PDA

View Full Version : mesa 50/50



caelin
29 april 2006, 21:56
is het waar dat je in de mesa 50/50 zo nieuwe buizen in kan zetten ?
dus geen biassen enzo ?
en welke versterkers hebben dat nog meer ik doel natuulk wel op eindtrappen he ....
engl had die dat ook niet ?

AART
30 april 2006, 01:35
mesa's hebben idd fixed bias.

Maar je kan er niet zomaar nieuwe buizen in zetten.

als je zo nieuwe wilt moet je mesa buizen halen met dezelfde kleurcode.

Als je iets als JJ wil ofzo, moet je even langs een amptech of mailen naar bob van eurotubes.com

zij kunnen je wel helpen aan goede buizen die je er zo in kan prikken.

jw009
30 april 2006, 03:58
mesa's hebben idd fixed bias.
Maar je kan er niet zomaar nieuwe buizen in zetten.
als je zo nieuwe wilt moet je mesa buizen halen met dezelfde kleurcode.
Als je iets als JJ wil ofzo, moet je even langs een amptech of mailen naar bob van eurotubes.com zij kunnen je wel helpen aan goede buizen die je er zo in kan prikken.


KLopt, alleen zou ik bij dr. tube even een bias mod halen zodat je je buizen gewoon kan biassen, dan kan je de buisen wat warmer afstellen en gaat je sound er op vooruit. Kost niet veel en wel erg makkelijk.

AART
30 april 2006, 11:42
KLopt, alleen zou ik bij dr. tube even een bias mod halen zodat je je buizen gewoon kan biassen, dan kan je de buisen wat warmer afstellen en gaat je sound er op vooruit. Kost niet veel en wel erg makkelijk.


Nou, om eerlijk te zijn.

Ik heb 2 mark IV's gehad.
De tweede is van Nocki geweest en heeft een Bias-mod gehad.
En verschil is er nauwelijks, gewoon goede buizen uitzoeken en leuke preampbuisjes maken duizend maal meer verschil.
Ik denk er zelfs over de bias-mod ongedaan te maken zodat ik in geval van een kapotte buis zo overal reserve buizen in kan gooien.

cardinal
4 mei 2006, 17:36
welke buizen kan ik het beste voor de 50/50 halen? Ik vind mijn geluid nu superruk en die van mijn maat klinkt wel super. We spelen allebei over een gsp2102 digitech. Ik zit erover na te denken hem eruit te gooien voor een engl powerball

Lacrymosa
4 mei 2006, 17:56
in die Digitech zitten toch ook voorbuizen, net als de 2112?
Misschien moet je daar is nieuwe buizen in zetten (jj's bijv)
wereld van verschil

caelin
4 mei 2006, 18:17
die buizen van de digitech zijn gewoon ruk
teminste het geluid dan he haha
kan je nog zulke goede buizen indrukken maar het helpt niet veel

cardinal
9 mei 2006, 19:21
heb nieuw buizen besteld voor de digi. Baat het niet....

caelin
10 mei 2006, 00:54
helaas al geprobeerd zonde centjes !!!!

cardinal
12 mei 2006, 23:09
11 euro, slechter zal het er niet van worden. Ik ga maar eens op luister/zoektocht hier en daar naar nieuwe amp, preamp.

caelin
12 mei 2006, 23:41
11 euro voor 2 buisjes ?

welke heb je dan ?
shuguang ,jj ?????

chennie
13 mei 2006, 00:28
Nou, om eerlijk te zijn.

Ik heb 2 mark IV's gehad.
De tweede is van Nocki geweest en heeft een Bias-mod gehad.
En verschil is er nauwelijks, gewoon goede buizen uitzoeken en leuke preampbuisjes maken duizend maal meer verschil.
Ik denk er zelfs over de bias-mod ongedaan te maken zodat ik in geval van een kapotte buis zo overal reserve buizen in kan gooien.


Hulde !!

Ik heb heel erg het gevoel dat iedereen elkaar napraat betreft dat de fixed mesa bias te koud is afgesteld en dat het daardoor bij benadering ruk klinkt. In ieder geval wanneer je een mesa "fatsoenlijk" zou kunnen biassen gaat je geluid zwaar vooruit. Dit is de eerste keer dat ik iemand hoor zeggen uit eigen ervaring dat het verschil minimaal is

AART
14 mei 2006, 00:08
Ik laat het serieus terugzetten in fixed bias staat als ik nieuwe buizen neem.
Kan je ook nog eens een reserve setje eindbuizen hebben liggen die je er direct in kan prikken in geval van kapotte eindbuizen.
bij een bias amp is het dan einde oefening tot er een amptech langsgeweest is...