PDA

View Full Version : London City bakken



NirvAnaFan15
28 april 2006, 14:58
Beste forum bezoekers,,

Ik speel nu al een tijdje op een simpele Fender champion 30 en ik denk dat het tijd is voor wat beters....

In een beginnend muziekwinkeltje bij mij in de buurt staat een London City Hornet... en een London city bulldog buizen versterker..

Ik ben eigenlijk opzoek naar mensen die me hier wat ervaringen over kunnen geven. Ik geloof dat de bulldog iets duurder is. De prijzen hangen zo rond de 600 - 700 euro

Bedankt voor de moeite, Pieter

Dude
28 april 2006, 15:26
Ik heb een paar weken geleden een bandje gehoord die over die nieuwe halfstack van londoncity speelde en ik was echt verbaasd over het geluid. Heel strak en netjes, ik weet niet zo goed meer welke effecten hij gebruikte, was of de GT8 of de ME50 van boss..

Maar goed, ik was echt aangenaa, verrast

nicoverduin
28 april 2006, 15:31
De nieuwe LC is mij niet bekend. Begrijp goed dat deze lijn ABOSLUUT niets te maken heeft met de Vintage LC van de 70-er jaren. Alleen de naam is hetzelfde. De oude LC was Made in Amsterdam..... De nieuwe is China? Korea?

Squier4ever
28 april 2006, 15:32
Heb ook een keer die Bulldog gehoord en dat knalde toch alleraardigst moet ik zeggen.............

Negative K3 fan
28 april 2006, 15:51
De nieuwe LC is mij niet bekend. Begrijp goed dat deze lijn ABOSLUUT niets te maken heeft met de Vintage LC van de 70-er jaren. Alleen de naam is hetzelfde. De oude LC was Made in Amsterdam..... De nieuwe is China? Korea?

aziatisch idd, maar wel weer een goedkope rip off van populaire modellen :)

Dude
29 april 2006, 10:18
sja maar als je geen lange stoffige baard hebt, een bril uit de jaren 70, in het weekend versterkers open trekt om te kijken hoe ze er uit zien van binnen en het verschil tussen een weerstand en een condensator niet weet dan is het een PRIMA amp waar dus voor weinig geld een waanzinnig geluid uitkomt, modern hard vol en zeker niet iel of schril en dat ook op "normale" kroeg volumes.

Guitarik
9 juni 2006, 15:34
Ik heb laatst een LC Hornet gekocht. Was op zoek naar een Vox AC30 en heb die vergeleken met de Hornet. De Vox had absoluut een beter geluid, maar de Hornet had een hoewel minder, ook erg goed geluid PLUS een goed klinkend distortion kanaal (2 zelfs) en voor zo'n 400 euro minder. Absoluut veel waar voor weinig geld. Jammer genoeg zit er geen footswitch bij, die moet je los kopen. Maar ik zou 'm zeker eens gaan testen.

marc_o
9 juni 2006, 15:37
Zeker een aanrader, was ook blij verrast en ook wel weer teleurgesteld dat deze dingen er 20 jaar geleden niet waren, toen ik begon, hahaha..

Probeer ook de Randall 50 watt buizencombo, zelfde hoekje en ook goede sounds.

BLOK182
9 juni 2006, 19:59
Heb laatst ook een gitarist bezig gezien over zo'n Bulldag halfstack, klonk heel aardig! Viel me zeer mee, zeker voor dat geld!

Helter Skelter
9 juni 2006, 20:05
In ons oefenhok staat een LC Bulldog halfstack. Ik kan je er buiten dat het clean zelfs in de Low-input snel 'breekt' weinig over vertellen.

Ik gebruik trouwens alleen een paar trapdozen in de low input en dat klinkt heel behoorlijk

Rormo
10 juni 2006, 22:00
in de oefenruimte speel ik altijd op een LC buizen stack. Geweldig geluid. Ik gebruik een Fender strat en een Gibson Les paul er op met een boss ME33 effectbak. Klinkt geweldig en heeft zat volume. Zeker voor 750 euro.

Satriani
10 juni 2006, 22:35
Ik had in dordt over zo'n hornet combo gespeeld.. en ok hij is goedkoop. Maar ik vond em erg iel klinken. Ik denk dat je beter 2dehands kan gaan kijken dan heb je al veel beter spul voor hetzelfde geld.

vulvasonic
11 juni 2006, 00:13
Als je over een Marshall JCM900 dual reverb half stack met enig geduld en oefening een goed geluid weet te halen, dan moet dat met een London City ook wel lukken (mits buizenbak).

Ik wil de Marshall hiermee niet afzeiken, noch de London City ophemelen, maar ik wil slechts aangeven dat vrijwel iedere buizenversterker goed kan klinken, zolang je je spel er maar op aan weet te passen.

Herinneren we ons het goedkope Sovtek nog?
Ik ken zat gitaristen die zworen bij het pure no nonsense geluid van die Sovteks.


Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat ik nog nooit over de LC's heb gespeeld en dat ik de oude LC's maar kutversterkers vond. Maar dat terzijde (overigens vond ik dat ook van Marshalls, tot ik er zelf een kocht en er mee leerde spelen).

andy
11 juni 2006, 21:30
Ik wil de Marshall hiermee niet afzeiken, noch de London City ophemelen, maar ik wil slechts aangeven dat vrijwel iedere buizenversterker goed kan klinken, zolang je je spel er maar op aan weet te passen.


Kijk wijze woorden.
Jammer genoeg zijn er nog te veel gitaristen die denken dat de versterker het geluid 'maakt'. Deels natuurlijk, maar eigen spel en techniek is belangrijker.

Overigens zijn die nieuwe LC bakken prima qua prijs kwaliteit verhouding.
Over de gebruikte onderdelen kan ik niks zeggen. Als zo'n ding over een paar jaar vaker bij de reperateur staat dan in de repetitieruimte heb je alsnog een kat in de zak gekocht.