PDA

View Full Version : Mesa/Boogie Studio preamp.. Auw doet toch wel zeer...



Nocki
30 april 2006, 14:12
Hoi,

Heb gisteren mn M/B Triaxis verkocht en de koper wou toevallig zn M/B Studio preamp erop inruilen. dus dat heb ik toen maar gedaan envandaag eindelijk gespeeld (ook gelijk 1ste keer met mn Beamblockers gespeeld)

Wat een gewleidge preamp blijft die Studio toch he. Eigenlijk zou je er gewoon 1 nemen voor het clean... je kan er echt alles uit halen en de attack is gewoon super te noemen. ook de articulatie is geweldig. je kan bepaalde dingen in je spel willen leggen die die ook gelijk laat horen... Ik heb er al eens eerder 1 gehad samen (mn eerste mesa preamp was de studio) maar was even vergeten hoe goed deze was. weer de zelfde verliefdheid als bij de quad preamp... :-)

Vraag me niet waarom ik dit vertel maar moest het gewoon even van me a schrijven. vandaag de Studio preamp gebruikt samen met mn 2:90 en 1 2x12 recto vab van boogie.

Nocki

DarknessAwaits
30 april 2006, 15:08
...en de kopen wauw toevallig...

Maar verder... ;)

Hoe klinkt de overdrive eigenlijk van die preamp? Lijkt me een heel tof ding om te hebben, en ze worden ook al heel lang gemaakt niet? Ik dacht dat de Who er ook mee had opgenomen ofzo...

Nocki
30 april 2006, 16:22
Dat was idd een geschreven stukje nederlands waar ik me diep voor schaam... :-)

Overdrive is leuk! kan heel veel en klinkt voor elke gitaar ook weer geheel anders!!!
Nocki

Michael AE
30 april 2006, 17:17
Ik dacht dat de Who er ook mee had opgenomen ofzo...

Ik denk dat je AC/DC bedoelt.

Einzeln
30 april 2006, 17:43
Het is een echt Mesa/boogie geluid. Je kunt er een behoorlijk modern punk/rock geluid mee neerzetten. Samen met die 2;90 heb je een griezelige set. Met een enorme headroom. Loei en loei hard.

AART
30 april 2006, 20:04
Lijkt erg op Mark IV/Quad lead 1 toch dacht ik?

zit er zelf ook al een tijdje op te gassen, maar ik gas op zoveel :satisfie:

DarknessAwaits
30 april 2006, 20:40
Ik denk dat je AC/DC bedoelt.

Nee hoor;

http://www.thewho.net/whotabs/equip-mesaboogie.htm

Ik bedoelde echt The Who.

Michael AE
30 april 2006, 23:02
Okay, cool, dat wist ik niet. AC/DC heeft echter ook met een Studio Preamp opgenomen ooit.

AART
30 april 2006, 23:05
He michael, heb je er nooit over gedacht om die IIC te laten upgraden tot een IIC+?

tnijland
30 april 2006, 23:42
Hey Nocki,

Hoe klinkt dat cleane kanaal van die studio preamp dan: meer als het groene clean (vol, vet) of meer als het yellow cleane kanaal (helder, twinkelend) van de Triaxis?

groetjes,
Theo

Nocki
1 mei 2006, 08:10
Geen van 2en. de studio heeft toch een veel beter clean geluid an de triaxis.

Nocki

Michael AE
1 mei 2006, 16:56
He michael, heb je er nooit over gedacht om die IIC te laten upgraden tot een IIC+?

Ja, wel aan gedacht, maar ik weet niet of ik het wel nodig vind. Ik heb wel eens op een MKIIC+ gespeeld, maar die had een minder mooie voicing naar mijn smaak. Mijn MKIIC is iets gruiziger, maar heeft ook meer midden. Misschien dat ik hem ooit eens laat modden, maar niet in de nabije toekomst iig.

ieme
1 mei 2006, 18:54
gas is een vreemde ziekte....


dit is alles wat ik te zeggen heb....

AART
1 mei 2006, 18:58
Ja, wel aan gedacht, maar ik weet niet of ik het wel nodig vind. Ik heb wel eens op een MKIIC+ gespeeld, maar die had een minder mooie voicing naar mijn smaak. Mijn MKIIC is iets gruiziger, maar heeft ook meer midden. Misschien dat ik hem ooit eens laat modden, maar niet in de nabije toekomst iig.


