PDA

View Full Version : Opgepast met Gibson !!!!



ccc
28 april 2006, 15:57
Zie volgend artikel:

"Gibsons voor 85 Euro !"

http://www.nieuwsblad.be/GT/Index.aspx?genericId=43&articleId=GHBQUPFU

MichaelSS
28 april 2006, 15:59
zo zie je maar hoe dom belgen zijn :P

Haha nee geintje.

Gibson is toch niet mijn merk :p

nopster
28 april 2006, 16:11
Jaja, de Belgen hebben het toch maar als eerste ontdekt. :satisfie: (we zijn mss ook de eerste die er in gelopen zijn hehe)

duckman
28 april 2006, 16:17
en daarom staat er een foto van Slash met een GUILD ???????????

:satisfie:

terrasbeest
28 april 2006, 16:26
Op ebay worden ook wagens verkocht.Nu we toch bezig zijn...
Doen, kopen zonder testrit te maken en vooral vooraf betalen.
Als je echt geld teveel hebt, waarom niet...

Noid
28 april 2006, 19:02
Op zich natuurlijk wel een kwalijke zaak dit, dit is natuurlijk een lucratieve business: als je zulke goede kopien maakt kun je er flink aan verdienen.

Dirk W
28 april 2006, 19:07
Ja, als het zulke goede kopieën zijn zijn er misschien al aardig wat in omloop. Ik zou het verschil niet merken (behalve slechte actie en een kut geluid)

ccc
28 april 2006, 20:34
Op zich natuurlijk wel een kwalijke zaak dit, dit is natuurlijk een lucratieve business: als je zulke goede kopien maakt kun je er flink aan verdienen.

Wat als ze "vintage" spul beginnen na te maken, als je ziet wat er betaald wordt voor oude PAF's, oude pots...

Rude Perception
28 april 2006, 23:58
wel grappig dat het alleen voor de kenner te merken is. Zo goed zijn die us gibsons dus blijkbaar ook weer niet.....:satisfie:

Of die chinese kopieen zijn verrekte goed, maar voor een prijs van 85 euro vraag ik me dat af. Wel grappig, het verschil tussen een gitaar van 85 en 1500 euro is alleen door kenners te merken.

Magic Bean
29 april 2006, 00:55
Ik kan me niet voorstellen dat een Gibson van 85€ even goed zal klinken als een echte. Anders wil ik wel weten waar ze te krijgen zijn :)

Rude Perception
29 april 2006, 00:57
Ik kan me niet voorstellen dat een Gibson van 85€ even goed zal klinken als een echte. Anders wil ik wel weten waar ze te krijgen zijn :)

in het stukje staat dat alleen kenners het verschil merken...
Dan vraag ik me af wanneer je een kenner bent, en of iemand die het verschil niet hoort/voelt, gewoon niet opgelicht mag worden:satisfie:

Dirk W
29 april 2006, 08:37
Ik denk dat hij in bespeelbaarheid en geluid wel slechter is. Maar dan geef je misschien in eerste instantie gibson de schuld. Er staat immers een serienummer op. Ik denk dat de goedheid van de kopieen hem meer zit in de vorm en details van de vorm, en dat alleen een echte kenner de kleine foutjes in de vorm weet te vinden.

Outrage
29 april 2006, 09:19
"Op internetveilingen kopen is niet altijd veilig'', zegt een verkoper van de tweedehands instrumentenwinkelketen Thomaokaze."

pf, Thomaokaze is zelf niet te vertrouwen, ze zijn daar in staat je de grootste rommel aan te smeren voor belachelijk hoge prijzen. Daarbij zijn ze nog zo onvriendelijk als 't maar zijn kan.

Stratman70
29 april 2006, 10:23
En toch begin ik erg nieuwsgierig te worden naar deze gitaren.
Oké, het is een slecht bespeelbare gitaar. Je laat de hals opnieuw vlakken en laat er opnieuw deskundig nieuwe frets opzetten en elementen is natuurlijk al helemaal een bekend verhaal, want mensen verwisselen ze nog wel bij dure gitaren, dus dat mag ook al geen issue zijn. Hardware vervangen...

