PDA

View Full Version : Gibson M3, waarde?



Wormaap
30 april 2006, 15:29
Een Gibson M3, wat is die nog waard tegenwoordig?

Even wat side-info.
In m'n band gebruik ik momenteel m'n Dean USA Pro Hardtail en m'n Charvel Model 6. Ondertussen ben ik erachter dat de Dean stiekem té gelikt klinkt voor onze muziek, en ben ik dus op zoek naar'n 2e oude superstrat-achtige. Hierbij is m'n oog dus gekomen op'n M3 (en hoe heette die andere Gibson superstrat ookalweer? )
Als nog iemand anders tips heeft voor'n Superstrat-achtige met veel mojo en karakter (Ibanez valt dus bijvoorbeeld al af, geweldige gitaren, maar in mijn ogen missen ze karakter, ze zijn té perfect) dan zijn die ook meer dan welkom :)

Als iemand interesse heeft in de Dean, dan mag'ie me BTW PM'en met een bod, maar hij gaat niet goedkoop weg ofzo, omdat ik 99% zeker weet dat ik er spijt van ga krijgen.

Scali
30 april 2006, 15:43
Er is ook de M4, en van beide modellen zijn ook Epiphone-versies te krijgen (helaas met geschroefde hals ipv gelijmd, en of de karakteristieke M3/M4 elektronica erin zit, betwijfel ik ook).

Zijn voor mij ook de ideale gitaren. Ik heb nu een Ibanez RG570CT, die eigenlijk maar 1 ding mist: een gelijmde hals.
Ik heb er eigenlijk maar 1 keer eentje gezien.. een M3 (ik dacht Gibson, maar ben niet 100% zeker) bij Rock Palace, voor 899 gulden. Als ik 899 gulden had, had ik em nu, maarja, die had ik niet. Opvallend aan die gitaar vond ik dat ie een rollernut had, geen locking nut.
Volgens mij zijn ze vandaag iets van 1000-1500e waard, afhankelijk van de staat waarin ze verkeren. En zo zeldzaam... bah. Maar eens zal ik er eentje hebben... liefst een M4.

Toevallig zie ik nu net deze: http://cgi.ebay.com/GIBSON-MIII-DLX-M3-DELUXE-GUITAR_W0QQitemZ7406312601QQcategoryZ33040QQcmdZVi ewItem

Maxxas
30 april 2006, 17:50
Idd. de m3 en de m4. Je moet ze makkelijk voor onder de 1000 euro kunnen krijgen. Stond er laatst niet 1 op gitaarmarkt? Die heeft er tijden gestaan.

GuitarMaster
30 april 2006, 18:55
Ik heb er meerdere op marktplaats zien staan voor rond de 700 euro en het duurde erg lang voordat die verkocht waren.

robert-gitarist
30 april 2006, 19:03
Ik heb er meerdere op marktplaats zien staan voor rond de 700 euro en het duurde erg lang voordat die verkocht waren.

Precies..en dat was ook nog eens een custom..dus zo gek veel zijn ze niet waard.Apparte gitaren.Ik heb een rode Gibson M3 gehad met vrij apparte slagplaat en die was toen verkocht 2de hands voor 900 gulden.

Dude
30 april 2006, 19:47
dat komt omdat ze echt gruwelijk lelijk zijn, typische love 'em or hate 'em gitaren.....

Wormaap
30 april 2006, 19:58
Alleen de modellen zonder slagplaat zijn dan ook mooi :P
Die met slagplaat vind ik persoonlijk behoorlijk minder.

FNaRK
30 april 2006, 21:30
fijne gitaartjes hoor !! Lekkere hals, goede elemenen, goede sound,

jaren op gespeeld, gekocht voor 1000 GULDENS
verkocht voor iets van 750 euro...

http://home.kabelfoon.nl/~hoed/roadkill/gibson_MIII.jpg

Scali
30 april 2006, 22:27
Precies..en dat was ook nog eens een custom..dus zo gek veel zijn ze niet waard.Apparte gitaren.Ik heb een rode Gibson M3 gehad met vrij apparte slagplaat en die was toen verkocht 2de hands voor 900 gulden.

Ze zijn wel schaars, en het is Gibson, dus ze worden met de jaren meer waard... Beginnen een beetje een status van verzamelobject te krijgen.

GuitarMaster
30 april 2006, 22:40
Ze zijn wel schaars, en het is Gibson, dus ze worden met de jaren meer waard... Beginnen een beetje een status van verzamelobject te krijgen.

