PDA

View Full Version : Eurotec pedalen



Rutger
30 april 2006, 22:54
Hey,

ik ben op zoek naar een goeie phaser en zie een interessante Eurotec phaser op marktplaats staan. Ik ben wat gaan googlen en het enige wat ik over Eurotec kan vinden is dat het in de '70-s onder Colorsound is gemaakt.

weet iemand wat meer over Eurotec, wat ze zoal hebben gedaan en vooral wat de kwaliteit was?

Rutger
30 april 2006, 22:57
overigens heb ik ooit een Carl Martin phaser gehad, een fantastische phaser, maar alleen weggedaan vanwege een spook-brommetje en omdat ik geld voor andere pedalshit nodig had..... spijt!! je komt ze nergens tegen.

zoon van Piet
1 mei 2006, 11:54
Eurotec is idd gemaakt door Colorsound, in de nadagen van die firma. De pedalen zijn erg zeldzaam, er is nagenoeg niks over te vinden. Maar dit dingetje op marktplaats ziet er behoorlijk anders uit dan de enige Eurotecs die ik ken:
eurotec fx (http://www.kodakgallery.nl/BrowsePhotos.jsp?&localeid=nl_NL&collid=970119920133.224029920133.1146476724013&view=1&page=&sort_order=&albumsperpage=&navfolderid=2006)

Dus kan ik er eigenlijk weinig over melden, behalve dat de Eurotec phaser die ik ken een echte 70's phaser is -die in geluid een tikkeltje lijkt op bijvoorbeeld de EH smallstone. Veel diepte en lekker veel ruis! Ik denk dat het geluid niet echt vergelijkbaar is met de moderne 'hifi' aanpak van Carl Martin - maar heb ze niet rechtstreeks vergeleken...

Rutger
1 mei 2006, 12:01
ik hou niet van ruis...

zoon van Piet
1 mei 2006, 12:23
Ach.. het is een 'acquired taste'.. het geeft veel vintagedingen hun karakter. Ruis vind ik bij phasers en -vooral- flangers niet zo'n probleem. Ik vond de flange-stand van de Tc chorus flanger bijvoorbeeld niet mooi, omdat ie zo stil en steriel was. met de ruis komen de straaljagergeluiden....