PDA

View Full Version : Goedkope(re) Texas Specials??



Gearjunkie
29 april 2006, 23:16
Hoi,
Ik ben bezig om met relatief goedkope onderdelen een Stratocaster te bouwen. Ik wil hierin pickups zoals bijvoorbeeld Texas Specials.
Wie weet goedkope (max. 100 euro) alternatieven hiervoor?

(ik heb de naam GFS wel eens voorbij zien komen, waar koop je die bijvoorbeeld?)

bedankt!

Bram+
29 april 2006, 23:19
GFS gaat via www.guitarfetish.com
op de site staat meer info over de verschillende pickups.

john.3001
30 april 2006, 00:07
tweedehands tex mex elementen (van fender, nieuw ongeveer 140 voor n setje, of mss ergens goedkoper?) mss? klinken erg lekker, maar hebben iets minder mid, en mss ben je daar juist naar op zoek (tone control op de brugpup is een aanrader, want die is erg schel)..

Mattia
30 april 2006, 09:20
Als je tijd hebt, kijk naar de GFS eBay veilingen. Daar komt best wel vaak een setje voorbij voor minder dan de 'Buy it now' prijs. De 'uitverkoop' cheapie elementen die hij ook heeft zijn echter geen GFS, dus geen AlNiCo en dergelijke, gewoon spotgoedkope dingetjes.

GuitarFetish heeft goede service, verzend snel, niets op aan te merken.

Theo
19 mei 2006, 22:02
Als je tijd hebt, kijk naar de GFS eBay veilingen. Daar komt best wel vaak een setje voorbij voor minder dan de 'Buy it now' prijs. De 'uitverkoop' cheapie elementen die hij ook heeft zijn echter geen GFS, dus geen AlNiCo en dergelijke, gewoon spotgoedkope dingetjes.

GuitarFetish heeft goede service, verzend snel, niets op aan te merken.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Heb een setje Texas Premiums besteld voor een Strat die ik aan het bouwen ben en had deze binnen 4 dagen in huis. Keurig verpakt, zeer snelle levering, en ook geen invoerrechten. Ik moet de PU's nog inbouwen dus weet nog niet hoe ze klinken maar qua levering en service kan ik maar 1 woord zeggen: UITSTEKEND.

Jeanken
20 mei 2006, 10:59
Als je tijd hebt, kijk naar de GFS eBay veilingen. Daar komt best wel vaak een setje voorbij voor minder dan de 'Buy it now' prijs. De 'uitverkoop' cheapie elementen die hij ook heeft zijn echter geen GFS, dus geen AlNiCo en dergelijke, gewoon spotgoedkope dingetjes.

GuitarFetish heeft goede service, verzend snel, niets op aan te merken.

Hoe zijn die cheapo's eigenlijk, kheb nog een merkloos stratje zonder slagplaat en electronica enzo, die geassembleerde slagplaten kosten haast minder dan een losse slagplaat hier.

Mattia
20 mei 2006, 11:14
Hoe zijn die cheapo's eigenlijk, kheb nog een merkloos stratje zonder slagplaat en electronica enzo, die geassembleerde slagplaten kosten haast minder dan een losse slagplaat hier.

Nooit gebruikt, maar dat zijn gewoon dezelfde die je in een Richwood oid krijgt, denk ik dan maar. Goedkope ceramic magneet, etc.