Er zijn ook zat schaarse gitaren die geen reet waard zijn omdat ze gewoon niet erg gewild zijn, lijkt me ook een beetje het geval met de M3.

Scali
30 april 2006, 22:44
Er zijn ook zat schaarse gitaren die geen reet waard zijn omdat ze gewoon niet erg gewild zijn, lijkt me ook een beetje het geval met de M3.

Ik ben dus actief op zoek naar een M3/M4, en ik zie ze steeds vaker bij verzamelaars en van die 'boutiques'. En de prijzen worden steeds hoger.
Dus ik hou het bij verzamelstatus.
Niet dat ie daarom heel gewild is, de gitaar is niet eens bekend bij een hoop mensen, maar een select gezelschap kan de gitaar zeker op waarde schatten.

Maar als je ergens M3/M4 weet te staan die weinig kosten, hou me dan op de hoogte :)

Wormaap
30 april 2006, 22:57
Misschien kan ik er dus zelf aan een komen. Ik ken iemand die weer iemand kent die er een heeft. Die persoon speelt alleen altijd op z'n hollowbodies, en gebruikt die M3 dus totaal niet. Hij gaat voor me vragen of'ie hem verkoopt, zou ik érg leuk vinden ;)

Dude
1 mei 2006, 13:10
is dit hem niet toevallig ?? (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/32877551.html?return=eJwlyl0KwjAQRtG9FNrHpPmB1JQgd SdBCwmJzdAMWBX37kRf5jsXxlth39GOc7VCS9vV1e%2FXMAdEs JynAuvG7n5PCNl7rGzL%2FP%2FCIMD5yE4Mt%2BrSo1dLry5Ya AUh01mMnBplo%2F4Ria8IjQdxMuakWzwptDJCjlSlRko5gBPd% 2FPkC6ksvJA%3D%3D&df=1)


je weet nooit..

Wormaap
1 mei 2006, 18:45
Da's niet die wat ik misschien kan kopen. Maar het zou best kunnen dat die gast zoiets heeft, en geen M3 (zou ik érg jammer vinden, want die U2 is weer te standaard :P )

jeroenb
2 maart 2008, 17:26
hallo ik kan nu een gibson m3 krijgen .
aleen , hij is niet orgineel meer .
hij is helemaal kaal geschuurd , aleen het brug element werkt nog , de hals element doet niets , de single coil in de midden is een dummy . slagplaat is verwijderd en er ook niet meer bij .en de twee knopjes ontbreken
iemand enig idee wat zulks nog waard is?

Agent_Smith
2 maart 2008, 19:03
Krijgen? Da's niet verkeerd! :D

vulvasonic
2 maart 2008, 22:09
De M3 is een van de meest onderschatte gitaren die ik ooit heb gezien en gehoord. Waanzinnig goede plank!

Niet makkelijk te vinden, maar wel veel bang for the buck...

:jam:

Hollemans
3 maart 2008, 15:47
Zo afgeragd zou ik er niet zoveel meer aan uitgeven. Hij is gewoon minder waard en zal minder opbrengen bij verkoop. Als je dat niet erg vindt rond de 350 euro met koffer. Ik heb de mijne ooit gekocht voor 900 gulden in 1999 en verkocht voor 700 euro helemaal orgineel. Dat is 1,5 jaar geleden en was toen best redelijke prijs. De laatste 2 die ik heb gezien op MP bleven best lang staan. Het was een appart klein gitaartje. Niet echt mijn ding en op de een of andere manier ook niet echt gibson. Lekkere twang erin!

Rinze
3 maart 2008, 16:15
M4 heb ik nog nooit van gehoord, wel de US1:


http://www.jamshop.se/images/items/GibsonUS1beg.jpg

jeroenb
3 maart 2008, 23:02
http://005f2f1.netsolhost.com/gibsonm4natural1.htm

dat is de m4 , maargoed ik zoek dus een waarde van de "afgeragte" m3 :P

iemand??:P

MarshMellow
19 november 2008, 00:29
Mijn vrouw laatst zo'n Gibson M3 te koop staan voor € 1.200,- . Zal ik haar nog eens vragen waaro?

macwilliams
19 november 2008, 06:34
Mijn vrouw laatst zo'n Gibson M3 te koop staan voor € 1.200,- . Zal ik haar nog eens vragen waaro?

Ja vraag haar waarom!

ACSlater
19 november 2008, 09:30
mod-edit: beetje smakeloos...

daarnaast: lekker zinvolle toevoeging :)

FNaRK
19 november 2008, 13:53
1200 euro voor een M3 is te veel