Zou je in principe voor ongeveer 600 euro klaar kunnen zijn. Daarvoor heb je dan een getrouwere kopie dan een Epiphone, met die lelijke koppen.

Rest mij nog de vraag:
Welk hout zou er gebruikt zijn?

zoon van Piet
29 april 2006, 10:43
Die dingen staan gewoon te koop, op Ebay..

http://cgi.ebay.com/NEW-Excellent-Gibson-Electric-Guitar-Stunning_W0QQitemZ7409750158QQcategoryZ33049QQssPa geNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

En ik mag me tot de kenners rekenen, want ik zie direct dat het een heel vreemd LP-tje is.

wel een leuk verhaaltje dat erbij staat...

Ash ketchum
29 april 2006, 10:56
Logo zit niet echt op de goede plek, Headstock ziet er "verdacht" uit en het afdekplaatje van de halsafstelling is ook Gibson-incorrect, tuners zien er ook niet Gibson-like uit en de tune-omatic is eerder van een epiphone.

Stom dat je als 'gitaarhandelaar ' hier in trapt. Als je handelt in dit soort dingen neem ik aan dat je er wel iets verstand van moet hebben.

Ganjaman
29 april 2006, 11:52
het is natuurlijk een stukje voor en door niet-gitaristen, dus wat zij onder kenner verstaan is waarsch iemand die het verschil tussen squier en fender kan ontdekken ofzo, dus dat zal wel meevallen

*edit: die ebay ad net gezien, als je daar als winkel intrapt verdien je niet beter, dat ding klopt van geen kant dat zie je in 1 oogopslag :), alleen die headstock al


en waarom staat er in die ad niets over de gitaar, alleen een heel verhaal over china...

Anders Destium
29 april 2006, 11:58
Een custom met de inlays van een supreme?

Daar trapt inderdaad niemand in!

taylor
29 april 2006, 12:03
veel van die beginner verzamelaars met te veel geld trappen bijna overal in,ken zelf ook zo iemand die is ook al een aantal keer voor de gek gehouden vreemd genoeg denkt die zelf veel te weten over gibson wat echt niet zo is maar goed,het gaat puur om het hebben en daar spelen die handelaars handig op in.

het zijn ook vaak erg middelmatige gitaristen die het verschil niet weten tussen goed of een slecht instrument of met weinig kennis over vintage gitaren(qua originaliteit/kenmerken)

Wizz
29 april 2006, 12:09
Daar kon je je nog wel eens lelijk in vergissen : Hoe naief ben je als je denkt dat je als Nederlander in Amerika in de eerste de beste winkel een originele pre-CBS Strat of '58 Gibson Sunburst voor $ 5000,= kunt kopen ?
Terwijl bekend is hoe Eric Clapton en Duane Allman elkaar al in de jaren zeventig de hersens insloegen om wie er een voor het dubbele daarvan zou mogen kopen ?
Toch heb ik die vogels regelmatig in de winkel staan, die me vol trots een gepimpte Tokai of Fernandes komen laten zien, waar ze net $ 5000,= voor hebben betaald : "Heb ěk effe mazzel gehad !"

Wizz

AART
29 april 2006, 12:09
die inlays zijn zelfs scheef ingelegd.

zijn wel heel erg goede kopieen dn, zelfs een druiper in de lak!
moet je idd ene kenner voor zijn om dit te kunne onderscheiden van een USA Gibson!

grayfink
29 april 2006, 12:10
Deze ziet er wel overtuigend uit.
http://cgi.ebay.com/A-beautiful-electric-guitar_W0QQitemZ7409745103QQcategoryZ68175QQcmdZVi ewItem

Een PRS voor 70 Eurocent! (En 250€ verzendkosten :-) )

taylor
29 april 2006, 12:17
naief en het hebben maakt ze blind.

