PDA

View Full Version : ik wil slechts een humbucker aansluiten!



Man
30 april 2006, 13:00
Vrienden,

Ik heb hier een oude Flying V liggen en daar wil ik geluid uit krijgen.

De onderdelen die ik hiervoorheb zijn:

Ibanez V8 (rood, wit en ground..?)
1Volume pot 500k
1 output..ding..


volgens mij is het mogelijk hier een geluid meete produceren.. maar ik word maar geen wijs uit de diagrammetjes die ik op internet vind.

DE VRAAG:

Kan iemand hier even opschrijven hoe ik dit moet aansluiten? het zal waarschinlijk niet zo ingewikkeld zijn toch? ;)


Wout.

Orpheo
30 april 2006, 13:13
Vrienden,

Ik heb hier een oude Flying V liggen en daar wil ik geluid uit krijgen.

De onderdelen die ik hiervoorheb zijn:

Ibanez V8 (rood, wit en ground..?)
1Volume pot 500k
1 output..ding..


volgens mij is het mogelijk hier een geluid meete produceren.. maar ik word maar geen wijs uit de diagrammetjes die ik op internet vind.

DE VRAAG:

Kan iemand hier even opschrijven hoe ik dit moet aansluiten? het zal waarschinlijk niet zo ingewikkeld zijn toch? ;)


Wout.

www.seymourduncan.com en dan bij support schematics aanklikken, daar bij humbuckers 1 humbucker 1 vol aan klikken. echt te lastig, ik weet het. maar dan zie je hoe het moet.

je moet een van de buitenste 'lugs' van je pot aarden aan de behuizing vna de pot zelf. de input is uit mijn hoofd de andere buitenste lug, output de middelste lug, die gaat dan naar de output. tis echt niet lastig.

en welke ddraad t van de hum is... je probeert eerst de witte als hot, is t die niet, dan de rode. de bare is altijd aarding. als wit hot is, is rood aarde,en andersom.

de search hier doet t wat betreft humbuckers installeren top, en google is your friend.

no 1 hops
30 april 2006, 16:40
of je laat de pot erbuiten en soldeert de pickup rechtstreeks aan de output.
no load, noemen ze dat