PDA

View Full Version : washburn MG400



Andreas S
29 april 2006, 01:02
Ik zocht na heel lange klassiek indiase muziekstudie (sitar), een meer heftig snaarinstrument. En dus kocht ik 2 maanden geleden via marktplaats o.a. een Washburn MG400 voor € 65,=, beetje stratachtig.
De gitaar was niet goed en erg afgeragd toen ik úm kocht, eigenlijk alleen gave hals & pickups; versterkerkabel viel steeds uit de gitaar, schakelaar van de elementen en regelaars kraakten als een ekster, slagplaat in 2 stukken gebroken/gespleten, body half kaal, Floyd rose - 1 stelbus door de body heen gebroken waardoor de floyd scheef stond ten opzichte v/d hals......................

Alles gestript; poly?lak van de body (voor 2 mm alden, rest mahonie) afgeschuurd (kutklus) en daarna 8 x in de jachtlak; nieuwe slagplaat gemaakt van halftransparant kunststof en zo beschilderd (vanaf de achterzijde) dat alleen de uitfreesgaten aan het zicht onttrokken zijn, hoekstaal met 2 uitboringen van titanium gemaakt en deze onlosmakelijk met de 2 stelbussen van de floyd met de body verbonden, regelaars contactspray, alles weer in elkaar, nw input, nw. d'addario's, eindeloos stemmen - verhouding veerspanning floyd/snaren.......................

Eindelijk bespeelbaar klonk íe als een baksteen; staalachtig/hard/koud bij flinke versterking geen distorsion nodig. Erg "elektrisch" terwijl hij best veel sustain heeft met een diepe resonantie.
Op de toonregeling zit een push/pull schakelaar.

Kan iemand mij wat meer vertellen over deze gitaar?

Thanks
Andreas

DarknessAwaits
29 april 2006, 11:10
Kan iemand mij wat meer vertellen over deze gitaar?

Alleen dat je er veel aan hebt gedaan maar waar blijven dan de FOTO's!

:)

AART
29 april 2006, 11:12
zo, dat klinkt als een behoorlijkle klus.

maar ik zou niets weten over de gitaar helaas.

Andreas S
29 april 2006, 23:00
Ja okee, foto's, maar hoe kopieer ik deze naar het forum. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar het lukt me niet tot nog toe

Andreas

Andreas S
29 april 2006, 23:03
afbeelding 040 jpg

nielsduursma
29 april 2006, 23:07
je moet je plaatje op een site hosten, dus dan is het www.plaatjeshoster.nl/plaatje_van_andreas.jpg zonder de spaties uiteraard.

Andreas S
30 april 2006, 12:59
Thanks maar ook dat werkt niet. Toen de moderator maar een mail gestuurd maar heb nog geen reactie.

Misschien toch iemand anders die mij wat over de specifieke eigenschappen van deze gitaar kan geven.

Washburn MG 400


Greetzzzzz

Andreas S

Ganjaman
30 april 2006, 19:36
op de washburn site kan je ergens een lijst vinden van gitaren die ze niet meer maken met alle specs enzo