Braindead
29 april 2006, 13:10
Hoe naief ben je als je denkt dat zo'n copie van minder dan 100 euro ook maar in de buurt komt van de kwaliteit, bespeelbaarheid en sound van een echte.....

Agent_Smith
29 april 2006, 13:21
Die dingen staan gewoon te koop, op Ebay..

http://cgi.ebay.com/NEW-Excellent-Gibson-Electric-Guitar-Stunning_W0QQitemZ7409750158QQcategoryZ33049QQssPa geNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

En ik mag me tot de kenners rekenen, want ik zie direct dat het een heel vreemd LP-tje is.

wel een leuk verhaaltje dat erbij staat...

Dit zie je dus van een kilometer afstand! Wat een nep!
De vorm van de hoorn alleen al. En zoals anderen al opmerkten: het logo, de split-diamond op de kop. Het lijkt er niet eens op. Rosewood toets op een 'custom', TRC.... Nee, als je hier in trapt...

ccc
29 april 2006, 13:37
Dit is nog maar een begin volgens mij, als er groot geld mee gemoeid is zullen ze het wel leren, die Chinezen.

Een vriend van mij verzamelde WO 1 duitse pinhelmen, zeldzame exemplaren begonnen meer 700 Euro te kosten, nu is die markt volledig ingestort door niet van echt te onderscheiden kopies uit Oost Europa.

En nu veel US gitaar producenten ook produceren in China, komt er ook veel knowhow daar terecht.
De produktie kost van een US Gibson LP is ook echt niet zo hoog (Ik dacht ergens gelezen te hebben minder dan 400 $)

Ash ketchum
29 april 2006, 15:12
Dit is nog maar een begin volgens mij, als er groot geld mee gemoeid is zullen ze het wel leren, die Chinezen.

Een vriend van mij verzamelde WO 1 duitse pinhelmen, zeldzame exemplaren begonnen meer 700 Euro te kosten, nu is die markt volledig ingestort door niet van echt te onderscheiden kopies uit Oost Europa.

En nu veel US gitaar producenten ook produceren in China, komt er ook veel knowhow daar terecht.
De produktie kost van een US Gibson LP is ook echt niet zo hoog (Ik dacht ergens gelezen te hebben minder dan 400 $)

jammer dat we die 1500 euro extra betalen voor de naam en vervoerskosten

Dirk W
29 april 2006, 16:46
Bij nader inzien valt het best mee hoe mooi de kopie is. Die headstock is toch wel erg duidelijk anders. Kleine afwerk details zijn ook mis (E tuner staat een beetje scheef). Waarschijnlijk vat de schrijver "kenner" nog al ruim op.

kassie
30 april 2006, 12:46
als je een beetje illegale productie hebt verwacht ik toch wel dat je perfecte imitaties van gibson les pauls kan maken voor nog geen schijntje wat ze in de winkel kosten. Breng die in omloop en je kunt grof geld verdienen. En waarom zouden ze slechter moeten klinken? Als je de gitaar precies kopieert zou er ook geen verschil in sound moeten zijn.

Dan hoop ik wel dat ze een voorbeeld nemen aan de custom shops of jaren 60/70 standards en niet van die prutclassics. ik speelde er laatst op eentje die precies als mijn epiphone speelde. daarvoor ga ik geen duizend euro extra neerleggen... de les paul van mijn gitaarleraar uit 71 daarentegen...

Neals
30 april 2006, 19:03
Misschien een idee om eens in een topic een heel verhaal te houden over waar je nu precies op letten bij de aanschaf van een Gibson LP.

bram123
30 april 2006, 19:05
Misschien een idee om eens in een topic een heel verhaal te houden over waar je nu precies op letten bij de aanschaf van een Gibson LP.

