PDA

View Full Version : Electrische gitaar: Belediging van muziek



Mr Big
8 november 2002, 15:15
Beste mensen,

Hierbij wil ik een klacht indienen tegen elektrische gitaren. Het geluid wat geproduceerd wordt door een "elektrische gitaar" is een oneigenlijk geluid. Het is een warrige compilatie van verschillende frequentie door elkaar heen die totaal geen harmonische samenhang vormen. Een viool heeft een natuurlijke klak, net als elk ander instrument. Een elektrische gitaar daarentegen is totaal afhankelijk van elektronische versterking en vervorming.

Geen instrument. In de sloot ermee !!!

Noctiis
8 november 2002, 15:16
gekke purist...
was het niet 'het doel heiligd de middelen' ?
in mijn ogen kan je overal muziek mee maken, wat maakt het nou uit waarmee..
ga jij weer eens snel terug naar conservatieven.nl

starter
8 november 2002, 15:20
Ok... maar dat is zonde... geef die Ibanez PGM dan maar aan mij.

Kijk dat je als zelfstandig advocaat in de rechtszaal onzin verkoopt die je zelf niet gelooft,is prima maar dit is een serieus forum.

I rest my case!

Mr Big
8 november 2002, 15:22
Het is inderdaat een grote fout geweest om zon dure gitaar aan te schaffen maar ach, ik heb toch geld genoeg...

Noctiis
8 november 2002, 15:23
just what we need... another faker

Mr Big
8 november 2002, 15:25
dit forum is doodsaai, ik zie het al, het bovenstaande meen ik natuurlijk niet...

wie koop nu een PGM en zegt vervolgens dat een electrische gitaar geen mooi geluid produceert.

ik had toch wel wat betere tegenargumenten verwacht

jullie stellen me teleur...

Noctiis
8 november 2002, 15:26
wat bereik je in godsnaam met zulke onzinstellingen? ik heb toch prima tegenargument gegeven....
maar aub niet meer met nergens op slaande stellingen komen, lazer dan op naar biertje erbij (een forum wat van mij overigens helemaal afgeschaft kan worden)

ginne
8 november 2002, 15:34
Hé, amice, je Armani-pak ruilen tegen mijn berenvel?

(How's THAT for an argument?)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ginne op 2002-11-08 14:38 ]</font>

MegaDrive
8 november 2002, 15:38
Stop de demonisering van de elektrische gitaar! :grin:

starter
8 november 2002, 15:52
Op 2002-11-08 14:38, schreef MegaDrive:
Stop de demonisering van de elektrische gitaar! :grin:


Ja anders bellen we mr. Spong en dan zullen we wel eens zien hoe lang je nog 'zelfstandig advocaat' kunt blijven...

:grin:

hansies
8 november 2002, 15:57
U ZOU GEACHT WORDEN VERSTANDIG TE ZIJN ? MAAR U ALS ADVOCAAT DAT NOOIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:(:(:(:(:(: (:(:(:(:(

Harry
8 november 2002, 16:11
advocaten zijn in ieder geval ALTIJD ERGER dan elektrische gitaren!

Anders Destium
8 november 2002, 16:21
Als advocaat hoor je een PRS te hebben, dus gaat heen met uw geblaat. Wel een uitstekende keuze een pgm, als je geen PRS custom birds kan betalen...

Ironhead
8 november 2002, 16:39
Uit je stelling lees ik af dat je duidelijk een Ibanez adept bent.

maarten
8 november 2002, 16:56
Op 2002-11-08 14:25, schreef Mr Big:
dit forum is doodsaai, ik zie het al, het bovenstaande meen ik natuurlijk niet...

wie koop nu een PGM en zegt vervolgens dat een electrische gitaar geen mooi geluid produceert.

ik had toch wel wat betere tegenargumenten verwacht

jullie stellen me teleur...


damn dat slaat dus gewoon nergens op. Misschien moet je wel blij zijn dat je een forum gevonden hebt waar je tenminste een stelling kunt brengen zonder dat t gelijk in een helse ruzie eindigd.. als we nu allemaal gingen vloeken en tieren, was je dan happy geweest??
ik kan ook wel zat dingen zeggen waaruit blijkt dat een electrische gitaar WEL een muziekinstrument is maar damn tegen iemand met zo´n stelling ga je dat nieteens proberen. aangezien daaruit blijkt dat ie geen hol van gitaren afweet.
Nu weet je dat wel neem ik aan maar uuh dude, get a life en doe normaal.

i rest my case

Ash ketchum
8 november 2002, 17:27
Luister es ff naar clapton, beck, brian may, van halen.
spine-tingling music!!!!

vulvasonic
8 november 2002, 17:57
sssssst, Noctiis houdt niet zo van grapjes....
;}

sweet
8 november 2002, 20:49
WRAAK !!! ALLEMAAL NAAR http://www.VIOOLFORUM.NL OM DAAR MASSAAL DE VIOOL KEIHARD AF TE KRAKEN !!!

