Inloggen

View Full Version : brom in rack... waarvandaan??



Wizzie
29 april 2006, 00:14
Hoi,

omdat ik al een paar weken mijn behringer fcb1010 kwijt ben speel ik nu ff zonder volumepedaal, en zodoende ben ik er achter gekomen dat als ik niet speel, mijn rack bromt. Het is zegmaar zo'n brom die je ook hoort als je geen gitaar aansluit op een kabel, die wel in de versterker zit.

ik heb de volgende setting:

sennheiser EW172G2 -> ENGL E530 preamp => TC Electronic G-Major => ENGL 840/50 poweramp => ENGL 4x12 kast

(daarbij is -> mono en => stereo, hoewel dat er denk ik niet zo veel toe doet)

Ik had eerst ook nog een Korg DTR2000 tussen de sennheiser en de preamp zitten, maar die heb ik eruit gehaald om te kijken of het hieraan lag. Dit bleek niet zo te zijn.

Als ik de sennheiser loskoppel en ik steek een kabel rechtstreeks in de voorkant van de preamp is het zo goed als weg, dus ik vermoed dat het aan de sennheiser of daarvoor/tussen/na ligt...

iemand ideeen?

Ronaldd
30 april 2006, 12:12
Ahh,, het kan van alles wezen..
Maar pak een paar snoeren waarbij alleen de tip van de jackplug verbonden is. Dus de buitenste gewoon NIET.. dat kan je proberen.

JE zal wel een 19"rack hebben, dus maken je apparaten ook contact via de strip waaraan je je 19"spullen hebt vast geschroefd. Dat kun je ook isoleren door er iets tussen te doen zodat je apparaten geen contact meer maken via die weg..

AART
30 april 2006, 13:16
Je kan Humfrees krijgen bij de feedback, die gaan aardlussen tegen.

LordRiffenstein
30 april 2006, 16:05
Als ik de sennheiser loskoppel en ik steek een kabel rechtstreeks in de voorkant van de preamp is het zo goed als weg, dus ik vermoed dat het aan de sennheiser of daarvoor/tussen/na ligt...

iemand ideeen?

Haal de Sennheiser eens uit het rack, leg hem er naast zodat hij geen contact maakt en sluit hem dan aan, als je nog brom hebt, dan moet je de output van de sennheiser eens checken, mogelijk staat die veel te hoog. Als je geen brom (of veel minder) hebt dan heb je een groundloop. Kan je oplossen door een Palmer Iso box tussen je sennheiser en pre-amp te hangen, moest dit vroeger ook doen bij die Sennheiser.

Wizzie
9 mei 2006, 22:11
ik heb eindelijk even tijd gehad om naar het probleem te kijken... als ik de sennheiser uit het rack haal, is het probleem weg... ook heb ik geprobeerd de sennheiser aan te sluiten met alleen de tips van de jacks, en dat haalt niets uit, evenals de balanced outputs van de sennheiser (dacht al niet dat het daar aan zou liggen, maar je weet maar nooit :) )

als ik de sennheiser losjes in het rack leg, bromt hij nog steeds niet, maar als ik hem aandruk begint hij weer. Blijkbaar dus een isolatieprobleem, of toch iets anders?

de sennheiser is het enige in mijn rack dat op een adapter zit aangesloten, en daarmee dus het enige apparaat dat niet geaard is...

ontaarden zal het dus wel zijn... is dit volledig opgelost door die humfrees of zal ik toch een apparaatje er bij moeten kopen?

lord riffenstein; ik heb wat gezocht op internet maar kan die palmer isobox nergens vinden... wat kost dat ding, en waar kan ik die krijgen? en is daarmee het probleem opgelost?

MSNL
10 mei 2006, 10:53
Hoi,

Ik heb een tijd terug ook last gehad van brom. Bleek bij te liggen aan de rackmounted Sennheiser ontvanger. Humfrees gebruikt en heb nu geen problemen.

groet,

msnl

Wizzie
10 mei 2006, 14:59
ah okee, ga ik die gelijk bestellen :)

robert-gitarist
11 mei 2006, 16:35
Bromvlieg je rek in gevlogen? :D

Wizzie
23 mei 2006, 22:36
heyz tis ff geleden... ik heb zaterdag de humfrees binnengekregen op het moment dat ik op de drempel stond om weg te gaan...

net weer thuis gekomen, en gelijk humfrees geinstalleerd...

brom weg!! :D die dingen helpen goed! en dat voor 4 euro! :D (en 5 euro verzendkosten :mad: )