PDA

View Full Version : Mijn website...



Alberto
30 april 2006, 10:39
Mijn broer studeert informatica en ik heb hem dan ook gevraagd om voor mij een website in elkaar te steken :)
Ik zou graag jullie meningen horen via dit forum of via het guestbook op de site zelf... De site is nog lang niet af, dat weet ik ook wel (nog vrij leeg) maar wat vinden jullie er tot nu toe van?
En eventueel tips van wat er nog bij kan ofzo??

--> http://users.telenet.be/albertoswerts

Alvast bedankt...

Grrtz

MichaelSS
30 april 2006, 11:20
ik zie alleen een plaatje van een gitaar :?

nielsduursma
30 april 2006, 11:32
ik weet niet hoor, maar het ziet er gewoon uit als een standaard freewebs of een ander gratis site bouwprogramma. niks bijzonders. denk niet dat je daarvoor informatica hoeft te studeren :satisfie:

Alberto
30 april 2006, 11:37
Onder dat plaatje op 'enter' drukken misschien? :)
De site is gemaakt met Dreamweaver 8.0 en wordt ook gebruikt door professionele webdesigners. Mijn broer zit nog maar in zijn eerste jaar en ik vind het geheel er wel netjes uitzien...
In tegenstelling tot gratis webruimte heb ik totaal geen banners en reclame en dat is goed.
Maar zoals gezegd is er natuurlijk nog werk aan. De HTML-code kan altijd aangepast worden...

Grrtz!!

Bram+
30 april 2006, 12:23
ik weet niet hoor, maar het ziet er gewoon uit als een standaard freewebs of een ander gratis site bouwprogramma. niks bijzonders. denk niet dat je daarvoor informatica hoeft te studeren :satisfie:
Inderdaad, nou ben ik geen genie, maar ik kan dit ook met kladblok.. Hier heb je geen dreamweaver voor nodig. Maar een leuke oefening voor je broer natuurlijk.

washburn93
30 april 2006, 13:20
Heeft hij hem met HTML code's gemaakt?

iik kan dat namelijk ook

Bram+
30 april 2006, 13:21
Heeft hij hem met HTML code's gemaakt?

iik kan dat namelijk ook
Van de grond af.

Reigor
30 april 2006, 13:34
Ik vind de layout eerlijk gezegd niet echt mooi.
En een scrollende banner is natuurlijk zó 2002.. :satisfie:

BillyG
30 april 2006, 14:35
inhoudelijk vind ik hem ook niet zo sterk .......

vb.

I live in Belgium wich is located in Europe, like you probably didn't know ;-)

wie denk je dat je bezoekers zijn? Hordes amerikanen ofzo?

The rest of my life isn't that interesting for you people, so I'll spare you the details.

huh?? ...... waarom een website dan?
en je hebt nog helemaal niks gezegd behalve je geboortedatum , dat je in belgie woont en een broer en een vriendin hebt.
Laat dan tenminste nog een foto van je vriendin zien.

en ook een kopje 'News' ..... wat wil je daar in hemelsnaam op kwijt?

MichaelSS
30 april 2006, 15:18
hmm verschil tussen jouwn website en mijne
www.evolutiongaming.nl/Michael/gitaar/

vind ik erg groot. Mijne is in dreamweaver gemaakt.

maar goed. Ik bedoel ook niet dat hij lelijk is, al zou ik dat groene veranderen in wit.

Zorg trouwens ook dat je die button tekst wit krijg. Als ik ergens druk, en i kzit er zie ik geen tekst meer staan. Alleen maar een zwart vakje.

mischien kan je die donker blauw maken om aan te tonen waar je bent.

naja suggesties, suggesties en nog meer suggesties :)

Alberto
30 april 2006, 15:47
Euhm Billy, wat de inhoud betreft is er al weer een deel bijgekomen dus...
Die foto staat erop :) dus dat is opgelost...
En wat 'News' betreft. Er komt te staan wat er gebeurt met de website en interessante weetjes voor muziekliefhebbers en dergelijke...

Alberto
30 april 2006, 15:52
Ja Michael, je website is zeker niet mis :satisfie:
Maar zoals ik al gezegd heb is mijn broer nog maar net bezig met het programma onder de knie te krijgen (enkele dagen om precies te zijn).
Als je daar rekening mee houdt vind ik zijn werk helemaal niet slecht.
En het is (nog) niet mijn bedoeling er een professionele site enzo van te maken he.
En wat dat groen betreft, ik vind het wel iets hebben maar goed smaken verschillen nu eenmaal!! :)

Grrtz...

TRC
1 mei 2006, 20:51
Ik vind er niets aan.
Mijn sites (www.therockcompany.nl, www.therockcompany.nl/gzn ) heb ik gemaakt met Adobe Photoshop (layout) en Dreamweaver en zien er toch een stuk beter uit. Je moet er natuurlijk eerst mee leren werken voor jet het goed onder de knie krijgt maar ik zou je broer ook zeker adviseren om eens gewoon naar de code's te kijken (met behulp van kladblok) en om aan de hand van die code's wat dingen uit te vinden.
Een scrollende banner (eigenlijk geen eens een banner, slechts tekst) is inderdaad erg clichè.

Het enige dat ik me afvraag is waar hij dat gastenboek vandaan heeft gehaald, heb namelijk geen idee hoe je dat zelf maakt :sssh:

Bram+
1 mei 2006, 21:07
Ik vind er niets aan.
Mijn sites (www.therockcompany.nl, www.therockcompany.nl/gzn ) heb ik gemaakt met Adobe Photoshop (layout) en Dreamweaver en zien er toch een stuk beter uit. Je moet er natuurlijk eerst mee leren werken voor jet het goed onder de knie krijgt maar ik zou je broer ook zeker adviseren om eens gewoon naar de code's te kijken (met behulp van kladblok) en om aan de hand van die code's wat dingen uit te vinden.
Een scrollende banner (eigenlijk geen eens een banner, slechts tekst) is inderdaad erg clichè.