Anders Destium
8 november 2002, 21:12
Hé, violen zijn echt wel gaver dan elektrische gitaren hoor :smile:

Ik vind het echt zonde dat ik door mijn gitaarspel het vioolspelen ben verleerd...

Een vriend van me had het laatst over échte muziek: muziek uit een compu.
Ik kwam niet meer bij :wink:

sweet
8 november 2002, 21:30
Vind jij ... Ik vind gewoon dat zo'n violist niet zo'n sneu topic moet gaan starten.

Maar dat van die computermuziek: Daar bestaat al een hele cultuur van, uiterst vaag. Een neefje van me weigerde zelfs bijna op een familiefeest te komen omdat ik m'n elektrische gitaar meenam en een stapel ooms een saxofoon, keyboard enz. , dit omdat hij alleen van trance houdt.

In discotheken hoor ik liever trance dan rock, dat wel, maar ik snap niet dat zoveel mensen er zo heimelijk van overtuigd zijn dat computermuziek moeilijker en mooier is te maken dan andere muziek.

Ic3gl0vE
8 november 2002, 21:46
laten we dit rustig oplossen...


STERF!

wanna1
8 november 2002, 21:49
ja je moet toch wat he ?
als je als zelfstandig advocaat zonder werk zit, of ben je zo slecht dat niemand je nodig heeft.
en dat kan ik me heel goed voorstellen als je met zulke slechte argumenten komt.
LOL

Mari_jow
8 november 2002, 23:52
om eerlijk te zijn, ik als hevig nirvana-fan, vind een elektrische gitaar zeker evengoed als een akoustische...daar tegenover staat dan weer dat ik persoonlijk nirvanacd unplugged in new york als de beste nirvana-cd beschouw

http://www.noxa.net/vanwavenberge

Fenisi
9 november 2002, 00:20
Jezus een goser die een naam neemt uit sex and the city.. vage shit hoor.. :S

Cloud Strife
9 november 2002, 00:26
Ooit gehoord van paul gilbert ----> mr. BIG
gaan de lampjes branden :razz: ?

jpb
9 november 2002, 00:58
Op 2002-11-08 14:25, schreef Mr Big:
dit forum is doodsaai, ik zie het al, het bovenstaande meen ik natuurlijk niet...

wie koop nu een PGM en zegt vervolgens dat een electrische gitaar geen mooi geluid produceert.

ik had toch wel wat betere tegenargumenten verwacht

jullie stellen me teleur...



http://my.execpc.com/~annetom/wrldslarge.jpg

Ic3gl0vE
9 november 2002, 13:49
coole foto!

FunkyR
10 november 2002, 12:53
Als iemand op dit forum mij teleurstelt ben jij het 'Mr. Big'

Anders Destium
10 november 2002, 13:05
Ik vind het ook teleurstellend dat je er niet bijzet wat voor een PGM je hebt Mr Big, als je dus een PGM30 hebt :razz:

signsofzodiac
10 november 2002, 13:30
Wat is het nut van deze discussie? Slotje er op svp!

Als je hier niet wilt zijn/geen liefhebber bent van het fenomeen elec. gitaar, ga dan je tijd nuttig besteden.

Braindead
10 november 2002, 16:45
quote "
Geregistreerd op: Nov 07, 2002
Berichten: 4
Woonplaats: Arnhem
Geplaatst: 2002-11-08 14:15
--------------------------------------------------------------------------------
Beste mensen,

Hierbij wil ik een klacht indienen tegen elektrische gitaren. Het geluid wat geproduceerd wordt door een "elektrische gitaar" is een oneigenlijk geluid. Het is een warrige compilatie van verschillende frequentie door elkaar heen die totaal geen harmonische samenhang vormen. Een viool heeft een natuurlijke klak, net als elk ander instrument. Een elektrische gitaar daarentegen is totaal afhankelijk van elektronische versterking en vervorming.

Geen instrument. In de sloot ermee !!! "

Mr Big begrijpt het niet helemaal.

Aan sommige stellingen besteden wij nou een keer geen aandacht.
Dit heet ook wel negeren.
oftewel
Laten we zeggen dat we die zaken seponeren.

