PDA

View Full Version : Amp kraakt op de vibraties van de bas?!?



Rhythm Machine
28 april 2006, 22:45
Hallo,

ik heb een oude Marshall JCM800 combo, het model 4010. Is nog in zeer goede staat en heeft 2 jaar geleden een volledige servicebeurt gehad. Op de repetitie vanavond begon ie plots te kraken, bleek dat ie kraakte toen de bas bepaalde noten speelde, het gekraak verdween toen de bas stopte met spelen. Mijn versterker bleek tegen de basversterker te staan, zou het kunnen dat er iets los is getrild? Of is er een andere verklaring voor het gekraak?

Thanks,

RM

nicoverduin
28 april 2006, 22:51
ergens ene zwak kontakt. Overigens lastig om te vinden vaak.

Rhythm Machine
29 april 2006, 09:07
Dat ziet er niet best uit dus... :(

jacky
29 april 2006, 10:09
Kan ook meevallen gewoon die amp even open maken en goed kijken en evt met spanning er op en een plastic staafje hier en daar een beetje porren

Wel uitkijken want er staan hoge spanninge op de onderdelen

DarknessAwaits
29 april 2006, 11:46
Misschien overbodig om te zeggen maar ik doe het toch maar voor de zekerheid:

Buizenamps staan nog onder stroom als de stekker er al uit is. Kijk maar in de Faq van "De Werkbank".

Dude
29 april 2006, 23:09
Kan ook meevallen gewoon die amp even open maken en goed kijken en evt met spanning er op en een plastic staafje hier en daar een beetje porren

Wel uitkijken want er staan hoge spanninge op de onderdelen


oh my god....

@topicstarter doe dit alsjeblieft niet zeg... porren :stop:

Jerre
29 april 2006, 23:41
Wat gaan porren zou ik niet doen, gaat niets uitmaken.
Alles is toch vast gesoldeerd aan elkaar, dus ik zou eerder eens je ogen opentrekken voor soldeerverbindingen die eventueel los zijn gekomen of niet goed meer zijn.

Als ik mijn versterker wat hard zet dan kraakt de deur van mijn kamer, wil dat zeggen dat mijn deur stuk is ? Ik denk het niet. Volgens mij hoor je gewoon je versterker meetrillen op een bepaalde frequentie van de bass. En tenzij er ergens onderdelen los zitten op je versterker, kan je er weinig aan doen.

Misschien eens de lampen goed in hun sockets duwen en de schroeven aandraaien als deze wat los zitten.

Heb ooit op een oude afgeragde Blues Deville gespeeld. Deze hebben aan de achterkant onderaan een kleine houten plaat waar je kabels of iets dergerlijks achter kan opbergen. Wel, dat ding dat rammelde als een bezetene. Je kon het gewoon zien vibreren.

Rhythm Machine
3 mei 2006, 23:13
Probleem opgelost! Doordat mijn amp tegen de basversterker stond waren de eindbuizen waarschijnlijk iets losgetrild. Ik heb ze, zoals Jerre suggereerde, nadat ze afgekoeld waren stevig aangeduwd en tijdens de repetitie vandaag was alles weer normaal. Much ado about nothing dus! Toch bedankt voor de suggesties, zelfs die van dat porren... toch maar niet!:cooler: