PDA

View Full Version : kay hollowbody



wietse
30 april 2006, 08:47
gisteren op de vrijmarkt gekocht voor 5 euro, zag er beroerd uit, smerig, loshangende controls, scheefzittende hals, egmond achtige actie.(zat nog 1 snaar op)
dus voor de leek helemaal niks meer mee te beginnen.
thuisgekomen eerst maar effe gepoetst en de controls weer aangesloten, alles ingespoten met contactspray en verdomme alles werkt.
toen de hals, de neckpocket is enigszins verwrongen waardoor de hals niet meer lekker vast zat en iets kon verschuiven, dit is simpel op te lossen door een stukje hout op de goede plaats in de pocket te lijmen.
de neckpocket is ook verwrongen ten opzichte van de body naar boven toe dus shimmen maar, bij zulke dikke shims die nu nodig waren dan gebruik altijd houten stripjes die ik in een wigvorm snij.
na diverse pogingen kreeg ik de actie zo weer acceptabel, bleek de hals nog iets bol te staan, dat gebeurt wel vaker bij gitaren die lang zonder snaren hebben gestaan.
lekker laten rusten vannacht met de nieuwe snaren er op en vanmorgen was alles mooi, en zelfs de intonatie is tot m'n verbazing goed genoeg, zit er maar een heel klein beetje naast hoor je niks van.
dat is mooi want de brug kan je namelijk niet intoneren.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/kayhollow.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/kayflat.jpg

zo kan je mooi zien hoe dun de body eigenlijk is, niks dikker dan van de doorsnee strat.

kwam er vanmorgen ook achter dat de hals gelamineerd is, wat voor een erg sterke hals zorgt.
alleen de slagplaat mist nog maar daar maak ik zelf nog wel eens 1 bij, als ik een foto van het juiste model heb gevonden .

hendrix2
30 april 2006, 09:25
voor 5 euro...schitterend!
Ik vind het echt een mooie gitaar!!!
waarom kom ik nooit zo koopjes tegen!!!
proficiat met je aanwinst (zag trouwens dat je ook nog een andere gitaar en bas hebt gekocht voor weinig geld, ziet er allemaal goed uit!!!)

Richwoodje
30 april 2006, 09:34
voor 5 euro...schitterend!
Ik vind het echt een mooie gitaar!!!
waarom kom ik nooit zo koopjes tegen!!!
proficiat met je aanwinst (zag trouwens dat je ook nog een andere gitaar en bas hebt gekocht voor weinig geld, ziet er allemaal goed uit!!!)

als je net als hij om half 5 opstaat moet dat lukken

prachtige aankoop wietse, maar daar gaan we bij jou eigenlijk al van uit op koninginnedag :)

wietse
30 april 2006, 10:20
als je net als hij om half 5 opstaat moet dat lukken

prachtige aankoop wietse, maar daar gaan we bij jou eigenlijk al van uit op koninginnedag :)

was ik later opgestaan dan had ik deze ook wel gehad, dan had ik alleen leeuwarden en heerenveen over moeten slaan, de kay kocht ik rond een half 9 en de EKO rond 10 uur.
je moet mazzel hebben dat ze net de boel uitladen, of dat anderen zoals bij die EKO voor 50 euro dat nog duur vinden, want ja 50 euro is wel 110 gulden!!
zo was iemand bezig toen ik die EKO zag staan veel te duur vond hij kan er dan niks aan verdienen, was z'n reactie.
dus hij liep weg en ik trok de beurs :D.
zo denken nog veel mensen, weten zij veel dat die EKO minimaal 200 waard is.
en laten we ze alsjeblieft dom houden over de waarde van oude gitaren.
nog een foto van de EKO voor de nieuwsgierigen,

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/kiwibassflat.jpg

bentium
30 april 2006, 10:57
damn, waarom zijn er nooit zo'n koopjes in belgie?

Jax
30 april 2006, 11:16
beter zoeken, koopjes zijn er overal.

Wietse, vette aanwinsten, jij hebt ook weer een geslaagde koninginnedag achter de rug! :)

Jorikjet
30 april 2006, 11:22
mooiste koopje van een rommelmarkt vind ik nog die van een vriend van me.

een boss ce-1 voor €1,50 :rockon: op ebay gaan ze weg voor 250 euro

Treeb
30 april 2006, 11:48
Shit man, ik dacht dat er in Drachten vast geen grote rommelmarkt zou zijn. Dus ik ben naar Surhuisterveen gegaan, met de hoop op weer zo'n maya als de vorige keer. Verkeerde keus dus, mooi ding zo'n kay. gefeliciteerd. Is die top trouwens van hout gemaakt of is het een laagje plasic, beetje een onbekende tekening voor mij.

wietse
30 april 2006, 11:52
Shit man, ik dacht dat er in Drachten vast geen grote rommelmarkt zou zijn. Dus ik ben naar Surhuisterveen gegaan, met de hoop op weer zo'n maya als de vorige keer. Verkeerde keus dus, mooi ding zo'n kay. gefeliciteerd. Is die top trouwens van hout gemaakt of is het een laagje plasic, beetje een onbekende tekening voor mij.
drachten was maar erg klein, maar lag op de route voor mij en niet geschoten altijd mis, dus had mazzel dit keer.
surhuisterveen ben ik ook geweest viel kwa grootte niks tegen maar kwa spul wel.
die top zie je maandag zelf wel of ben je dat alweer vergeten:D, is gewoon fineer op multiplex denk ik.