-----------------
Klank
bespeelbaarheid
------------------

klaar.
lulkoek

Neals
30 april 2006, 20:53
Het is niet alleen klank en bespeelbaarheid. Denk dat de scammers nu met die chineze kopietjes best wel weer geld gaan pakken.

Dirk W
30 april 2006, 21:12
Dat zit er dik in ja. Klank en bespeelbaarheid is ook niet alles.
Omdat het niet makkelijk te meten is is het lastig om de "beste" gitaar eruit te pakken. Een mooie gitaar voelt vaak beter. Het is lastig om objectief te blijven.
Als je na jaren ongegrond op fender zeiken een keer een fender probeert is de kans groot dat je er niets aan vindt.
Als je jaren gibson de hemel in prijst zul je niet snel zeggen dat die chinese kopie kut is.

the sure thing
30 april 2006, 21:34
ffies zonder dollen... Is dit verhaal niet een hoax, oftewel uit de duim gezogen verhaal en op het internet gegooid? Ik bedoel: wil je een GIbson LP namaken, ben je best wel veel tijd en geld kwijt. Gelijmde hals, exacte kopprofiel, Gibson logo inlay exact, bolling van de top exact... Ik denk dat er eigenlijk niet zoveel van klopt... Ik geloof best dat er fake LP's in omloop zijn, maar wat ik niet geloof is dat je ze pas kan onderscheiden na een zeer zorgvuldig onderzoek. Ik denk dat het binnen 15 seconden wel bekeken is!

Neals
30 april 2006, 22:15
Zelf ben ik een boerenlul ENDE particulier, en ik zie tussen een goede kopie en een echt exemplaar niet snel de verschillen. Durf ik heel eerlijk voor uit te komen. Sowieso verwart gast een beetje en zit ik ook ernstig te geilen op een lekkere Japanse ibbie.

taylor
1 mei 2006, 10:30
meestal zijn kopie vintage gibsons uit de jaren 70 uit duitsland of japan sommige zijn erg goed trouwens.

er is zelfs een website waar iemand laat zien hoe die zelf een 50 jaren tele na bouwt is niet van echt te onderscheiden,alleen voor een echte expert misschien.

er is dacht ik ook een webwinkel in germany die gibson logo's en namaak vintage style onderdelen verkoopt.

maar als je in die china dingen trapt dan ben je behoorlijk naief ..

RvB
1 mei 2006, 15:39
http://cgi.ebay.com/superexcellent-new-popular-musical-tool-electric-guitar_W0QQitemZ7410748921QQcategoryZ33040QQrdZ1QQ cmdZViewItem

kassie
1 mei 2006, 17:24
maar stel nou bijvoorbeeld dat gibson niet helemaal naar je specs is.... klinkt misschien dom, maar slash bijvoorbeeld had dat ook gedaan. die liet ook een les paul bouwen met gibson logo. maar niet door gibson zelf. hij kreeg toen 10.000 dollar van de platenmaatschappij om apparatuur aan te schaffen voor hun eerste plaat. in een interview heb ik eens gelezen dat hij er maar eentje liet maken omdat hij voor een tweede geen geld had. dat moet dus een behoorlijk dure gibson kopie zijn geweest en ik weet haast wel zeker dat die les paul een stuk beter moet zijn geweest dan de gemiddelde gibson les paul. anders liet hij hem toch niet bouwen toch? ik weet zeker dat een goede gitaarbouwer een gibson les paul kan nabouwen die beter klinkt. ik bedoel in de gibsonfabriek zijn ze ook niet heilig of gitaarbouwgoden ofzoiets. daar zijn ook continu personeelswisselingen, vervanging van machines, verschillende les paul types. dat is allemaal gewoon lopende band werk. wel vakmanschap maar niet iets dat een goede gitaarbouwer niet zou kunnen toch?

RvB
1 mei 2006, 17:31
als je een beetje goed zoekt, heb je al een zelfbouwgitaar die naar jou specs is die goedkoper is dan een fabrieksgibson. maar of die dan beter is??? zal wel smaak zijn