Is het een simul class IIC?

Zo ja, als je hem dan laat modden, heb je een IIC+ met simul en GEQ, die dingen klinken erg vet, bovendien is ie dan twee keer zoveel waard.

Michael AE
1 mei 2006, 19:43
Is het een simul class IIC?

Zo ja, als je hem dan laat modden, heb je een IIC+ met simul en GEQ, die dingen klinken erg vet, bovendien is ie dan twee keer zoveel waard.

Nee, het is geen simulclass, maar hij heeft wel GEQ. Over de waarde maak ik me geen zorgen, want ik heb al mensen langs gehad die er drie keer zoveel voor boden dan ik er voor betaald heb. Bovendien is dit een versterker die ik NOOIT meer weg doe. ;) Echt een unieke klank, je zou hem eens moeten horen. Heel anders dan een MKIIC+ of een MKIII en naar mijn mening mooier. Wordt weer tijd voor een meeting denk ik.

ieme
1 mei 2006, 20:02
Wordt weer tijd voor een meeting denk ik.

Ja ben ik helemaal met je eens!

Nocki
1 mei 2006, 22:08
Als je je amp goed vind klinken moet je m niet modden naar de IIC+ het zorgt voor een veranderen die niet nodig is als je ervan houdt zoals die is. gewoon houden zo dus!

Heb de laatste tijd nog wat gespeeld op de Studio preamp en als mn nieuwe top maar voor 50% zo klinkt op het cleane kanaal ben ik al blij. wat een heerlijk geluid. klinkt echt super goed!

Nocki

ieme
2 mei 2006, 09:43
als mn nieuwe top maar voor 50% zo klinkt op het cleane kanaal ben ik al blij. wat een heerlijk geluid. klinkt echt super goed!

Nocki


dat betwijfel ik, je moet altijd voor 100% gaan nocki, anders blijf je bezig!

pimmedoris
2 mei 2006, 10:15
Rare vraag misschien, maar waarom hou je je Studio niet als die zo fantastisch klinkt?

DarknessAwaits
2 mei 2006, 10:43
Hij wil een top gaan gebruiken, dus geen rack preamp+poweramp.

AART
2 mei 2006, 10:57
hij heeft een roadster bestelt en moet voor juli alles verkocht hebben olgens mij :cooler:

DarknessAwaits
2 mei 2006, 11:23
Januari, Februari... Juni, Jullie ?... November, December :satisfie:

Nocki
2 mei 2006, 13:06
Nee Ik moet voor Juli alles aan Jullie verkocht hebben.. :-)

Ik heb al een beetje gekeken naar wat ik al heb verkocht en kan alles voor een lage prijs verkopen wat ik nog heb. dan heb ik nog voldoende om mn top te betalen. dus het wachten is op iemand die een bod durft te doen...

Nocki

AART
2 mei 2006, 13:19
ik bied 10!


:chicken:

ieme
2 mei 2006, 13:34
€25 is mijn bod voor de studio!

Nocki
2 mei 2006, 14:35
even over na denken hoor...










































































































































































































Nee laat maar... :-)
ik bedoelde dat de normale prijs rond de 450 / 500 ligt en ik er 400 kontant voor wil hebben... :-) toch weer interesant voor de koper.

AART
2 mei 2006, 17:03
normale prijs incl. fs is 400 hoor.

300-350 is een aanbeiding :satisfie:

Nocki
2 mei 2006, 17:45
Is dat een bod? :-)

AART
2 mei 2006, 19:16
Is dat een bod? :-)


nee, helaas, dat geld hb ik niet op het moment, net het laatste weggebracht voor een EMG 85 en wat setjes snaren/jacks etc.

Nocki
2 mei 2006, 19:28
hihi... :-)

srv-man
2 mei 2006, 21:25
Ach, die Studio raak je nu toch niet kwijt, iedereen wacht op die Roadster die in augustus op de 2ehands markt komt......

AART
2 mei 2006, 22:19
hihi :satisfie:

Nocki
2 mei 2006, 22:40
precies! :-) ik hoop dat het gaat meevallen...

srv-man
2 mei 2006, 23:02
Ik hoop toch wel dat je die Roadster al een keer geprobeerd hebt.....

Nocki
2 mei 2006, 23:04
verkeerd gehoopt. ze zijn nog maar net leverbaar in amerika en juli/augustus pas in nederland... hoop ik...

Nocki