PDA

View Full Version : Gap Tijd



Ronaldd
30 april 2006, 17:57
Hey. Ik kan niet echt duidelijk antwoord vinden in een voorgaand toppic voor dit probleem, dus start ik er zelf eentje op...
Ik heb de rover, g-force. De g-force staat in serie geschakeld met de rover omdat ik zo meer keuze heb met effecten, zoals tremolo etc.
Als ik met mijn midi bord schakel heb een overgangstijd waar ik me dood aan erger. Als ik de g-force op bypass zet, schakelt hij zonder overgangstijd (Je hebt dus ook geen overgangstijd als je de g-force parallel schakelt met de rover, althans het directe geluid niet, dus wel het effect geluid).
Ik heb geprobeerd met de effecten het probleem op te lossen door de effecten op “FX IN” te zetten. Maar het resultaat is nog niet om naar huis te schrijven. Ik heb ook een parallelle rechte lijn bij effecten gezet, maar ook geen goed resultaat.
Weten jullie misschien iets om dit weg te krijgen??

Het probleem zou opgelost wezen als ik er nog een g-force bij zou kopen. Eentje parallel en de ander serie geschakeld met de rover. Maar zover reikt mijn portemonnee niet.

vinni
1 mei 2006, 11:19
het is bekend dat je wat vertraging hebt met het schakelen van presets op de G-force.

Wat vaak gedaan wordt is dat je een preset maakt met alle benodigde effecten voor die bepaalde song en dan met CC's de fx-blokken aan/uit zet die je nodig hebt tijdens het nummer. Dan hoef je niet van preset te switchen.

Groet,
Vinni

Ronaldd
1 mei 2006, 19:03
Ik snap wat je bedoeld. maar ik heb de fc-200. Het die heeft maar 1 cc. Dus dan moet ik weer een ander bord kopen..
pff... ik denk dat ik maar weer parallel ga spelen,,. alleen mis je dan bepaalde effecten..

morris
1 mei 2006, 20:54
pff... ik denk dat ik maar weer parallel ga spelen,,. alleen mis je dan bepaalde effecten..

je wint er één belangrijk effect mee:
TOON! :sssh:


overigens, je kunt de fc200 ook zo aanpassen dat je er een stuk of wat CC's bij hebt. Een paar kleine schakelaartjes in een kleine smalle case met individuele outputs, die je aan de achterkant van je FC 200 kunt monteren. Speeddemon op het effectenforum kan je zoiets wel maken.

Morris

Ronaldd
2 mei 2006, 16:09
je wint er één belangrijk effect mee:
TOON! :sssh: Hier heb je idd gelijk in, geen twijfel over. Maar het is wel jammer dat bij sommige effecten het effect weg is, bijv bij textrem.

overigens, je kunt de fc200 ook zo aanpassen dat je er een stuk of wat CC's bij hebt. Een paar kleine schakelaartjes in een kleine smalle case met individuele outputs, die je aan de achterkant van je FC 200 kunt monteren. Speeddemon op het effectenforum kan je zoiets wel maken.
MorrisJa klopt. Ik heb het hier wel eens met beejee over gehad. Bijv de fs-5l om je chorus aan of uit te zetten en een fs-5u erbij voor tap-tempo. Die kastjes kosten gemiddel zo'n 35 euro. Als je 3 fs5l en 1 fs5u ben je 135 euro kwijt, met de inmiddels gekochte fc200 ben je dan 335 kwijt voor een midi bord. Is het dan nog de moeite, kun je dan niet beter opzoek naar een rocktron all acces....

srv-man
2 mei 2006, 21:19
Ja klopt. Ik heb het hier wel eens met beejee over gehad. Bijv de fs-5l om je chorus aan of uit te zetten en een fs-5u erbij voor tap-tempo. Die kastjes kosten gemiddel zo'n 35 euro. Als je 3 fs5l en 1 fs5u ben je 135 euro kwijt, met de inmiddels gekochte fc200 ben je dan 335 kwijt voor een midi bord. Is het dan nog de moeite, kun je dan niet beter opzoek naar een rocktron all acces....