Mr Big
10 november 2002, 17:40
IK heb nog steeds geen tegenargument gekregen. Van niemand niet.

Wie komt er eens met een mooie stelling waarom een electrische gitaar WEL een muziekinstrument is. Wie komt er met een defenitie van "muziek". wanneer breekt de discussie los wat nu wel en niet onder muziek valt. De diepere betekenis van een soms simpele compilatie van noten...

maar nee, ik word enkel afgezeken vanwege het feit dat ik een advocaat ben, wat opzich wel grappig is...

sweet
10 november 2002, 22:11
Rot op met je tegenargument...
Ik vind een gitaar een muziekinstrument, en dat is iedereen hier met mij eens lijkt mij. Dus ik ga echt niet de moeite doen om jouw ervan te overtuigen, voor mij is dat hetzelfde als beargumenteren waarom gras groen is...

Mithrandir
10 november 2002, 22:17
Misschien komt het door de manier waarop je deze discussie gestart bent dat er zo op gereageerd wordt. Nogal een botte stelling zonder rationele argumenten, en wie de bal kaatst...

Als je nou eens dit topic opnieuw start onder diversen en begint met je eigen definitie van muziek en de plaats van de gitaar daarin, misschien dat we dan op een vruchtbare manier verder kunne discussieren.

Anders Destium
10 november 2002, 22:22
Ook omdat je zelf al heel snel toegeeft dat het je alleen was te doen om een reactie uit te lokken. Het bewijs dat je nu geeft is circumstantial, en wordt dus niet in de overweging meegenomen. Verder heb je nog niet gemeld wat voor type gitaar je hebt met NEP F-gaten, behalve dan de initialen van Paul Gilbert. Als je een beetje muzikale elektrische gitaar had gewild, had dan een hollowbody gekocht. Op een te doorzichtige manier een discussie getuigt niet van veel diepgang bij de bedenker.

En advocaat worden is appeltje eitje, gewoon een paar jaar achter elkaar feitjes in je kop stampen en nablaten, niet iets om trots op te zijn :razz:

Negative K3 fan
10 november 2002, 22:23
Op 2002-11-08 14:15, schreef Mr Big:
Beste mensen,
Argumenten:




Hierbij wil ik een klacht indienen tegen elektrische gitaren.

Waarbij???


Het geluid wat geproduceerd wordt door een "elektrische gitaar" is een oneigenlijk geluid.


1 niet datgene zijnde wat de naam aanduidt
2 (van een woord) figuurlijk
3 niet in overeenstemming met de bedoeling

volgens van dale: dus wat duidt volgens jouw de naam aan? en wat is de bedoeling waar de electrtische gitaar niet mee in overeenstemming is?


Het is een warrige compilatie van verschil
lende frequentie door elkaar heen

Zoals vele vele vele andere instrumenten

die totaal geen harmonische samenhang vormen.
Waar basseer je dat op?


Een viool heeft een natuurlijke klak, net als elk ander instrument.
Natuurlijk is een te relatief en smaakgebonden begrip om te gebruiken als feitelijk argument


Een elektrische gitaar daarentegen is totaal afhankelijk van elektronische versterking en vervorming.
En dan?


Geen instrument. In de sloot ermee !!!


Duidelijke argumenten en goede standpunten.

sweet
10 november 2002, 22:54
Haha jij moet echt de juridische wereld in :grin:

ginne
10 november 2002, 22:59
Heb met mijn opmerking over berenvellen en Armanipakken mijn argumenten al gegeven. Verdiep je maar eerst in de ontwikkeling en de geschiedenis van de electrische gitaar, te beginnen bij Charlie Christian. All the rest is fundamentalistisch gezuig.

Negative K3 fan
10 november 2002, 23:02
Op 2002-11-10 21:54, schreef sweet:
Haha jij moet echt de juridische wereld in &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">


was dat aan mij gericht?

Bas
10 november 2002, 23:08
Het valt me wel op dat de laatste week er vage figuren opdoemen met de meest nutteloze topics.. nu dit weer. Zo kan je nog wel ff blijven lullen natuurlijk.

Ik ga maar is een topic openen waarom gitaren geen licht geven in het donker.. net zo nuttig =) EN IK WIL GOEIE ARGUMENTEN!! woei :grin:

sweet
10 november 2002, 23:11
Haha je hebt helemaal gelijk.
Ik heb het gevoel dat nieuwelingen zichzelf een beetje proberen te bewijzen door meteen een grote bek op te zetten.

