PDA

View Full Version : Niet veel mensen in nederland weten dit maar...



Wouter J
29 april 2006, 01:45
...Guns N Roses had een zuster band. Toen Guns N Roses werd opgericht in de vroege jaren tachtig werd besloten de band naar de belangrijkste leden te noemen, lead Gitarist Tracii Guns en Axl Rose

Maar na een paar optredens besloot Tracii Guns ermee te kappen omdat hij vond dat de band te soft aan het worden was, hij werd vervangen door Slash.

Tracii Guns richtte daarna een andere band op die meer naar zijn zin zou zijn, het resultaat was de in nederland geheel onbekende band L.A. Guns. Het tragische is dat L.A. Guns uiteindelijk nog veel softer werd.

Maar deze videoclip laat duidelijk de overeenkomst met GNR horen. (http://www.youtube.com/watch?v=0yn-MBRv5iU)

Fox
29 april 2006, 09:09
Nice !!! Zoals je zei, je hoort duidelijk de overeenkomsten met Guns n' roses. Ik vind zelfs de stem van deze zanger beter als die van Axl Rose, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening. Samengevat: best wel goed.

Mvg,

Tim

kassie
29 april 2006, 20:06
klopt Hollywood Rose bestond al. Hier was axl de frontman van. en toen kwam Tracii Guns er voor een seizoen bij. al snel vertrok hij ook weer met zijn droom La Guns. En slash verving hem die kwam van Black Sheep. Er is trouwens een mooie hollywood Rose cd te verkrijgen. 'The Roots of Guns n' Roses' hier speelt Tracii guns nog in.

Wouter J
30 april 2006, 00:45
klopt Hollywood Rose bestond al. Hier was axl de frontman van. en toen kwam Tracii Guns er voor een seizoen bij. al snel vertrok hij ook weer met zijn droom La Guns. En slash verving hem die kwam van Black Sheep. Er is trouwens een mooie hollywood Rose cd te verkrijgen. 'The Roots of Guns n' Roses' hier speelt Tracii guns nog in.

het was eigenlijk zo dat Hollywood Rose pas in Guns N roses veranderde toen Guns erbij kwam, dus op het moment dat hij erbij kwam heette de band al Guns N roses.

http://www.metalsludge.tv/main/modules/subjects/pages/ExposedGNR.jpg
Van links naar rechts: Rob Gardner, Izzy stradlin, Axl Rose, Tracii Guns, Duff MacKagan

woutB
30 april 2006, 11:41
Er circuleren ook nog wat opnames uit die tijd rond op het web. Een hele hele slechte Axl met een demo van "Anything goes" bijvoorbeeld. erg geinig.

Kris Haex
1 mei 2006, 21:53
Leuk om te weten!

The wall of dolls
3 mei 2006, 19:59
Ik vind t meer op Aerosmith lijken.

Maar ik vind t eerlijk gezegd toch ook lang niet zo goed als G&R. Axl vind ik juist een lekkere zanger. Maarja...

nielsduursma
6 mei 2006, 14:01
het was toch ook zo dat slash tijdens het eerste concert van de guns 'n roses in het publiek stond?

kassie
5 juni 2006, 00:48
ik weet in iedergeval dat in die LA punk scene eind jaren 80 het mekka voor de rock players was en dat iedereen daar naar toe trok, er veel bands ontstonden en in een mum van tijd ook weer opgeheven werden, muzikanten switchten van band, bands moesten door het vele aanbod hun eigen kaarten van clubeigenaren kopen en die zelf op sunset strip verkopen. en in al die gekte is guns n' roses als beste band eruit gekomen. daarna werden alle ''next best'' bands gesigneerd omdat alle A&R managers van alle platenmaatschappijen op hun dak kregen dat zij niet een band als Guns n' roses gespott hadden.

djgitarist
19 juli 2006, 08:46
Aardig muziekje. De zang vind ik technisch gezien ook beter dan die van Axl, maar toch mis ik een bepaalde "vibe" in het nummer. Het klinkt erg lekker, maar ik zie het niet zo gauw in de top10 verschijnen.

Dat er tussen verschillende bands relaties zijn vanwege "overlopers" is volgens mij een vrij oud verschijnsel. Eric Clapton heeft ook bij meerdere bekende bands gespeeld. En als je kijkt naar de groep Crosby Stills Nash & Young, die namen kom je volgens mij ook weer in andere bands of als solo artiesten tegen.

gabriel
21 augustus 2006, 11:08
hmm. is toch vrij bekend toch van LA guns & Hollywood Rose ? De LA guns van nu had de guns van nu kunnen zijn als axl niet zonodig een andere richting op moest.

La Guns /Tales from the sunset strip is gepolijst, maar rockt zwaar. Een gepolijste guns zeg maar. Wat de ex-leden van guns _hadden_ moeten doen is weer terug gaan naar la guns en de oud leden eruit trappen en alleen tracii guns aanhouden :-)

robby-C.rock
23 september 2007, 18:09
moet je tales from the strip maar eens kopen (of downloaden ;))

das een best gave cd van LA guns

ook Hollywood rose is best gaaf

robby-C.rock
7 oktober 2007, 13:00
gaaf nummer van LA guns,
ik vind het eerder op Aerosmith lijken...
maar het lijkt ook wel wat op Gn'R