PDA

View Full Version : FLAMENCO - En las cuevas



VHsologitarist
28 april 2006, 21:32
Hey forum leedjes :D

Heb een stukje flamenco opgenomen die ik aan het studeren ben... ;)
Koella ;) is het wat?


http://home.aim.avans.nl/fgbrouwe/guitar/en_las_cuevas.mp3

Grtz
Fer

koella
29 april 2006, 14:38
Niet zo bescheiden jochie !
Wat heb jij hard zitten oefenen en goed geluisterd naar de expressie en timing
van Paco.

Ik vind het geweldig klinken.
Als je een tipje wilt hebben, zou ik zeggen dat de rasgueado's nog meer aan elkaar moeten klinken.En de golpe's moeten duidelijker ( harder).
Maar nogmaals dat zijn details. Ik vond het puik klinken.

1959SLP
29 april 2006, 15:06
:o Ik hoor geen rascueado`s en ook geen golpe`s (whatever that may be) maar dit klinkt verdomd lekker, mijn complimenten.

Tupelo
29 april 2006, 16:49
Mooi man! Trouwens, volgens mij ben ik jou weleens tegengekomen bij Wessing toen je wat gitaren zat uit te proberen...

hendrix2
29 april 2006, 23:47
klinkt heerlijk!!!
echt prachtig!

koella
30 april 2006, 00:01
Ik hoor geen rascueado`s en ook geen golpe`s (whatever that may be) maar dit klinkt verdomd lekker, mijn complimenten.

Rasgueado's: de accoord roffeltjes
Golpe's: de tikken op de gitaar met je ringvinger.

meul
30 april 2006, 10:32
ik vind het mooi!, lijkt me heel leuk als je dit kan spelen. technisch kan ik dit niet beoordelen, dat laat ik beter aan Koela over. zelf heb ik lang naar gerardo nunez geluisterd, die mixed heel mooi de traditionele shit met latin en jazz invloeden. kan iemand mij vertellen wat eigenlijk het verschil is tussen een spaanse en klassieke gitaar?

gr,
j

Alberto
30 april 2006, 10:51
Zeer mooi gespeeld!! Ik ben ook met flamenco bezig en moet zeggen dat dit geen al te simpel nummer is.
Rasgueado's noemen ze toch ook kwintolen?? Zo heb ik het toch geleerd...
Aangeduid met een pijltje naar boven en een kronkelend pijltje naar beneden met een vijfje erboven?
En zoals Koella misschien al aanhaalde, de golpe's een beetje harder ja maar dat is zeveren over niks :satisfie:

Grrtz!

Alberto
30 april 2006, 10:59
Een Spaanse gitaar is hetzelfde als een klassieke gitaar.
Die wordt zo ook al eens genoemd omdat die van oorsprong uit Spanje komt...
Er is wel een verschil tussen een klassieke gitaar en een flamenco gitaar.
Dat verschil is echter heel klein.
Een flamenco gitaar is wat anders gebouwd zodat de energie van het flamencospel beter wordt weergegeven. De gitaar is wat lichter en het bovenblad is dunner...

meul
30 april 2006, 11:17
Er is wel een verschil tussen een klassieke gitaar en een flamenco gitaar.
Dat verschil is echter heel klein.
Een flamenco gitaar is wat anders gebouwd zodat de energie van het flamencospel beter wordt weergegeven. De gitaar is wat lichter en het bovenblad is dunner...

dank je wel, wel grappig dat dit kleine verschil qua sound zo groot is, veel meer attack, wil ook zo'n ding.

j

koella
30 april 2006, 12:56
Verdere verschillen zijn:
1. De zij- en achterkant zijn van cypressen hout ( bij klassiek: pallisander of mahonie)
2. De brug staat veel lager, zodat je veel percussiever kunt spelen.
3. Het geluid van een (goeie !) flamencogitaar is, door houtgebruik en constructie, veel rauwer en scherper.

Een perfecte middenklas flamenco gitaar is een "Amalio Burguet 2af"
Dus Meul ....naar de winkel :D

meul
30 april 2006, 13:11
Een perfecte middenklas flamenco gitaar is een "Amalio Burguet 2af"
Dus Meul ....naar de winkel :D


kijk, de kenner spreekt ;-) i'll keep't in mind bro! eerst ff sparen :-)

later,
j

VHsologitarist
1 mei 2006, 14:28
thnx :D stimulatie om door te leren ;)

koella:
Ik heb idd een hoop geoefend ;) en moet zeggen dat na elke keer ik het weer speel het steeds beter gaat. De picado stukjes, daar heb ik het het moeilijkst mee, om dit up-tempo te spelen. De golpe doe ik niet meer zo hard, omdat ik het speel op mijn klassieke gitaar zonder golpeador erop. er zitten nu intussen al flinke butsen op mn gitaar, vandaar de golpe wat zachter zijn.
Thnx voor alles!! super 8)

Tupelo:
haha.. Ja dat zou kunnen. ik kom daar regelmatig wat gitaartjes uitproberen. Maar wat ik me dan wel afvraag hoe kun jij mijn naam VHsologitarist koppelen aan wat je gezien hebt bij wessing?

meul:
thnx man. gerardo nunez heb ik ook gehoord. super de super.


by the way ik moet die gitaar ook aanschaffen :P


Grtz
fer

koella
2 mei 2006, 09:04
Ik kon het niet laten om VH's stukje op een ander forum te plaatsen.:satisfie:
De reactie's waren goed.
Dit is de reactie van een leerling van Gerardo Nunez.


Most Dutch people I have met are really freakin good at flamenco guitar for some reason. I don't get it, they are just naturals at it. At least the ones I have met, mostly in Spain.

This guy just needs to work on his rasgueados, but the rest he has got. Very clean and natural.

Ricardo

VHsologitarist
2 mei 2006, 14:08
Ik kon het niet laten om VH's stukje op een ander forum te plaatsen.:satisfie:
De reactie's waren goed.
Dit is de reactie van een leerling van Gerardo Nunez.

:D vol lof ;)

Tupelo
7 mei 2006, 15:49
Tupelo:
haha.. Ja dat zou kunnen. ik kom daar regelmatig wat gitaartjes uitproberen. Maar wat ik me dan wel afvraag hoe kun jij mijn naam VHsologitarist koppelen
aan wat je gezien hebt bij wessing?

'T is meer wat je speelt & ik zat ff naar dat filmpje te kijken onder je handtekening..

VHsologitarist
8 mei 2006, 13:28
Ow haha op die fiets.. ;)

VHsologitarist
13 mei 2006, 20:40
Olleeeejjj