Javaca
30 april 2006, 11:56
Top en model doen een beetje denken aan de Fender Colorado Wildwood.

http://www.vintageguitar.de/Coronado/IMAG0006.JPG

Treeb
30 april 2006, 12:06
drachten was maar erg klein, maar lag op de route voor mij en niet geschoten altijd mis, dus had mazzel dit keer.
surhuisterveen ben ik ook geweest viel kwa grootte niks tegen maar kwa spul wel.
die top zie je maandag zelf wel of ben je dat alweer vergeten:D, is gewoon fineer op multiplex denk ik.

Surhuisterveen was best klein dit jaar, en inderdaad, was niet veel te vinden, heb nog een acoustische gitaar gezien, maar verder niet naar gekeken. Misschien dat er in de kleinere dorpen ook minder gitaar wordt gespeeld. Maandag ben ik zeker niet vergeten, we komen langs.

Wizz
30 april 2006, 13:19
Gefeliciteerd Wietse !
Kom je dinsdag/woensdag nog bij me langs ?
Ik ben erg blij met je foto van de Kay : Mijn zusje heeft nagenoeg dezelfde gitaar (elektronisch identiek, afmetingen en vorm ook) maar toen zij hem kocht was het logo reeds verdwenen en we hebben ons altijd afgevraagd wat het nou eigenlijk was... tot nu toe. Die van haar is rood sunburst (van rood via donkerrood naar zwart) en een, jawel, Honduras-mahonie hals. Ik heb één van de twee elementen vervangen voor een Guild humbucker en de hals herfret met Dunlop mediumfrets. Het is haar lievelingsgitaar ! (Ze heeft ook een goede Fender-strat, een Gibson SG en nog wat zooi)
Als je deze Kay ooit wilt wegdoen moet je me dat laten weten, ik kan er iemand een enorm plezier mee doen !
Groetjes,

Wizz

zoon van Piet
30 april 2006, 15:17
Mijn zusje heeft nagenoeg dezelfde gitaar (elektronisch identiek, afmetingen en vorm ook) maar toen zij hem kocht was het logo reeds verdwenen en we hebben ons altijd afgevraagd wat het nou eigenlijk was... tot nu toe.
Wizz

Deze kay is een van de vroege Japanse, na het faillisement van het amerikaanse Kay. Deze gitaren naar goed Japans gebruik onder een heleboel merknamen geleverd, te beginnen met Teisco(Model EP8-T)en Kawai -waar de instrumenten volgens mij vandaan komen. Maar je ziet ze ook als Aria, Heit, Hondo en hier ten lande vaak als Avora.
Wel heel bijzonder is dat deze dus in 'Wildwood' uitgevoerd is. Dat zie je niet vaak...

wietse
30 april 2006, 16:35
treeb@ dus normaal is de vrijmarkt in surhuzum dus groter met mooi weer?
dat is dan zeker voor volgend jaar een idee om daar eens vanuit leeuwarden al heen te gaan.
want hij is nu al veel groter dan die in heerenveen elk jaar.
wizz@ dinsdag wordt het, die kay van je zus kan ook nog een kawai of een teisco zijn

http://www.teiscotwangers.com/Images/IDpics/hollow-2/late60s_ep-8t.jpg

dit is een eind 60er jaren ep-8t, alleen die hebben nog een zwarte kunsstofring onder de elementen, en de elementen zijn wat meer gevormd dan die van mij, daar zitten namelijk geen ribbels in in tegenstelling tot de teisco elementen.
maar verder identiek, mischien is op die gitaar van mij ooit wel een kay logo geplakt wie weet ,of kwamen ook gewoon uit de grote kawai/teisco kawai fabriek destijds.
zoon van piet is me voor, had dit al getypt maar toen kreeg ik visite, dus duurde effe voordat ik hem postte.
trouwens aria is geen kawai produkt maar matsumoku, net zoals heit, en hondo was een rokkoman en later samick product.
avora draagt wel de kawai kenmerken maar zijn ook door fujigen gakki gebouwd, ibanez dus.

Treeb
30 april 2006, 19:54
treeb@ dus normaal is de vrijmarkt in surhuzum dus groter met mooi weer?


Ik bedoelde de vrijmarkt van Surhuisterveen, Surhuizum ligt wel vlakbij, maar die heeft volgensmij niet zo'n grote vrijmarkt. Surhuisterveen is normaal wel iets groter dan nu, niet heel veel hoor. Ik heb alleen wel het idee dat ik echt een gelukstreffer had met mijn gitaar, heb niet het idee dat er veel gitaren staan.

Noid
30 april 2006, 22:56
Mooi ding Wietse ... heeeel mooi ding! Die eko bas mag er overigens ook zijn.

almarvk
1 mei 2006, 10:56
Die bas ziet er niet verkeerd uit! Je verzameling EKO's groeit met de dag!

BamBuFan1
1 mei 2006, 12:55
gisteren op de vrijmarkt gekocht voor 5 euro, zag er beroerd uit, smerig, loshangende controls, scheefzittende hals, egmond achtige actie.(zat nog 1 snaar op)
dus voor de leek helemaal niks meer mee te beginnen.


Mja, wel aardig... maar niet zo'n koopje als mijn Gripmaster® voor €0,10!! ;o)