PDA

View Full Version : gitaartje ombouwen



hendrix2
29 april 2006, 22:48
ik weet niet of het hier goed staat, maar indien het ergens anders hoort, verplaats dan maar.
Ik heb een heel goedkoop gitaartje gekocht. Een telecaster copy (harley benton) voor 80euro.
Nu is het mijn bedoeling om wat ervaring op te doen ivm verbouwen van een gitaar.
Ik zit dus met enkele vragen want ik ben absoluut nieuw op dit gebied.

- Ik zou er graag een nieuwe hals op steken. Is dit eender welke hals ik er op steek of moet ik goed letten op afmetingen en dergerlijke.

- Kan ik op een telecaster model een strat hals plaatsen?

- Ik wil graag de body herschilderen, hoe begin ik hier aan?

- Is het nuttig om in zo een gitaar nieuwe pickups te plaatsen? Of blijft ze dan gewoon niet erg goed klinken?

- Is het eigenlijk mogelijk om van deze gitaar een deftige gitaar te maken door gewoon wat onderdelen te kopen op tweedehands sites??

alvast bedankt

Gearjunkie
29 april 2006, 22:59
Op een tele kan in principe een strathals, mits je de neckpocket iets rond maakt. Het gaat dus niet vanzelf, maar de mensuur is het hetzelfde volgens mij. Volgens mij heeft de gitarist van Status Quo ook een of meer van zo'n gitaren.

Mijn tip zou zijn om op te passen met het upgraden van deze gitaar. Voor je het weet stop je voor (relatief) veel geld in een gitaar die 'het' toch niet zal worden...

Misschien is het leuk om te beginnen met eens 1 nieuwe pickup of zo, die je eventueel later nog eens in een andere gitaar bouwt. Leer je wat over de electronica.

hendrix2
29 april 2006, 23:32
ja, da's wel m'n hoofdbedoeling, een beetje bijleren over hoe het allemaal in elkaar zit. Ga er zeker geen bergen geld aanhangen.