Maar ik ben nog steeds van mening, zat alle nieuwelingen bijelkaar in een aparte afdeling van dit forum voor 'newbies'...

sweet
10 november 2002, 23:12
Op 2002-11-10 22:02, schreef Negative K3 fan:
was dat aan mij gericht?


roger that

hoofd
10 november 2002, 23:13
Op 2002-11-10 22:08, schreef Bas:
Ik ga maar is een topic openen waarom gitaren geen licht geven in het donker.. net zo nuttig =) EN IK WIL GOEIE ARGUMENTEN!! woei :grin:


Maar dat is onzin, iedereen weet immers dat gitaren wel licht geven, en dat dat licht weerkaatst word door de zon.

Bas
10 november 2002, 23:16
Sja, ik weet dat je bv op tweakers niet in bepaalde forums kunt komen mits je voldoet aan een minimum aantal posts. Maja om dat hier ook in te gaan voeren, zou niet nodig moeten zijn.

Hoewel ik me wel een beetje irriteer aan de 4832943892ste vraag welke gitaar 'goed' is om mee te beginnen=) agja.. opzich wel begrijpelijk maar use die zoek functie is. Ben je er nog sneller achter ook.

Bas
10 november 2002, 23:16
Op 2002-11-10 22:13, schreef mtlhead:


Op 2002-11-10 22:08, schreef Bas:
Ik ga maar is een topic openen waarom gitaren geen licht geven in het donker.. net zo nuttig =) EN IK WIL GOEIE ARGUMENTEN!! woei :smile:


Maar dat is onzin, iedereen weet immers dat gitaren wel licht geven, en dat dat licht weerkaatst word door de zon.


Ook in het donker? Duh :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bas op 2002-11-10 22:17 ]</font>

jpb
10 november 2002, 23:43
Mr.Big, ik begrijp niet goed waarom je jezelf zo te kakken zet om de volgende redenen:

- Het is mij niet duidelijk of je alleen met losse statements wil strooien, of dat je behoefte hebt aan een inhoudelijke discussie. Ik denk het eerste.

- Je kunt niet van anderen verwachten dat ze met argumenten komen als je ze zelf niet geeft. Je verhaal over 'electrisch' vs 'accoustisch' is niet alleen gedateerd, je komt ook niet verder dan statements die je niet onderbouwt ('oneigenlijk geluid', 'natuurlijke klank'). Wat bedoel je daarmee? Ik kan daar zo niets mee.

- Het is min of meer een gedragscode op nieuwsgroepen dat je je beroep of anderszins niet-relevante zaken vermengt met waar het forum voor bedoeld is, tenzij daar een goede reden voor is, en die zie ik niet.
M.a.w. ik hoef niet te weten dat je advocaat bent om je (al dan niet) serieus te nemen.

- Wanneer je zegt dat electrische instrumenten (in casu gitaar) geen 'harmonische samenhang' hebben vergeet je dat de viool nogal wat 'onharmonische' boventonen heeft, waardoor dit instrument juist zo'n grote zeggingskracht heeft. Zelfde verhaal voor de saxofoon in jazz.

- Hoe kijk je aan tegen electrisch versterkte violen (Jerry Goodman; Jean-Luc Ponty)? En is een carved-top D'Angelico met floating pu nou wel of geen electrische gitaar? Of hoe zit het met piezo-elementen? En is digitale geluidsweergave wel zo natuurlijk? Enz. enz.

Mr.Big, welkom op dit forum indien je een constructieve bijdrage levert, maar aan de vele reacties hebt je hopelijk al genmerkt, dat men niet onder de indruk is. Je zult toch met een beter verhaal moeten komen.
groet, jpb

Anders Destium
10 november 2002, 23:44
Telt het ook als je met je gitaar het lichtknopje kan omschakelen?
Hè, jammer :smile:

Er zijn wel gitaren met lampjes, maar dat kan natuurlijk niet als lichtend voorbeeld gelden, omdat de gitaar dan zelf niet het stralende middelpunt is. Wacht eens even :grin:AT IS HET!

Gitaar is stralend middelpunt :-> :-> LICHT :grin:

Ic3gl0vE
11 november 2002, 00:02
die Ibanez Korn gitaar geeft wel licht in het donker.. nou ja de stipjes op de zijkant van de hals dan :smile:

Cloud Strife
11 november 2002, 09:30
ja want anders pakt die loser in het donker de verkeerde frets :razz:

Negative K3 fan
11 november 2002, 17:58
die K7s zien er ook niet uit IMO en korn is antuurlijk een %^^$% band. Die gitarist is zon ongeloofelijke dikkie end an heeft ie zon miniatuur ibanezje met een mega brede hals erop.