Op die manier wordt het inderdaad wel duur, maar ik denk dat Morris een goedkopere oplossing bedoelt. Gewoon een paar switches op een profieltje schroeven en dat geheel achterop je FC200 bevestigen. De aansluitingen kun je nog solderen ook als je wilt, is het helemaal goedkoop.
Laatst stond er ook zo'n stukje huisvlijt te koop (op een Boss FC50), voor wie het gezien heeft.

Een 2ehands Rocktron AA kost trouwens altijd nog zo'n 600-650 euro......

BeeJee
3 mei 2006, 00:18
Hoi Ronald, ik denk dat als je bijv. Speeddemon even 'contact' dat je wel goedkoper uit kunt zijn. Wat je ook kunt overwegen is de G-force verpatsen en een Lex G2 aanschaffen, dan heb je aanzienlijk minder last van tone-suck serieel dan met een G-force. Ik draai deze na een jaar parallel nu ook weer serieel, met bevredigend resultaat. Het beetje tone dat ik nu verlies weegt niet op tegen de flexibiliteit die ik ermee gewonnen heb. Als je ooit Lexicon (MPX1, G2 of PCM-serie) kunt proberen: doen! Je zult versteld staan van de ad/da-converters tov. de TC

morris
3 mei 2006, 01:29
Op die manier wordt het inderdaad wel duur, maar ik denk dat Morris een goedkopere oplossing bedoelt. Gewoon een paar switches op een profieltje schroeven en dat geheel achterop je FC200 bevestigen. De aansluitingen kun je nog solderen ook als je wilt, is het helemaal goedkoop.
Laatst stond er ook zo'n stukje huisvlijt te koop (op een Boss FC50), voor wie het gezien heeft.

Een 2ehands Rocktron AA kost trouwens altijd nog zo'n 600-650 euro......

Ja precies, dat bedoel ik. Ik heb ook al eens een FC200 op een dergelijke wijze gemodificeerd gezien. Die had een paar Carlings er bovenop gemonteerd. Ik kan alleen het picje even niet meer zo snel vinden.

Morris

Ronaldd
3 mei 2006, 17:11
Gewoon een paar switches op een profieltje schroeven en dat geheel achterop je FC200 bevestigen. De aansluitingen kun je nog solderen ook als je wilt, is het helemaal goedkoop.
Ahha,, ja idd.. Maar dat is in feite het zelfde als die losse dingen, maar dan alleen de switchs op een plakje d’r bij. Het is idd een goed oplossing. Ik zal speeddemon wel ff iets over vragen.

Een 2ehands Rocktron AA kost trouwens altijd nog zo'n 600-650 euro......Ja ik zat al een tijdje te zoeken, maar die dingen worden maar niet verkocht. Is evengoed een hoop geld, zal idd naar iets anders moeten kijken.

Wat je ook kunt overwegen is de G-force verpatsen en een Lex G2 aanschaffen, dan heb je aanzienlijk minder last van tone-suck serieel dan met een G-force. Ik draai deze na een jaar parallel nu ook weer serieel, met bevredigend resultaat. Het beetje tone dat ik nu verlies weegt niet op tegen de flexibiliteit die ik ermee gewonnen heb. Als je ooit Lexicon (MPX1, G2 of PCM-serie) kunt proberen: doen! Je zult versteld staan van de ad/da-converters tov. de TC Mm ja is ook een optie, ik zou ze zeker ook eens willen proberen. Ik vermoed wel dat de effecten zelf wel beter zullen zijn in de g-force. Ik vraag me eigenlijk ook af, hoe vaak zal ik de serie aangesloten manier gebruiken ivm parallel aangesloten... is minimaal denk..
Wat is trouwens de uitgebreidste van lexion. Ik las dat de mpx1 de uitgebreidere g2 is??
Ja precies, dat bedoel ik. Ik heb ook al eens een FC200 op een dergelijke wijze gemodificeerd gezien. Die had een paar Carlings er bovenop gemonteerd. Ik kan alleen het picje even niet meer zo snel vinden.Morris Ik zat ff te kijken maar die switches, maar zie geen vergelijkbare zoals die van boss, meer stroom schakelaars etc.
Ik het trouwens mogelijk om die switches van boss los te bestellen, want volgens mij zit er verder geen printplaten etc in, alleen een schakelaar met een jackplug..

