
1 mei 2006, 13:51
doorgestoken kaart....ik ben ebay n00b, maar tis toch erg frapant dat telkens als ik bied, meteen een bericht krijg dat ik ben overboden door steeds dezelfde persoon...rukkers
Dat werkt volgens mij automatisch. Je kan een maximum instellen en de stappen waarmee hij voor je bied :) Zo hoef je niet op te letten.

Keesz
1 mei 2006, 14:00
oohja...dan nog ben ik wel benieuwd naar dat maximum...

Bram+
1 mei 2006, 14:03
Iemand al die gast gemaild met de vraag wat het dan eigenlijk wél is (of gewoon met de vraag of het een echte is)? Of dat hij duidelijker foto's van headstock/serial kan geven?

Keesz
1 mei 2006, 14:15
khad gemaild dat ik wel geintresseerd was en of ie me toe wou voegen...

aart steekelenburg
1 mei 2006, 14:21
oohja...dan nog ben ik wel benieuwd naar dat maximum...
om daar achter te komen zal je hem moeten overbieden.. zo werkt dat op ebay.. andere mensen kunnen niet zien wat je maximumbod is.

Bram+
1 mei 2006, 15:07
khad gemaild dat ik wel geintresseerd was en of ie me toe wou voegen...
Ok ik benieuwd wat je bevindingen zijn..
Hoewel ik niet van roddelen houd of zo.

Keesz
1 mei 2006, 15:11
kwil eerst is weten wat ie dr voor wil, kga geen 200+ neer tellen ofzo

Rutger
1 mei 2006, 15:20
Lijkt me een Richwood, de headstock lijkt er erg veel op en die RW lak is ook zo shiny.

hendrix2
1 mei 2006, 15:38
leek me ook een epi of richwood of dergerlijke. ze ziet er inderdaad te fake uit om echt te zijn.
En met die headstock klopt er iets niet, maar kzie niet direct wat.

RvB
1 mei 2006, 15:57
Dit is echt een fake. Kijk maar op ebay, daar worden ook deze soorten aangeboden. Zijn chinees en de op de headstock staat wel gibson, maar vraag niet hoe:

http://cgi.ebay.com/NEW-Excellent-Gibson-Electric-Guitar-Stunning-NR_W0QQitemZ7410740130QQcategoryZ33040QQrdZ1QQcmdZ ViewItem

http://cgi.ebay.com/Excellent-Gibson-Electric-Guitar-Stunning-NR_W0QQitemZ7409999838QQcategoryZ33040QQrdZ1QQcmdZ ViewItem

fred dons
1 mei 2006, 16:02
er zit een binding rond de headstock en dat heb je bij gibson alleen bij de Custom en niet de standard (en dit moet een standard voorstellen gezien de trapeze inleg)
hij is dus duidelijk fake

Keesz
1 mei 2006, 16:08
eurotje of 100, mooi prijsie?

aart steekelenburg
1 mei 2006, 16:16
q: is this a real gibson made in the usa?
a: YES

damn... ik wee nie hoor maar die chinezen zijn echt naar bezig... opzettelijk de boel belazeren dus..

RvB
1 mei 2006, 17:13
het valt me wel op dat niet alle imitaties hetzelfde gemaakt zijn, ze zijn allemaal op hun eigen manier nep. vooral bij de headstock. bij de een zit bijvoorbeeld 'gibson' heel hoog en bij der anders is de thruss rod cover weer driehoekig

renier
2 mei 2006, 09:39
er zit een binding rond de headstock en dat heb je bij gibson alleen bij de Custom en niet de standard (en dit moet een standard voorstellen gezien de trapeze inleg)
hij is dus duidelijk fake

dat was ook het eerste dat mij opviel. dat, en die onnatuurlijke glans van de lak.

goh, zou ik dan ooit nog eens een Gibson kenner worden?

SBloke
2 mei 2006, 13:40
Note: as this is a privat auction there will be no guaranties, no refunds and no taking back the instrument. Bidders with 5 or less, or negative feedback, contact me before bidding.

Payment must be made within 48 hours after auctions end and PayPal only!




Dit lid (wey666) heeft besloten zijn feedbackcommentaar privé te maken. Je kunt wel feedback op deze gebruiker geven. Je beoordeling wordt hierboven in overzichtsindeling weergegeven.

