PDA

View Full Version : Bassman head op valvestate aansluiten



bassman-5
28 april 2006, 20:36
จจจจจจจจจจจจจจจจ

tmcm
29 april 2006, 10:26
Ach, die vermogens zeggen niet zoveel, je bent bang dat je een speaker opblaast? Ik weet niet wat voor speakers er in je valvestate zitten maar ik neem aan dat ze gekozen zijn op het vermogen van de 80 watt amp en in dat geval zou het geen probleem zijn om de bassman er op aan te sluiten. Grote kans dat de 50 watt buizen harder gaat dan de 80 watt transistor maar zoiets gaat pas spelen als je langere tijd op vol vermogen gaat blazen (en dan staat de brandweer allang op je stoep)
Wel even goed aansluiten kwa ohmmage

Dude
29 april 2006, 23:15
ben bassist op pensioen

------

mijn vader (heeft hij paar jaar geleden gebruitk in punkbandje)

jij bent met pensioen en je pa heeft in een punkband gespeelt.. damn zeg. Dat moet dan de oudste punker in nederland zijn lijkt me :rockon:

RF
30 april 2006, 09:33
jij bent met pensioen en je pa heeft in een punkband gespeelt.. damn zeg. Dat moet dan de oudste punker in nederland zijn lijkt me :rockon:

een citaat:

Punk

'Niet omkijken, de Sex Pistols komen er aan ...., een viertal stekelige snotapen... en ze spelen witte Punk-Rock in de stijl van de jaren zestig, zo slecht als men dit tegenwoordig maar spelen kan,' meldt de New Musical Express in 1976.
In deze vroege kritiek over de Sex Pistols spreekt Neil Spencer over 'Punk Rock', maar hij gebruikt de uitdrukking alsof hij een definitie zoekt. Het woord was uit Amerika ge๏mporteerd om groepen te karakteriseren die het image hadden van straatvechters, brutale en vaak in leer gestoken mannen. In 1976 adopteerde de muziekpers het woord 'Punk Rock', voor een nieuw soort Engelse muziek. Dit klopte: uiterlijk en klank mogen anders zijn, maar ook de Engelse Punk-Rock kwam van de straat en was een reactie op de muziek die door zweverige Rock miljonairs gemaakt werd.'

punk gaat al een tijdje mee... dus dat van die vader geloof ik wel, dat van het pensioen blijft raadselachtig :)

nicoverduin
30 april 2006, 09:34
Goed lezen wat hij schrijft.....

Franc
30 april 2006, 09:49
Mogge Nico, jij bent zeker ook wat vroeger wakker dan de gemiddelde gitaarnetter :D

Ik moest ook ff 2 keer lezen....

RF
30 april 2006, 10:06
Mogge Nico, jij bent zeker ook wat vroeger wakker dan de gemiddelde gitaarnetter :D

Ik moest ook ff 2 keer lezen....

ik lees het nu voor de 6e keer.. ik geloof dat het forum niet de beste activiteit voor mij is na gisteren, ik duik er weer in, truste
Morgen probeer ik weer wat zinnigs uit te kramen.

Franc; Jammer van het uitblijven van de postbezorging trouwens, was een mooi zondagprojectje geweest..

bassman-5
30 april 2006, 16:37
^^^^^^จจจจจจ