Wees gegroet, Ronald.

BeeJee
3 mei 2006, 18:31
Ronald,

't Is net andersom: de G2 is een uitgebreidere mpx1. Eigenlijk een mpx-1, specifiek toegespitst op gitaristen, met een extra signaalpad en een zooitje specifieke gitaar-effecten erbij.

Harm
4 mei 2006, 08:58
Ahha,, ja idd.. Maar dat is in feite het zelfde als die losse dingen, maar dan alleen de switchs op een plakje d’r bij. Het is idd een goed oplossing. Ik zal speeddemon wel ff iets over vragen. Ja ik zat al een tijdje te zoeken, maar die dingen worden maar niet verkocht. Is evengoed een hoop geld, zal idd naar iets anders moeten kijken.
Mm ja is ook een optie, ik zou ze zeker ook eens willen proberen. Ik vermoed wel dat de effecten zelf wel beter zullen zijn in de g-force. Ik vraag me eigenlijk ook af, hoe vaak zal ik de serie aangesloten manier gebruiken ivm parallel aangesloten... is minimaal denk..
Wat is trouwens de uitgebreidste van lexion. Ik las dat de mpx1 de uitgebreidere g2 is?? Ik zat ff te kijken maar die switches, maar zie geen vergelijkbare zoals die van boss, meer stroom schakelaars etc.
Ik het trouwens mogelijk om die switches van boss los te bestellen, want volgens mij zit er verder geen printplaten etc in, alleen een schakelaar met een jackplug..

Wees gegroet, Ronald.

g2 is uitgebreider, voor de preamp jongens meer maar deze kan overgeslagen worden. G-Force is dedicated effect processor. als je deze serieel gebruikt (en dus tone suck krijgt, altijd!) dan moet je iets mer gain indraaien en dan hoor je er niets meer van! Tip van vriend.... Lexicon is warmer in galm, Tc is beter in delay en chorus (vind ik....) daarom heb ik ook nog beide... :-p ...

Maar ik zit zelf ook te jojoen met geluid van de g-force omdat ik weer denk aan pedalen in combinatie met de g-force...

Is de G-Force zo traag dan serieel met schakelen? Vreemd... Mischien moet je dan kijken naar een 2de hands M3000 van TC, schakelt snel en is super, ook weer tip van kameraden...

Bezig zijn met geluid... moet ik ook weer doen... heerlijk!!! Whahaha!!!

morris
4 mei 2006, 17:08
G-Force is dedicated effect processor. als je deze serieel gebruikt (en dus tone suck krijgt, altijd!) dan moet je iets mer gain indraaien en dan hoor je er niets meer van!

:seriousf::seriousf::seriousf:

humor van de bovenste plank!

Harm
5 mei 2006, 07:45
:seriousf::seriousf::seriousf:

humor van de bovenste plank!

Hmmm,

Heb ik iets gemist dan Morris? Heeft die kameraad me verkeerd ingelicht? Hmmm, dan moet ik het zelf ook eens serieel proberen om te zien wat die verschillen zijn! Ga ik eens doen! :-p

Harm

morris
5 mei 2006, 09:21
Hmmm,

Heb ik iets gemist dan Morris? Heeft die kameraad me verkeerd ingelicht? Hmmm, dan moet ik het zelf ook eens serieel proberen om te zien wat die verschillen zijn! Ga ik eens doen! :-p

Harm

Sorry ik dacht dat je een grap maakte.
Doe het maar eens, het enige wat er aan de hand is bij het opschroeven van de gain is dat je oren je voor de gek gaan houden. Het menselijk oor interpreteert iets wat harder is als beter. Uiteraard wijzigt er in je signaalpad geen ene moer.
Ik heb jaren als comprimis met de GForce serieel gespeeld. Ter wille van de compactheid van mijn live rackje kon ik er (live) wel mee leven, maar het verschil tussen GForce serieel en parallel is levensgroot.