Lekker is dat.... dit is dus vrijwel zeker gewoon een oplichter...

Orpheo
2 mei 2006, 13:44
ik heb heel veel zin om 120000 te bieden, te winnen, en die gitaar op te halen, en 'm dan een poot uit te draaien....

dat ding is echt never ever een gibson. mocht ie willen.

Braindead
2 mei 2006, 14:32
Hij zegt niet voor niks dat het een Gibson Les Paul MODEL! is.
Voor een dubbeltje op de eerste rij zitten wil iedereen wel......

Keesz
2 mei 2006, 14:40
DOH!

een of andere kneus heb 300 geboden

Droffie
2 mei 2006, 14:52
Echt een schande...Kan je zo'n duidelijke zwendel niet melden ergens?

paul24
13 mei 2006, 22:05
:mad: je zou zweren dat het echte gibsons zijn...maar gezien de prijs die ze ervoor vragen..en je gaat het testen natuurlijk... :angry: ...zou de ebay doorgeven dat het fraude praktijken zijn en ze laten verwijderen :sssh:

tmcm
13 mei 2006, 22:57
Ik ben deze topic begonnen met de echtheids vraag maar we zijn nog geen steek verder he, de ebayers hadden blijkbaar dezelfde reactie als hier gezien de naschriften van verkoper

niettemin, verkocht voor een prijs ver boven een epi en ver beneden een gibson aan een gitaarkenner dus dat is net zo wazig
http://cgi.ebay.nl/Gibson-Les-Paul-Model_W0QQitemZ7411373480QQcategoryZ10171QQrdZ1QQc mdZViewItem

dit is geen chinese scam - die ruik je van mijlenver- maar zo'n raar geval waarbij je zegt "hu?"
als men zo'n moeite doet om een serienummer en "made in USA" er in te stansen, zou je dan ook de binding van de headstock over het hoofd zien?
My guess is dat er zo'n faux gibson headstock op gelijmd zit, vandaar dat rare witte lijntje waar het niet hoort. Heb even nagezocht waar deze verkoper momenteel op biedt en raad eens?
http://cgi6.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewBidItems&userid=wey666&completed=1&all=1&rows=25&sort=3

exactly!

Ik hem heb het volgende bericht gestuurt:

hallo meneer
uw gitaar ging door ons forum heen
fake of niet fake. Merendeel vond het niet in de haak. Een raar wit randje op de headstock waar het niet hoort. En uw commentaar: ik weet niks van gitaren af....
grappig dat u nu weer op een fake gibson opplak headstockje biedt. Afijn, ik kan ons forum de uitslag mededelen.

Keesz
14 mei 2006, 00:11
lekker kork...gozer heb em verkocht voor 800, voor een? richwood?? geniale actie, niet sneu voor de verkoper, dies gewoon debiel

Jiboom
14 mei 2006, 00:11
Goede vondst! En met een duidelijke conclusie.. een oplichter dus.
De vraag blijft dan: hoe is zo'n gast van Ebay af te schoppen?

tmcm
14 mei 2006, 00:32
De vraag blijft dan: hoe is zo'n gast van Ebay af te schoppen?

Ach meneer. Water dragen naar de zee. Dweilen met de kraan open. Vechten tegen de bierkaai...

Als je hem verwijdert maakt ie gewoon weer een nieuw account aan. Tis net het echte leven he.. je moet zelf goed uit je doppen kijken als je oversteekt.
Bovendien... bieden op iemand die zijn feedback verstopt... vraag je d'r ook wel een beetje om he

Maar fuck deze limbo. Het wordt nog dik lachen als al die chinesen de komende jaren online gaan. Het begint net een beetje op gang te komen daar en nu al heb ik nog nooit zoveel oude Les Pauls en Es'sen voor 400 dollar kunnen kopen...

Jiboom
14 mei 2006, 00:47
Tja, ik was zelf dan ook niet van plan om m'n tijd te verspillen aan die vent.
Maar toch raak ik altijd enigszins pissed van zulke figuren..

Ik heb een tijdje geleden nog gemaild met een gozer die een nep Ibanez JEM aanbood. Ik kreeg netjes antwoord op mijn vragen, totdat ik iets concreter aangaf dat ik op de hoogte was van het feit dat het een Chinese fake was... daarna geen reactie meer gehad.