PDA

View Full Version : PODxt of POTxtl???



SBloke
30 april 2006, 19:31
Als het goed is heb ik binnen een paar weken eindelijk geld om een PODxt aan te schaffen. Of als ik nog eventjes doorspaaren voor een xtlive..
Zijn al die extra euro's het waard om te investeren in een xtl? Ik gebruik hem alleen thuis in combinatie met een computer en goede boxen. (Ik treed nooit op, en als ik al ergens buiten huis speel dan is er wel een PA aanwezig.. )

Ik heb geen versterker, en geen andere apparatuur (expressiepedaaltjes ofzo) Alleen een verdomd goede computer en goede boxen (evt nog een paar Altecs...)

Waarom een PODxt(l)?

-Ik woon op een flat, een versterker is dus geen succes
-Ik speel hoofdzakelijk nog altijd solo
-Muziekstijlen: Metal, rock, blues
-Buizen/moddeling zal mij echt niks uitmaken, ik ben geen purist.
-Goede softwareondersteuning

hassent
30 april 2006, 19:48
Wat denk je van een Zoom G9.2TT?

Ik ging in eerste instantie ook voor een PODXT. Werd door Scali geattendeerd op de Zoom G9.2TT. Heb 'm nu 3 dagen. Geweldig apparaat en is ook nog een 50,- goedkoper dan de Pod en voorzien van de nieuwste technieken mbt processor, sample- en bitrates.

Software is gratis te downloaden en ziet er netjes uit.

vester86
30 april 2006, 21:30
leuk klinkt dat, neiuweste technieken en processors en bit manipulatoren enzo

maar hoe klinkt ie dan?

DarknessAwaits
30 april 2006, 21:41
leuk klinkt dat, neiuweste technieken en processors en bit manipulatoren enzo

maar hoe klinkt ie dan?

Naar alle verwachtingen beter dan de Line6 producten. Maar dat is ook weer subjectief natuurlijk. Ik ben er wel benieuwd naar geworden.

guitardude
30 april 2006, 22:01
Thuis lijkt een podt xt live me alleen maar onhandiger. Een pod xt zet je voor je op je bureau en gaat lekker overal aan draaien. Of je moet de hele tijd bukken (of op de grond zitten) of dat hele ding op je bureau zetten. :)

Ik zit overigens ook te gassen op een Pod XT. Ik koop hem alleen 2dehands voor zo'n 230 euro. Scheelt toch weer 120 euro :)
Ik had alleen nog niet naar alternatieven gekeken, misschien is die Zoom wel wat ;)

Scali
30 april 2006, 22:24
Thuis lijkt een podt xt live me alleen maar onhandiger. Een pod xt zet je voor je op je bureau en gaat lekker overal aan draaien. Of je moet de hele tijd bukken (of op de grond zitten) of dat hele ding op je bureau zetten. :)

Handigste manier lijkt me om gewoon het ding in je PC te prikken en dan met de software de patches te editen, da's overzichtelijker dan via het kleine displaytje.
Dan maakt het eigenlijk niet uit waar het apparaat staat, als het draadje naar de PC maar lang genoeg is.


Ik zit overigens ook te gassen op een Pod XT. Ik koop hem alleen 2dehands voor zo'n 230 euro. Scheelt toch weer 120 euro :)
Ik had alleen nog niet naar alternatieven gekeken, misschien is die Zoom wel wat ;)

Ja, Zoom heeft 3 modellen... G2, G7 en G9. Dus als je de G9 te duur/groot/ingewikkeld vindt, zijn er nog twee mogelijkheden.
Verder is de Vox Tonelab ook erg goed... heb je zowel in 'tafelmodel' als in floorboard-uitvoering.
Digitech GNX3000 is ook erg goed.
Boss GT-8... sommigen zijn er erg van gecharmeerd, ik niet echt... maar ook een apparaat met veel mogelijkheden, dus zeker een kijkje waard.
Kortom, mogelijkheden genoeg.

SBloke
30 april 2006, 22:34
Zie net een POD2.0 op marktplaatsstaan voor 100 euro... Zou natuurlijk ook leuk kunnen zijn, maar dat zat geloof ik weer geen usb aansluting aan...

keuzes keuzes keuzes...
Ik neig nu wat meer naar die PODxt naar aanleiding van jullie posts.. misschien ooit nog een shortboard erbij als we toch willen trappen. En het alles netjes in een klein koffertje weg werken.

Globetrotter
1 mei 2006, 00:18
Hoi!

Ik heb een POD XT en ben der best content van. Nouja, ik ga niet zeggen dat hij de beste is, maar je kan wel stellen dat ie best hoogwaardige sounds lever hoewel der ook wat crap bij zit. Editen doe je idd. best via de PC want met die paar draaiknopjes en dat kleine schermpje wordt tweaken een frustrerende *****job waarvan je haren overeind gaan staan. Vooral als je bv. minimale verschillen in waarden wil aanbrengen, dan is dat gewoon veel handiger en overzichtelijker met muis en groot scherm. Ik ben nu wel curieus naar die Zoom want ziet der mij in elk geval een heel vet pedaal uit. Nouja, je kan niet alles hebben, maar ik zou hem wel eens willen horen. Ik denk dat je ook best je keuze laat afhangen van wat je goed vind klinken... of dat nu een POD XT, die Zoom of zelf een Behrelul ding van 110€ is.
Cheers,

Bart

hassent
1 mei 2006, 09:01
leuk klinkt dat, neiuweste technieken en processors en bit manipulatoren enzo

maar hoe klinkt ie dan?

Zie mijn posts op onderstaande link:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=73518

Gisteren weer een paar uurtjes bezig geweest en ik wordt steeds enthousiaster:seriousf:

Izegrim
1 mei 2006, 11:54
Door de software zit er eigenlijk geen nadeel aan dat de XTL niet op je buro past. Denk even na over een paar dingen. Ga je nog modelpacks aanschaffen? Het FX Junkie pack zit al standaard in de XTL. Wil je ooit kunnen trappen op knoppen of een volume/wah gebruiken? Met de XTL ben je goedkoper uit dan met een FBV. Ik zou wel zeggen dat de XT makkelijker is als je hem enkel als recording interface en mobiele oefenoplossing gaat gebruiken. De XTL is toch vrij lomp (maar ik was een pedalboard van 20kg gewend dus het valt ook weer mee). Ik heb er echter geen moment spijt van gehad dat ik De XTL heb gekocht i.p.v. de rode boon. Soundwise zal het geen zak uitmaken.

MarkS
1 mei 2006, 22:05
Is Guitar Rig 2 niet iets voor je?

guitardude
3 mei 2006, 19:27
Ik heb vandaag het geluk gehad om even een pod xt pro + shortboard en een HD147 top + Marshall 1960 vintage cab uit te proberen. :D (/pats mode off)
Een shortboard maakt alles gewoon veel makkelijker ja. Dus ik ga nu waarschijnlijk voor pod xt + shortboard :)

Globetrotter
4 mei 2006, 19:45
Hoi!

Ik heb bij mijn POD XT zo 'n FBV Express gekocht, is echt wel ok, ook met expressiepedaal enz. Kost nog geen 110€ bij Key Music.
Cheers,

Bart

Scali
4 mei 2006, 19:47
Voor wie het nog niet gezien had, er staan nu dus een paar samples van mijn G9.2tt online, zie dit topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=73832