Morris

Harm
5 mei 2006, 13:19
Sorry ik dacht dat je een grap maakte.
Doe het maar eens, het enige wat er aan de hand is bij het opschroeven van de gain is dat je oren je voor de gek gaan houden. Het menselijk oor interpreteert iets wat harder is als beter. Uiteraard wijzigt er in je signaalpad geen ene moer.
Ik heb jaren als comprimis met de GForce serieel gespeeld. Ter wille van de compactheid van mijn live rackje kon ik er (live) wel mee leven, maar het verschil tussen GForce serieel en parallel is levensgroot.

Morris

Hoi Morris!

Ok, dat begrijp ik... Ik gebruik de g-force nu parallel (mono) in de top. Kwaliteit galm is mooi en netjes. In mijn stereo rakc ook altijd via de mixer en dat klink altijd goed... Goed apapraat!
Maar waarom zou de lexicon g2 of pcm81 (bijvoobeeld) beter zijn serieel?

Ik zit nu al weer te denken om de chorus van boss te pakken zodat ik alleen delays en galm uit de g-force trek, phase / flange etc klinken sowieso al mooier op deze wijze.. tijd voor een pedalboardje! :-p

Zou jij dan in de volgende situatie: Triaxis, G-force, eindtrap altijd een mixer erbij in poten om de effecten parallel te hebben?

thanks voor de tips!

Harm
(die duidelijk zijn effecten verwaarloost heeft de laatste tijd en dringend tijd moet maken daarvoor!! )

morris
5 mei 2006, 14:25
Hoi Morris!

Ok, dat begrijp ik... Ik gebruik de g-force nu parallel (mono) in de top. Kwaliteit galm is mooi en netjes. In mijn stereo rakc ook altijd via de mixer en dat klink altijd goed... Goed apapraat!
Maar waarom zou de lexicon g2 of pcm81 (bijvoobeeld) beter zijn serieel?

Ik zit nu al weer te denken om de chorus van boss te pakken zodat ik alleen delays en galm uit de g-force trek, phase / flange etc klinken sowieso al mooier op deze wijze.. tijd voor een pedalboardje! :-p

Zou jij dan in de volgende situatie: Triaxis, G-force, eindtrap altijd een mixer erbij in poten om de effecten parallel te hebben?

thanks voor de tips!

Harm
(die duidelijk zijn effecten verwaarloost heeft de laatste tijd en dringend tijd moet maken daarvoor!! )

Elk apparaat in serie kleurt je klank, zelfs een transparante (goede) mixer. Als het allemaal analoog blijft is er meestal nog vrij weinig aan de hand, maar zodra een AD/DA conversie plaats vindt is het meestal niet goed. Zelfs met dure Eventides. Ik zou -als je de plaats er voor hebt- altijd voor een parallelle setup gaan met een goede mixer in combinatie met pedaaltjes.

Morris

BeeJee
5 mei 2006, 16:06
Morris heeft gelijk, dat alle ad-da conversies het geluid beinvloeden. Als je per se serieel wilt spelen, kun je beter een G2 hebben dan een G-force, vind ik. Mijn ervaring/beleving is dat deze je basistoon minder kleurt en beinvloedt dan de TC, oftewel ik vind hem transparanter.

Ronaldd
6 mei 2006, 17:07
Mmmmmmmmmm
Ja ik heb het allemaal weer parallel aangesloten. Ik ging me toch teveel ergeren aan die stiltens.
Ik heb nog wel geprobeerd met die gain. maar dat resultaat is ook niet om over naar huis te schrijven.
Ik ga nog wel eens aan ernst vragen of hij daar niet een simpele oplossing voor heeft om in de rover iets te schakelen tussen serie en parallel...

gr