Het enige dat ik me afvraag is waar hij dat gastenboek vandaan heeft gehaald, heb namelijk geen idee hoe je dat zelf maakt :sssh:
Dat kun je niet zomaar met 'simpele' html-codes. Dan moet je bijvoorbeeld zoals bij deze met CGI gaan werken e.d.

MichaelSS
1 mei 2006, 22:30
Ik vind er niets aan.
Mijn sites (www.therockcompany.nl, www.therockcompany.nl/gzn ) heb ik gemaakt met Adobe Photoshop (layout) en Dreamweaver en zien er toch een stuk beter uit. Je moet er natuurlijk eerst mee leren werken voor jet het goed onder de knie krijgt maar ik zou je broer ook zeker adviseren om eens gewoon naar de code's te kijken (met behulp van kladblok) en om aan de hand van die code's wat dingen uit te vinden.
Een scrollende banner (eigenlijk geen eens een banner, slechts tekst) is inderdaad erg clichè.

Het enige dat ik me afvraag is waar hij dat gastenboek vandaan heeft gehaald, heb namelijk geen idee hoe je dat zelf maakt :sssh:

Vind die sites van jou ook vrij simpel eigenlijk.

www.evolutiongaming.nl/Michael/gamestunter/gamestunter

Ook met photoshop + dreamweaver

Maja dit topic is niet bedoeld voor site vergelijkingen he :soul:

Kasper
2 mei 2006, 13:36
Vanuit het standpunt van een bijna-webdesigner (ook nog studerende) vind ik het niet niet echt visueel aantrekkelijk. Het zijn immers maar 4 grijze vlakken op een zwarte achtergrond met een groen boordje. Nuja je moet ergens beginnen en mijn eerste website was ook niet veel beter. Je kunt zoiets enkel maar leren door te oefenen, en dit is een goeie oefening.

Na 4 jaar heb ik ook heel wat geleerd door hier en daar een websiteje te maken. Ik ben pas recent ook Dreamweaver beginnen gebruiken, voordien deed ik alles in TextPad. Het doet er niet echt veel toe welk programma je gebruikt, het is de kennis van html en het inzicht van webdesign dat je moet hebben.

Beetje opbouwende kritiek nu:
- Niet bang zijn om wat kleur te gebruiken. Begin met een paar basiskleuren die mooi samengaan en werk daarmee verder. Wel opletten dat je niet te fel of te druk wordt. Accenten doen soms veel meer, maar overwegend zwart-grijs is wel erg saai.
- Die scrollende tekst vanboven dumpen, is verleidelijk om te gebruiken als beginner, maar niet echt stijlvol.
- Gebruik hier en daar wat meer afbeeldingen/foto's voor de opbouw van de site, niet enkel in de inhoud. Zoals eerder gezegd ziet het er nu redelijk vlak uit (grijs-zwart, that's it).

Nog een bijkomende opmerking voor je broer: geen frames gebruiken. Er zijn verschillende nadelen aan frames die onder andere te maken hebben met zoekmachines die de inhoud niet op een deftige manier kunnen terugvinden en browsercompabiliteit. Bij voorkeur tables gebruiken voor de opmaak van je website. Wat nog beter is, is de opbouw van je website bijna volledig in CSS te doen, maar dan moet je al een tijdje bezig zijn en zowel html en css onder de knie hebben.

Alberto
3 mei 2006, 10:31
Bedankt voor de geargumenteerde kritiek Kasper. Hier heb ik veel meer aan dan iemand die wat af zit te kraken zonder zijn kritiek te staven.
Ja, na het verscheidene keren gehoord te hebben ga ik toch maar zeggen dat hij de scrollende banner mag verwijderen :)
Volgens my bro is de opmaak zo goed als volledig in CSS gedaan dus...
Verder kunnen we als hij wat meer ervaren is de site altijd beter maken.
Alles evolueert niet waar?? :satisfie:

Grrtz

TRC
3 mei 2006, 13:06
Vind die sites van jou ook vrij simpel eigenlijk.

www.evolutiongaming.nl/Michael/gamestunter/gamestunter

Ook met photoshop + dreamweaver

Maja dit topic is niet bedoeld voor site vergelijkingen he :soul:

Hij is ook allesbehalve ingewikkeld maar ik ben er dan ook nog niet zo lang mee bezig. Wat ik wil zeggen is dat je met die combi veeel mooiere dingen kan maken.
@Bram+: yeah je hebt gelijk.... :sssh:


Sorry Alberto, was misschien een beetje erg negatieve post, zal de volgende keer proberen argumenten te geven ;)

nr9
4 mei 2006, 13:54
Van showcase tot off topic, ik wil meedoen! :P. Ik vind het een vrij simpele site, then again heb je niks te verkopen dus dat scheelt =). Mijn eerste site zag er in ieder geval beroerder uit!!

deze site heb ik gemaakt in paint shop pro en notepad;
http://www.pure-serenity.com veel simpeler vind je ze niet, maar wel doeltreffend :)

Alberto
4 mei 2006, 17:39
Het is je vergeven TRC :D
Het kwam wel wat negatief over maar dat is niet erg.
En wat nr9 zegt is ook waar :) ik heb niets te verkopen dus :D lol

Grrtz