PDA

View Full Version : Mr jack, demo opgestuurd naar Conservatorium A'dam en Rockacademy



freeeekk
30 april 2006, 19:30
Liedjes van de demo cd die ik naar de rockacademy en conservatorium van A'dam heb gestuurd (krijg morgen reactie van rockacademy) vertel maar wat je ervan vind..

Link: mrjack.bramhoo.nl

Ik ben de zanger en gitarist btw...

Alvast bedankt voor de reacties!!!

MichaelSS
30 april 2006, 19:59
Gitaar is mooi.

Maar zoek een andere zanger. Niet lullig ofzo, maar vind het gezing erbij niks. Het is te Lelijk opgenomen, en het is vals.

Gitaar is super hoor voor de rest. Zang is alleen niks.

En vind ook weinig actie in de muziek zelf.

Lijkt trouwens ook wel alsof de drummer midi is. Slaat steeds over bij 2de nummer.

freeeekk
30 april 2006, 20:09
bedankt voor de reactie michael. Drums zijn trouwens niet midi.. enne ja ieder zijn mening over mijn zang alleen ik dacht niet dat 't vals was maargoed in ieder geval bedankt voor de feedback :)

Reel Big Fish
30 april 2006, 20:13
Ik vind de muziek niet echt ballen hebben ofzo.. het kan me niet echt veel boeien op de een of andere manier. Ineens knalt er ook een solo uit. Het is zeg maar:

Stil --> SOLO!!

En precies hetzelfde als de solo afgelopen is. Knal! En weer verder. Beetje matige overgangen. Maarja, dat is mijn smaak.

Edit: dit betreft dus stay or go away

freeeekk
30 april 2006, 20:18
haha dat stil-->solo vond ik juist gaaf.. maargoed daarom heb ik 't ook zo geschreven he ;)

Tristan
30 april 2006, 20:36
Volgens mij klinken de drums een beetje MIDI achtig, omdat je de bas bijna niet hoort, want die is met plectrum ingespeeld... Daarom klinken de drums heel erg losstaand van de gitaren en krijg je zo'n MIDI feel bij de drums...
Ik ben niet echt weg van de zang, het zou wel wat expressiever mogen van mij, het is een beetje braaf en dat vind ik eigenlijk niet bij je stem passen... Wat meer schreeuwen zal wel helpen denk ik (beetje Nirvana/Kurt Cobain stijl ofzo)...
Je tokkelpartijtjes op de gitaar vind ik mooi, alleen volg ik de logica niet echt met de distortion partijen die daarna komen, die vind ik minder sterk...
De gitaarsolo's komen op mij heel alternatief over, dat betekent dat het voor mij niet echt mooie solo's zijn, maar meer ranzig, geen echte gitaristen of muzikantensolo's, maar van die solo's zoals je dat vaak in alternatieve Rock hoort...
Je kan meerdere kanten op met je muziek, maar zoals ik het nu plaats is het een beetje alternatieve Rock met raakvlakken in de Grunge, ik weet niet of dat ook je bedoeling is... Ik denk dat vooral je tokkelstukjes ook wel ruimte bieden om andere muzikale terreinen te verkennen, bijvoorbeeld 70's Rock achtig en een beetje psychedelisch, maar daar moeten je zang, je gitaarsolo's en vooral je distortion partijen dan ook wel beter bij passen... (meer blues erin, riffs etc...)
Wil je auditie doen voor de popafdeling van het Conservatorium Van Amsterdam?

freeeekk
30 april 2006, 20:46
ja ik wil inderdaad auditie doen voor de popafdeling.. bass is btw met de vingers gespeeld op een enkel stuk na bij 'yesterday' net voor de solo maar voor de rest dus met vingers.. ik denk niet dat ik moet gaan schreeuwen, A. omdat ik dat niet goed kan en B. vind ik dat ook niet een toevoeging ofzo dus daar verschillen denk ik wel in mening. Ik denk overigens wel dat ik nog zeker aan mijn zang moet werken hoor maar goed 'ik doe ook maar wat' tot nu toe met zingen, heb d'r nooit les ingehad ofzo (op enkele soort van lesjes van een vriendin van mij na..) Gek eigenlijk dat ik vooral goede reacties heb gehoord op mijn zang en nu 3x achter elkaar geen goede maar goed zal ook er ook wel aan liggen dat het nog altijd mensen zijn die ik ken die daar iets over zeiden en dat is toch anders dan dat een onbekende er iets over zegt, ook al denk ik zeker niet dat die mensen het maar zeiden omdat ze mijn vrienden zijn ofzo, ze geven echt wel hun mening. maar heel erg bedankt voor de uitgebreide reactie!

Thijs G
1 mei 2006, 16:21
Vet dat je naar Conservatorium in A'dam gaat :D

Ik ga ook, alleen jazz, moet de 18e voor komen spelen, ga donna lee doen van parker, summertime and nog een zelfgeschreven ding :D Wat ga jij spelen dann?

Maarja, gitaar is wel leuk, zang moet idd nog aan gewerkt worden.

benwave
3 mei 2006, 07:57
Hoi

Je nummers zijn niet echt af vind ik.
De melodie lijnen zijn ook niet echt veel. Wat je eens kan proberen is eerst in je muziek een melodielijn met je gitaar maken.
En dat dan daarna omzetten in woorden.
En nummers schrijven is net zo iets als schilderen. met een paar strepen ben je er niet. Je moet er wel naar blijven kijken en verbeteren totdat het maximale er uit is gehaald, en de compositie klopt. En sommige ideeen worden nooit wat, die dump je dan je onthoudt de goeie stukjes ervan en misschien gebruik je ze later nog eens.

groeten Ben

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=239829

Basseytje
3 mei 2006, 13:18
hmm ik vind je zang niet egt super hoor... beetje plat en slecht opgenomen niet veel diepte gwoon bijna niets ook soms vals en de muziek klonk romelig en ik haalde er niets uit je moet mee kunen gaan in de muziek en dat had ik egt niet.

kben benieuwd wat ze ervan vonden op t conservatorium